handdator

Visa fullständig version : Charter


mobius
2005-07-07, 10:37
Ska åka utomlands nu en vecka på äkta charter till Teneriffa. Självklart blir det ingen optimal vecka vad det gäller kosten ;) Jag kör dock deff på halvfart nu och undrar om någon har varit i en liknande situation och har tips på vad man skulle kunna göra för att inte sabba mer än medelmåttigt? Särskilt vad gäller mellanmål och sånt.

kharon
2005-07-07, 10:52
Åker man på semester lämnar man allt vad gäller träning och kost hemma, om man inte är proffs. Det är i alla fall min mening. Njut av livet också!

Annars gäller väl precis samma regler som hemma. Ingen alkohol, rätt mat, rätt träning. Finns väl gym på teneriffa också, annars kanske det passar bra med en vilovecka, eller satsa på cardio och lätt styrketräning med andra vikter än skivstänger och hantlar. Det finns samma mat på Teneriffa som hemma.


Eller så satsar du på mängder av god mat, sol, sprit och brudar i en vecka!

Välj själv det är ditt liv.

:thumbup:

HenrY
2005-07-07, 11:22
Håller med Kharon. har man betalt för en semester så ska man fan inte bry sig om mat och träning.
Men är man på deff som även jag var på min senaste Asien resa så kan man ju iaf undvika att ta den värsta maten. Där vi var så fanns ingen riktig skräp mat, så för oss var det inga problem. Vägde nästan 2 kg mindre när jag kom hem!;)
Sen är det skönt att gå morgon promenader på stranden med! Eller gå ut o snorkla på husrevet som vi också gjorde ibland....Maaaan, dom 3 veckorna var sköna!:)

mobius
2005-07-07, 11:37
Självklart har ni rätt båda två. Man ska njuta av en sådan resa. Men visst kan man även njuta av att gå en strandpromenad, en proteindrink på morgonen, eller en sallad på kvällen? Och ett nyttigt mellanmål skadar ju aldrig. Ni förstår vad jag menar.

mela
2005-07-07, 12:00
vart på en charterresa nu.. maten bestod av bröd + mjukost och juice till frukost... pasta/pizza och öl till lunch... massa med melon och dajm...
middag va mest grillat lamm och ris/pommes och öl...
gäller att njuta.. en vilo/ätar vecka typ.. asnice :)

Cinna
2005-07-07, 12:03
Använd lite sunt förnuft när du äter på restaurang, välj nyttigare alternativ på en eventuell frukostbuffé, undvik typiska turistfällor där maten ofta är ganska fet, handla dina mellanmål i den lokala affären (lätt att hitta typ keso, makrill, grovt bröst, frukter & grönsaker). Bor du på lägenhetshotell blir det ju superenkelt, bara göra liknande mat som du äter hemma. Rör på dig å undvik orimliga mängder alkohol ... svårare än så är det inte!

Å till sist ... njut och ha en trevlig resa :)