handdator

Visa fullständig version : Komma i form på 5-6 veckor? Hjälp?


gazze1
2005-07-06, 22:14
Jaha. Då har jag 5-6 veckor på mig att:

- Springa under 25 minuter på 5km (sprang tidigare idag på ca 28 min, har någon minut som jag kan ta bort av dessa då förhållanderna idag inte var perfekta)
- Ta 70% av min kroppsvikt i bänkpress (dvs 42 kg, tar kanske 30 kg nu)
- Kunna göra 2 ordentliga chins
- Orka med 6 ronder hård och snabb kickboxningssparring (detta klarar jag nog utan några större problem)

Min fråga är hur jag på bästa sätt tränar för att lyckas med målen? (Kan tillägga att jag är tjej, om det inte framgått) Någon som kan tänkas vilja hjälpa mig?

Anledningen till att jag frågar är för att det är uttag till tävlingsgruppen i min kickboxningsklubb (om 5-6 veckor) och om man klarar dessa mål får man allt betalt när man åker och tävlar, annars får man betala själv (=dyrt).

Hjälp?

johnnytex
2005-07-06, 22:17
...och om man klarar dessa mål [B]får man allt betalt när man åker och tävlar, annars får man betala själv (=dyrt)


Det räcker väl :D



Nej, men invänta the träningsgurus här på brädan så ska de nog kunna hjälpa dig! Föresten, det med chinsen ska du nog kunna klara av ganska så lätt. Du väger ju inte så mkt, och två chins klarar man av om man bara får in lite teknik. Vet inte hur mkt bänk du har kört tidigare men du kan höja ganska så snabbt i början när du lär dig tekniken.