handdator

Visa fullständig version : Vad är det för olympisk stång som gäller för hemgym?


snelhest
2005-07-06, 18:09
Finns ju massa billiga stänger från "Steelflex" och "Apollo", men man vill ju inte gärna att stången ska spricka när man drar 300kg i marken.
Har Casall tillräckligt bra kvalite?
Eleiko har jag hört på ett annat forum att "dom inte satsar på sporten längre" *screwy* men dom är jag ju säker på att det blir kvalite iaf dock lite dyrt 7-8 tusen, men det är det ju värt om man är garanterad att inte dö av lite marklyft?
Sen har jag hört om leoko också att de ska va lika bra kvalite som eleiko men billigare?

Några kommentarer om ovannämnda stänger och vad som håller? *flex*

z_bumbi
2005-07-06, 18:21
En Casall-stång lastar man inte med 300 kg upprepade gånger om man vill ha en hel stång.

Drar du eller planerar att dra 300 i marken så satsa på en SL-stång från Eleiko eller Leoko, de håller för det och mycket mer.

snelhest
2005-07-06, 18:57
En Casall-stång lastar man inte med 300 kg upprepade gånger om man vill ha en hel stång.

Drar du eller planerar att dra 300 i marken så satsa på en SL-stång från Eleiko eller Leoko, de håller för det och mycket mer.
Saken är ju den att jag har tänkt att ha stången hela livet, vill inte begränsa mig och hoppas i alla fall kunna dra en 200+ kg nån gång.

tp_88
2005-07-06, 22:16
Jag har har en skip-sport. Billig grej. Den håller bra, visserligen har det inte blivit enorma belastningar, men 200+. Tycker den funkar helt ok.

Någon som vet vad Eleiko eller Leoko (SL)stång kostar? Kan man hitta begagnad nånstans? Förutom Blocket då...?

Lillgrabben
2005-07-06, 22:26
Jag har har en skip-sport. Billig grej. Den håller bra, visserligen har det inte blivit enorma belastningar, men 200+. Tycker den funkar helt ok.

Någon som vet vad Eleiko eller Leoko (SL)stång kostar? Kan man hitta begagnad nånstans? Förutom Blocket då...?


www.almcareplan.se

Lillgrabben
2005-07-06, 22:32
Annars kan du prata med Tahvo på www.extremepower.se .

Jag tror att han har en viss försäljning av beggade grejer.

the_PL_man
2005-07-06, 23:14
Eleiko 4400 + moms
Leoko 3800 + moms

/the_PL_man
'
Jag har har en skip-sport. Billig grej. Den håller bra, visserligen har det inte blivit enorma belastningar, men 200+. Tycker den funkar helt ok.

Någon som vet vad Eleiko eller Leoko (SL)stång kostar? Kan man hitta begagnad nånstans? Förutom Blocket då...?

tp_88
2005-07-07, 11:01
Tack för tipsen Lillgrabben och Pl Man! Trodde helt klart de var en del dyrare nya!

nordland
2005-07-07, 11:06
kolla även med Gymleco (http://www.gymleco.se) De har också SL stänger från LEOKO till bra pris

the_PL_man
2005-07-07, 11:10
Jag vill dock varna för deras Gymtec stänger.
Alla sådana vi har i gymmet är numer sneda & vinda efter mindre än ett år......

/the_PL_man

kolla även med Gymleco (http://www.gymleco.se) De har också SL stänger från LEOKO till bra pris