handdator

Visa fullständig version : Nu var jag väl snäll?


AlexanderYeah
2005-07-06, 17:03
Jag är på biblioteket och nån hade glömt alla sina grejjer vid en dator. En mobiltelefon och en plånbok med 5000 + spänn (jag rotade igenom lite snabbt) Jag är ett litet helgon eller nåt för jag lämnade in plånboken med pengarna till kassan. Skulle ni också ha gjort det? Svara ärligt nu :)

Jag såg mobiltelefonen först nu... Känner för att vara en gangster och stoppa den i fickan.. men gaah jag står här och funderar.. Fast jag lämnar väl in den me.

Gabriel_
2005-07-06, 17:04
skulle i stundens glädje tagit pengarna sen dratt in till stan bränt allt på kläder.. sen skämmas till döds i nån månad.. det trror jag :D

Sonny
2005-07-06, 17:05
Jag vet faktiskt inte, hade kanske hjälpt mig själv till en liten hittelön á 1000kr lr nått *innocent* , men man vet juh aldrig dom kanske skulle får tag på en :D

Edit: Får hålla med Gabriel, samvetet skulle plågat mig ett tag..

Urban
2005-07-06, 17:06
what comes around goes aoround,

jag skulle ha lämnat in det

AlexanderYeah
2005-07-06, 17:08
haah nästan att jag ångrar mig :D .. Det hade varit jävligt skönt med så mkt pengar nu på sommarlovet.. Och tänk han/hon som äger grejjerna kanske är en seriemördare.. eller nåt :)

Om jag tar mobilen.. Vad är det jag måste byta ut (eller nåt) för att den ska "bli min" och ingen ska kunna spåra mig typ *paranoid*

Frantic
2005-07-06, 17:10
Jag hade tagit dem och snott ett gäng kor samtidigt....



Nej men jag vet faktiskt inte. Men iom att det var så pass mycket pengar i hade jag nog inte tagit den. Däremot så hade jag nog försökt leta upp peronen själv och gett den till denne i hopp om en hittelön eller en date om det var en snygg tjej.

Snubben
2005-07-06, 17:11
Jag är bara glad att se att det finns någon ärlig människa kvar i världen.

Du gjorde helt rätt, en eloge till dig. :thumbup:

strong-man
2005-07-06, 17:19
Hade nog tagit den för jag har så dålig med pengar o sen gillar jag inte folk som slarviga :devil:

Jorgen
2005-07-06, 17:21
Jag hade lämnat in den.

Hade jag glömt något på det viset så hade jag velat att det hade blivit inlämnat. Hade inte ni?

AlexanderYeah
2005-07-06, 17:23
Faan.. Jag kunde väl tagit hälften liksom.. En belöning till mig själv för att jag är så snäll och lämnar in den.. Om någon annan hade hittat den så hade dom säkert tagit allt.

MEN.. jag skulle ju kunna be en kompis gå in och fråga om dom hittat "hans" plånbok.. Jag vet ju hur den ser u och vad som är i.. Och sen delar vi på bytet.. huuh nu blev jag ond. Jag har förövrigt gömt mobilen bakom böcker :) Så då kan jag fundera över hur jag ska göra utan att nån annan stjäl den. Fast jag lär nog lämna in den med. Det är ändå ingen som vill köpa mobiler utan garanti & kvitto och sånt.. Och jag har redan en mobil.

strong-man
2005-07-06, 17:28
Faan.. Jag kunde väl tagit hälften liksom.. En belöning till mig själv för att jag är så snäll och lämnar in den.. Om någon annan hade hittat den så hade dom säkert tagit allt.

MEN.. jag skulle ju kunna be en kompis gå in och fråga om dom hittat "hans" plånbok.. Jag vet ju hur den ser u och vad som är i.. Och sen delar vi på bytet.. huuh nu blev jag ond. Jag har förövrigt gömt mobilen bakom böcker :) Så då kan jag fundera över hur jag ska göra utan att nån annan stjäl den. Fast jag lär nog lämna in den med. Det är ändå ingen som vill köpa mobiler utan garanti & kvitto och sånt.. Och jag har redan en mobil.

Ä sälj mobilen på tradera.se eller blocket :devil:

FredsAmiralen
2005-07-06, 17:29
Hade lätt tagit pengarna o lämnat resten. Tappat är tappat. Hittat är hittat. :thumbup:

Trance
2005-07-06, 17:30
Eller sluta vara en patetisk unge och lämna in den.

hum
2005-07-06, 17:30
Hade behållit pengar och mobil, lämnat in plånbok och simkort..

AlexanderYeah
2005-07-06, 17:31
Mobilen började ringa med svinhög polyfonisk ringsignal.. Nån hippie rotar fram den, sätter den i fickan och drar *grr27* *grr27* *grr27*

AAAAAARGH Varför tog jag den inte.. Eller lämnade in den.. eller nåt.. Störande att en lodis fick den. :cryout:

FredsAmiralen
2005-07-06, 17:32
Mobilen började ringa med svinhög polyfonisk ringsignal.. Nån hippie rotar fram den, sätter den i fickan och drar *grr27* *grr27* *grr27*

AAAAAARGH Varför tog jag den inte.. Eller lämnade in den.. eller nåt.. Störande att en lodis fick den. :cryout:

HA HA HA HA HA! :laugh:

Big_Vik
2005-07-06, 17:38
Kan du inte begära standardhittelönen på 10%, eller gäller det bara om man lämnat in hos polisen?

martin_vbg
2005-07-06, 17:39
HA HA HA HA HA! :laugh:

Spelar ändå ingen roll den som hade den måste ringa polisen och anmäla den stulen och ange IMEI numret på telefonen för att han/hon ska få tillbaka något på försäkringen, sen spärras telefonen och jag tror inte det går att ändra IMEI på telefonen tror det är printat på något sätt i telefonen.

AlexanderYeah
2005-07-06, 17:41
Hahaha nu kommer nån förståndshandikappad och frågar efter sin mobil.

Jag döööör :laugh:

antar att det inte är samma som ägaren till plånboken

Razamanaz
2005-07-06, 17:41
Jag hade helt klart lämnat in den.

AlexanderYeah
2005-07-06, 17:42
Hahah nu ringer dom till mobieln..

helt hysteriskt :laugh:

Dom sa "så du är på polisstationen.. vad bra"

Hmm han fick väl panik och ljög.. Kan omöjligt tänka mig att den hippien skulle gå till polisen med den. Och det man gör är väl att lämna in den till kassan? Jag skulle då inte orka gå ändå till polisen bara sådär direkt.. ligger i andra änden av stan.

Men nu är han väl på väg dit

FredsAmiralen
2005-07-06, 17:46
Spelar ändå ingen roll den som hade den måste ringa polisen och anmäla den stulen och ange IMEI numret på telefonen för att han/hon ska få tillbaka något på försäkringen, sen spärras telefonen och jag tror inte det går att ändra IMEI på telefonen tror det är printat på något sätt i telefonen.

Vilken tomte har lurat i dig det?

Det är ju bara att plocka o springa :thumbup:

JoelR
2005-07-06, 17:50
Alexander, du gjorde det enda rätta :thumbup: :)

Jense
2005-07-06, 17:52
Jag är på biblioteket och nån hade glömt alla sina grejjer vid en dator. En mobiltelefon och en plånbok med 5000 + spänn (jag rotade igenom lite snabbt) Jag är ett litet helgon eller nåt för jag lämnade in plånboken med pengarna till kassan. Skulle ni också ha gjort det? Svara ärligt nu :)

Jag såg mobiltelefonen först nu... Känner för att vara en gangster och stoppa den i fickan.. men gaah jag står här och funderar.. Fast jag lämnar väl in den me.


ful och fattig som jag är hade jag nog norpat en tusing :D


nä, faktum är att det är bara rövhål och kuksugare som snor folks ägodelar. det va skitbra gjort av dig att lämna in plånboken.

Nismo
2005-07-06, 17:56
Jag är på biblioteket och nån hade glömt alla sina grejjer vid en dator. En mobiltelefon och en plånbok med 5000 + spänn (jag rotade igenom lite snabbt) Jag är ett litet helgon eller nåt för jag lämnade in plånboken med pengarna till kassan. Skulle ni också ha gjort det? Svara ärligt nu :)

Jag såg mobiltelefonen först nu... Känner för att vara en gangster och stoppa den i fickan.. men gaah jag står här och funderar.. Fast jag lämnar väl in den me.
Skulle inte lämnat den till kassan...hade kollat kreditkort och ringt upp människan.
Hoppas du får hittelön på minst en 500ing.

30cm
2005-07-06, 18:01
Beror på
1.) Hur stor risk att det är att bli upptäckt
och
2.) Hur jag känner mig vid tillfället (Har oftast inte så hög moral)

Tolkia
2005-07-06, 18:04
JA, jag skulle ha lämnat in plånboken, och JA det var det enda vettiga att göra. JAg har själv varit den som blev av med plånboken, och jag vet hur tacksam jag skulle ha varit om någon besvärat sig med att lämna in den till polisstationen, om de så snott varenda korvöre som fanns i den. Att spärra och skaffa nya bankomatkort, gymkort, lånekort till ett antal bibblor, konsumkort etc. etc. i all oändlighet var ingen lek.

precis
2005-07-06, 18:04
hittade en lärares plånbok i skogen på någon vandring i grundskolan... fick 20kr i hittelön. Efter det tänker jag i godan ro inkassera 10% av innehållet i plånböcker jag hittar.

Dumleman
2005-07-06, 18:08
Självklart hade jag lämnat igen den, skulle aldrig tänkt tanken att sno något ur den ens.

s_himself
2005-07-06, 18:15
Jag resonerar likadant som jörgen.

Semiramis
2005-07-06, 18:18
Jag är tyvärr extremt disträ och har lyckats glömma eller tappa min plåndok flera gånger. jag har alltid fått tillbaka den vilket jag är otroligt tacksam för och det stärker min tro på människan. Så ja, jag skulle definitivt lämna tillbaka den.

Jense
2005-07-06, 18:24
tappade min mobil på fyllan för ett tag sen.. märkte det först dagen efter .. då ringde jag upp den. då svarar en liten snorunge, typ så 10 år gammal.. då han inte hade kunnat va där jag var så bad ag om att få snacka med hans bror då han inte hade någon farsa. jag mordhotade hans bror lite utan att dölja mitt hemnummer.. 1½ timme senare står tre snubbar och ringer på. Då jag jag inte kände igen snubben så öppnade jag då va det han den snubben som skulle återlämna telefonen för han blev rädd. han sa "man vet ju aldrig vad det är för personer" VILKA PERSONER? DOM SOM BLIR BESTULNA ELLER?" sa jag med lägre ton, ja svarade han. då stängde jag dörren, och dom gick. smart snubbe va

Jax
2005-07-06, 18:24
Hade börjat med att se efter om jag på något sätt kunde få tag i personen. M.h.a. mobil exempelvis. Annars hade jag givetvis lämnat in plånboken och mobilen. Att behålla något själv är knappast något alternativ. Sen klarar jag mig utan hittelön också.

Jonny_88
2005-07-06, 18:24
Jag hade tagit allt. Hade blivit så glad och samvetet skulle vara på topp ändå.

EDIT: Jag är fattig och riskerar varje dag att inte ha mat på bordet.

Kebab-Arne
2005-07-06, 18:26
Skulle lämnat in den. Men hädanefter går jag nog till polisen och gör det istället för till stället där den tappades. Hittade en gång en välfylld plånbok, var iaf minst 1000:- i den + massa kort på en toa. En sån här toa där man stoppar i en femma och sen har man en liten toa för sig själv. Iaf så såg jag han som var där före mig på toan, plånbokens ägare rimligtvis. Jaja, jag lämnade hur som helst in plånboken till caféet som var mittemot toarna, då detta var på en galleria. Fick knappt ett tack av subban i kassan. Kommer jag i en liknande situation så hade jag försökt komma ikapp snubben som glömde plånboken. Kunde man iaf fått en hundring eller nåt, nu fick jag ett tomt tack av en tjej som med en min visade "va fan ska jag göra med den här?".

Tricklev
2005-07-06, 18:32
Hade lämnat in den.

Jonny_88
2005-07-06, 18:40
Kom ihåg att den som ni lämnar in dem till kan mkt väl ta hand om pengarna själv... ( Om jag hade stått där bakom kassan tex )

Jax
2005-07-06, 18:57
Jo det finns ju idioter, det måste man ju ha med i åtanke.

Allan
2005-07-06, 18:59
Lämnat in den naturligtvis. Och sett till att ta kontakt med ägaren för att kontrollera att den verkligen kom fram.


allan

JustinCredible
2005-07-06, 19:02
Hähä Jag hade nog lämnat in den. Tänk om det är nån rar tant som behöver pengarna till nåt rart. Skumt att ha så mycket pengar i plånboken om man inte har planer på att köpa nåt stort just den dagen. Då hade man ju blivit knäpp om nån snodde pengarna.

Nää 5000 är för mkt pengar att sno enligt mitt samvete.

Skulle lämnat in den. Men hädanefter går jag nog till polisen och gör det istället för till stället där den tappades. Hittade en gång en välfylld plånbok, var iaf minst 1000:- i den + massa kort på en toa. .

[Kwon-skämt]Vad är det för sjuk person som har en massa kort på en toa? [/Kwon-skämt]

mini_Arnold
2005-07-06, 19:02
Kanske, kanske inte

TrasMannen
2005-07-06, 19:10
Jag har lämnat tillbaka en plånbok med 4000 i, plus massa kreditkort osv osv... Jag fick rota som en idiot för att hitta ett nummer att ringa, som ledde mig till sist fram till ägaren. Jag spenderade ca 2 timmar att hitta ägaren, jag fick 50 spänn.
Hädanefter tänker jag ta 10% och lämna in resten till polisen.

Men att sno allt, nää. fifasiken, det hade jag inte kunnat leva med.
OBS. Jag är inte en fattig student :D

magicteddy
2005-07-06, 19:38
skulle lämnat till polisen.. hittelön och shit.. men det kanske du lämna in den eller i reseptionen på bibloteket? :D

Mikeman
2005-07-06, 19:56
Jag hade kollat upp vem som ägde grejerna och tagit kontakt med denne. Fatta vad glad han/hon blir.

Tänk er själva i situationen...

Goddaniel
2005-07-06, 20:08
För mycket pengar för att sno för mitt samvete och mobilen hade jag gjort mitt bästa för att ge tillbaka den till ägaren. Vet vilken helvete det är att tappa mobilen med alla nummer mm...

Men plånboken vet jag ändå inte om jag hade lämnat in, personen i kassan kan ju lika gärna ta den istället.
Å andra sidan är 5000 spänn rätt behagligt att ha till hands såhär till sommaren ;) :em:

Men du gjorde det rätta, bra gjort :thumbup:

Olsson
2005-07-06, 20:08
Helt klart hade jag lämmnat in allt. Fast jag hade nog försökt få tag på ägenen själv först och annars lämmnat in de i kassan.

Har själv tappat plånbok med pengar och kort som jag har fått tillbaka, och jag vet hur glad jag blev då. Jag gav rätt bra hittelön oxå för jag uppskattar verkligen när folk kan vara så ärliga.

Samvetet av att sno plånboken eller pengarna hade tagit död på mig. Man vill ju inte sluta som adnan_gansta ;)

mangemani
2005-07-06, 20:47
hittade en hink whey-80 ståendes på gymmet förra veckan.
tog med den in på gymmet som var tomt och började träna(jag gömde den under min jacka så att ingen skulle hitta den).
kom sen in 2 killar och frågade om jag hade sett till en burk med vassle som dom hade glömt,jag sa "ja" och förklarade varför jag gömt den under jackan och gav sen tillbaks burken.
om dom inte hade kommigt in och jag hade avslutat mitt pass så hade jag tagit med mej burken för att sen upplysa min syrras kille som rår om gymmet,om den så att han sen kunde sätta upp en lapp eller nått.

så visst är man ett :angel: ibland.

heltzonicka
2005-07-06, 21:07
Hur är det om man lämnar in en plånbok hos polisen om man tagit en egen "hittelön" på låt oss säga 25%? - riktas det misstankar mot en själv när man ska förklara att det faktiskt bara var 75% av det totala innehållet på 100% som låg kvar i plånboken.
Men åter till topicen:

på ett bibliotek känns det lite fel att ta en plånbok med slantar, ute på gatan eller något liknande är det givet - Ta pengarna.
Dubbelmoral? Kanske det kanske

Leon
2005-07-06, 21:14
Hade nog tagit den för jag har så dålig med pengar o sen gillar jag inte folk som slarviga :devil:
:D Jag gick och tappade åttatusen för några år sen och den plånboken såg jag aldrig röken av!Ha ha det kanske var du som hittade den och ja jag kan vara lite halvsenil men inte slarvig!Brukar skylla på att jag har för mycket att tänka på! *cry*

Lillgrabben
2005-07-06, 21:17
Givetvis skulle jag ha lämnat in den till polisen! Det är en annan sak om jag hade sett ägaren i närheten, då hade jag naturligtvis gått fram direkt.

Däremot är jag tveksam till att jag hade lämnat in den till ngn biblotekarie e.dyl. , man vet ju inte säkert att den kommer rätt då.

vildängel
2005-07-06, 21:46
Självklart hade jag lämnat in den till polisen, efter att ha sagt till i kassan att jag ämnade göra detta. Jag skulle troligen inte velat ha nån hittelön heller, eftersom det är sunt förnuft att inte sno saker som inte är ens egna. Om jag hade blivit av med den hade jag velat att nån lämnade in den, svårare än så är det väl inte. Så det var bra att du gjorde så Alexander!

joonah
2005-07-06, 21:48
Du gjorde helt rätt som lämnade in den, även om det bästa hade varit att kolla efter leg i plånboken och sen söka efter honom/henne på eniro lr hitta. (kanske är lättare i en liten stad) och be dem möta dig någonstans

Tigerkotten
2005-07-07, 00:16
bra gjort :]

Min pengasituation hade gjort valet, troligen hade jag norpat både telen och plånboken. Kunde kanske dock tagit ut viktiga kort/sim och lagt någon annanstans.

5000 = kläder,resa what evah. = Må bättre.

Inte faen hade jag tänkt länge på hur bra jag är som människa om jag hade lämnat in iaf.

Dock så räddar jag ibland daggmaskar och sniglar så jag känner mig som e bra människa iaf.

Zozza
2005-07-07, 00:18
Jag hade tagit pengarna

*cry*

Hnke
2005-07-07, 00:25
Jag hade tagit pengarna

*cry*
Vafan, har ni inte egna pengar?
Skulle jag tappa min plånbok så hade jag gärna vilja få tillbaka den.

Tigerkotten
2005-07-07, 00:34
Vafan, har ni inte egna pengar?
Skulle jag tappa min plånbok så hade jag gärna vilja få tillbaka den.

Självklart skulle man vilja det, men jag skulle inte tro det var stor risk att man fick det.

fat_joe
2005-07-07, 00:35
Tagit pengarna och lämmnat börsen, tagit mobilen om den var av värde... om jag hade haft mycket tid på mig skulle jag varit snäll o lämmnat sim kortet =P

sorry im poor :devil:

fat_joe
2005-07-07, 00:37
Vilken tomte har lurat i dig det?

Det är ju bara att plocka o springa :thumbup:


FEL det går att IMEI spärra alla nya telefoner, dock går det att byta IMEI nummer men det är desto krångligare....

Garnax
2005-07-07, 01:51
När en plånbok försvinner och vi säger att den har pengar i sig och vi säger att den kommer tillbaka så finns det bara en fråga:

Vem i ledet från den som hittar den till att ägeren får plånboken snor pengarna?

Du tog dom alltså inte, då kan du vara söker på att någon annan gjorde det innan de kom fram till ägaren.

Hade du velat ge tillbaka plånboken MED pengar skulle du kollat legget och ringt och fått telenummer och gett den till honom personligen.

Nu kan jag säga att 95% chans att någon på bibblan tog stålarna.

You can only trust yourself when it comes to money

Kwon
2005-07-07, 05:22
Hade plånboken tillhört en snygg brud så

Hade jag returnerat plånboken vid dörren :D

Annars vette fasiken

mangs
2005-07-07, 07:30
Jag hade försökt få kontakt med ägaren och lämnat över alltihop personligen, att glädja en medmänniska är värt mycket och kan ge dig själv glädje för livet.


Sedan kan man ju tycka att det är rejält slarvigt att glömma både mobil och plånbok med 5000:- spänn.

På denna historien låter det som personen i fråga bara lämnat sakerna framme under en kort stund och då är det ju mer stöld än hittegods om man säger så om någon skulle få för sig att ta dem.


Skulle jag hitta en plånbok på gatan med 1000 spänn och inga ID-handlingar kort eller dylikt så vet jag dock inte hur jag reagerat, så kanske jag hade tagit hand om den.

Hades
2005-07-07, 07:43
Verkar vara många människor med viss brist på samvete här. Själv skulle jag må otroligt dåligt om jag hade tagit en plånbok eller mobiltelefon som tillhör någon annan. Någon skrev "åka på semester=må bra". Hur kan man vara så självisk att man drar nytta av någon annans olycka för att själv må bra?

Jag skulle försökt få tag på personen genom att ringa något av de senast slagna numren på telefonen.

mangs
2005-07-07, 08:09
Jag skulle försökt få tag på personen genom att ringa något av de senast slagna numren på telefonen.

Varför inte bara ringa dig själv med den upphittade telefonen och sedan söka med det telefonnumret på gula sidorna eller hitta.se?


:)

Hades
2005-07-07, 08:27
Varför inte bara ringa dig själv med den upphittade telefonen och sedan söka med det telefonnumret på gula sidorna eller hitta.se?


:)
Det förutsätter ju att personen jag vill få tag på är i sitt hem :) Men visst, det går väl också.

Tricklev
2005-07-07, 11:25
Hade lämnat in den, ångrat mig dom närmsta veckorna sedan inte brytt mig.

Tigerkotten
2005-07-07, 11:35
Verkar vara många människor med viss brist på samvete här. Själv skulle jag må otroligt dåligt om jag hade tagit en plånbok eller mobiltelefon som tillhör någon annan. Någon skrev "åka på semester=må bra". Hur kan man vara så självisk att man drar nytta av någon annans olycka för att själv må bra?

Jag skulle försökt få tag på personen genom att ringa något av de senast slagna numren på telefonen.


Priotererar min lycka före andras.
Ego, javisst.

Förnekar dock inte att man skulle ha lite dåligt samvete.
Men som jag också skrev, om jag hade lämnat in så hade jag ej tänkt på det länge alls. Medans om jag hade gjort något vettigt för pengarna så hade det kanske varit trevliga minnen för livet att tänka tebax på :)

Alla ser olika på livet.

Bolio
2005-07-07, 11:41
Jag hade lämnat in den.

Hade jag glömt något på det viset så hade jag velat att det hade blivit inlämnat. Hade inte ni?

Felaktig slutledningsförmåga. Jag vill stoppa min penis i andra människor, innebär det då att jag också ska tillåta att andra ska stoppa sin penis i mig? Att man vill att andra beter sig mot en på ett speciellt sätt innebär inte att man tvunget ska bete sig på samma sätt mot dem.

Jag hade lämnat in den, jag vill inte stjäla från människor som besöker bibliotek. Det är moraliskt fel. Bibliotek är bra. Annars hade jag lätt tagit den och köpt dödsknark för pengarna.

Gabriel_
2005-07-07, 12:16
Felaktig slutledningsförmåga. Jag vill stoppa min penis i andra människor, innebär det då att jag också ska tillåta att andra ska stoppa sin penis i mig? Att man vill att andra beter sig mot en på ett speciellt sätt innebär inte att man tvunget ska bete sig på samma sätt mot dem.

Jag hade lämnat in den, jag vill inte stjäla från människor som besöker bibliotek. Det är moraliskt fel. Bibliotek är bra. Annars hade jag lätt tagit den och köpt dödsknark för pengarna.

*yourock*

Nalfaren
2005-07-07, 12:26
Men iom att det var så pass mycket pengar i hade jag nog inte tagit den. Däremot så hade jag nog försökt leta upp peronen själv och gett den till denne i hopp om en hittelön eller en date om det var en snygg tjej.


Exakto mundo, hade också letat efter id etc å själv spårat upp människan, nu är det kassörskan som får creds å date :< Mycket roligare att få beröm om man är duktig ;)

Fatalist
2005-07-07, 15:22
De pengarna hade hamnat i min ficka snabbt som fan, varför inte lixom? Man kan ha mycket kul på en dag för 5000 spänn

Mobilen hade jag lämnat in

Hades
2005-07-07, 15:30
varför inte lixom?
För att det inte är dina pengar?

Jorgen
2005-07-07, 15:46
Felaktig slutledningsförmåga. Jag vill stoppa min penis i andra människor, innebär det då att jag också ska tillåta att andra ska stoppa sin penis i mig? Att man vill att andra beter sig mot en på ett speciellt sätt innebär inte att man tvunget ska bete sig på samma sätt mot dem.
Men du är ju, ehm, speciell. ;)

Köttbullen
2005-07-07, 15:54
skulle tagit allt av värde.. thats just me

Tricklev
2005-07-07, 16:01
De pengarna hade hamnat i min ficka snabbt som fan, varför inte lixom? Man kan ha mycket kul på en dag för 5000 spänn

Mobilen hade jag lämnat in

Jojo men du är ju ganska korkad också :)

larre
2005-07-08, 18:53
Jag hade tagit mobil och plånbok till polisen och bara velat ha ett uppriktigt tack och klapp på axeln.

För som många redan skrivit: Att tappa plånbok/mobil suger extrem pung, speciellt ifall man har 5000 i den och alla sina kort och kanske en dyr mobil, sånt kan man bli riktigt deprimerad för.
Sen skall man gärna ha körkortet i den så att man inte går igenom vissa UC kontroller, verkligen klackarna i taket.


Tappade förresten mobilen ur brallan på gymet för någon månad sedan(jävla benlyft :P) och precis när jag skulle gå så kommer det fram en stor jävla skåning till mig(tänkte att jag satt min sista potatis då jag kanske av misstag kollat snett på han) och han säger "duh har glömt luhren!" :D
Det var en god människa, creds till han, jag blev dock så jävla ställd att det enda jag fick fram var "erhm tack"@2db.

Karate_kid
2005-07-08, 19:07
ja skulle tagit pengarna, men lämnat åter plånboken om den innehöll körkort å dyl. Men kontanterna skulle ja ta.RAKT AV

Sven_b
2005-07-08, 23:34
Har en polare som hittade en handväska i vintras, han började med att kolla upp vem det var sen så ringde han upp tanten som tappat den å bestämde träff med henne, innan han träffade henne så tar han hela innehållet i börsen ( ca 300kr) sen när han väl möter tanten så blir hon hemskt glad och tacksam (lite bitter över att pengarna är borta) sen så tar hon fram en 5hundring i hittelön till polaren och jag kan säga att han hade lite dåligt samvete ett tag. Men + 800 är ju inte så illa ändå.

Måste tillägga att jag hade gjort som han men skippat att ta dom där 300kr.

Kaboffastar
2005-07-08, 23:42
jaaaaaa det var bra gjort att du lämnade in den men eftersom att jag nyss kört HÅL på farsans växelåda och är innehavare av närmare bestämt NOLL kronor plus att jag inte har en spänn till kommande aktiviteter i sommar plus skulden som blir för lådan och arbete..

jag hade med nöje tackat min nya sponsor och tagit mig en hittelön på 5000:-
( det viktigaste är ju att körkort och så kommer tillbaka ) haha *rolleyes*

Brisk Snu Garvo
2005-07-09, 08:40
Jag hade lämnat in den om det hade funnits leg eller körkort annars inte för då hade bara någon annan tagit pengarna.

Wooch
2005-07-09, 13:10
JAg hade lämnat in sakerna.

Gabber
2005-07-09, 16:02
Jag är på biblioteket och nån hade glömt alla sina grejjer vid en dator. En mobiltelefon och en plånbok med 5000 + spänn (jag rotade igenom lite snabbt) Jag är ett litet helgon eller nåt för jag lämnade in plånboken med pengarna till kassan. Skulle ni också ha gjort det? Svara ärligt nu :)

Jag såg mobiltelefonen först nu... Känner för att vara en gangster och stoppa den i fickan.. men gaah jag står här och funderar.. Fast jag lämnar väl in den me.

jag hade inte gett deen till kassan. jag litar inte på folk så mycket nuförtiden. hade dock ring upp honom själv och lämnat in den.

det är en skön känsla när man har hjälpt någon på det viset. jag har gjort det en gång med ett årskort på Husbybadet. där lämnade jag in den till kassa då kassören inte kan använda kortet själv.

men pengarna kan han ta och neka att han fått av dig.

bra jobbat ändå

Pressarn
2005-07-09, 17:30
Jag hade kollat efter kameror. Ser det klart ut så hade jag känt mig som om jag vann på bingo.
Blir man av med nåt sånt förtjänar man inte att ha det.

Karate_kid
2005-07-09, 18:53
Jag hade kollat efter kameror. Ser det klart ut så hade jag känt mig som om jag vann på bingo.
Blir man av med nåt sånt förtjänar man inte att ha det.


så om du blir av med oskulden i daimkrysset så var du inte förtjänt att ha oskulden kvar ?

Kwon
2005-07-09, 18:55
Ville bara säga att du är jättesnäll och det du gjorde är föredömligt Alexander

Karate_kid
2005-07-09, 18:55
Ville bara säga att du är jättesnäll och det du gjorde är föredömligt Alexander


hahaha bra ironi :D