handdator

Visa fullständig version : Problem med magträning


Danne S
2005-07-05, 22:11
Jag kör denna övning när jag kör mage,
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineCrunch.html
vet ej om det är generellt när man kör mage, är lite oerfaren på området, men när jag kommer upp i lite högre reps, typ 15, 20 så börjar det spänna rejält nere i korsryggen, sen vet jag inte hur man ska andas i denna övning heller, magen är ju spänd hela tiden så jag tar nåt snabbandetag på väg upp eller så. När ska man lyckas andas egentligen?? Funderar lite på om jag kanske utför den fel, tar i med korsryggen istället, men det känns som om man inte kan göra fel när man kör vanliga crunches... har just börjat lägga på vikt så då kör jag mindre antal reps så klart men problemen är kvar.

weli
2005-07-05, 23:27
Jag kör denna övning när jag kör mage,
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineCrunch.html
vet ej om det är generellt när man kör mage, är lite oerfaren på området, men när jag kommer upp i lite högre reps, typ 15, 20 så börjar det spänna rejält nere i korsryggen, sen vet jag inte hur man ska andas i denna övning heller, magen är ju spänd hela tiden så jag tar nåt snabbandetag på väg upp eller så. När ska man lyckas andas egentligen?? Funderar lite på om jag kanske utför den fel, tar i med korsryggen istället, men det känns som om man inte kan göra fel när man kör vanliga crunches... har just börjat lägga på vikt så då kör jag mindre antal reps så klart men problemen är kvar.


om du vill ha en bra magträning då ska du ladda ner en liten film klipp från dc som heter 8 Minute Abs, jag kan tala om för dig att det e den bästa magövningen jag har nånsin gjord. Allt som behövs e 8 min varje dag :)

Beast
2005-07-05, 23:59
jo, skitbra att träna magen var dag....

Allan
2005-07-06, 03:43
Mot Best of...tack. Titta i forumet - man måste vara blind för att inte hitta tips här.


allan

Danne S
2005-07-06, 09:33
Det är mycket möjligt att det finns nån tråd där det står hur man ska andas när man kör den övningen jag angav men tyvärr inget som jag kan hitta...
Jag frågade inte efter nya övningar eller hur man kör magen utan hur man andas under "en" övning.. :cool: