handdator

Visa fullständig version : Är du less på pokerhysterin?


Glen
2005-07-05, 20:02
Är du?

Tummen upp till TV4-sporten som hade med pokerhysterin som kalkon på "kanon och kalkon" i söndags

mystic[-_-]
2005-07-05, 20:03
det kan du skriva upp!

JoelR
2005-07-05, 20:04
Ja, jag är trött på att höra folk tjata om skiten även fast man inte är ett dugg intresserad. Det har blivit värsta pokémon :em:

King Grub
2005-07-05, 20:05
Är du?

Nej, jag sitter med fyrtal i kungar. :cool:

z_bumbi
2005-07-05, 20:09
Vilken hysteri?

Jag ser inga fans slåss på gatorna som det sker i samband med så många andra idrotter.

Glen
2005-07-05, 20:13
Vilken hysteri?

Jag ser inga fans slåss på gatorna som det sker i samband med så många andra idrotter.


Du har kanske inte märkt det men det är en jävla massa poker på tv och det är en jävla massa människor som spelar poker/pratar poker. Man skulle kunna säga att det har blivit en så kallad "fluga" och såna kan man bli less på även om de inte medför gatuvåld

JoelR
2005-07-05, 20:13
Vilken hysteri?

Jag ser inga fans slåss på gatorna som det sker i samband med så många andra idrotter.

Om man säger så här då. Det har blivit "hypat", det är mode att spela poker för vissa. Ungefär som när man var liten och en tamagochis var jätte poppis.
Vissa som jag känner sket fullständigt i poker för ett år sedan medan nu sitter dom och snackar poker som inbitna proffs.

palme
2005-07-05, 20:18
Jag spelar bara klädpoker. Det spelet vinner ALLA på! Om man inte är tjock dårå.

Frantic
2005-07-05, 20:21
Jag tycker att poker är skoj så; NEJ

skaparn
2005-07-05, 20:23
Jo minsann. Däremot är jag inte less spelet som sådant. Att samlas ett gäng och spela lite hold 'em är ett utsökt sätt att umgås. Det blir ju så när man kommer upp i åren att man helt plötsligt måste ha en ursäkt för att umgås, då kommer pokern väl till pass.

n1tro
2005-07-05, 20:33
det enda kortspel jag kan är Tecken lr fan det heter

z_bumbi
2005-07-05, 20:36
Det är poker på tv, ibland på flera kanaler samtidigt.
Det pratas om det bland folk och en del spelar det.

Det är fotboll på tv, ibland på flera kanaler samtidigt.
Det pratas om det bland folk och en del spelar det. Där ingår tyvärr även gatu- och läkatarvåld som en bieffekt och folk sitter och skriker åt tv-n när det är match.

Vilket är mest hypat och hysteriskt?

raZmus
2005-07-05, 20:38
Jag är lite leds på pokerhysterin. Men jag är inte leds på Poker. Tyckte bara bättre om det när var lite mindre, varenda jävel ska ju leva på poker nu förtiden ;)

Dipshit
2005-07-05, 20:40
tv-hysterien är jag less på ja.. den som pågår i alla kanaler förutom kanal5! ;)

där visar de WPT, som e kul... o i söndags såg jag även "prima poker million" eller nåt liknande med många roliga spelare..

Scotty Nguyen :thumbup:

s_himself
2005-07-05, 20:51
som fan

Jense
2005-07-05, 20:56
inte sålänge jag vinner. men jag börjar tröttna på att internetspelare kallar sig för pokerproffs.

Allan
2005-07-05, 21:06
De kan väl starta en egen jävla kanal istället för att ta plats i Eurosport.....



allan

Jense
2005-07-05, 21:08
De kan väl starta en egen jävla kanal istället för att ta plats i Eurosport.....



allan


ja för det är ingen sport. nä det är det inte. det är ett sällskapsspel, ett sätt att tjäna snabba pengar. det är en sport lika mycket som jack vegas, roulett och black jack

Mr Zero
2005-07-05, 21:09
ja för det är ingen sport. nä det är det inte. det är ett sällskapsspel, ett sätt att tjäna snabba pengar. det är en sport lika mycket som jack vegas, roulett och black jack
Snarare som Bridge eller schack isåfall.

Jense
2005-07-05, 21:12
Snarare som Bridge eller schack isåfall.

mina liknelser va bättre tycker jag, då huvudsaken med roulette, jack vegas och black jack är att vinna pengar - som även gäller poker.

brigde är något äldre damer spelar om onsdagarna strax efter att kasken har öppnats.

och schack är ett spel ryska maffian sysslar med mellan uppdrag

Glen
2005-07-05, 21:13
Det är poker på tv, ibland på flera kanaler samtidigt.
Det pratas om det bland folk och en del spelar det.

Det är fotboll på tv, ibland på flera kanaler samtidigt.
Det pratas om det bland folk och en del spelar det. Där ingår tyvärr även gatu- och läkatarvåld som en bieffekt och folk sitter och skriker åt tv-n när det är match.

Vilket är mest hypat och hysteriskt?


Fotboll, men jag ser inte till skillnad från dig vad det skulle spela för roll. Kan man inte vara less på något som är en "hysteri" bara för att det finns något som är mer "hysteriskt"?

z_bumbi
2005-07-05, 21:18
Fotboll, men jag ser inte till skillnad från dig vad det skulle spela för roll. Kan man inte vara less på något som är en "hysteri" bara för att det finns något som är mer "hysteriskt"?

För svaret på frågan i pollen har det ingen betydelse men jag reagerade på att de tog upp det i en sportsändning som ett fenomen, där om något är det ju hypade stjärnor och idrotter som florerar hej vilt. :)

Glen
2005-07-05, 21:21
För svaret på frågan i pollen har det ingen betydelse men jag reagerade på att de tog upp det i en sportsändning som ett fenomen, där om något är det ju hypade stjärnor och idrotter som florerar hej vilt. :)

Fair enough :thumbup:

Brisk Snu Garvo
2005-07-05, 21:24
Helt plötsligt så har världen översvämmats av poker och det kom som en chock för ALLA...............

Mr Zero
2005-07-05, 21:24
mina liknelser va bättre tycker jag, då huvudsaken med roulette, jack vegas och black jack är att vinna pengar - som även gäller poker.

brigde är något äldre damer spelar om onsdagarna strax efter att kasken har öppnats.

och schack är ett spel ryska maffian sysslar med mellan uppdrag
I roulette, jack vegas och black jack är det omöjligt att vara en vinnare i längden. Någonting som inte gäller i poker, bridge eller schack.

Jense
2005-07-05, 21:26
I roulette, jack vegas och black jack är det omöjligt att vara en vinnare i längden. Någonting som inte gäller i poker, bridge eller schack.


liten liten del.som vinner i längden i poker också iofs

men ja, jag förstår vad du menar.

perarvid
2005-07-05, 21:30
Det är poker på tv, ibland på flera kanaler samtidigt.
Det pratas om det bland folk och en del spelar det.

Det är fotboll på tv, ibland på flera kanaler samtidigt.
Det pratas om det bland folk och en del spelar det. Där ingår tyvärr även gatu- och läkatarvåld som en bieffekt och folk sitter och skriker åt tv-n när det är match.

Vilket är mest hypat och hysteriskt?


Du kan ju inte jämföra poker och fotboll. Poker har varit på allas läppar i vad? ungefär 1 år? Fotboll har väl existerat löjligt många hundra år, och varit mer poppis under väldigt lång tid. Poker fick sitt uppsving när alla pokersajter började dyka upp. Sen kom tv-program i snart sagt varenda kanal. Outhärdligt är det.

reinholdsson
2005-07-05, 21:38
Har inte förstått tjusningen med det hela, så jag tycker det är synd när pokern upptar plats i tv-tablåerna där något bättre kanske skulle varit.

Pdaddy
2005-07-05, 21:49
Just nu är ja less efter loosat så ja bara har 4 ynka dolares på mitt pokerkonto. Häromdan hade ja 95, spelar mäst 0.50/1 Fixed.

HAr iof spelat upp mig från ca 5 dollar til 40 flera ggr, så ja hoppas 0.05/0.10 PL borden ger mig lycka nu.

M

z_bumbi
2005-07-05, 21:54
Du kan ju inte jämföra poker och fotboll.

Jag gjorde det just? :D

Poker har varit på allas läppar i vad? ungefär 1 år? Fotboll har väl existerat löjligt många hundra år, och varit mer poppis under väldigt lång tid. Poker fick sitt uppsving när alla pokersajter började dyka upp. Sen kom tv-program i snart sagt varenda kanal. Outhärdligt är det.

Jag visste inte att poker var på allas läppar? Jag har alltså inte märkt något av den sk hysterin om poker annat än att det är några program på tv som man ganska lätt kan sappa bort om man har lust.
Fotbollen har ett större genomslag och det nämns i ju inte bara i i de för den sporten avsedda tv-programen utan även av någon anledning i de flesta vanliga nyhetsändningar osv.

Poker är väl förövrigt ungefär lika "gammalt" som fotboll om vi ser till de grundläggande regelverken som används idag.

Gabriel_
2005-07-05, 22:29
Trött på hypningen.. men inte spelet :D

Bobbokrull
2005-07-06, 05:51
Älskar spelet, speciellt live! Nätpoker är inte min grej.....men däremot är jag alls inte med på att det är över-hypat! Mer poker i tv tack!

http://forum.hollywoodpoker.com/images/smilies/poker2.gif

Däremot är jag less på denna allsvenska fotboll, hela d-vla sportbladet är ju fyllt med sörjan, hugaligen!