handdator

Visa fullständig version : Intag av dryck på Ullevi


Prowler
2005-07-05, 07:46
Tänkte jag skulle ta med mig vätska i form av läsk/vatten in på Ullevi nu på lördag (Maiden såklart...) men såg på biljetten att man inte fick ta med sig flaskor och burkar in. Gäller detta även PET flaskor? Jag antar att det är i förebyggande syfte för att det finns idioter som ev. skulle kunna kasta upp flaskor på scen som kan ställa till skador, men som sagt, räknas PET flaskor?(tyvärr så antar jag att det gör det, en fylld petflaska är ju rätt hård ändå...) Är ju värdelöst att behöva kasta flaskor som man köpt så det vore bra att veta i förväg.

mangs
2005-07-05, 07:54
Tror inte du får ta med det in. När jag går på tex fotboll så är det ofta förbjudet men i vissa fall får man ta med PET-flaskor in när man skruvat av korken...
*screwy*

Prowler
2005-07-05, 08:01
Skruva av korken för att de ska lukta om man har starkvaror iblandat? Jag har ju varit på konsert massa gånger tidigare, men har aldrig tänkt på detta tidigare...men berget av groggflaskor och ölburkar bakom vakterna vi insläppet talar ju sitt språk...Men om man har en oöppnad petflaska med t ex Fanta så borde man ju få ta in den om det inte är för att dom misstänker att man ska kasta den förstås

Fultjack
2005-07-05, 08:06
finns väl kanske att köpa där annars? får man hoppas, känns som att det kan bli rejält svettigt om man ska se förbanden oxo, stå 4 timmar utan att dricka är inte så jätteroligt :(

mangs
2005-07-05, 08:23
Anledningen är att om man kastar en flaska utan kork så åker vätskan ut och kraften blir inte lika stor.


Jag såg dock på nära håll en person som fick en full 0.5l Petflaska i huvudet. Den slungades från ca 40 meter under en fotbollsmatch från en IFK Göterborg-huligan rakt i skallen på killen som stod bredvid mig. Det blev en jävla smäll och killen bara ramlade ihop och fick åka abulans till sjukhuset.

Antagligen kommer det finnas dryck till försäljning då dryck är ett måste på en svettig konsert, Jag har nog aldrig varit mer urtorkad än efter 3 timmars hoppande längst fram i trängseln, lite otäck känsla.

Pellefant
2005-07-05, 08:42
När jag springer så tar jag ibland 1-2 dl vatten i en liten plastpåse(en liters) och knyter igen den, knepigt att dricka då dock(och bara vid ett tillfälle) då man får ha sönder påsen, ska nog skaffa vätskebälte, men om du tar in vatten på detta sättet borde de inte klaga, knepigt om de vill lukta på vätskan iofs...

Cilia
2005-07-05, 09:18
När jag var i Mexico så kunde man köpa lemonad i plastpåsar men då stoppade dom i ett sugrör och tejpade runt. det gick kanon att dricka ur men lite svårare att ställa ifrån sig.

sen trodde jag att förbudet mot att ta med dricka också hade att göra med att dom vill sälja så mycket som möjligt inne på arenan till dyrare priser snarare än att folk tar med sig. Men det är klart att flaskan är ett bra vapen. Härlig och fridsam värld vi lever i.

db
2005-07-05, 10:22
maiden på lördag blir riktigt grymt! tror tyvärr inte du får ta me dig flaskor in men de finns nog att köpa därinne.

BadMass
2005-07-05, 22:31
dom säljer bers därinne... kansek folköl bara?? då lär dom ju sälja läsk oxå..!1 fast förmodligen till ruskiga priser.....