handdator

Visa fullständig version : Att tänka på innan resa?


Dicken
2005-07-04, 15:05
Hallå!

Det här blir första tråden på kolo för mig, har dock hängt med sedan ett och ett halvt år tillbaks.

Iallafall, till frågan.

Det är så att jag har fått en uppgift på mitt sommarjobb att ta reda på fakta om vad man bör tänka på innan man åker utomlands, vad man ska göra när man kommer till flygplatsen, hur man märker upp väskorna, saker att tänka på angående hotellet, m.m.

Kort sagt, saker man bör tänka på som har med själva resandet att göra.


Tacksam för svar

/Dicken

Kwon
2005-07-04, 15:08
Vaccinera dig! :D

Beroende på resmål, forska lite innan! Ta med dig en reseguide! Finns en hel del bra som berättar vilka hotell som är bra /sämre etc.

Frantic
2005-07-04, 15:10
Innan man åker - Kolla försäkring, att du har giltigt pass, eventuellt visum.

Angående hotellet så beror det väl på hur kräsen man är och vilken sorts resa det är. Är jag ute på en längre resa så bryr jag mig inte om ifall det regnar in eller om det är kackerlackor men ska jag på en veckas charter så får det gärna vara rent

Cilia
2005-07-04, 15:13
P:na
Pengar
Pass
Pillet
P-piller

Nitrometan
2005-07-04, 17:45
Cilia: Jag som trodde det var "pondom" man skulle ha för att skydda sig?

Pudzianovski
2005-07-04, 17:53
Cilia: Jag som trodde det var "pondom" man skulle ha för att skydda sig?

Profil kanske *grr27* (jävla dislyktier)

Fatalist
2005-07-04, 17:57
Profil kanske *grr27* (jävla dislyktier)

Står inte ut längre, att skriva det i en tråd går bra men nu får det vara nog. Dyslektiker stavas det.

Och för att tillföra nåt kan jag slänga in att inte packa stora väskor för tungt, utan déla upp det på små istället. Det blir väldigt dyrt att betala extra om man packat för tungt (typ 50kg+)

Pudzianovski
2005-07-04, 17:58
Står inte ut längre, att skriva det i en tråd går bra men nu får det vara nog. Dyslektiker stavas det.

Välkommen till gårdagen. Ironi stavas det oxå.

*screwy*

Nitrometan
2005-07-04, 18:03
Jag gillar Pudzi! *kissass*

Svantee: koppla av mannen... Man kan ju tro att du är HIT:are...

Fatalist
2005-07-04, 18:18
Jag gillar Pudzi! *kissass*

Svantee: koppla av mannen... Man kan ju tro att du är HIT:are...

Koppla av kan jag inte göra för jag har slut på gräs. Hehhe HITare :D

Tolkia
2005-07-04, 18:24
Ha i handbagaget det du behöver för att klara dig till nästa dag om/när ditt "stora bagage" kommer bort (ja, det händer, och ja, det händer ofta). D.v.s. tandborste, deo, ett par rena kalsonger, lämplig mängd pengar i inreselangdets valuta, sjukförsäkringspapperen, adressen på stället du först skall till etc.

Destra
2005-07-06, 19:47
Har du tankt att festa pa semester sa ska du ta med dig Imodum eller Dimor for magen.
Sjalv sa sitter jag i bulgarien med en mage som ar helt paj, och tabletterna ar slut. Det borde inte vara nagra problem att fixa nya tabletter tyckert man, med dom jvlarna pa apoteket fattar ju inte engelska.

Jense
2005-07-06, 20:36
det du ska komma ihåg är att smuggla kokainet i en balong i analgången, ha gärna smort in balongen med rapsolja innan

King Grub
2005-07-06, 20:41
Stäng av spisen innan du åker.