handdator

Visa fullständig version : Röda märken på ryggen?


Sparrisen
2005-07-04, 14:46
Tja,

Får ni som jag stora röda märken på ryggen (sträck) när ni kör tex hantelpressar?

Det mystiska är att jag alltid får dem på ena sidan (högra). Des sitter ju på skuldran, där man nöter mot bänken. Uppstår nog mestadels vid mina sneda hantelpressar. Störande att få dem. De sitter kvar i ca 3 dagar för mig, men mattas såklart med tiden. Idag var de ovanligt stora. Tyvärr kan jag ej ta kort på dem... ;)

King Grub
2005-07-04, 14:50
Sömmarna i tröjan/linnet eller kanterna på bänken som trycker sönder små blodkärl. Antagligen bänken i det här fallet, men jämför stående vadpress med kuddar på axlarna, så blir det ofta rejäla blodstänksröda ränder där tröjans sömmar löper.

Sparrisen
2005-07-04, 14:53
Sömmarna i tröjan/linnet eller kanterna på bänken som trycker sönder små blodkärl. Antagligen bänken i det här fallet, men jämför stående vadpress med kuddar på axlarna, så blir det ofta rejäla blodstänksröda ränder där tröjans sömmar löper.

Jo det blir det. Undrade bara om ni också brukar få det. Vi är ju alla olika... :)

Fatalist
2005-07-04, 17:43
Jo det blir det. Undrade bara om ni också brukar få det. Vi är ju alla olika... :)


Jepps det händer, speciellt vid stående vadpress