handdator

Visa fullständig version : Nismo - Helkroppspass


Nismo
2005-07-04, 14:26
Jag har bivit inspirerad av denna tråden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46463) med helkroppspass. Tänkte testa att träna 3 dagar i veckan.

Idag tänkte jag köra:

Rygg Chins, Hantelrodd
Bröst Sne hantelpress, Bänkpress
Biceps Bicepscurl rak stång, Biceps hantelcurl med vrid
Axlar Axelpress stående, Hantellyft åt sidan
Triceps Liggande tricepspress, dips
Ben Knäböj, vadpress i benpressmaskin
Mage Crunches

Får se vilken ordning grupperna körs.
3 set på varje övning, totalt 39 set, låtar väldigt mycket faktiskt. Skippar kanske vader och kör något mindre set på någon övning. Får se hur det känns.

Synpunkter mottages varmt!

MilkmaN
2005-07-04, 15:05
Läste du inte hela tråden? ;) Det blir alldeles för mkt sådär, det kan jag garantera! Jag körde inte alls så mkt och höll på att dö :) Läs igenom tråden igen.

Nismo
2005-07-04, 15:22
Läste du inte hela tråden? ;) Det blir alldeles för mkt sådär, det kan jag garantera! Jag körde inte alls så mkt och höll på att dö :) Läs igenom tråden igen.
Ska man inte nästan dö på gymet då? :confused::)

Hmm, jag har läst men ser inte någonstans att det blir för mycket? Grub körde ju exempelvis 45 set och skrev att han fått mycket goda resultat.

MilkmaN
2005-07-04, 15:38
Grub är Grub ffs.

Sen så är det klart att man ska ta i, men jag tyckte Kires exempel lät ganska så lagom. Sen förstår jag inte varför du har 2 bicepsövningar och tre bröstövningar, om man räknar in dipsen där. Blir ju som ett vanligt pass fast med alla grupper.

Nismo
2005-07-04, 15:53
Grub är Grub ffs.

Sen så är det klart att man ska ta i, men jag tyckte Kires exempel lät ganska så lagom. Sen förstår jag inte varför du har 2 bicepsövningar och tre bröstövningar, om man räknar in dipsen där. Blir ju som ett vanligt pass fast med alla grupper.

De "dipsen" jag brukar köra för triceps kanske inte kallas för dips..
Kör iaf mellna två bänker och håller väldigt smalt grepp, kan tänka mig att det tar lite bröst, men inte på samma sätt som vanlig dipsställning.
Men som sagt, får se hur det känns sen :thumbup:

MilkmaN
2005-07-04, 16:12
Du kan inte mer än totaldö efter halva passet :)

Nismo
2005-07-04, 16:23
Du kan inte mer än totaldö efter halva passet :)
Härligt!!

Nismo
2005-07-04, 21:05
Nyss hemkommen. Givetvis är man sen till gymet så man har bara 60minuter på sig att träna. Cyklade till gymet plus att jag körde en övning för varje muskelgrupp lätt med många reps som uppvärmning.

Blev inte ett så bra pass som jag hade hoppats på pga tidspressen. Vilade för kort tid mellan seten så det blev pannkaka av allting. Oerhörd pump i hela kroppen och hög puls. Sedan hann jag inte köra mage, vader och triceps överhuvudtaget.
Nästa gång ska jag komma i tid *slap*

MilkmaN
2005-07-04, 21:08
Nismo, what did i tell you? :D :naughty:

Nismo
2005-07-04, 21:31
Nismo, what did i tell you? :D :naughty:
:)
Klart det var jobbigt, men inte så att det kändes att det var föör mycket. Hade jag haft mer tid på mig hade det nog blivit bra.

Fast jag hade nog behövt en före/under passet drink:eating: