handdator

Visa fullständig version : När ni ser på Napoleon Dynamite


kalle_banan
2005-07-04, 00:06
för guds skull, kolla på eftertexterna för det är lite extra i slutet på filmen. "two months later" (ska inte spolia mer än så)
SPREAD THE WORD!!!

Pez
2005-07-04, 00:09
Du menar.. att nån lagt lite extramaterial efter eftertexterna i en film?!
It..it can not be! It's not..natural..it's an abomination!

kalle_banan
2005-07-04, 00:23
aahh... nu förstår jag varför folk blir mördare.

Slartibartfast
2005-07-04, 06:54
Är det en bra film annars?

Menigar
2005-07-04, 08:19
Är det en bra film annars?

Den enda komedien jag sett iår som faktiskt varit rolig rakt igenom.

Slartibartfast
2005-07-04, 08:20
Då blir det att hyra den. :thumbup:

Cupofcoffee
2005-07-04, 09:58
Tro inte på honom Slarti. Napoleon Dynamite är segare än morsans fastbrända knäck på julafton.

Jag såg den med ett par kompisar och vi satt och vred oss av tristess och utmattning efter de inledande minuterna.

Visst, filmen är bra spelad och visst, jag förstår att det är tänkt att vara roligt på ett töntigt vis. Men det är det inte. Det är trist. Killen är inte töntig - han är bara störd. Hela jävla filmen är en sträcka av störda människor i överdrivet störda situationer och halvägs igenom filmen är allt publiken vill ha bara ett rejält blodbad a la columbine för att få det hela överstökat.

Tanka hem skiten, hoppa igenom den snabbt och sen kan du ju avgöra om det är värt att stödja kreatörerna bakom sådan här dynga.

Menigar
2005-07-04, 10:56
Tro inte på honom Slarti. Napoleon Dynamite är segare än morsans fastbrända knäck på julafton.

Jag såg den med ett par kompisar och vi satt och vred oss av tristess och utmattning efter de inledande minuterna.

Visst, filmen är bra spelad och visst, jag förstår att det är tänkt att vara roligt på ett töntigt vis. Men det är det inte. Det är trist. Killen är inte töntig - han är bara störd. Hela jävla filmen är en sträcka av störda människor i överdrivet störda situationer och halvägs igenom filmen är allt publiken vill ha bara ett rejält blodbad a la columbine för att få det hela överstökat.

Tanka hem skiten, hoppa igenom den snabbt och sen kan du ju avgöra om det är värt att stödja kreatörerna bakom sådan här dynga.
Jag fann den väldigt rolig eftersom huvudkaraktären är exakt som en kompis. Jag menar verkligen exakt, det enda som skiljer är ljuden han gör när han inte får som han vill.

emmphiil
2005-07-04, 10:57
Tro inte på honom Slarti. Napoleon Dynamite är segare än morsans fastbrända knäck på julafton.

Jag såg den med ett par kompisar och vi satt och vred oss av tristess och utmattning efter de inledande minuterna.

Visst, filmen är bra spelad och visst, jag förstår att det är tänkt att vara roligt på ett töntigt vis. Men det är det inte. Det är trist. Killen är inte töntig - han är bara störd. Hela jävla filmen är en sträcka av störda människor i överdrivet störda situationer och halvägs igenom filmen är allt publiken vill ha bara ett rejält blodbad a la columbine för att få det hela överstökat.

Tanka hem skiten, hoppa igenom den snabbt och sen kan du ju avgöra om det är värt att stödja kreatörerna bakom sådan här dynga.

Exakt min mening! :thumbup:

vxcv
2005-07-04, 11:51
...

GOSH! Freaking IDIOT!!

Menigar
2005-07-04, 11:53
GOSH! Freaking IDIOT!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kwon
2005-07-04, 13:00
Det jag har sett är lite klipp här o var från den filmen och jag anser att den verkar vara jättetrist.

Se en actionfilm istället (Eliminator, Shadow Fury).

kalle_banan
2005-07-04, 14:32
OBS, innehåller spoilers till viss grad, OBS

jag tycker den är oändligt klockren och fantastisk. den är seg på ett bra sätt, det händer inget speciellt i den, Napoleon (huvudkaraktären) är en råtönt, hans kompis Pedro är tönt han också, Napoleons brorsa träffar ett nätragg och blir 'gangstah thug YO!'.
så egentligen är den seg, men det är meningen att den ska vara det vilket gör den till så jävla klockren.

Jense
2005-07-05, 05:35
håller med kopp av kaffe

precis
2005-07-05, 10:44
Vote
For
Pedro

kirch
2005-07-05, 12:04
Underbar film! Den är förmodligen exakt så seg och långsam som den var menad att vara :) Sista 15 minuterna har en del underbara scener, grät nästan av skratt *popcorn*