handdator

Visa fullständig version : Battlefield 2 och ZoneAlarm?


William
2005-07-03, 23:41
Hallå gott folk!

Har införskaffat Bf2 och tänkte köra lite online men stötte på lite problem så jag vänder mig till kolloexpertisen för lite rådgivning.

När brandväggen är på så hänger sig Bf2 i servermenyn men stänger jag av ZA så är det inga problem alls. Dock är jag för paranoid för att stänga av ZA så jag tänkte ställa in portarna istället.

I manualen (som jag läst :em: ) har dom angett flera olika portar som spelet använder. Jag är som vanligt rätt lost när det gäller datorer så jag vet inte riktigt vilka portar som ska ställas in i ZA.

Jag testade port 29900 för ingående/utgående UDP och TCP men det gick inte bättre för det. Jag ställde in det under Firewall-fliken i ZA.

Om ngn vänlig själ skulle vilja reda ut det här för mig skulle det vara uppskattat :love:

blekfet2
2005-07-04, 01:16
alltså.......allt tjaffs med virus, trojaner abla bla bla bla är så grymt förstorat....folk lägger ut tusentals kronor på virusskydd, brandväggar etc etc för att tro att dom är nå mer säkra än vanligt sunt förnuft.......såvida du inte sitter på mycket tophemligt information typ, så tjänar du inte på att ha 32342 saker igång som ska "skydda" din dator....tanka hem en gratis scanner typ som Spybot - Search & Destroy å använd det som ska finnas innanför pannbenet å stäng av all den där skiten.....

blekfet2
2005-07-04, 01:21
ett lätt sätt för att slippa 99% av alla virus är att inte använda outlook, använd en webbaserad mail typ yahoo eller hotmail, öppna inte lömska mail vid namn typ ,penis enlarger, ass reducer, congrats to $1million, eller andra mail som är lite större än vad ett vanligt mail är (ofta 40kb mail är trojaner typ)...så kommer du lätt undan.....allt jävla tjaffs om virus är bara för att företag vet hur paranoid människan (barnfamiljer) är.....

MilkmaN
2005-07-04, 04:04
Blekfet, du har så fel. Om jag stänger av min brandvägg i 5-10 minuter har jag snabbt ett antal maskar och andra trevligheter på halsen.


Vad du kan göra är att öppna den port som BF2 använder. Det är inte så svårt.
EDIT: Såg att du visst hade gjort det, klockan är 5 och jag orkar inte tänka vad du ska göra istället, nu ska jag jobba :)

William
2005-07-04, 09:12
Blekfet: Det är inte virus jag är rädd för utan maskar och sånt skit. Har vänner som kör utan brandvägg och de har jämt en massa skit på datorn. Jag kör spybot och en del annat rätt ofta och hittar aldrig ngt mer än coockies av olika slag. Så jag kör nog vidare med brandväggen.

Ngn annan som har några förslag?

/W