handdator

Visa fullständig version : Bänktävling på Åland 16/7


FinnPower
2005-07-03, 20:01
Nån som råkar vara på Åland den 16/7 på semester?
Vi arrangerar då Bänk-SFIM (den svensktalande delen av Finland) på Torget mitt i stan (Mariehamn).

Mer info:
http://home.aland.net/m03552/tavlingar/bank_SFIM_05an.jpg
http://home.aland.net/m03552/tavlingar/egnatavlingar05.htm#banksfim05

Jag utlovar WR-försök, kanske redan i första lyftet. Nuvarande rekord är 322,5 kg. Jag skulle inte våga låta så här "kaxig" om inte det gått riktigt bra på träning de senaste veckorna :naughty:
Om det känns bra på uppvärmningen så går jag på 323 i ingång.

tp_88
2005-07-03, 20:32
Riktigt jävla surt att man inte är på Åland då! *grr*

Låter grymt! Riktigt bra form inför EM och VM då med andra ord! Får man fråga vad du gjort som bäst på träning eller "mörkar" du formen? :)

FinnPower
2005-07-03, 20:39
Hmmm... jag hade tänkt smyga med träningsresultat men...
Jag gjorde 330 hyfsat lätt i torsdags med bra stopp. Sen en riktig stänkare på 320 efter det. Därav det goda självförtroendet :)

tp_88
2005-07-03, 20:48
Hmmm... jag hade tänkt smyga med träningsresultat men...
Jag gjorde 330 hyfsat lätt i torsdags med bra stopp. Sen en riktig stänkare på 320 efter det. Därav det goda självförtroendet :)
Där ja! Bara att gratulera!! Grymma resultat! :bow:
Får önska lycka till på tävlingen på Åland då och Bänk EM och VM senare iår givetvis!:thumbup:

z_bumbi
2005-07-03, 20:49
Finns det en mer skrivarvänlig reklamlapp att tillgå?
Jag tänkte slänga upp en på gymet nämligen men jag tvivlar på att bilderna gör sig så bra efter att min skrivare har försökt få fram dem. :D

FinnPower
2005-07-03, 20:58
tp_88 - Tack för lyckönskningarna!

z_bumbi - Jag har ingen annan än den som finns på vår hemsida: www.kraftsport.nu
Men jag kan kolla med vår webmaster imorgon om han har en mer "skrivarvänlig" affisch. I så fall lägger jag ut länken här.

Lillgrabben
2005-07-03, 22:22
tp_88 - Tack för lyckönskningarna!

z_bumbi - Jag har ingen annan än den som finns på vår hemsida: www.kraftsport.nu
Men jag kan kolla med vår webmaster imorgon om han har en mer "skrivarvänlig" affisch. I så fall lägger jag ut länken här.


Det var fan inget dåligt resultat! :)

Men det är klart att du får inte ligga på latsidan om du ska hålla Svensson bakom dig även framöver! Kan vara bra att du får lite press från honom så att ni kan sporra varandra till nya storvikter.


Lycka till.

FinnPower
2005-07-04, 11:17
Det var fan inget dåligt resultat! :)

Men det är klart att du får inte ligga på latsidan om du ska hålla Svensson bakom dig även framöver! Kan vara bra att du får lite press från honom så att ni kan sporra varandra till nya storvikter.


Lycka till.
Det vore ju kanon om vi båda fick till det på bänk-VM i Stockholm i år och fick stå på pallen! Japanen Midote bänkade 320 i helgen på japanska mästerskapen och missade på 330 så han är nog med i leken han med... Plus att säkert 5-6 till vill blanda sig i striden om medaljerna.
Ännu skojigare skulle det vara med en helnordisk prispall!! Niels Staerkjaer är ju alltid upp på tuffa vikter. Sen finns ju Johnny Wahlqvist som verkar hitta rätt nu. Han var verkligen nära på 312,5 på bänk-SM. Ulf Wiklund har snackat om en comeback, och gör han det är han nog också att räkna med!

Det kan ju bli hur kul som helst! *flex*

FinnPower
2005-07-04, 11:59
z_bumbi - Funkar den här bättre? http://home.aland.net/m03552/tavlingar/bank_sfim_2005_poster.pdf

Obs! Starttiden är fel på den där gamla affischen. Vi har ändrat den till 11.30.

tp_88
2005-07-04, 12:43
Det vore ju kanon om vi båda fick till det på bänk-VM i Stockholm i år och fick stå på pallen! Japanen Midote bänkade 320 i helgen på japanska mästerskapen och missade på 330 så han är nog med i leken han med... Plus att säkert 5-6 till vill blanda sig i striden om medaljerna.
Ännu skojigare skulle det vara med en helnordisk prispall!! Niels Staerkjaer är ju alltid upp på tuffa vikter. Sen finns ju Johnny Wahlqvist som verkar hitta rätt nu. Han var verkligen nära på 312,5 på bänk-SM. Ulf Wiklund har snackat om en comeback, och gör han det är han nog också att räkna med!

Det kan ju bli hur kul som helst! *flex*
Låter härligt! Förhoppningsvis åker jag upp å kollar! Lär ju bli hur skoj som helst!*popcorn*

z_bumbi
2005-07-04, 16:06
FinnPower: Jag sitter på den mest instabila datorn i världshistorien, den vägrar just nu att läsa PDF men jag skriver ut några vanlig lappar och snor huvuddelen av texten från era affischer.
Huvudsaken är att infon kommer ut.

supermatt
2005-07-08, 12:45
Härligt att höra! Håller tummarna för dig FinnPower! :thumbup:

Droog
2005-07-16, 12:46
WR!!! :hbang:

z_bumbi
2005-07-16, 14:56
340!!

Lillgrabben
2005-07-16, 16:19
Vilket fint resultat! :)


Fanns det mera att ge eller var det max för dagen?

mr_ping2
2005-07-17, 01:29
Trötta vikter!!! Kenta när ska du lösa mina resultat då ??

Pudzianovski
2005-07-17, 17:55
Fan...nu väntar vi med spänning. Var 340 lätt!? :D

Här är tråden om dina rekord om du missat (inte ser det).

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47254&page=1&pp=15

:thumbup:

FinnPower
2005-07-17, 21:04
Tack ska ni ha!
340 var INTE lätt men däremot var 335 det....

Några videos finns på www.kraftsport.nu

Lillgrabben
2005-07-17, 21:29
Upplever du - som så många andra - att man "ska" ha en storlek mindre av F6.an än vad man skulle ha haft på vanliga Fury + tröjan? Jag själv kör nu med en F6 av samma stl som min Fury, men känner inte alls att den ger i närheten av samma effekt.


Stabila lyft , på videon såg det riktigt bra ut! Ser ut som om du har jobbat en del på slutpressen. På videos jag har sett av dina lyft tidigare har du inte alls sett lika stark ut i slutet!

mr_ping2
2005-07-18, 10:43
Jag får nog säga att min F6 passade mig bättre än vanliga furyn. Har samma storlek... Lyften blir mer kontrollerade.

Ska börja nu igen i veckan att köra, får se hur det känns då.
Däremot är jag tvungen att dra UPP min tröja i armarna jävligt mycket annars kommer jag inte ner med dom vikterna jag klarar att lyfta.

Misstänker att jag får köra mycket klossträning ?

FinnPower
2005-08-03, 15:07
Sorry Lillgrabben, jag glömde att svara på din fråga. :em:
När jag bytte från Fury till F6 märkte jag att det var lättare att komma ner med stången men det var fortfarande så trångt i ärmarna att jag inte hade en tanke på att byta till en mindre. Sen gick jag ner några kg i våras, och då kändes skjortan rätt "lös" så jag tänkte att det kanske går med en mindre.
Sagt och gjort, jag testade en mindre medan jag ännu var förhållandevis lätt och kunde töja ut den en aning. Sen när jag käkade kreatin före tävlingen (som vanligt) gick jag upp till min normala tävlingsvikt. Jag var ju lite nervös att skjortan skulle vara FÖR trång men det gick bra.
Jag har inte testat en Fury sen jag började använda F6. Jag gillar F6 bättre.

mr_ping2:
Jag kör på samma sätt som du. Jag drar upp skjortan i arnhålan så långt det går. Annars blir det svårt att komma ner.


Jag måste passa på och TACKA OLOF WIKLUND för hjälpen på uppvärmningen. Han var där på minisemester med tjejen och skulle kolla på tävlingen men blev "lurad" till att dra på en hel hög med bänkskjortor. Bl.a. hjälpte han mig och min flickvän. Ett stort tack! :thumbup:

mr_ping2
2005-08-03, 23:51
Kenta: Nu sist klarade jag faktiskt att ha tröjan "riktigt" efter flera veckors klossträning. Då klarade jag för första gången 170kg @ 84kg kroppsvikt.

Problemet lär bli ingångsvikten... vet inte vad jag ska gå på, så antingen får jag ta av mig tröjan sen igen efter första lyftet och ha den riktigt på efter första lyftet - där tröjjan lär sitta jättelångt upp i armarna.

Lillgrabben
2005-08-07, 11:01
Sorry Lillgrabben, jag glömde att svara på din fråga. :em:
När jag bytte från Fury till F6 märkte jag att det var lättare att komma ner med stången men det var fortfarande så trångt i ärmarna att jag inte hade en tanke på att byta till en mindre. Sen gick jag ner några kg i våras, och då kändes skjortan rätt "lös" så jag tänkte att det kanske går med en mindre.
Sagt och gjort, jag testade en mindre medan jag ännu var förhållandevis lätt och kunde töja ut den en aning. Sen när jag käkade kreatin före tävlingen (som vanligt) gick jag upp till min normala tävlingsvikt. Jag var ju lite nervös att skjortan skulle vara FÖR trång men det gick bra.
Jag har inte testat en Fury sen jag började använda F6. Jag gillar F6 bättre.

mr_ping2:
Jag kör på samma sätt som du. Jag drar upp skjortan i arnhålan så långt det går. Annars blir det svårt att komma ner.


Jag måste passa på och TACKA OLOF WIKLUND för hjälpen på uppvärmningen. Han var där på minisemester med tjejen och skulle kolla på tävlingen men blev "lurad" till att dra på en hel hög med bänkskjortor. Bl.a. hjälpte han mig och min flickvän. Ett stort tack! :thumbup:

Hej!

Tack för svaret.

Jag ska prova en något mindre F6-tröja, får se hur det går! Min gamla F6a verkar nog vara väl stor, jag kommer ned lätt med 40-50 kg under pers.....



MVH

O.W.
2005-08-07, 21:25
Jag måste passa på och TACKA OLOF WIKLUND för hjälpen på uppvärmningen. Han var där på minisemester med tjejen och skulle kolla på tävlingen men blev "lurad" till att dra på en hel hög med bänkskjortor. Bl.a. hjälpte han mig och min flickvän. Ett stort tack! :thumbup:

Varsågod det var så lite jag är van, sen är det ju skoj att säga att man dragit på världsrekordhållaren tröjan. Dock så tycker jag inte den var så farligt trång det är endel som jag har hjälpt som har haft mindre tröjor så du kan nog pröva ännu en mindre ;)

Själv tränade jag med tröjan idag för första gången sedan april, det kändes att jag tappat viktkänsla och sluttryck men jag hoppas det kommer relativt snabbt. Så man kan persa i höst.

Vad anser du vara bättre me F6:an Kenta? själv har jag inte prövat den utan bara använt Furyn.

FinnPower
2005-08-07, 21:58
Vad anser du vara bättre me F6:an Kenta? själv har jag inte prövat den utan bara använt Furyn.
Jag tycker att det är lättare att få ner stången med F6an men den hjälper bra till ändå, ungefär lika som Fury. Men eftersom det är "lätt" att komma ner så kan man ha en riktigt trång skjorta.
Sen finns det ju förstås många olika kroppstyper men den här funkar riktigt bra för mig och min kroppstyp och lyftteknik.