handdator

Visa fullständig version : Hur mycket är en portion jordgubbar?


aliquis
2005-07-03, 18:08
Nu är det sommar, det finns jordgubbar, jordgubbar är bär och bär är nyttigt, men så finns ju folket med någon form av fruktosfobi, så hur mycket jordgubbar äts det egentligen?

Borde kanske vara under kost men en del av er kikar ju bara här och det är så mycket annan skit här ändå så varför inte ;)

n1tro
2005-07-03, 18:24
jordgubbar e :thumbup:

EDIT: JORDgubbar heter det...

Yankeee
2005-07-03, 18:29
Angånde fruktosnojjan så är det sjukt, hur fan kan man få för sig att undvika frukt pga fruktosen? Nötter...

Jordgubbar är nästan bara gott med glass, och då kan det ätas en del. Köpte en liter förra veckan, men det var inte så gott att bara äta gubbarna.

aliquis
2005-07-03, 18:38
Angånde fruktosnojjan så är det sjukt, hur fan kan man få för sig att undvika frukt pga fruktosen? Nötter...

Jordgubbar är nästan bara gott med glass, och då kan det ätas en del. Köpte en liter förra veckan, men det var inte så gott att bara äta gubbarna.
Ja, om nu tom BÄR skulle vara hemskt, hur illa är då inte precis allt annat folk äter? Hur mycket av övriga livsmedel är BÄTTRE kost än frukt och bär?

Jordgubbar e skitgott utan glass. När jag var mindre ville jag ha socker på dem, och en gång i tiden mjölk också, men nu äter jag dem som de är och de är smaskens ändå.

JustinCredible
2005-07-03, 18:45
Jag är en hallonpojke men det ska va glass till jordgubbar iaf. Syns bara att när jag skulle köpa jordgubbar på Konsum igår så kryllade det med spindlar på dom *spy*

Edit: missade pollen. När jag är mätt. Även om jag aldrig äter bara jordgubbar. Det är väl glassen man blir mätt på då liksom.

tinkerbell
2005-07-03, 18:46
Jorgubbar är de godaste som finns under sommaren, man får bara inte missa dom. :thumbup: på jorgubbar.

:eating: så mkt ni kan, vi snackar liksom inte 500++ kcal / 100 g :)

Frazze
2005-07-03, 18:48
1liter+

Jorgen
2005-07-03, 19:06
Tills man är mätt.

King Grub
2005-07-03, 19:10
Tills man (nästan) vomerar.

aliquis
2005-07-03, 22:36
åh, nu blev jag ju sugen, får åka o handla imorrn, snart är det försent :(

Gabriel_
2005-07-03, 22:40
jordgubbar och vaniljglass.... mumma!

Kwon
2005-07-03, 22:42
Jag är en hallonpojke, ingen jälla jordgubbe! :laugh:



Hallon e godare än jordgubbar, jordisar kan jag bara äta med tillägg.

Vattenmelon dock! REGERAR!

Pecca
2005-07-03, 23:15
jag som är en jätte(fet)bebis föredrar jordgubbar i en stor skål med mjölk, massor av socker o en hel del grädde :eating: , får jag inte detta så kan jag lika gärna skippa o äta jordgubbar.

Hallon är för jävla gott.... :eating:

men det man verkligen inte får glömma är......

SMULTRON! :eating:

MacLeod
2005-07-04, 01:25
Jag åt just upp ett paket tillsammans med honungsmjölk. Till det åt jag en stor jävla honungsmelon..o en fläskkotlett..o en macka med advocado.

Fan va jag är hungrig..

Garnax
2005-07-04, 01:48
Äter mycket :)

Äter dom som dom är vid datorn.
Mixar dom med lite socker och häller på glassen
Mosar dom med en gaffel strör på lite socker och sen äts det med mjölk
Äter dom med en gräddklick på

Jordgubbar är mums och ska ätar mycket och ofta...

Senast köpte jag 6 liter, räckte i 3 dagar

Cilia
2005-07-04, 06:33
Angånde fruktosnojjan så är det sjukt, hur fan kan man få för sig att undvika frukt pga fruktosen? Nötter...

Jordgubbar är nästan bara gott med glass, och då kan det ätas en del. Köpte en liter förra veckan, men det var inte så gott att bara äta gubbarna.
trodde det var för antalet kolhydrater i frukten som folk undvek det?

skicka över gubbarna till mig nästa gång istället för att gnäll över smaken *G*
andra gubbar går också bra *blink*