handdator

Visa fullständig version : Killar är horigare än tjejer!11!11!!!


High1ander
2005-07-03, 17:51
Aja, fick din uppmärksamhet iaf:
http://expressen.se/index.jsp?a=310498


Vad säger man? På tiden att vi killar släpps in i detta underbara yrke tycker jag iaf ;)

mini
2005-07-03, 17:53
Du är inte ens kul.

High1ander
2005-07-03, 17:55
Du är inte ens kul.
Nej, tycker det är sorligt, såg fjolårets rapport (dvs förra året, så detta är inget nytt), men vad görs åt saken?

Edit: Undrar också om det framgår i undersökningen, antalet som gör det för pengar eller "kicken" (ja, finns både kvinnliga och manliga prostituerade som säljer sin kropp för sin egen självkänslas skull).

Herkulez
2005-07-03, 17:55
jag är prostituerad, tvingade en flickvän engång betala en tia för att jag skulle sätta henne. kände mig smutsig, men på ett upphetsande sätt.

reinholdsson
2005-07-03, 17:57
Jag som alltid trott det varit tvärtom. Varje dag lär man sig något nytt alltså.

mini
2005-07-03, 17:58
Nej, tycker det är sorligt, så fjolårets rapport (dvs förra året, så detta är inget nytt), men vad görs åt saken?
Sverige jobbar ganska mycket med prostitutionsproblematiken, bl.a. genom lagstiftning. Vad tror du själv att vi måste göra för att få vissa (oftast män) att sluta köpa andra människors kroppar? Vill vi få dem att sluta?

Slartibartfast
2005-07-03, 17:59
Jag brukar köra lite gigolo på somrarna om jag inte får nåt annat jobb.

Bolio
2005-07-03, 18:01
Jag tycker att vi ska legalisera prostutition. Och då tänker jag inte bara på Slartibartfast och Herkulez (även om det inte är kul för dem att vara arbetslösa). Jag ser bara moralistiska hinder. Marknaden bör släppas fri i en bra kapitalism.

High1ander
2005-07-03, 18:01
Sverige jobbar ganska mycket med prostitutionsproblematiken, bl.a. genom lagstiftning. Vad tror du själv att vi måste göra för att få vissa (oftast män) att sluta köpa andra människors kroppar? Vill vi få dem att sluta?
Ja, man kan ju göra en lagstiftning där inte man har 54 misstänka "köpare" och bara 2-4 åtalas och kommer undan... Väääääääääldigt svårt att bevisa att någon "köper" sex.

Trance
2005-07-03, 18:02
Jag vet inte om jag tror på enkätsundersökningar där unga killar svarar på frågor om sexualitet. Sedan handlar det väl oftast om homosexualitet, tyvärr så verkar det som väldigt många äldre homosexuella vill ha yngre pojkar och att vara homosexuell i gymnasiet är nog inte det lättaste.

High1ander
2005-07-03, 18:03
Jag vet inte om jag tror på enkätsundersökningar där unga killar svarar på frågor om sexualitet. Sedan handlar det väl oftast om homosexualitet, tyvärr så verkar det som väldigt många äldre homosexuella vill ha yngre pojkar och att vara homosexuell i gymnasiet är nog inte det lättaste.
Det stämmer nog bra, det var kritiken mot rapporten förra året, men nu hade man ju fått "bekräftelse" från bl.a. Estland också...

Edit: Och menar du att bara killar "ljuger" i enkäter angående sex? *slap*

Slartibartfast
2005-07-03, 18:03
Köper man ett luder är det olagligt, men filmar man det så är det porrfilm och lagligt. *screwy*

Bolio
2005-07-03, 18:04
Köper man ett luder är det olagligt, men filmar man det så är det porrfilm och lagligt. *screwy*

Exakt. Visar på idiotin och moralismen bakom lagen och tankesättet...

Trance
2005-07-03, 18:05
Det stämmer nog bra, det var kritiken mot rapporten förra året, men nu hade man ju fått "bekräftelse" från bl.a. Estland också...

Edit: Och menar du att bara killar "ljuger" i enkäter angående sex? *slap*

Nej, jag tror killar i den åldern ljuger mer i sådana frågor. Man måste vara tuff/rolig, även om det är anonymt.

High1ander
2005-07-03, 18:09
Nej, jag tror killar i den åldern ljuger mer i sådana frågor. Man måste vara tuff/rolig, även om det är anonymt.
Jag håller med dig, men vafan tror du inte tjejer vill leka eller göra "förbjudna" saker också som att kryssa i att man sålt sin kropp för plopp...

Alltså jag ogillar bara synen att folk tror tjejer är så oskyldiga o så. Lärare t.ex. tror ju att killar fuskar mer, dock så är det bevisat enligt undersökningar att 10% mer tjejer fuskar gentemot killar i skolan.

Om vi säger såhär, jag håller med dig, tror att killar bara fular sig mer och kryssar i, men det finns fan inga bevis som stödjer det.

Allan
2005-07-03, 18:11
Om vi säger såhär, jag håller med dig, tror att killar bara fular sig mer och kryssar i, men det finns fan inga bevis som stödjer det.

Jodå, det finns en parameter som man alltid har med i såna undersökningar som avser "överrepresentation". Exakt vad det innebär får vi nog vänta med att begripa tills våra statistikkonstnärer dyker upp igen.

allan

Tolkia
2005-07-03, 20:11
Värt att notera år dock att man bara kan korrigera för överrepresentation och liknande störfaktorer i de fall då man är medveten om dem.