handdator

Visa fullständig version : Rösta på Kurdistan!


Bolio
2005-07-02, 23:34
Ey! Kollomedlemmar! Jag vet hur ni alla verkligen vill resa till Kurdistan, så ta och stöd oss och rösta på Kurdistan i den här Aftonbladet-pollen.

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1590_normal.html

Kwon
2005-07-02, 23:44
Du har mitt stöd.

2:a plats nu! Skall Kurdistan knäcka Alanya?

Bolio
2005-07-02, 23:51
Du är en bra man, Kwon. Vi skall besegra Alanya!

n1tro
2005-07-03, 00:03
röstat =)

nemd
2005-07-03, 00:07
voted :D

Bjorne
2005-07-03, 00:17
..

Bolio
2005-07-03, 00:24
nemd <3, n1tro <3,

bjorne ok. förtryck vårt folk om du vill. men kom ihåg att DU är delansvarig för FÖLJANDE handlingar:


http://www.kdp.pp.se/12.jpg
http://www.kdp.pp.se/11.jpg
http://www.kdp.pp.se/ku03.jpg

du är en dålig människa.

Officer
2005-07-03, 00:41
nemd <3, n1tro <3,

bjorne ok. förtryck vårt folk om du vill. men kom ihåg att DU är delansvarig för FÖLJANDE handlingar:


:sleep: :sleep:

http://www.cnn.com/SPECIALS/1999/ocalan/stories/turkey.judiciary/link.turkey.map.jpg

n1tro
2005-07-03, 00:44
Turkiet suger :D

JustinCredible
2005-07-03, 00:45
Röstat på att jag vill till Kurdistan. De e nog fint.

Edit: Föressten, jag är nog egentligen inte så sugen på att åka dit efter de där bilderna

n1tro
2005-07-03, 00:46
Röstat på att jag vill till Kurdistan. De e nog fint.

Edit: Föressten, jag är nog egentligen inte så sugen på att åka dit efter de där bilderna

åk dit på våren så ...

Bolio
2005-07-03, 00:47
Ni är bra killar. Alla förutom Bjorne och AnabolicProtein. Bjorne för att han är tönt och AP för att han är turk. Jag gillar er allihopa. Ni är varmt välkomna till Kurdistan där jag kan erbjuda er varsin turkisk eller persisk flicka att leka med. Och fett med kebab! ;)

Kwon
2005-07-03, 00:52
Jag är enormt intresserad av vad Aftonbladet gör efter att Kurdistan tagit förstaplatsen, ett litet reportage?

Smygtitt på Kurdistan a la http://www.aftonbladet.se/resor/resguider/mini/minialanya.jpg vill jag se.

http://www.aftonbladet.se/resor/0504/17/marmaris.jpg

Gabriel_
2005-07-03, 00:52
Alltid haft en förkärlek till bergen.

n1tro
2005-07-03, 00:53
Ni är bra killar. Alla förutom Bjorne och AnabolicProtein. Bjorne för att han är tönt och AP för att han är turk. Jag gillar er allihopa. Ni är varmt välkomna till Kurdistan där jag kan erbjuda er varsin turkisk eller persisk flicka att leka med. Och fett med kebab! ;)

ge mig en persisk :D

Bolio
2005-07-03, 00:54
Shit. Ni är verkligen bra killar! Jag blir fett överrumplad och glad! Allvarligt.

Bolio
2005-07-03, 00:55
n1tro, no problem. I och för sig kan du hellre få en arabisk. Perser tycker jag om. Det är ett bra folk. =)

Kwon
2005-07-03, 00:55
Det är väl ingen nyhet att vi e bra killar på Kolozzeum! :)

Nismo
2005-07-03, 00:55
nemd <3, n1tro <3,

bjorne ok. förtryck vårt folk om du vill. men kom ihåg att DU är delansvarig för FÖLJANDE handlingar:



du är en dålig människa.
Du är verkligen patetisk.

Loke
2005-07-03, 00:55
Ja, det är alltid roligt att förstöra pollar på internet, så jag bidrog. Är kurdistan populärt, eller har du postat detta på fler forum?

n1tro
2005-07-03, 00:57
fan ska ja med en arabisk till ?:D seriöst finns det fina araber ens? im serious

Gabriel_
2005-07-03, 00:57
Hur är kebaben där igentligen?
jämfört med sverige?

Bolio
2005-07-03, 00:58
Kwon <3 <3 <3 :love:

Nismo, jag skulle skriva att du ser spinkig och blek ut på bilden, men låter bli eftersom kärleken till Kollo-medlemmarna är för stor inatt.

Loke, Kurdistan är fett populärt! Det är därifrån jag kommer. Tänk dig själv, vem fan vill inte åka dit bo leo kommer ifrån? Det är ju värsta grejen. Dessutom blir turkar fett psykade och det är kul. :D

Bolio
2005-07-03, 01:00
n1tro, haha, sant. Du kan få en persisk, men då måste du vara snäll mot henne. ;)

Gabriel_, FETT god. Tusen gånger godare än i Sverige typ, och en hel måltid med dryck, sallad och alla tillbehör kostar typ 7 spänn. :D Och du har alltid ris OCH bröd att välja på där nere.

n1tro
2005-07-03, 01:01
n1tro, haha, sant. Du kan få en persisk, men då måste du vara snäll mot henne. ;)

Gabriel_, FETT god. Tusen gånger godare än i Sverige typ, och en hel måltid med dryck, sallad och alla tillbehör kostar typ 7 spänn. :D Och du har alltid ris OCH bröd att välja på där nere.

såklart jag e snäll :naughty: :naughty:

Zozza
2005-07-03, 01:01
Haha. Skitbra.

Posta på några mer forum så får Kurdistan dom där siste procenten och aftonbladet kommer med rubriker som " Kurdistan nya favoritresemålet "

:D :D

n1tro
2005-07-03, 01:02
nä dax o sätta på henne o sova sen khoahafes

Tricklev
2005-07-03, 01:02
Jag röstade på kurdistan, dom har nog fin kebab.

Trots att detta har varit uppe tidigare så undrar jag, Varför detta hatet emellan aprotte och bolio?

Kwon
2005-07-03, 01:03
Haha. Skitbra.

Posta på några mer forum så får Kurdistan dom där siste procenten och aftonbladet kommer med rubriker som " Kurdistan nya favoritresemålet "

:D :D

Det är detta jag vill se! Aftonbladets rubrik/reaktion efter pollen! :)

Bolio
2005-07-03, 01:04
http://dagensord.blogspot.com/2005/05/antikurdism.html

Bolio
2005-07-03, 01:05
Det är detta jag vill se! Aftonbladets rubrik/reaktion efter pollen! :)

Haha, jag med. Det vore onekligen intressant...

Gabriel_
2005-07-03, 01:05
Gabriel_, FETT god. Tusen gånger godare än i Sverige typ, och en hel måltid med dryck, sallad och alla tillbehör kostar typ 7 spänn. :D Och du har alltid ris OCH bröd att välja på där nere.

intressant, och bergen förtjänar dem all den heder som folk ger dem?

Kwon
2005-07-03, 01:05
Jag röstade på kurdistan, dom har nog fin kebab.

Trots att detta har varit uppe tidigare så undrar jag, Varför detta hatet emellan aprotte och bolio?

Vet ej om man kan likna det vid Judar och Palestinier men Aprotte bekräftar ej Kurdistans existens medan Bolio gör det.

Därav denna eviga kamp a la Jedi Vs Sith.

Hoppas de blir vänner någon gång och kan acceptera varandra.

Bolio
2005-07-03, 01:07
intressant, och bergen förtjänar dem all den heder som folk ger dem?

JEPP! Det var i de kurdiska bergsområdena som t.ex. Zarathustra Den Gudlöse föddes...

Trance
2005-07-03, 01:07
Röstade på kurdistan för att det är alltid coolt att göra de på aftonbladet förvirrade. Att det dessutom gör turkarna här förbannade är bara en bonus.

Nismo
2005-07-03, 01:07
Det är detta jag vill se! Aftonbladets rubrik/reaktion efter pollen! :)
De förstår säkert bättre när de öppnar deras mail imorgon.

Gabriel_
2005-07-03, 01:09
JEPP! Det var i de kurdiska bergsområdena som t.ex. Zarathustra Den Gudlöse föddes...

Okej.. lät tämligen underbart när min kurdiska kompis berättade om hur dom brukade vandra upp i bergen och tälta... dricka sprit och äta melon.. låter underbart.

Trance
2005-07-03, 01:09
De förstår säkert bättre när de öppnar deras mail imorgon.

Hehe, fan vad du är mesig.

Kwon
2005-07-03, 01:11
Kom igen nu Nismo! Visa lite support! All in good fun bro! :) :thumbup:

Nismo
2005-07-03, 01:12
Kom igen nu Nismo! Visa lite support! All in good fun bro! :) :thumbup:
Jag vill ju att Kappadokien ska vinna *flex*

Bolio
2005-07-03, 01:12
Vet ej om man kan likna det vid Judar och Palestinier men Aprotte bekräftar ej Kurdistans existens medan Bolio gör det.

Därav denna eviga kamp a la Jedi Vs Sith.

Hoppas de blir vänner någon gång och kan acceptera varandra.

Typ så, men jag är inte intresserad utav geografi. Turkar, araber och perser förtrycker kurder (bilderna ni såg var exempel på det) och har gjort så under väldigt lång tid nu. Man har utfört folkmord, massavrättningar, tortyr, förbjudit kurder att tala vårt moderspråk, etc. Ungefär allt det Hitler gjorde mot judarna.

Vill ni se lite vad turkarna har gjort och gör kan ni surfa in här (man behöver Powerpoint): http://www.pkkgercegi.net/pkk_gercekleri_dosyalar/frame.htm

Bolio
2005-07-03, 01:13
Okej.. lät tämligen underbart när min kurdiska kompis berättade om hur dom brukade vandra upp i bergen och tälta... dricka sprit och äta melon.. låter underbart.

Det är fett underbart och befriande...

Nismo, varför detta hat? =(

Officer
2005-07-03, 01:15
Och för att översätta rubriken på sidan som bolio länkar till..

"Dåden som PKK utfört"

Just det - PKK!

Nismo
2005-07-03, 01:16
Det är fett underbart och befriande...

Nismo, varför detta hat? =(

haha, har givetvis inte skickat..retas lite med dig bara..

puss o kram

Gabriel_
2005-07-03, 01:16
Det är fett underbart och befriande...

Nismo, varför detta hat? =(

kanske man ska anta erbjudandet och åka iväg med honom dit då... ni kurder är fett schysta.. så länge man inte har nått otalt med er :D

Bolio
2005-07-03, 01:17
Men tönt, sidan är upplagt i Turkiet. Det är väl klart som FAN att man skriver så. Kolla noggrant på bilderna. Varför har de döda människorna kurdiska kläder på sig?

Kwon
2005-07-03, 01:18
Jag förstår Nismo dock..

Det är som jag brukar säga, är man Kappadokien-frälst så är man..

Går ej att förneka Kappadokiens charm... :D

MEN!

Nu vill vi se vad Aftonblaskan hittar på :)

Bolio
2005-07-03, 01:18
kanske man ska anta erbjudandet och åka iväg med honom dit då... ni kurder är fett schysta.. så länge man inte har nått otalt med er :D

:D Bara att åka. Det är fett soft. Vet du vilken del utav Kurdistan han är ifrån då?

Bolio
2005-07-03, 01:19
AnabolicProtein, Mardin, Midyat och Diayarbakir låter som turkiska eller kurdiska städer för dig...?

Officer
2005-07-03, 01:21
AnabolicProtein, Mardin, Midyat och Diayarbakir låter som turkiska eller kurdiska städer för dig...?


PKK låter inte särskilt "renturkiskt" för mig.
Du får gärna fortsätta dina patetiska försök att manipulera folk och få turkar att framstå som skit över nätforum, jag drar mig ur. Du är "fett" duktig på politik så.

Gabriel_
2005-07-03, 01:22
:D Bara att åka. Det är fett soft. Vet du vilken del utav Kurdistan han är ifrån då?

jo det verkar vara ett intressant land. hmm det vet jag inte tyvärr..

Men hur ligger det till med kvinnorna igentligen, är dom snygga?
hur svårt är det att scora? om man då får till det hur stor är chansen att man blir halal? hur mycket hår har dom igentligen?

Nismo
2005-07-03, 01:23
jo det verkar vara ett intressant land. hmm det vet jag inte tyvärr..

Men hur ligger det till med kvinnorna igentligen, är dom snygga?
hur svårt är det att scora? om man då får till det hur stor är chansen att man blir halal? hur mycket hår har dom igentligen?
hahahahahahha
tack, nu kan jag lägga mig.

Bolio
2005-07-03, 01:25
PKK låter inte särskilt "renturkiskt" för mig.
Du får gärna fortsätta dina patetiska försök att manipulera folk och få turkar att framstå som skit över nätforum, jag drar mig ur. Du är "fett" duktig på politik så.

=)

Har inte sagt att alla turkar är skit, men turkiet som land förtrycker ju kurder som folk, och det är fett med skit.

Gabriel, hahaha. Det beror på! Det FINNS såklart hoes där nere med, men det lär bli svårt att få scora i första taget... om man vill kan man alltid köpa syriska prostituerade, finns massor av såna i Kurdistan. Och AIDS och andra könssjukdomar behöver man ju inte vara rädd för, det finns inte där. Och håriga är dem inte. Inte som man tror i alla fall. Klart det finn en och annan hårig brud liksom, men majoriteten är inte hårigare än svenska brudar... KILLARNA däremot. Det är en helt annan femma. :D

Bolio
2005-07-03, 01:27
AnabolicProtein, som sagt:

Antikurdism. Hets mot kurder. Vanligt förekommande i arabiska, iranska och turkiska media samt skolböcker och mosképredikningar. På senare tid har antikurdismen intensifierats i och med befrielsen av södra Kurdistan. Antikurdismen bottnar i ressentiment, avund och missunnsamhet. De underliggande psykologiska orsakerna är nära besläktade med svartsjukans uppkomst.

Herkulez
2005-07-03, 01:29
PKK låter inte särskilt "renturkiskt" för mig.
Du får gärna fortsätta dina patetiska försök att manipulera folk och få turkar att framstå som skit över nätforum, jag drar mig ur. Du är "fett" duktig på politik så.
haha han har lyckats med mig, du är bannad från min msn, pratar inte med turkar nåmer.

Herkulez
2005-07-03, 01:29
Ni är bra killar. Alla förutom Bjorne och AnabolicProtein. Bjorne för att han är tönt och AP för att han är turk. Jag gillar er allihopa. Ni är varmt välkomna till Kurdistan där jag kan erbjuda er varsin turkisk eller persisk flicka att leka med. Och fett med kebab! ;)
tar dom den i tvåan?

Gabriel_
2005-07-03, 01:29
Gabriel, hahaha. Det beror på! Det FINNS såklart hoes där nere med, men det lär bli svårt att få scora i första taget... om man vill kan man alltid köpa syriska prostituerade, finns massor av såna i Kurdistan. Och AIDS och andra könssjukdomar behöver man ju inte vara rädd för, det finns inte där. Och håriga är dem inte. Inte som man tror i alla fall. Klart det finn en och annan hårig brud liksom, men majoriteten är inte hårigare än svenska brudar... KILLARNA däremot. Det är en helt annan femma. :D

åhh.. glädjeflickor fungerar det med... haha på tal om hår så är jag god vän med en assyr ... där snackar vi hår tror deras familj skulle kunna leva på att sälja kropps hår då 1 kg ger 40 kr ;)

bra mat, bra natur, horer, sprit, hela paketet ju.

Bolio
2005-07-03, 01:30
Biji Finlandistan! ;)

Bolio
2005-07-03, 01:31
tar dom den i tvåan?

Absolut. Om du vill kan jag hooka up dig med några fett fina libanesbrudar. Bara att skicka PM när du är i Stockholm. De här tjejerna gillar lite större killar, och alla förutom en (Sheogorath kan få henne) är snygga. ;)

Btw: Om jag providar lite blattebrudar (libaneser) till ***, kan jag få bli protected by ***? =)

Bolio
2005-07-03, 01:32
åhh.. glädjeflickor fungerar det med... haha på tal om hår så är jag god vän med en assyr ... där snackar vi hår tror deras familj skulle kunna leva på att sälja kropps hår då 1 kg ger 40 kr ;)

bra mat, bra natur, horer, sprit, hela paketet ju.

Paradiset I tell you. ;) Assyrer är coola, men tyvärr också håriga. Fast assyrer & syrianer är bra folk.

Kwon
2005-07-03, 01:34
Absolut. Om du vill kan jag hooka up dig med några fett fina libanesbrudar. Bara att skicka PM när du är i Stockholm. De här tjejerna gillar lite större killar, och alla förutom en (Sheogorath kan få henne) är snygga. ;)

Btw: Om jag providar lite blattebrudar (libaneser) till ***, kan jag få bli protected by ***? =)

Har du bilder på dom? :D

Bolio
2005-07-03, 01:35
Nä, men jag kan fixa. =)

Gabriel_
2005-07-03, 01:36
Paradiset I tell you. ;) Assyrer är coola, men tyvärr också håriga. Fast assyrer & syrianer är bra folk.

jepp verkligen... fast en aningen skrytsamma ;) fast det är lite av deras charm.

Bolio
2005-07-03, 01:36
Jafan, någon måste ju göra det med. =P

Kwon
2005-07-03, 01:37
Nä, men jag kan fixa. =)

Bra! Fixa!

Så kan du kolla på denna tills dess

Klicka (http://s36.yousendit.com/d.aspx?id=1PGYKR7BHXB5S35VD87X2XZ7C2)

Herkulez
2005-07-03, 01:41
Absolut. Om du vill kan jag hooka up dig med några fett fina libanesbrudar. Bara att skicka PM när du är i Stockholm. De här tjejerna gillar lite större killar, och alla förutom en (Sheogorath kan få henne) är snygga. ;)

Btw: Om jag providar lite blattebrudar (libaneser) till ***, kan jag få bli protected by ***? =)
:laugh:

haha självklart blir du det, fixa några lesbanes brudar åt sheo, dom gillar ju flickstuket hahaha

Bolio
2005-07-03, 01:48
;) Tror iofs att EN libanesbrud räcker gott och väl.

Herkulez
2005-07-03, 01:50
;) Tror iofs att EN libanesbrud räcker gott och väl.
LESBanes, som i lesbisk,

avdelning: ordlek som gick åt helvete :D

Bolio
2005-07-03, 02:00
=)

HAHAHAHAHA (courtesy laugh)

Kwon
2005-07-03, 02:04
Bumpar med Randleman

http://www.myonlineimages.com/Members/dt25031987/images/randleman_wallpaper1.jpg

weli
2005-07-03, 02:14
Ni är bra killar. Alla förutom Bjorne och AnabolicProtein. Bjorne för att han är tönt och AP för att han är turk. Jag gillar er allihopa. Ni är varmt välkomna till Kurdistan där jag kan erbjuda er varsin turkisk eller persisk flicka att leka med. Och fett med kebab! ;)




aha så det var inte får ni lekte med utan "flickor" aha nu vet man det. :D
eller kan det vara så att ni "leker" med får uppe i bergen och när ni nästan kommer så sprutar ni in i flickan lr :laugh: :laugh: :laugh:

Bolio
2005-07-03, 02:44
Hej arab.

Bjorne
2005-07-03, 07:57
nemd <3, n1tro <3,

bjorne ok. förtryck vårt folk om du vill. men kom ihåg att DU är delansvarig för FÖLJANDE handlingar:


http://www.kdp.pp.se/12.jpg
http://www.kdp.pp.se/11.jpg
http://www.kdp.pp.se/ku03.jpg

du är en dålig människa.Väldigt grov sarkasm (emot svinen som går runt och flashar en bild på döda barn och sedan tigger om pengar), eller så kanske alla "ni" bara anser att det är okej...

Myten
2005-07-03, 08:14
Ännu en tråd skapad av en fanatisk hund vid namn Bolo!

Yankeee
2005-07-03, 08:19
Ännu en tråd skapad av en fanatisk hund vid namn Bolo!

Bolo?

http://www.completemartialarts.com/whoswho/actionstars/images/yeung_bolo_1.jpg

Myten
2005-07-03, 08:58
Bolo?

http://www.completemartialarts.com/whoswho/actionstars/images/yeung_bolo_1.jpg


Japp, mixa ihop med lite turkiskt blod har du en ny supermyt!

30cm
2005-07-03, 09:15
Haha! Är det bara en massa kolomedlemmar som har fått Kurdistan i ledning? Det är ju bara sten där :)

Krampus
2005-07-03, 09:56
Fick min röst. :)

Cilia
2005-07-03, 10:39
röstade på Kurdistan.
tänkte berg, vinter, skidor. Hoppas jag får det uppfyllt.

btw Bolio är du född där eller är dina föräldrar det?

sunkan
2005-07-03, 11:01
Haha! Är det bara en massa kolomedlemmar som har fått Kurdistan i ledning? Det är ju bara sten där :)
gissar på det jag med :laugh:

mini
2005-07-03, 11:05
Shit, Bolio kommer ta över världen. Se hur lätt han kan manipulera X antal kollomedlemmar att dansa efter hans pipa.

Megatuttarna
2005-07-03, 11:09
Kurdistan finns inte. Det har inte på långa vägar blivit igenkänt som stat och uppfyller inte folkrättens kriterier för utseendet av nya stater.

Säga vad man vill men faktum kvarstår. Men det är ju tråkigt så klart.

30cm
2005-07-03, 11:19
Det finns många ställen som inte blivit erkända som stat... Skåne t.ex.
Det betyder inte att Skåne inte finns. ;)

sunkan
2005-07-03, 11:25
Kurdistan finns inte. Det har inte på långa vägar blivit igenkänt som stat och uppfyller inte folkrättens kriterier för utseendet av nya stater.

Säga vad man vill men faktum kvarstår. Men det är ju tråkigt så klart.

vad har det med saken att göra? Jag fattar inte *screwy*

Trance
2005-07-03, 11:47
vad har det med saken att göra? Jag fattar inte *screwy*

Ingenting. Eftersom folk vet var det ligger så..

På exakt samma sätt som man har kunnat åka till palestina rätt länge.

Bolio
2005-07-03, 13:48
Cilia, jepp. Det gör jag, flyttade till Sverige från Kurdistan för 9 år sen ungefär.

Megatuttarna, att Kurdistan inte är ett land (även fast det har varit ett land för runt 60 år sen (Komari Mahabad)) är en fråga om politik. Turkar, perser och araber har gått ihop emot oss och haft England på sin sida (1914) och avgjort då att kurder inte ska ha eget land. Men vi är ett äldre och mer enhetligt folk än t.ex. turkarna i regionen. Kurder har funnits som folk precis lika länge som perser (från början var kurder och perser samma folk, och det är också därför vi har så stora likheter med perserna).

Megatuttarna
2005-07-03, 14:06
vad har det med saken att göra? Jag fattar inte *screwy*

Relevansen är att Kurdistan inte är ett land. Det må vara en benämning på en region; om än en omtvistad sådan. Åker du t ex. till Midyat så åker du fortfarande till Turkiet och inte Kurdistan.

Megatuttarna
2005-07-03, 14:09
Ingenting. Eftersom folk vet var det ligger så..

På exakt samma sätt som man har kunnat åka till palestina rätt länge.

Kurdistan har inte samma status som Palestina på den internationella arenan. Palestina är ett specialfall, en slags semistat som har en närmre väg till att bli en stat än vad Kurdistan har.

Cilia
2005-07-03, 14:10
Cilia, jepp. Det gör jag, flyttade till Sverige från Kurdistan för 9 år sen ungefär.
imponerande svenskakunskaper du har efter så pass relativt kort tid här.
Bra jobbat


Det finns många ställen som inte blivit erkända som stat... Skåne t.ex.
Det betyder inte att Skåne inte finns. ;)
Inte?

JAM
2005-07-03, 14:12
Ey! Kollomedlemmar! Jag vet hur ni alla verkligen vill resa till Kurdistan, så ta och stöd oss och rösta på Kurdistan i den här Aftonbladet-pollen.

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1590_normal.html
Haha, du fick en röst av mig. Vore som sagt tufft att se vad Aftonbladet gör om Kurdistan vinner...

2005-07-03 15:11:
Alanya (24.7 %)
Kurdistan (40.0 %)

:D

JustinCredible
2005-07-03, 14:14
2005-07-03 15:11:
Alanya (24.7 %)
Kurdistan (40.0 %)

:D


:D

Fast risken finns faktiskt att dom ogiltigförklarar omröstningen. Så gjorde dom när ryktet spreds på forum att alla skulle rösta på Kristi brud som årets kvinna. Då tog dom bort omröstningen och försklarade Lena PH som årets kvinna fastän Kristi brud hade typ 80 % av rösterna.

Cilia
2005-07-03, 14:15
:D

Fast risken finns faktiskt att dom ogiltigförklarar omröstningen. Så gjorde dom när ryktet spreds på forum att alla skulle rösta på Kristi brud som årets kvinna. Då tog dom bort omröstningen och försklarade Lena PH som årets kvinna fastän Kristi brud hade typ 80 % av rösterna.
men då ska ju aftonbladet först börja surfa på kolo!

JustinCredible
2005-07-03, 14:17
men då ska ju aftonbladet först börja surfa på kolo!

Nej alltså dom visste inte att det var nåt forumgäng som gjort det. Men om dom ser att ett flummigt alternativ får överlägset med röster så tar dom bort pollen och låtsas som att den aldrig funnits. Sen när man mailar dom och frågar så säger dom att den togs bort p.ga misstankar om att oseriös röstning.

Fast jag tror inte dom kommer göra det nu. Kurdistan is teh shit

Bolio
2005-07-03, 14:17
Palestina är ett specialfall, en slags semistat som har en närmre väg till att bli en stat än vad Kurdistan har.

Du har inte kollat särskilt mycket på nyheterna den senaste tiden va? Typ totalt missat att Iraks president är en kurd, att Irans regim kommer störtas inom snar framtid vilket innebär att även kurderna i Iran kommer att få lika mycket makt (om inte mer, vi har långt fler resurser än våra kurd-irakiska grannar) än kurderna i Irak? Och Syrien är naturligtvis också ett land som USA kommer att gå in i. "Rätt" och "rättvisa" finns inte ens på den politiska arenan. Så länge palestinierna har Israel som sin fiende kommer de inte att åstadkomma någonting, oavsett om du eller jag tycker att det är deras rätt. Kurderna har däremot USA på sin sida, och kurdernas fiender har USA, Israel, osv., emot sig. Det i sin tur har lett till de drastiska förändringar som nu skett på den politiska spelplanen i mellanöstern de senaste åren.

Det enda land som blir "kvar" sen är Turkiet, och när både Irak, Iran och Syrien är befriade kommer det inte heller att ta lång tid för Turkiet att förändras. Redan idag är det människor som utför självmordsattentat mot oss kurder i Irak för att vi är "moderna" och "vänner till Amerika och Europa". Islamister överallt har börjat vända sig emot oss och utfärdat en massa hataktioner, men det krävs ju inte ett politiskt geni för att förstå att de inte kommer att lyckas särskilt bra.

Bjorne
2005-07-03, 14:18
Haha, du fick en röst av mig. Vore som sagt tufft att se vad Aftonbladet gör om Kurdistan vinner...

2005-07-03 15:11:
Alanya (24.7 %)
Kurdistan (40.0 %)

:D Totalt har 657 personer röstat.

Tror knappast de gör ett sådant utslag på de kriterierna...

weli
2005-07-03, 14:19
Asså bolio sluta klaga på andra människor.....det som har hänt har redan hänt, gå vidare för fan. Vill du verkligen göra nåt för ditt land åk dit och kriga för ditt land istället att sitta i Sverige och äta som en hungrig barn och sen sitta och klaga. Väx upp för i helvete och börja ta eget ansvar.


Sen ska du inte säga till dom andra kollomedlemmar att dom e dåliga människor bara för att dom inte tycker som du.

Bolio
2005-07-03, 14:19
imponerande svenskakunskaper du har efter så pass relativt kort tid här.
Bra jobbat

Thanks Cilia. =) (Det heter svenskkunskaper för övrigt. =P)

JAM :love:

Bolio
2005-07-03, 14:21
Asså bolio sluta klaga på andra människor.....det som har hänt har redan hänt, gå vidare för fan. Vill du verkligen göra nåt för ditt land åk dit och kriga för ditt land istället att sitta i Sverige och äta som en hungrig barn och sen sitta och klaga. Väx upp för i helvete och börja ta eget ansvar.


Sen ska du inte säga till dom andra kollomedlemmar att dom e dåliga människor bara för att dom inte tycker som du.

För det första skojar jag om att folk är dåliga människor. Björne beter sig som en tönt, men det är en annan femma. Han har ju inte ens någon aning om vad det här handlar om. För det andra så snackar jag väl inte om något som har hänt, utan saker som händer varenda dag. Klaga gör jag inte heller.

Cilia
2005-07-03, 14:24
Thanks Cilia. =) (Det heter svenskkunskaper för övrigt. =P)

JAM :love:
jag vet
jag hade först tänkt skriva svenska men ändrade mig och glömde ta bort aet.

har en kompis som är svensklärare men jag säger alltid svenskalärare bara för att retas.

Bolio
2005-07-03, 14:24
jag vet
jag hade först tänkt skriva svenska men ändrade mig och glömde ta bort aet.

har en kompis som är svensklärare men jag säger alltid svenskalärare bara för att retas.

:P

weli
2005-07-03, 14:25
För det första skojar jag om att folk är dåliga människor. Björne beter sig som en tönt, men det är en annan femma. Han har ju inte ens någon aning om vad det här handlar om. För det andra så snackar jag väl inte om något som har hänt, utan saker som händer varenda dag. Klaga gör jag inte heller.




ok bolio om det händer varenda dag åk dit då och gör nåt för ditt land så blir vi av med dig här i forumet.

eller e du en sån person som gillar att bara snacka.

Bolio
2005-07-03, 14:29
Varför skulle vi vilja bli av med mig? Jag är söt. Folk tycker om mig. Och jag är varken patriot eller nationalist. Jag belyser bara ett problem, det innebär inte att jag upphöjer det till det allra viktigaste som finns. Jag bryr mig mer om problemet kapitalism eller problemet dåligt bredband än problemet kurdfrågan t.ex. Det är saker som ligger mig närmare om hjärtat och som spelar en större roll i mitt vardagliga liv. Men det innebär inte att kurdfrågan inte är ett viktigt problem som bör belysas.

Trance
2005-07-03, 14:34
ok bolio om det händer varenda dag åk dit då och gör nåt för ditt land så blir vi av med dig här i forumet.

eller e du en sån person som gillar att bara snacka.

Du verkar hyfsat dum, kanske borde jobba lite på din image?

Cilia
2005-07-03, 14:35
ok bolio om det händer varenda dag åk dit då och gör nåt för ditt land så blir vi av med dig här i forumet.

eller e du en sån person som gillar att bara snacka.
tror inte du har fattat att det även går att logga in på kolo utanför Sverige.
så att skicka tillbaka Bolio är ingen garnati för att bli av med honom
då har vi hellre kvar honom i Svedala så vi kan åka och göra upp personligen om det skulle behövas *nickar*

Megatuttarna
2005-07-03, 14:39
Du har inte kollat särskilt mycket på nyheterna den senaste tiden va? Typ totalt missat att Iraks president är en kurd, att Irans regim kommer störtas inom snar framtid vilket innebär att även kurderna i Iran kommer att få lika mycket makt (om inte mer, vi har långt fler resurser än våra kurd-irakiska grannar) än kurderna i Irak? Och Syrien är naturligtvis också ett land som USA kommer att gå in i. "Rätt" och "rättvisa" finns inte ens på den politiska arenan. Så länge palestinierna har Israel som sin fiende kommer de inte att åstadkomma någonting, oavsett om du eller jag tycker att det är deras rätt. Kurderna har däremot USA på sin sida, och kurdernas fiender har USA, Israel, osv., emot sig. Det i sin tur har lett till de drastiska förändringar som nu skett på den politiska spelplanen i mellanöstern de senaste åren.

Det enda land som blir "kvar" sen är Turkiet, och när både Irak, Iran och Syrien är befriade kommer det inte heller att ta lång tid för Turkiet att förändras. Redan idag är det människor som utför självmordsattentat mot oss kurder i Irak för att vi är "moderna" och "vänner till Amerika och Europa". Islamister överallt har börjat vända sig emot oss och utfärdat en massa hataktioner, men det krävs ju inte ett politiskt geni för att förstå att de inte kommer att lyckas särskilt bra.

Spekulera kan man. Vad USA gör beror till stor del på att upprätthålla sin värdsliga hegemoni; både ekonomiskt och politiskt. Egentligen skiter de fullständigt i vem som har vad därborta. Så länge det gagnar dem.

Alltså grejen med spekulationer, speciellt sådana som berör internationell politik, är att de är extremt opålitliga. Det är så många faktorer att ta med i beräkningarna. Ponera t e x att kurder börjar få en allt större makt i Irak, Iran och Syrien. Turkarna lär inte kolla på; ej heller lär de många fanatiska muslimer som ogillar kurdernas nya inflytande. Detta gör hela stället till en extremt jävla osäker plats utan någon som helst riktig kontroll för att bara nämna nåt.

Palestina har t ex. en plats i FN, och behandlas reciprokt i många politiska frågor som bara är mellan stater egentligen. Man är dock inte en fullvärdig stat. Kontentan är den att Palestina inte är lämplig att jämföra med Kurdistan då Palestina till en stor del (men inte helt) redan är en stat, erkänd av flera stater och erkänns pågående implicit då man medtar Palestina i olika evenemang som egentligen är enbart för stater.

Personligen tror jag aldrig att det blir nåt Kurdistan inom en överskådlig framtid då det skulle göra hela Mellanöstern till en ännu värre krutdurk som väntar på att explodera. Det är för mkt lättlurade fanatiker med skilda viljor att man någonsin kommer kunna ha något stabilt där.

aliquis
2005-07-03, 14:44
Annan plats, är det typ grekland? :D

JAM
2005-07-03, 14:45
:D

Fast risken finns faktiskt att dom ogiltigförklarar omröstningen. Så gjorde dom när ryktet spreds på forum att alla skulle rösta på Kristi brud som årets kvinna. Då tog dom bort omröstningen och försklarade Lena PH som årets kvinna fastän Kristi brud hade typ 80 % av rösterna.
Njae, det hade väl snarare att göra med att någon knåpar ihop ett litet javaprogram som röstade en gång i halvminuten... Spred det på någon forum och vips hade Kristi Brud rätt många röster. Jag hade också tagit bort dem om jag var admin på Aftonbladet.se.

Bolio
2005-07-03, 14:51
Spekulera kan man. Vad USA gör beror till stor del på att upprätthålla sin värdsliga hegemoni; både ekonomiskt och politiskt. Egentligen skiter de fullständigt i vem som har vad därborta. Så länge det gagnar dem.

Alltså grejen med spekulationer, speciellt sådana som berör internationell politik, är att de är extremt opålitliga. Det är så många faktorer att ta med i beräkningarna. Ponera t e x att kurder börjar få en allt större makt i Irak, Iran och Syrien. Turkarna lär inte kolla på; ej heller lär de många fanatiska muslimer som ogillar kurdernas nya inflytande. Detta gör hela stället till en extremt jävla osäker plats utan någon som helst riktig kontroll för att bara nämna nåt.

Palestina har t ex. en plats i FN, och behandlas reciprokt i många politiska frågor som bara är mellan stater egentligen. Man är dock inte en fullvärdig stat. Kontentan är den att Palestina inte är lämplig att jämföra med Kurdistan då Palestina till en stor del (men inte helt) redan är en stat, erkänd av flera stater och erkänns pågående implicit då man medtar Palestina i olika evenemang som egentligen är enbart för stater.

Personligen tror jag aldrig att det blir nåt Kurdistan inom en överskådlig framtid då det skulle göra hela Mellanöstern till en ännu värre krutdurk som väntar på att explodera. Det är för mkt lättlurade fanatiker med skilda viljor att man någonsin kommer kunna ha något stabilt där.

Måhända - och ja, USA är fett själviska och skiter fullständigt i oss kurder eller något annat folk. Men vilket folk är inte så? Att beskylla USA för "den stora Satan" är inte särskilt klokt tycker jag. Alla nationer skulle ha gjort detsamma ifall de hade haft möjligheten till det tror jag. Och även om USA är en diktatorisk stormakt så är det väl inte omöjligt att de gör ett och annat gott? Även ifall det är i själviskt syfte? Jag tror ju att vi i grund och botten allihopa är fullkomligt egoistiska, men att vår egoism faktiskt rätt ofta kan gynna andra.

Och jag tror på Kurdistan. Man trodde ju inte på Israel heller en gång i tiden...

30cm
2005-07-03, 15:00
Inte?

Nej.

Castro
2005-07-03, 16:01
Vart vill du helst resa i Turkiet? (fler alternativ kan markeras)
Ställningen just nu:
Istanbul (12.2 %)
Alanya (24.2 %)
Side (9.1 %)
Antalya (6.2 %)
Kemer (4.1 %)
Kas (1.9 %)
Marmaris (12.5 %)
Cesme (4.0 %)
Izmir (3.4 %)
Ankara (3.2 %)
Svarta havet (3.1 %)
Kappadokien (2.1 %)
Kurdistan (41.6 %)
Annan plats (2.4 %)


Totalt har 678 personer röstat.
Omröstningen startade 2005-06-08 11:02

Hur många koloröster kan det vara

weli
2005-07-03, 16:12
Du verkar hyfsat dum, kanske borde jobba lite på din image?



skaffa dig ett liv din snorunge *grr*

Trance
2005-07-03, 16:14
skaffa dig ett liv din snorunge *grr*

Förlåt.

Bolio
2005-07-03, 16:14
Kan inte du berätta hur man gör det, weli? =) Jag skulle göra ALLT för ett liv, sitter och jobbar nu i den här värmen och känner mig fett död.

weli
2005-07-03, 16:34
Bolio du borde joina honom han väntar på dig :laugh: :laugh:



http://www.nrk.no/img/249477.jpeg

Megatuttarna
2005-07-03, 16:39
Måhända - och ja, USA är fett själviska och skiter fullständigt i oss kurder eller något annat folk. Men vilket folk är inte så? Att beskylla USA för "den stora Satan" är inte särskilt klokt tycker jag. Alla nationer skulle ha gjort detsamma ifall de hade haft möjligheten till det tror jag. Och även om USA är en diktatorisk stormakt så är det väl inte omöjligt att de gör ett och annat gott? Även ifall det är i själviskt syfte? Jag tror ju att vi i grund och botten allihopa är fullkomligt egoistiska, men att vår egoism faktiskt rätt ofta kan gynna andra.

Och jag tror på Kurdistan. Man trodde ju inte på Israel heller en gång i tiden...

Givetvis. All egoism är dock inte identisk. Sätten som USA lever ut sin egoism är inte de "renaste". Att man sedan försöker stämpla sina uppsåt som altruistiska och moralrätta är en annan femma.

När man t ex. bestämde sig för att störta Castro bedrev man terroristverksamhet mot Kuba. Bland mycket annat låg man bakom en terroristattack mot en kubansk fabrik (400 miste livet), sprängde ett kubanskt civilplan (samtliga passagerare dog).

Det finns så många otaliga exempel att det är sjukt. Nicaragua, Colombia, Grenada, Kuba, Irak (Det är lustigt att du nämner det btw, bl. a. var man ju kompis med Saddam under 80-talet och gav blanka fan i hur många kurder som slaktades då. Eller när man sedan uppmanade kurder att göra uppror i Irak och sedan sket i det hela och lämnade dem till sitt öde.)

Listan kan göras lång.

För mig är det här en fråga om egoism under ansvar. Givetvis är den som kan egoistisk; gör man det dock utan något som helst ansvar så är det fan inte mkt kvar att inte hata. Jag tror inte att så många civila liv verkligen hade krävts för att uppfylla USA:s intentioner.

Myten
2005-07-03, 17:09
http://www.schwarzenegger.it/filmografia/movie/mov260.jpg



Como Estas?

Bolio
2005-07-03, 17:20
Alltså, missförstå mig inte nu Megatuttarna, jag gillar verkligen inte USA, och tror absolut inte att USA "bryr sig" om kurder. Men fortfarande, hellre USA än Saddam och Islamistiska regimen i Iran... Det är ju det saken handlar om just nu, det är de valen vi har...

reinholdsson
2005-07-03, 17:27
Röstade på krudistan jag med :D Det leder ganska bra nu..

tp_88
2005-07-03, 17:30
Fan Bolio, jag undrar om inte detta är en av dina absolut första SERIÖSA diskussioner här inne!? :D

Själv har jag ingen aning om hur det ligger till med vem som har "rätt" till områdena o.s.v. Tycker bara de verkar krångla till allt... :em: Men lovar att rösta på Kurdistan!

Som sagt, nu har jag inte hört dig prata, men om du bara bott här i 9år och säkerligen umgåtts med många "utlänningar" så skriver du på riktigt på Svenska! Seriöst nu, du skriver garanterat mycket bättre än merparten av de "Svenska" medlemmarna här inne! :bow: Dessutom vet du jag tycker du har skön humor! ;)

EDIT: Har röstat på Kurdistan nu, alternativet ifråga leder överlägset! :) 43,2% av 702st röster!

Trance
2005-07-03, 17:32
Bolio du borde joina honom han väntar på dig :laugh: :laugh:


En fråga bara, kommer du från turkiet?

Bolio
2005-07-03, 17:41
tp_88, jepp, jag har bara bott här i 9 år (snart 10), och bara bott i förorter och umgåtts med andra invandrare. Jag kan ju snacka hur bra svenska som helst. Grejen för mig är att jag tror att hur bra svenska man pratar eller hur bra svenska man skriver är en fråga om vilja. Vill man bli bra på svenska kan man bli det på mycket kort tid. Jag var inte mycket sämre på svenska för 3-4 år sen t.ex. Att det sedan ser ut som det gör och att de flesta invandrare (och många svenskar) inte är så bra på svenska är en fråga om ett uselt intellektuellt samvete. Man bryr sig om hur ens frisyr ser ut mer än hur man uttrycker sig i tal och skrift, det tycker jag är tecken på ett uselt kulturarv. Lyckligtvis har Internet kommit in i spelplanen och vi senfödda barn av Internet har inte det problemet. De flesta av oss som hänger här på Internet (jag talar alltså mycket riktigt om Lunarstorm, Playahead, etc) är bättre på svenska än genomsnittet (även fast Tolkia påstår något annat).

Kul att få positiv kritik från en motiverad och bra kille som du förresten. =)

För övrigt har jag ju haft seriösare diskussioner än denna (den här diskussionen är inte ens särskilt seriös - vid närmare eftertanke kan diskussioner kring nationalism och liknande aldrig ens bli det...). Ett exempel är min hundkampstråd, eller min diskussion med Örjan här på forumet (den värdesätter jag fortfarande högst...). =)

Bolio
2005-07-03, 17:44
Örjan-tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31039

Bjorne
2005-07-03, 17:45
För det första skojar jag om att folk är dåliga människor. Björne beter sig som en tönt, men det är en annan femma. Han har ju inte ens någon aning om vad det här handlar om. För det andra så snackar jag väl inte om något som har hänt, utan saker som händer varenda dag. Klaga gör jag inte heller.Den som sa det han var det.



*rolleyes*


EDIT; för min del handlar det om en omröstning på Aftonbladet...

tp_88
2005-07-03, 18:25
Bolio>> Som du säger, som mycket annat är det givetvis en fråga om vilja. ( Till stor del iaf, vissa har säkert lättare för språk än andra också ) Men när nu så många "skiter" i det sticker en "sån" som du ut. Då tycker jag det är befogat att ge beröm! Dessutom är det alltid roligt att ( kanske kommer jag låta fördomsfull nu...? ) se när invandrare "anpassar" sig. Därmed inte sagt att jag menar att ni ska ge upp er tro o.s.v, givetvis inte. Men om man ska kunna leva här en längre tid krävs det att man lär sig språket! Jag tycker invandrare som grupp får för mycket skit. Visst, många missköter sig, helt klart alltför många! Men det finns också många som sköter sig och tillför något till detta landet, tyvärr framhålls de alltför sällan!

Ska väl kanske säga att jag inte lusläst allt, men av det jag läst verkade det seriöst, förstår självklart att det är en viktig fråga för dig och dina landsmän.

Bolio
2005-07-03, 18:34
Nä, du låter inte fördomsfull (för övrigt är vi väl alla hur fördomsfulla som helst, vi generaliserar ju hela tiden). Det är lite det här som är grejen också. Jag är en politisk flykting. Jag har kommit hit för att mitt hemland inte existerar, vi är under förtryck. Jag har absolut ingen aning ifall jag kan åka "hem" någonsin eller inte, och därför förefaller det naturligt att jag anpassar mig mig till terrängen och anpassar terrängen till mig. Jag känner mig inte ett dugg "svensk" (eller "kurd" för den delen), nationalism är inte min starka sida, däremot känner jag mig absolut som en del utav landet Sverige. Jag känner mig hemma här och hyser inte förakt mot varken folket eller landet, tvärtom.

När vi sedan pratar om andra invandrargrupper (och med risk för att låta lite "fördomsfull" jag med...), t.ex. turkar är det ju en helt annan femma. Turkar har ju ett hemland som de älskar över allt annat (fråga vilken turk som helst) och där de inte blir förtryckta utav någon. Självklart kommer väldigt många, om inte de flesta, turkar att skita fullständigt i Sverige. Det egna hemlandet är ju allt utav vikt. Sverige är ett ställe där man kan jobba lite i pizzeria, tjäna ihop en slant och åka hem där man lever i lyx. De allra flesta invandrare i Sverige är ju inte politiska flyktingar och kan ju faktiskt åka hem. Jag säger inte att vi bör skicka hem någon, men det kan vara intressant att ha det i åtanke.

Kort och gott: ett fenomen som allt för sällan uppmärksammas när man studerar olika invandrargrupper och frågor som integration, segregation, kriminalitet, etc. är just ifall invandrargruppen består utav människor som har ett hemland att åka hem till eller inte. Jag kan inte åka hem till Iran, båda mina föräldrar har varit gerillasoldater och slagits emot den Islamistiska regimen. Jag skulle bli avrättad direkt. Detsamma gäller med stor sannolikhet även för TCOG och t.ex. fintelligens mor (eller det kanske var fadern som var pers). De flesta iranier här har ingen möjlighet att åka hem. Kurder från Irak, irakier, kurder från Turkiet och turkar har däremot det.

Och studerar man integrationsfrågor är det inte särskilt svårt att lista ut hur detta är i allra högsta grad relevant till hur pass väl man lyckas med integrationen...

weli
2005-07-03, 19:00
En fråga bara, kommer du från turkiet?




HAHAHAHAHHAAH skojar du med mig lr hahahaha, du e rolig :laugh: :laugh:

tp_88
2005-07-03, 19:00
True...True.

För att inte gå in på detaljer; du verkar ha en sund inställning! :)

Trance
2005-07-03, 19:05
HAHAHAHAHHAAH skojar du med mig lr hahahaha, du e rolig :laugh: :laugh:

Förlåt undrade bara, du verkar ha problem med språket och ogilla kurdistan så jag ville få fram en diskussion med en svensk/turk om varför.

Kwon
2005-07-03, 19:41
Förlåt undrade bara, du verkar ha problem med språket och ogilla kurdistan så jag ville få fram en diskussion med en svensk/turk om varför.

Att weli har problem med språket och ogillar kurdistan har inget med att han är turk att göra, han verkar bara vara lite bakom (om man bedömer efter hans poster).

weli
2005-07-03, 20:14
Förlåt undrade bara, du verkar ha problem med språket och ogilla kurdistan så jag ville få fram en diskussion med en svensk/turk om varför.



Att weli har problem med språket och ogillar kurdistan har inget med att han är turk att göra, han verkar bara vara lite bakom (om man bedömer efter hans poster).




HAHA ni e roliga vet ni det. För det första så har jag ingen problem med språket och sen har jag ingen problem med kurdistan men grejen e att bolio överdrev lite så det störde mig. Kwon du ska aldrig tro på allt du läser.
Trance tror du verkligen jag e turk i burk lr :D .....isf e du *screwy*

Yankeee
2005-07-03, 20:16
ingen problem med språket och sen har jag ingen problem med kurdistan

Ok.

Kwon
2005-07-03, 20:17
Du får ta bolio med en nypa salt i sådana fall Weli. Klart han kan överdriva ibland.

Tro allt man läser? Det folk skriver här är det enda man kan gå efter (angående personlighet,moral etc), såvida man ej känner personen.

Kwon
2005-07-03, 20:18
Quote:
Originally Posted by weli
ingen problem med språket och sen har jag ingen problem med kurdistan


Ok.

LOL!

weli
2005-07-03, 20:23
LOL!


så går det när man försöker skriva snabbt :D

Kwon
2005-07-03, 20:26
Men håller du inte med mig Weli?

Du säger ,tro inte allt du läser, vilket är gott och väl, men det folk skriver här är det enda man kan gå efter (angående personlighet,moral etc), såvida man ej känner personen.

Om jag i alla mina poster skulle skriva Fuck You Nigga, STFU i roxxorz, du e dum, etc , hur skulle jag och det jag skriver uppfattas?

Inte som en person man kunde resonera med, skulle jag tro.

Allan
2005-07-03, 20:30
Bolio du borde joina honom han väntar på dig :laugh: :laugh:


Sicket trams. Bolio gör en bättre insats här, och på andra forum genom att skapa opinion MOT den turkiska ockupationsmakten, än att åka dit och bli skjuten. Man ska göra det man är bra på.


allan

weli
2005-07-03, 20:33
Men håller du inte med mig Weli?

Du säger ,tro inte allt du läser, vilket är gott och väl, men det folk skriver här är det enda man kan gå efter (angående personlighet,moral etc), såvida man ej känner personen.

Om jag i alla mina poster skulle skriva Fuck You Nigga, STFU i roxxorz, du e dum, etc , hur skulle jag och det jag skriver uppfattas?

Inte som en person man kunde resonera med, skulle jag tro.




ja jag förstår men grejen e att du måste fatta oxå att ibland så kan man skoja lite och säga dumma saker, då betyder inte att man e dum allmänt.

lr?

Kwon
2005-07-03, 20:35
ja jag förstår men grejen e att du måste fatta oxå att ibland så kan man skoja lite och säga dumma saker, då betyder inte att man e dum allmänt.

lr?

Jag har ej sett/läst någonting från dig förutom i denna diskussion, så jag har inget att jämföra med, dvs jag vet ej om du skämtar eller inte.

Nu vet jag att du skojar lite och säger dumma saker.

weli
2005-07-03, 20:40
Jag har ej sett/läst någonting från dig förutom i denna diskussion, så jag har inget att jämföra med, dvs jag vet ej om du skämtar eller inte.

Nu vet jag att du skojar lite och säger dumma saker.




kwon e det inte bättre att fråga mig om jag skämtar lr inte istället säga att man e dum.

Allan
2005-07-03, 20:40
Nå, men lägg till några smileys då så man inte missuppfattar tveksamheter


allan

weli
2005-07-03, 20:42
Nå, men lägg till några smileys då så man inte missuppfattar tveksamheter


allan



har redan gjord det........han har nämligen missat :)

Bolio
2005-07-03, 20:44
Från och med nu ska jag alltid ha med minst fem smileys i varje inlägg. Då kan ingen någonsin anklaga mig för att vara dum. :D

mini
2005-07-03, 20:45
Ett annat tips är att vara rolig när man skämtar, ty då undviker man missförstånd.

Bolio
2005-07-03, 20:46
Ett annat tips är att vara rolig när man skämtar, ty då undviker man missförstånd.

Shit, ibland vill jag gifta mig med dig mini. På riktigt.

Glen
2005-07-03, 20:46
Ett annat tips är att vara rolig när man skämtar, ty då undviker man missförstånd.


Det där däremot var faktiskt roligt

Jishuku
2005-07-03, 20:58
Röstade på Kurdistan. ;)
Kurdistan (47.0 %)

Lets go for 50% !! :P Haha.. Alanya har bara 22.6%

Kwon
2005-07-03, 21:05
Röstade på Kurdistan. ;)
Kurdistan (47.0 %)

Lets go for 50% !! :P Haha.. Alanya har bara 22.6%

Mkt bra!

Let's get it to teh top!

Jet
2005-07-03, 21:23
Absolut. Om du vill kan jag hooka up dig med några fett fina libanesbrudar. Bara att skicka PM när du är i Stockholm. De här tjejerna gillar lite större killar, och alla förutom en (Sheogorath kan få henne) är snygga. ;)

Btw: Om jag providar lite blattebrudar (libaneser) till ***, kan jag få bli protected by ***? =)

Helt ärligt har du varit på tapeten som "hängis" innan, men nu ska jag verkligen driva frågan.... Ett oslagbart samarbete är på gång.....

Bolio
2005-07-03, 21:25
Helt ärligt har du varit på tapeten som "hängis" innan, men nu ska jag verkligen driva frågan.... Ett oslagbart samarbete är på gång.....

;)

Myten
2005-07-03, 21:25
http://oregonstate.edu/~tellerit/Pirate4x4%20Chops/thread%20kill.jpg

Kwon
2005-07-04, 13:35
50 % nu!!!ONE!!