handdator

Visa fullständig version : låt sökes!!


sunkan
2005-07-02, 14:36
Kom nyss hem från badet, där jag spelade volleyboll. Hörde värsta kunglåten i bilen på vägen hem. Det var en tjej som sjöng nått i stil med Oh le le oh la la....jag fick för mig att det var groove coverage som spelade den, lät som så men jag hittar inget...hjälp *kissass*

Nismo
2005-07-02, 15:06
jadu...har massa låtar på groove coverage..men är det inte den gruppen behöver jag allt mer ledtrådar

hasse36
2005-07-02, 15:14
Kom nyss hem från badet, där jag spelade volleyboll. Hörde värsta kunglåten i bilen på vägen hem. Det var en tjej som sjöng nått i stil med Oh le le oh la la....jag fick för mig att det var groove coverage som spelade den, lät som så men jag hittar inget...hjälp *kissass*Ring till radiostationen. Läs även http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46386 *grr27*

Jarod
2005-07-02, 15:27
Jag har den....vänta lite så ska jag kolla vad den heter..

Jarod
2005-07-02, 15:31
Jag gissar på att det är Reflex - Lui

Grymt cool låt... Rekomenderar Lars Sea-remixen...

sunkan
2005-07-02, 17:12
Ring till radiostationen. Läs även http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46386 *grr27*

ringa till en radiostation för att få reda på ad en låt heter som är på en skiva *screwy* Jag känner inte killen som har bilen så det känns ju aningen skumt å söka upp hans nr å fråga han efter vad en låt heter :D

sunkan
2005-07-02, 17:29
Jag gissar på att det är Reflex - Lui

Grymt cool låt... Rekomenderar Lars Sea-remixen...

det är inte den, men den va ju bra :thumbup: jag läste på stereo groove coverage-oh le le...men hittar fan ingen låt som heter så :em:

sunkan
2005-07-04, 21:27
bump groove coverage- oh le le hette låten... *grr27*

s_himself
2005-07-04, 21:39
själv kan jag just nu knappt sluta lyssna, tänka och sjunga på Infernal - From paris to berlin :em:

jag vill bara dra till dansgolvet när jag hör den ;)

sunkan
2005-07-04, 21:40
själv kan jag just nu knappt sluta lyssna, tänka och sjunga på Infernal - From paris to berlin :em:

jag vill bara dra till dansgolvet när jag hör den ;)

ja den satt rätt fastnaglad i huvvet för mig också innan jag hörde denna...FROOOOOM PARIS TO BERLIN :hbang:

Kwon
2005-07-04, 21:40
själv kan jag just nu knappt sluta lyssna, tänka och sjunga på Infernal - From paris to berlin :em:

jag vill bara dra till dansgolvet när jag hör den ;)


Haha from Paris to Berlin e så sunkan så den blir bra! :)

s_himself
2005-07-04, 21:42
Haha from Paris to Berlin e så sunkan så den blir bra! :)


haha javars! kankse är så! Jag hör den nästan enbart på stadts dansgolv. och numer på min dator! lets dannce!


but you kwon nothig. aj då.. den vart rätt kass.. kwon - know *rolleyes*

sunkan
2005-07-04, 21:42
Haha from Paris to Berlin e så sunkan så den blir bra! :)

så sunkan?...kan tänka mig att du menar sunkig :D *sunkan som väntar på att myten ska komma å vara lika dryg som vanligt*

Kwon
2005-07-04, 21:45
haha javars! kankse är så! Jag hör den nästan enbart på stadts dansgolv. och numer på min dator! lets dannce!


but you kwon nothig. aj då.. den vart rätt kass.. kwon - know *rolleyes*

Jo, jag förstod... :laugh:

Kwon
2005-07-04, 21:46
så sunkan?...kan tänka mig att du menar sunkig :D *sunkan som väntar på att myten ska komma å vara lika dryg som vanligt*

Det skulle vara sunkig! Men det var så mycke sunkan i denna tråd så...ja :laugh:

All in good fun bro! :thumbup:

sunkan
2005-07-04, 21:49
Det skulle vara sunkig! Men det var så mycke sunkan i denna tråd så...ja :laugh:

All in good fun bro! :thumbup:

haha för mycket sunkan :laugh: BTW så är det ni som börjar bli för gammal för sån här musik...ni bör lyssna på typ zven-dennis izterband

Kwon
2005-07-04, 21:56
haha för mycket sunkan :laugh: BTW så är det ni som börjar bli för gammal för sån här musik...ni bör lyssna på typ zven-dennis izterband

Don't get me wrong bro!

From Paris ---> Berlin är en klatchig låt som är enormt trallvänlig (sätter sig gärna i skallen och vägrar lämna).

Det jag vill säga var , att det inte var ett musikaliskt mästerverk ( i mina öron ), men kan likväl vara en låt som man inte glömmer i första taget.

En låt som lyckas få en att tralla till (eller till och med dansa, skaka sina lurviga till) har ju uppnått sitt syfte och kan anses som en BRA låt (i den bemärkelsen).

Men ett musikaliskt mästerverk vill jag ej påstå att det är...




























(sjungandes)

From Paris to Berlin...

WTF!!!!?!?!?ONE!?!?

s_himself
2005-07-04, 21:58
Bra där kwon!

Det är ju så det fungerar. kollar man lyricen på låten så går den likadant nästan hela tiden så det säger väl en del om dess dynamik! Men va fan, jag går igång på den iaf ;)

sunkan
2005-07-04, 21:59
Don't get me wrong bro!

From Paris ---> Berlin är en klatchig låt som är enormt trallvänlig (sätter sig gärna i skallen och vägrar lämna).

Det jag vill säga var , att det inte var ett musikaliskt mästerverk ( i mina öron ), men kan likväl vara en låt som man inte glömmer i första taget.

En låt som lyckas få en att tralla till (eller till och med dansa, skaka sina lurviga till) har ju uppnått sitt syfte och kan anses som en BRA låt (i den bemärkelsen).

Men ett musikaliskt mästerverk vill jag ej påstå att det är...




























(sjungandes)

From Paris to Berlin...

WTF!!!!?!?!?ONE!?!?

då är vi på samma våglängd :thumbup: Hur många lyssnade inte på hej hej monika fastän den var riktigt jävla dålig eller: Ingen vet vart du köpt din röda tröjja *spy*

Kwon
2005-07-04, 22:02
Bra där kwon!

Det är ju så det fungerar. kollar man lyricen på låten så går den likadant nästan hela tiden så det säger väl en del om dess dynamik! Men va fan, jag går igång på den iaf ;)

Ja, det har väl att göra med smak.

Ibland kanske man känner för ett tre timmar långt kostymdrama (med avancerad handling för att stimulera hjärnan) och ibland en roande actionfilm på 69 minuter med total avsaknad av handling.

Det kan ju vara det minimalistiska i låten Paris Aubergine som gör att den blir så enkel, roande och trallvänlig (lätt att minnas).

s_himself
2005-07-04, 22:03
då är vi på samma våglängd :thumbup: Hur många lyssnade inte på hej hej monika fastän den var riktigt jävla dålig eller: Ingen vet vart du köpt din röda tröjja *spy*


hej monika lyssna jag ite på iaf.. dock fanns skiten i radion iaf ;)

tröjan-låten tyckte jag dock va cool och klatching med sitt "gammla" sound

sunkan
2005-07-04, 22:03
Ja, det har väl att göra med smak.

Ibland kanske man känner för ett tre timmar långt kostymdrama (med avancerad handling för att stimulera hjärnan) och ibland en roande actionfilm på 69 minuter med total avsaknad av handling.

Det kan ju vara det minimalistiska i låten Paris Aubergine som gör att den blir så enkel, roande och trallvänlig (lätt att minnas).

fan du var mig en vettig typ *yourock*

Gabriel_
2005-07-04, 22:04
drar igång folket på dansgolvet iaf.. alla känner igen den och kan sjunga med då blir det så.. förjävla go är den :D

sunkan
2005-07-04, 22:04
hej monika lyssna jag ite på iaf.. dock fanns skiten i radion iaf ;)

tröjan-låten tyckte jag dock va cool och klatching med sitt "gammla" sound

ja båda låtarna hatade halva sverige men samma halva gick ju å trallade på den en hel sommar :confused:

s_himself
2005-07-04, 22:06
Ja, det har väl att göra med smak.

Ibland kanske man känner för ett tre timmar långt kostymdrama (med avancerad handling för att stimulera hjärnan) och ibland en roande actionfilm på 69 minuter med total avsaknad av handling.

Det kan ju vara det minimalistiska i låten Paris Aubergine som gör att den blir så enkel, roande och trallvänlig (lätt att minnas).


sant. smak, humör.. Jag kan sitta och spy på trance en dag och bara vilja lyssna på metall, eller balader or what ever, sedan dag 2 är det tung jävla trance eller nåt annat. Men om vi tar t.ex. ( paris aubergine :laugh: :laugh: ) så tycker jag det är en klockrent låt på dansgovlet.

Kwon
2005-07-04, 22:08
drar igång folket på dansgolvet iaf.. alla känner igen den och kan sjunga med då blir det så.. förjävla go är den :D

Alla känner igen den och Alla kan sjunga med är två faktorer som gör en låt trallvänlig! :)

Ju enklare att komma ihåg desto bättre, ju fler kan sjunga med!

Hela Ibiza dansar och står i

FROM PARIS TO BERLIN eller...

Få´nt ja´ en körv så hoppe´ ja´ i älva´!! Sjävklart med daladialekt till.

Gabriel_
2005-07-04, 22:11
Alla känner igen den och Alla kan sjunga med är två faktorer som gör en låt trallvänlig! :)

Ju enklare att komma ihåg desto bättre, ju fler kan sjunga med!

Hela Ibiza dansar och står i

FROM PARIS TO BERLIN eller...

Få´nt ja´ en körv så hoppe´ ja´ i älva´!! Sjävklart med daladialekt till.

hahaha!
sen är det väl inte så värst många som erkänner att dom igentligen diggar med på låtar som hej hej monika och diverse.

Kwon
2005-07-04, 22:14
hahaha!
sen är det väl inte så värst många som erkänner att dom igentligen diggar med på låtar som hej hej monika och diverse.

Jaså? Jag fick den uppfattningen att alla ( i den åldersgruppen där Hej Hej Monika är som populärast) kastade sig upp på dansgolven när Hej Hej Monika spelades ( slående i luften tre gånger vid Hej Hej Monika ) när den var som populärast.

(Lite som Sommartider HEJ HEJ, slåendes i luften)

s_himself
2005-07-04, 22:19
Jaså? Jag fick den uppfattningen att alla ( i den åldersgruppen där Hej Hej Monika är som populärast) kastade sig upp på dansgolven när Hej Hej Monika spelades ( slående i luften tre gånger vid Hej Hej Monika ) när den var som populärast.

(Lite som Sommartider HEJ HEJ, slåendes i luften)


jag är en av dom som går åt sidan när dj:n börjar spela sådan typ av musik på dansgolvet.

Gabriel_
2005-07-04, 22:30
tänkte på mer i almännhet, folk som vill vara tuffa och säger att dom hatar sånt skit.. men igentligen rycks med lika mycket som alla andra.. =)