Visa fullständig version : Min kost på början av dagen.
Tja!
Skulle bara höra med er, vad ni skulle ändra (tänk inte på den TOTALA kcal-mängden, utan snarare i sådant fall hur stor del fett, kolhydrater och protein utgör, om det är stabilt fördelat).
Jag har mätt upp rätt exakt hur det brukar se ut:
06:00:
- 50g Polarkraft Extreme
- 20g Skippy Jordnötssmör
- En kopp grönt te
06:20:
- 330g Kesella (med skivade jordgubbar)
09:45
- 150g kycklingfilé (vikt efter den blivit stekt)
- 50g Polarkraft Extreme
13:00
- Ett st nektarin
- 50g Polarkraft Extreme
13:30
- 330g Kesella (med Funlight)
Detta är frukost, påväg till jobbet, på jobbet och påväg hem från jobet. Där efter ökar jag mängden kolhydrater (då det närmar sig träning).
EDIT; missat polar & skippy vid 9...
Även fast du äter kesella 06.20 så skulle jag nog byta ut jordnötssmöret till skinka/kalkon till smörgåsen kl. 06.00.
Dock så är skippy farligt gott :)
Även fast du äter kesella 06.20 så skulle jag nog byta ut jordnötssmöret till skinka/kalkon till smörgåsen kl. 06.00.
Dock så är skippy farligt gott :)Någon speciell anledning?
Den allmänna rekommendationen här på forumet brukar vara mer kolhydrater och mindre fett(speciellt mättat) på morgon, dessutom har jag som regel att försöka äta minst en ordentlig proteinkälla till varje mål.
Det är min anledning, sen om den räcker för dig...
Av vilken anledning äter du kesellan 20 min senare?
Min fråga är väl oxå Varför äter du kesella 20 minuter efter varje måltid??
Den allmänna rekommendationen här på forumet brukar vara mer kolhydrater och mindre fett(speciellt mättat) på morgon, dessutom har jag som regel att försöka äta minst en ordentlig proteinkälla till varje mål.
Det är min anledning, sen om den räcker för dig...20g skippy innebär knappt något mättat fett väl?
Av vilken anledning äter du kesellan 20 min senare?Det blir bara så, jag äter skippy till te't på morgonen och påväg till jobbet käkar jag kesellan, precis likadant som jag käkar skippyn med en frukt på jobbet och kesellan påväg hem. Så ingen annan anledning än att det är bekvämt. Tänkte det var lika bra att skriva, kanske fanns några för- eller nackdelar med det.
20g skippy innebär knappt något mättat fett väl?
Det blir bara så, jag äter skippy till te't på morgonen och påväg till jobbet käkar jag kesellan, precis likadant som jag käkar skippyn med en frukt på jobbet och kesellan påväg hem. Så ingen annan anledning än att det är bekvämt. Tänkte det var lika bra att skriva, kanske fanns några för- eller nackdelar med det.
Jordnötssmör brukar inte innehålla några mängder mättat fett, även om skippy är
en av de "sämre" sorterna.
Eftersom du redan äter skippy rätt många gånger om dagen så tycker jag du borde skippa det vid frukosten och koncentrera dig på kolhydraternal.
Nu funkar inte sökfunktion som sagt, men jag _tror_ att King Grub skrev för en tid sen att det är viktigast att tillföra större del kolhydrater på första halvan av dygnet, förutom runt träning då.
Obs. Jag kanske missminner mig helt *bs*
Att du äter kesellan 20 min senare vet jag faktiskt inte om det kommer påverka ditt blodsocker och insulinkänslighet tillräckligt för att du ska bli tvungen att tänka över det.
Mycket svammel, märks att man är lite ringrostig.
Ät din måltid på en och samma gång om man säger så. Varför vänta 20 minuter så kroppen får börja om på nytt igen?!
Varför vänta 20 minuter så kroppen får börja om på nytt igen?!
Börja om med vad? Den har väl inte hunnit avsluta något?
Börja om med vad? Den har väl inte hunnit avsluta något?
Börja om med matsmältningen.
Vaddå håller måltiden på i 20 minuter och han avslutar med en kesella eller?
Jag fattade det som att han väntade 20 minuter mellan de målen.
Det blir en 20minter, ibland mer. Ibland upp emot 40 minuter...
Vilket blir en 20 minuters?? Måltiden? Eller mellanrummet?
Vilket blir en 20 minuters?? Måltiden? Eller mellanrummet?Pauser mellan måltiderna.
King Grub
2005-07-03, 10:14
Börja om med matsmältningen.
Vaddå håller måltiden på i 20 minuter och han avslutar med en kesella eller?
Jag fattade det som att han väntade 20 minuter mellan de målen.
Det hinner varken avslutas eller börjas om med någon matsmältning på 20 minuter. Det är inget negativt med att vänta 20 minuter. Ingen fördel heller, i o f s.
Varför gör du så?För att det bli smidigast för min del, gillar det helt enkelt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.