handdator

Visa fullständig version : Sin City


AnimalGen
2005-07-01, 08:02
Nån mer än jag så biljetter klara till Sin City ikväll?

King Grub
2005-07-01, 08:11
Enormt bra film! Tredje bästa i år, tror jag. Det enda negativa jag kan komma på är nog, att man kanske varit originalet, Frank Millers serie, för trogen, så att om man känner serien väl, är det som att se en rörlig version av den. Och inledningen var lite trevande. Annars tyckte jag Sin City var lysande.

AnimalGen
2005-07-01, 08:19
Följer det inte serien blir man störd på det, följer den serien blir man stör på det. What Can You DO???

Slartibartfast
2005-07-01, 08:19
Enormt bra film! Tredje bästa i år, tror jag.

Batman den bästa, men vilken är den andra?

King Grub
2005-07-01, 08:27
Följer det inte serien blir man störd på det, följer den serien blir man stör på det. What Can You DO???

Sant. Men det är inte säkert, att ett medium fungerar lika bra i ett annat medium, helt oförändrat.

Jay-Z
2005-07-01, 08:28
En av årets bästa filmer. Kan inte komma på några andra filmer spontant än just den. Batman var okej, men tror min hyrkopia var lite väl dålig för att göra den rättvisa.

Tomten
2005-07-01, 08:30
En av årets bästa filmer. Kan inte komma på några andra filmer spontant än just den. Batman var okej, men tror min hyrkopia var lite väl dålig för att göra den rättvisa.

Det är fan spöstraff på att se telecine och telesunk.

High1ander
2005-07-01, 11:04
Ska se den på bio igen med polare, tycker verkligen synd om alla svenskar som har väntat sen April på att få se denna kanonrulle :D

Hades
2005-07-01, 11:08
Kanonfilm! Jag har inte läst serierna, men den här filmen är underbar.

krakowww
2005-07-01, 11:48
Det är en riktigt bra film, helt klart en av årets bästa :thumbup: .

bedlam
2005-07-01, 11:53
Enormt bra film! Tredje bästa i år, tror jag. Det enda negativa jag kan komma på är nog, att man kanske varit originalet, Frank Millers serie, för trogen, så att om man känner serien väl, är det som att se en rörlig version av den. Och inledningen var lite trevande. Annars tyckte jag Sin City var lysande.

håller med helt och hållet. särskilt det att början var lite...tungrodd eller vad man ska säga. Jag såg den med min flickvän samt min syster (vilket är långt ifrån optimalt :)) och dom grymtade rätt rejält i början tills man kom in i sättet att berätta handlingen på.

Jay-Z
2005-07-01, 12:00
Det är fan spöstraff på att se telecine och telesunk.

Äsch, DVD-generationen är bortskämda. Telecine är många gånger bättre än de videofilmer som man hyrde på OK.

hasse36
2005-07-01, 13:53
Äsch, DVD-generationen är bortskämda. Telecine är många gånger bättre än de videofilmer som man hyrde på OK.Jepp, och fort har det gått. För 5 år sedan skaffade jag dator med DVD-spelare och gick till närmaste Videomixbutik för att hyra en DVD-film. De hade inga! Jag fick gå till stadens största videobutik som hade "en vägg" med DVD-filmer. Kanske 25-30 titlar.

Jag nobbar inte en TC men TS kan man oftast leva utan. Men det beror helt klart på vilken film det är. Fahrenheit 9/11 såg jag som CAM 3 dagar efter att den hade haft premiär i USA. Med den filmen slog TPB rekord - 17000 peers.

---

Jag vet att ni nördar inte har några att prata med men om ni skulle hamna i en situation där ni behöver säga "Telecine" så skall ni veta att det uttalas "tellesini" med betoning på sista stavelsen (som tex fotografi). Alltså inget "telesajn".

Garnax
2005-07-01, 14:24
Ska se den men inte idag, ska på Molten Core Raid i WoW :)

Dock kollade jag hur bokat det var...10 platser var bokade, och alla de bästa fanns kvar.

Katrineholm FTW

Kom ihåg när jag skaffade DVD hemma och de sa till oss att skaffa en region 1 spelare då det aldrig kommer komma några filmer på reg2.

Se så fel dom hade, en så lysande ide som DVD och dom trodde bara USA skulle fastna...

Officer
2005-07-01, 14:34
Skall ses ikväll 21.15 i Arab (a.ka Kista) galleria!

Pez
2005-07-01, 14:39
Jag vet att ni nördar inte har några att prata med men om ni skulle hamna i en situation där ni behöver säga "Telecine" så skall ni veta att det uttalas "tellesini" med betoning på sista stavelsen (som tex fotografi). Alltså inget "telesajn".
Språket tillhör folket!!! TAKE IT BACK YA'LL!

Förresten.. hur uttalar du "pwned", "LOL" osv Hasse? ;)

Johan O
2005-07-01, 14:56
Jag vet att ni nördar inte har några att prata med men om ni skulle hamna i en situation där ni behöver säga "Telecine" så skall ni veta att det uttalas "tellesini" med betoning på sista stavelsen (som tex fotografi). Alltså inget "telesajn".

Säker på det? Nu är inte jag fransos, men när jag tittar på det där ordet så uttalar min hjärna det Telecin utan varken e eller i på slutet.

hasse36
2005-07-01, 15:07
hur uttalar du "pwned", "LOL" osv Hasse? ;)

"pwned"
Att säga "ägd" och "äger" är counterstrikiska och lunarstormiska och ingenting mina kompisar begriper - förutom de som har barn i 12-15-årsåldern. Dessutom har jag tillräckligt mycket nördstämpel på mig så jag tigger inte om mera.

"LOL"
Skrattar man högt så behöver man säga att man gör det. IRL alltså.

"osv"
Skall man uttala "osv" paw rihk-titt blir det okk seu vi-dure.

"Telecine"
Telecine är inte P2P-lingo. Google and thou shalt find.
Jag har använt ordet några gånger när jag talar men det lönar sig inte. Jag måste förklara varje gång vad det är.

Så där ja Pez-mannen... nu är du till salu. För jag äger dig och har tröttnat på dig. :D

hasse36
2005-07-01, 15:13
Säker på det? Nu är inte jag fransos, men när jag tittar på det där ordet så uttalar min hjärna det Telecin utan varken e eller i på slutet.Helt säker!

Som sagt, Google and thou shalt find. En av många:
"telecine (pronounced te-le-sin-ee"
Källa: http://www.digitallyobsessed.com/showinterview.php3?ID=3

Pez
2005-07-01, 15:18
"pwned"
Att säga "ägd" och "äger" är counterstrikiska och lunarstormiska och ingenting mina kompisar begriper - förutom de som har barn i 12-15-årsåldern. Dessutom har jag tillräckligt mycket nördstämpel på mig så jag tigger inte om mera.

"LOL"
Skrattar man högt så behöver man säga att man gör det. IRL alltså.

"osv"
Skall man uttala "osv" paw rihk-titt blir det okk seu vi-dure.

"Telecine"
Telecine är inte P2P-lingo. Google and thou shalt find.
Jag har använt ordet några gånger när jag talar men det lönar sig inte. Jag måste förklara varje gång vad det är.

Så där ja Pez-mannen... nu är du till salu. För jag äger dig och har tröttnat på dig. :D
Nåja.. du blev allmän egendom sekunden du gav dig på språket i en tråd som behandlade en film. Lock and load gentlemen...

jwzrd
2005-07-01, 15:46
"pwned"
Att säga "ägd" och "äger" är counterstrikiska och lunarstormiska och ingenting mina kompisar begriper - förutom de som har barn i 12-15-årsåldern. Dessutom har jag tillräckligt mycket nördstämpel på mig så jag tigger inte om mera.

"LOL"
Skrattar man högt så behöver man säga att man gör det. IRL alltså.

"osv"
Skall man uttala "osv" paw rihk-titt blir det okk seu vi-dure.

"Telecine"
Telecine är inte P2P-lingo. Google and thou shalt find.
Jag har använt ordet några gånger när jag talar men det lönar sig inte. Jag måste förklara varje gång vad det är.

Så där ja Pez-mannen... nu är du till salu. För jag äger dig och har tröttnat på dig. :D

pwnd iofs. Är du bara så gammal som ditt nickname antyder så är det äldre än du är. Varken counterstrikiska eller lunarstormiska.