handdator

Visa fullständig version : ECDYSTEN- sant eller falskt?

herrodenlab
2005-07-01, 00:06
Är det nån som känner till ECDYSTEN som säljs via *************???

sunkan
2005-07-01, 00:20
Är det nån som känner till ECDYSTEN som säljs via *************???
jag känner till det :D

Fatcan
2005-07-01, 00:30
Vissa som tagit runt 1 gram om dagen har kännt av en liten effekt. Dock LÅNGT ifrån vad tillverkarna påstår.

sunkan
2005-07-01, 00:32
min förra träningspolare testade det, men han märkete ingen skillnad på det heller så han la ner det, det är ju rätt dyrt också om ja inte minns fel

EiseltUK
2005-07-01, 01:07
Jag vet inte så mycket om Ecdysten, men Ekdisten och Retibol som innehåller extrakt av Leuzea Carthamoides påskyndar proteinsynstesen genom att förbättra ribosomfunktionen (translation och translokation) i muskelcellerna som annars är en "svag länk" i muskeluppbyggnadsprocessen.

Det innebär inte att du bygger mer, bara att du bygger snabbare så att du under en viss given tid kan få ut mer av träningen. Vanligen använder man s k chock-träning i cykler om ca 20 dagar följt av 5-7 dagars vila för superkompensation. Det brukar funka bra om man gör det rätt. Det första som brukar märkas är att styrkan i stora muskelgrupper ökar (ben, rygg, bröst) och i övningar där dessa används (knäböj, bänkpress, drag-övningar). Finns ett upplägg på vår websida under Retibol som du kan kolla på.

Tänk på att såna preparat vare sig är mirakelpiller eller något antingen eller preparat. Jag rekommenderar bara Retibol till personer som redan äter, tränar och lever perfekt. Om du inte gör det så är det bättre att fixa till det först och hellre satsa på "bastillskott" som protein, kolhydrater, kreatin osv.

/ Henrik

EiseltUK
2005-07-01, 01:18
Vissa som tagit runt 1 gram om dagen har kännt av en liten effekt. Dock LÅNGT ifrån vad tillverkarna påstår.

1 gram om dagen är långt utöver vad man bör behöva. Jag brukar rekommendera 0,5 mg Retibol per kg kroppsvikt och det funkar bra, men bara om man tränar på ett speciellt sätt. Det är sällan som såna produkter ger mer om man fortsätter att träna som man brukar göra (läs inlägget ovan). De flesta bör dock känna att styrkan ökar. För att bygga massa är det nästan ett krav att träna enligt programmet vi har på websidan.

Det är som sagt inget mirakelmedel så jag vill inte låta överdrivet positiv. Det är ett preparat man tar när man redan tar alla andra tillskott, äter perfekt och helst bör man ha tränat i några år.

/ Henrik

AnimalGen
2005-07-01, 09:10
Varför måste man förlja ert tränings-program?

Säljarna säger att man får minst lika bra effekt som hos AAS, överiga kommentarer är överflödiga.

nordland
2005-07-01, 11:11
Varför måste man förlja ert tränings-program?

Säljarna säger att man får minst lika bra effekt som hos AAS, överiga kommentarer är överflödiga.

Vad säljarna säger är totalt orelevant.. Det är den praktiska effekten som är det viktiga.. Jag kan också knåpa ihop ett skitprepp och skriva på etiketten att det ger bättre effekter än ex Methandienone.

Ett företag kan kalla en produkt för proteinpulver fastän produkten endast innehåller 30% protein och resten kolhydrater

Stab
2005-07-01, 18:28
ECDYSTEN är pure shit.