handdator

Visa fullständig version : Hjälp med inflammationer!


Solros
2005-06-30, 16:29
Jag har under sex veckors tid dragits med inflammationer i min höft. Det är väldigt svårt att gå överhuvudtaget om jag inte tar min medicin, som är Diklofenak. Jag har under tiden försökt att fortsätta på min deff, genom strikt kosthållning. Jag har nu även fått känningar i högra axeln, jag tror detta också är en inflammation.

Jag funderar nu på om det kanske är bättre för kroppen om jag lägger ner allt med deff och försöker äta så varierat och mycket som möjligt?

Finns det några kosttillskott som jag kan ta för att bli mindre inflammationsbenägen? Jag äter nu Omega-3, någon som har förslag på hur stor dos som kan vara bra för att förebygga/dämpa inflammationer?

Allmänna tips vid inflammationer mottages också mycket gärna!

Tacksam för all hjälp!!

King Grub
2005-06-30, 16:33
Ta en eller ett par veckors vila, ät ikapp, och låt kroppen återhämta sig. Att träna med ett regelbundet intag av Diklofenak och förvänta sig resultat är lönlöst, och det låter som om din kropp behöver tid och mat och vila för att komma tillbaka från det tillstånd av överträning och halvsvält du kanske försatt den i.

Spungebob
2005-07-03, 09:08
Jag har under sex veckors tid dragits med inflammationer i min höft. Det är väldigt svårt att gå överhuvudtaget om jag inte tar min medicin, som är Diklofenak. Jag har under tiden försökt att fortsätta på min deff, genom strikt kosthållning. Jag har nu även fått känningar i högra axeln, jag tror detta också är en inflammation.

Jag funderar nu på om det kanske är bättre för kroppen om jag lägger ner allt med deff och försöker äta så varierat och mycket som möjligt?

Finns det några kosttillskott som jag kan ta för att bli mindre inflammationsbenägen? Jag äter nu Omega-3, någon som har förslag på hur stor dos som kan vara bra för att förebygga/dämpa inflammationer?

Allmänna tips vid inflammationer mottages också mycket gärna!

Tacksam för all hjälp!!

Strunta i allt som heter deff och ät istället var 3:e timme och låt kropen återhämta sig helt och hållet innan du börjar "deffa" igen det kommer flera tillfällen

Grahn
2005-07-09, 09:26
Hade ont i höften i flera år som ung och det var pga en låsning i ryggen som fick en musklel i höften att krampa. Läkarna ger antiiflamatoriskt, kortisonprutor etc etc men det hjälper inte då problemet inte sitter där.

så var det iaf för mig.