handdator

Visa fullständig version : Sluta träna ben?


Snake
2005-06-30, 15:48
Jag har ca 15 år av hockey på hög nivå bakom mig, och det har givit mig vältränade ben + ett redigt hockeyarsel. Jag är rätt nöjd som det är nu, får mycket komplimanger över hur "fin stjärt" jag har och jag vill inte att den ska växa nått mer. Men samtidigt så tycker jag det är kul att träna ben. Knäböj är riktigt härligt att köra och riktigt blåsa ur kroppen, men med det så kommer ju även röven att växa.

Ska jag helt enkelt sluta köra knäböj och enbart satsa på isolationsövningar istället? Eller bara underhållsträna benen och ligga på samma vikt tills överkroppen kommit ikapp (låter skittråkigt)?

Cilia
2005-06-30, 15:53
Jag har ca 15 år av hockey på hög nivå bakom mig, och det har givit mig vältränade ben + ett redigt hockeyarsel. Jag är rätt nöjd som det är nu, får mycket komplimanger över hur "fin stjärt" jag har och jag vill inte att den ska växa nått mer. Men samtidigt så tycker jag det är kul att träna ben. Knäböj är riktigt härligt att köra och riktigt blåsa ur kroppen, men med det så kommer ju även röven att växa.

Ska jag helt enkelt sluta köra knäböj och enbart satsa på isolationsövningar istället? Eller bara underhållsträna benen och ligga på samma vikt tills överkroppen kommit ikapp (låter skittråkigt)?
visa en bild så vi ser ordentligt och kan bedömma *nickar och visslar orskyldigt*

Matte_Maiden
2005-06-30, 15:54
Är du nöjd med benen (ransaka dig själv, många övertalar sig själva att de är det men i slutändan tycker de bara att det är tråkigt träna ben) så kan du ju köra ett ordentligt pass varannan vecka eller så. Högre prioritet på resten och lägre på benen helt enkelt. =)

Snake
2005-06-30, 16:02
Är du nöjd med benen (ransaka dig själv, många övertalar sig själva att de är det men i slutändan tycker de bara att det är tråkigt träna ben)

Helt nöjd blir man nog aldrig, och det är jag inte nej. Men tränar man mycket ben så kommer ju arslet naturligt att växa, och det vill jag inte. Jag vill inte få den klassiska päron-formen.

Snake
2005-06-30, 16:03
visa en bild så vi ser ordentligt och kan bedömma *nickar och visslar orskyldigt*

Hade jag haft en kamera så visst hade jag givit dig våta nätter men har tyvärr ingen :(

palme
2005-06-30, 16:12
Du få ta och växa ikapp röven helt enkelt :D Tycker inte du ska sluta träna benen.

jakke
2005-06-30, 16:26
Sluta kör sk. hockeyböjjar så kommer det växa och bli bra

JoelR
2005-06-30, 16:34
Palmes svar var bäst, träna resten av kroppen hårdare så det växer ikapp :bow:

Snake
2005-06-30, 16:59
Sluta kör sk. hockeyböjjar så kommer det växa och bli bra

Vad innebär "hockeyböjjar" ? Jag kör "ass to the grass" f.n. och det kanske är det du menar, det tar som fan på arslet, ja.

Fartman
2005-06-30, 19:48
Vad innebär "hockeyböjjar" ? Jag kör "ass to the grass" f.n. och det kanske är det du menar, det tar som fan på arslet, ja.

Om jag inte är helt ute och cyklar är "hockeyböjar" rejält grunda böj för att kunna lasta på så mycket vikt som möjligt.. ungefär som yngre hockeykillar ofta brukar köra

jakke
2005-06-30, 20:19
Om jag inte är helt ute och cyklar är "hockeyböjar" rejält grunda böj för att kunna lasta på så mycket vikt som möjligt.. ungefär som yngre hockeykillar ofta brukar köra
japp. Ska även utföras i klunga.

hoffano1
2005-06-30, 20:27
Sluta med benträningen! Benträning är disco! :)

PopEye2
2005-07-03, 19:25
ja sa åt en bandy kille att gå ner djupare med arslet men en annan var snabb att kontra med : vi är inga byggare.. *whatever* benen var inte ens 90 grader längst ner

Snake
2005-07-04, 11:45
ja sa åt en bandy kille att gå ner djupare med arslet men en annan var snabb att kontra med : vi är inga byggare.. *whatever* benen var inte ens 90 grader längst ner

Oroa dig inte för det i mitt fall, jag utför dem som jag tycker att man ska göra. Dvs riktigt djupa.

Matte_Maiden
2005-07-04, 11:58
ja sa åt en bandy kille att gå ner djupare med arslet men en annan var snabb att kontra med : vi är inga byggare.. *whatever* benen var inte ens 90 grader längst ner
Jag hoppas att du snabbt kontrade med "Vad spelar det för roll?".

PopEye2
2005-07-04, 16:26
killen jag sa åt lysnade men han som stod brevid och tyckte att dom inte ville träna som "byggare" hade väll inte lust att dra av 40 kg från stången nästa set han skulle köra :D

Timme
2005-07-04, 17:37
Hade jag haft en kamera så visst hade jag givit dig våta nätter men har tyvärr ingen :(

Men du har väl någon kompis som har en digital kamera. Låna hans och ta sedan kort *slap*

:)

/Timme