handdator

Visa fullständig version : släpvagn..problem..HJÄÄÄLP!!


tinus
2005-06-30, 15:05
Då var det dax för första gången i mitt liv måste jag köra med ett släp..och det är stort *cry*

Kan väl inte vara SÅ svårt att koppla på eländet på bilen va? :em: (mitt största problem nu..köra går nog bra)Så ser ni någon stackars blond liten tjej som går runt en släpvagn och kliar sig i huvudet..hjälp henne är ni snälla! :laugh:

Herkulez
2005-06-30, 15:07
haha lycka till, det fixar du, är inte så svårt egentligen, problemet är väl ifall du ska backa med den

sunkan
2005-06-30, 15:08
nej att koppla på en släpvagn är inga problem :thumbup:

Cilia
2005-06-30, 15:08
Då var det dax för första gången i mitt liv måste jag köra med ett släp..och det är stort *cry*

Kan väl inte vara SÅ svårt att koppla på eländet på bilen va? :em: (mitt största problem nu..köra går nog bra)Så ser ni någon stackars blond liten tjej som går runt en släpvagn och kliar sig i huvudet..hjälp henne är ni snälla! :laugh:
koppla på det när det är tomt så är det nog lättare (blonde joke *g*)

och se till så att du inte behöver backa för då kan det nog bli lite knepigt.

firade midsommar där några bönder var med och ngn där hade något slags släp med dubbel knix så när man skulle backa blev det liksom dubbel tjafs där bak. Till och med dom tyckte det var knepigt. Tipset är alltså kör bara framåt. Det är bara söderut som gäller *heheheh*

ska du flytta?

tinus
2005-06-30, 15:09
haha lycka till, det fixar du, är inte så svårt egentligen, problemet är väl ifall du ska backa med den

Planerar att bara köra rakt fram! :D Själva backandet får någon annan ta hand om när jag kommer fram!!

Har däremot helt allvarligt ångest över hur fn jag ska få på den på dragkroken *rolleyes*

Cilia
2005-06-30, 15:12
Har däremot helt allvarligt ångest över hur fn jag ska få på den på dragkroken *rolleyes*
du backar bilen så du är nästan där
drar lite i släpet, lyfter upp och släpper den över bulan på kroken.
sedan spänner du åt.
inga problem med dina muskler

tinus
2005-06-30, 15:13
du backar bilen så du är nästan där
drar lite i släpet, lyfter upp och släpper den över bulan på kroken.
sedan spänner du åt.
inga problem med dina muskler


Ja men det är väl någon sladd och vajer med va?

Hm..blir nog urringad tröja och viftning med det blonda håret..låter mycket enklare :laugh: obs!! ironi

sunkan
2005-06-30, 15:14
snurra på veven så att "koppen" kommer högre än dragkroken, lossa handbromsen på släpvagnen å dra den så att "koppen" är alldeles ovanför dragkroken på bilen. Snurra nu veven åt andra hållet så att dom hakar fasst i varandra. Då ska du troligen höra att det klickar till. sen är det bara att koppla fasst strömkabeln från släpvagnen till bilen och att häkta fasst släpvagnens nödbroms(heter det så?) i dragkroken på bilen. Testa blinkers och bromsljus o.s.v

KLART

Yankeee
2005-06-30, 15:15
Ett tomt släp kan man dra omkring själv och lätt placera på dragkroken. Du borde inte ha några problem med det iaf ;)

Sladden passar ju bara på ett sätt, och vajern ser du var du ska fästa.

Cilia
2005-06-30, 15:18
Sladden passar ju bara på ett sätt, och vajern ser du var du ska fästa.
finns det inte 3 hål?






oohhh förlåt!
kunde inte låta bli.......

tinus
2005-06-30, 15:20
Ok..tack alla,det kanske inte är så svårt ändå :)

bara jag som inbillar mig massa saker..att jag ska tappa släpet tex :laugh:

tinus
2005-06-30, 15:22
finns det inte 3 hål?






oohhh förlåt!
kunde inte låta bli.......

Passa dig damen *slap* :furious: *grr27*

palme
2005-06-30, 15:23
Ok..tack alla,det kanske inte är så svårt ändå :)

bara jag som inbillar mig massa saker..att jag ska tappa släpet tex :laugh:

Garva inte det händer faktiskt...hämtar du upp mig så följer jag med och hjälper dig flytta.

ArooN
2005-06-30, 15:38
Hej!
Om du skall hyra släpet av statoil/Preem/ok/Q8/whatever.
Så kan du ju såklart be personalen hjälpa dig på med släpet!
Inget fel att fråga om en sån sak.
Så är det bra "watch and learn" som gäller :D

_Magnus_
2005-07-01, 12:49
Det är lungt se bara till att det kopplats rätt och tänk på att det tar lite mer platts i korsningar så du inte kapar benen på nån stackare på trottoaren. :)

Karate_kid
2005-07-01, 12:49
finns det inte 3 hål?






oohhh förlåt!
kunde inte låta bli.......


hahah *screwy*

Herkulez
2005-07-01, 14:03
finns det inte 3 hål?



haha
nån som inte fått sig på länge och bara tänker på sånt ser jag =)

Metal_boy_
2005-07-01, 14:47
har du piercing i bröstvårtorna? Testa isf att dra släpet med dom, så ska du få se på hängpattar sen :D

Cilia
2005-07-01, 14:56
hahah *screwy*
det är inte meningen att du ska förstå *slår dig hårt mot pannan*

tinus
2005-07-06, 08:48
Tänkte bara meddela att jag överlevde :D det gjorde även bilen OCH släpet! :hbang: :cool:

Slartibartfast
2005-07-06, 08:50
Tänkte bara meddela att jag överlevde :D det gjorde även bilen OCH släpet! :hbang: :cool:

Och alla andra?

tinus
2005-07-06, 08:57
Och alla andra?

Shhh!! :em: *slap*