handdator

Visa fullständig version : Ni som testat doggcrap


Ungtuppen
2005-06-30, 14:32
Hej. Finns det någon här som känner till dc och hans metoder och kanske möjligtvis testat det? Vad är era erfarenheter ifrån det? Har det funkat bra/dåligt?

Har nämligen tänkt testa i ett år eller så men jag är rädd att det ska vara slöseri med tid för mycket av det han skriver verkar knäppt, men sen när man läser runt på amerikanska forum så är det endå många som säger att dem fått väldigt bra resultat av det. Så man vet inte riktigt vad man ska tro.

Fatcan
2005-06-30, 14:33
Jodå, det är ett bra träningsätt. Vad är det som är knäppt tycker du?

jwzrd
2005-06-30, 14:36
Hej. Finns det någon här som känner till dc och hans metoder och kanske möjligtvis testat det? Vad är era erfarenheter ifrån det? Har det funkat bra/dåligt?

Har nämligen tänkt testa i ett år eller så men jag är rädd att det ska vara slöseri med tid för mycket av det han skriver verkar knäppt, men sen när man läser runt på amerikanska forum så är det endå många som säger att dem fått väldigt bra resultat av det. Så man vet inte riktigt vad man ska tro.

Kör i vind, för bok över dina resultat, tankar, känslor kring träningen och läs genom dina anteckningar när du tränat enligt DC ett tag.

sunkan
2005-06-30, 15:08
jag har kört DC sen i mars tror jag det är, har funkat bra för mig :thumbup: Vad är det du tycker är knäppt?

johnnytex
2005-06-30, 15:57
Kör i vind, för bok över dina resultat, tankar, känslor kring träningen och läs genom dina anteckningar när du tränat enligt DC ett tag.

I second that!

Jag är fortfarande en pojkspoling och har inte någon direkt erfarenhet att skryta med, men jag tycker det innebar en boost i min träning när jag bytte trad. 4-split till DC. Men samtidigt, jag hade nog ökat vilket program jag än kört (inom vissa gränser men du förstår).

Helt klart värt ett försök. Du kommer inte slösa bort din tid, att testa olika metoder hör ju till. Det går ju ut på att hitta något som man tycker passar en, du kommer ju inte krympa ihop bara för du testar en ny träningsfilosofi. Du kommer garanterat få ut något av det.

Det är ett "annorlunda" sätt att träna på, och det är kul med variation, ge det en chans!

A.K.O.A
2005-06-30, 16:00
ngn som har en bra länk till vad det går ut på?

Ungtuppen
2005-06-30, 16:47
Knäppt och knäppt, jag tycker det låter konstigt att man ska kunna växa på 1 arbetsset, även fast man kör det tre gånger på nio dagar. Alltså att tex biceps har fått tillräckligt med pisk efter ett set skivstångscurl (även fast man kör "svintungt" och med restpause) för att ens kunna växa. Men jag är nybörjare så jag har ju inte direkt så mycket att komma med. Tycker bara att det låter lite konstigt.

Ungtuppen
2005-06-30, 16:48
ngn som har en bra länk till vad det går ut på?

http://www.anabolicextreme.com/Anabolic/new_archives/anex_archive_issue77_pen.asp

sunkan
2005-06-30, 16:52
Knäppt och knäppt, jag tycker det låter konstigt att man ska kunna växa på 1 arbetsset, även fast man kör det tre gånger på nio dagar. Alltså att tex biceps har fått tillräckligt med pisk efter ett set skivstångscurl (även fast man kör "svintungt" och med restpause) för att ens kunna växa. Men jag är nybörjare så jag har ju inte direkt så mycket att komma med. Tycker bara att det låter lite konstigt.

jag kör en lite egen variant av "DC" som funkar bra för mig iaf, jag kör inte "bara" ett arbetsett utan 3, även dom med RP och SH när jag orkar :D Du kan kika lite i min journal hur jag kört som. :thumbup:

Fatcan
2005-06-30, 17:06
Knäppt och knäppt, jag tycker det låter konstigt att man ska kunna växa på 1 arbetsset, även fast man kör det tre gånger på nio dagar. Alltså att tex biceps har fått tillräckligt med pisk efter ett set skivstångscurl (även fast man kör "svintungt" och med restpause) för att ens kunna växa. Men jag är nybörjare så jag har ju inte direkt så mycket att komma med. Tycker bara att det låter lite konstigt.

Mina biceps har börjat växa bättre sen jag började köra DC, allt har börjat växa bättre. I övningar som t.ex knäböj kör jag bara ett rakt sett.

Har dock upptäckt att jag missförstått DC-upplägget lite. Jag har kört så att jag har använt en övning för t.ex bröst hela tiden, och bytt mot en annan när jag slutat öka i den. Man ska ju välja 3 övningar att rotera mellan, sen när man slutar öka i nån av dom så byter man ut den mot en annan. Ska börja köra det riktiga upplägget när jag kommer hem från semestern.

Stab
2005-06-30, 17:19
just keep it oldschool..

Jay-Z
2005-06-30, 17:23
just keep it oldschool..

Supa bara alltså? =)

johnnytex
2005-06-30, 17:47
just keep it oldschool..

Ja, att testa något nytt är ju bara hemskt.

pellepedal
2005-07-01, 11:50
Knäppt och knäppt, jag tycker det låter konstigt att man ska kunna växa på 1 arbetsset, även fast man kör det tre gånger på nio dagar. Alltså att tex biceps har fått tillräckligt med pisk efter ett set skivstångscurl (även fast man kör "svintungt" och med restpause) för att ens kunna växa. Men jag är nybörjare så jag har ju inte direkt så mycket att komma med. Tycker bara att det låter lite konstigt.

Testa!
DC handlar om att man ska bräcka sina egna gränser. Det är meningen att du ska ta ut dig så otroligt mycket under det enda workingsetet så det finns knappt.
Dante (DC) har en gång skrivit ett bra exempel om hur mycket man ska ta ut sig... Det var typ så här:

Ta 50% av den vikt du klarar av att köra 10 reps på i benpressen.
Kör sen 50 reps på den vikten. Det är tillåtet att vila under setet. Du får inte lägga i bromsen, du får aldrig räta ut benen helt och du får aldrig trycka med händerna på knäna... Djupa reps ska det vara med. Knäna ner i armhålorna..
Man brukar klara ca 25 reps, sen andas man häftigt, sen 10 reps till, sen andas lite till, sen 5 reps... Nu är det bara 10 kvar och kroppen skriker åt dig att sluta.. Sen tar du 3 till, andas som ett lokomotiv, sen 3 till, andas sen 2 till, sen gör du nåt påminner om att hyperventilerar... Sen klämmer du de sista 2 repsen innan du tuppar av i stort sett....

Det är så hårt du ska köra i varje workingset är det tänkt enligt Dante själv...
Jag har själv testat och gjort det i benpressen... Det är omänskligt...
Man bör stretcha hårt och ordentligt efteråt, annars kan det vara vanskligt att försöka gå dagen efter...

Ska du köra DC är det viktigt att du kör seriöst och hårt med "extreme stretchingen". Den gör ONT, men det är bara att bita ihop....