handdator

Visa fullständig version : Disco alá SATS!


Sidor : [1] 2 3 4

melancoolio
2005-06-30, 06:32
Eftersom att den gamla journalen blev lite tom efter uppdateringen så startar jag en ny innehållande min discoträning! Väger lite drygt 80kg i normal form och är fortfarande 177,3cm kort *popcorn*

Kör efter ett upplägg som ser ut ungefär så här!

* framsida ben och mage
* baksida axlar och bröst
* armar
* baksida ben och ländrygg
* övre delen av ryggen och axlar

Vilodagar finns och vader kör jag lite när jag känner för det. Det är ju discoträning det handlar om!

Sämsta muskelgrupper är bröst och ben(framförallt vader)!

Körde nyligen en liten deff där jag gick ner från 84kg till under 80 kg men den la jag ner. Ligger nu på något kilo över 80 och jag kanske börjar smådeffa lite igen. Jag blir sugen på det nu när värmen börjar komma lite smått! Kommer att lägga in några pass efter jobbet...

I denna tråd gäller "freedom of speech" om någon vill yttra sig *popcorn*

melancoolio
2005-06-30, 15:17
2005-06-27

Framsida ben och lite mage!

Började med att spela lite benpressen
250kg*8
270kg*6
270kg*6 (satana tungt)

Benböj med rumpan så långt ner mot Kina jag klarar av….
100kg*9
110kg*6 (kändes riktigt bra med böj idag…var helt slut efter benpressen men det gick ju ok ändå)

Lite beachträning för magen!

Fjollmagmaskin alá SATS
3*max med diverse viktplattor
Lite mindre fjollig magmaskin
8pl*12
8pl*12

Cyklade lite lojt på en frän cykel med massa lysande lampor och mätare på…7 min och sen den så viktiga stretching som dom aldrig lyckades lära ut på hockeyträningen för 100 år sedan *screwy*

melancoolio
2005-06-30, 15:19
2005-06-28

Today det blev mina kassa pecs och baksidan av mina axlar! Är lite trött i pallet av det nya jobbet men hjärnan borde ju funka så pass bra att den klarar av att lyfta vikter!

Sittande framåtlutande hantellyft (baksida axlar)
14kg´s*12
14kg´s*10
14kg´s*10

Lutande bänkpress med fri stång
90kg*7
Ett dropset
90kg*5, 70*8, 50*10 (kändes tungt och jobbigt idag men dropsetet resulterade i sjuk kontakt)

Dips med vikt (djupa breda för bröst)
+25kg*8
+35kg*6

Lutande bänk i smith
70kg*8
70kg*6

Baksida axel maskin
40kg*10
40kg*9

Bänkpressmaskin
10pl*19

30 minuter cardio…funderar lite på att vässa sommarformen men vem vet hur mycket sommar det kommer bli. Kämpa i onödan lixom??? :cool:

Seriöst så bord jag röja i min lilla koja…men vem orkar???? När man är hemma är ju typ det enda man gör att laga mat, diska och porr-surfa…vem bryr sig om hur det ser ut där man bor! :sleep:

melancoolio
2005-06-30, 15:20
2005-06-29

35 minuters morgonpromenad

Armar! Hade grymma problem med mina underarmar men det har blivit mycket bättre nu sen jag börjat stretcha dom mer seriöst!

Biceps

Stående alternerande hantelcurls
24kg´s*11
24kg´s*9

Scottcurl med krokig stång!
35kg*8
35kg*6 (känns lite i mina stackars underarmar)

Prisoncurl
20kg´s*8
20kg´s*6+2

Koncentrationscurl
12kg´s*15

Triceps

Smalbänkpress med fri stång
80kg*8
90kg*6
90kg*5

French press
50kg*8
50kg*6

Enarms hantelpressar bakom huvudet
12kg´s*12
*8

30 minuter kardio

Cilia
2005-06-30, 15:48
vad är det för skillnad på lutande bänkpress och lutande bänk?
förutom att den ena är med fri stång och den andra i smith
är det olika övningar?


jag har också kaos hemma men vi håller på och renoverar huset. När det är klart ska jag ta in en städfirma. För sanningen är att när det väl är städat så trivs man bättre. Just nu så tittar jag inte istället men kul att vara hemma är det inte. Men då har ju jag inte provat på porrsufrandet än. Tycker det är så svårt att hitta bra porr, blir oftast uttråkad så jag orkar inte ens försöka.

melancoolio
2005-06-30, 16:04
vad är det för skillnad på lutande bänkpress och lutande bänk?
förutom att den ena är med fri stång och den andra i smith
är det olika övningar?

Det är samma övningar förutom att den ena uftförs i smith. Tänkte inte på att jag använde olika benämningar! *rolleyes*

jag har också kaos hemma men vi håller på och renoverar huset. När det är klart ska jag ta in en städfirma. Men då har ju jag inte provat på porrsufrandet än. Tycker det är så svårt att hitta bra porr, blir oftast uttråkad så jag orkar inte ens försöka

Jag får väl skylla på att jag smårenoverat i min lilla köksvrå i min vindsvåning :D

Man ska inte underskatta porrsurf :naughty:

Krampus
2005-07-01, 07:05
Hådrock. :hbang:

super_sorken
2005-07-01, 11:08
jääävlar va stark du va då

melancoolio
2005-07-01, 17:18
Hådrock. :hbang:

Hårplock :hbang:

super_sorken: när du är lika gammal som mig kommer du vara dubbelt så stark *flex* :cool:

Jay-Z
2005-07-01, 17:31
Du är stark och bor i en vindsvåning. Jag gillar inte dig. :D
Snart ska vi köra pass. Tre veckor kvar till semestern. :hbang:

Sheogorath
2005-07-01, 17:36
Nice. Här har vi någon som verkar vara PRECIIIIIS lite starkare än jag... It's ON! :hbang:

melancoolio
2005-07-01, 20:06
Du är stark och bor i en vindsvåning. Jag gillar inte dig. :D
Snart ska vi köra pass. Tre veckor kvar till semestern. :hbang:

Vindsvåning = bor högst upp *rolleyes*

Blir passet på deltagym eller? :cool:

melancoolio
2005-07-01, 20:07
Nice. Här har vi någon som verkar vara PRECIIIIIS lite starkare än jag... It's ON! :hbang:

Intressant....får titta in i din journal! Let´s get it going like crazy :hbang:

Jay-Z
2005-07-01, 20:08
Vindsvåning = bor högst upp *rolleyes*

Blir passet på deltagym eller? :cool:

Jag bor också i vindsvåning. :D

Delta är givet. Alla andra ställen kostar ju 500 spänn bara att träna en gång på. *grr27*

melancoolio
2005-07-01, 20:10
2005-07-01

Idag blev det ett baksida ben pass med lite korsrygg. Hade tänkt köra mer korsrygg än vad jag gjorde men fick sån sjuk pump så jag fick lägga ner *grr27* Ett kort intensivt pass blev det i alla fall!

Sittande lårcurl
60kg*12
70kg*9

Raka marklyft i smith (med rak rygg)
80kg*16
100kg*9

Lårcurl
10pl*10
10pl*9

Bellyback med vikt (10 och 20 kg...kör inte till failure)
10reps i 2 set

Skulle kört goodmornings här men som sagt hade sån fruktansvärd pump i korsryggen så jag stretchade mer än vanligt istället.

30 minuter kardio

Har gått ner 1kg sen sist jag vägde mig, det var 2 veckor sedan. Vi får se hur jag gör med det här med deff….jag blir lite sugen på att hårdna till nu när solen tittar fram ibland. 4 veckor kvar till semester! Om jag nu tar ut någon???? :cool:

melancoolio
2005-07-01, 20:13
Jag bor också i vindsvåning. :D

Delta är givet. Alla andra ställen kostar ju 500 spänn bara att träna en gång på. *grr27*

Haha...vilka lyxlirare vi är :smokin:

Det var nog 3 år sen jag körde på delta...bor 4 minuter därifrån *popcorn*

Jay-Z
2005-07-01, 20:23
Haha...vilka lyxlirare vi är :smokin:

Det var nog 3 år sen jag körde på delta...bor 4 minuter därifrån *popcorn*

Indeed. :cool:

Men du tränar ju på S.A.T.S för brudarna. Det har vi ju konstaterat förut. :naughty:

melancoolio
2005-07-01, 20:48
Indeed. :cool:

Men du tränar ju på S.A.T.S för brudarna. Det har vi ju konstaterat förut. :naughty:

The truth is out there :hbang:

Ibland sitter jag bara på en motionscykel och spanar *popcorn*

Jay-Z
2005-07-01, 20:55
The truth is out there :hbang:

Ibland sitter jag bara på en motionscykel och spanar *popcorn*

Om jag hade en bärbar dator hade jag spammat Kolo från gymmet. *popcorn*

Givetvis blir det efterföljande inmundigande av "proteindrinkar" efter passet på Delta.

melancoolio
2005-07-01, 21:02
Om jag hade en bärbar dator hade jag spammat Kolo från gymmet. *popcorn*

Givetvis blir det efterföljande inmundigande av "proteindrinkar" efter passet på Delta.

Ett pass UTAN proteindrink efteråt...spetsat med bryggeripulver..NO WAY!! :eating:

Jag har spammat klart för denna dag....kollo finns förhoppningsvis kvar imorrn...om inte några moderatorer får för sig att uppgradera :D

melancoolio
2005-07-02, 09:19
I brist på bakfylla och ett ”normalt” liv så begav jag mig ut på en joggingrunda i morse. Jag orkade springa i 10 minuter sen gav benen vika :furious: Vaderna sprängdes nästan kändes det som och benen var tunga som bly…har alltid haft svårt för att springa långt, allt över 2 minuter är långt för mig. Cykla däremot har jag aldrig haft några större problem med. Jag sprang i alla fall så gott jag kunde i 16 minuter sen gav jag upp….jag flåsade inte så mycket utan det var benen som gav upp. Känns skönt nu att man varit ute och kutat lite i alla fall. Trivs mer med intervaller men att köra det mitt inne i sthlms city känns lite overkill :whipped:

Nu blir det en vända in till stora staden och fika i solskenet, det är bäst att passa på! :cool:

Kommer nog köra ett pass på gymmet senare idag oxå :hbang:

melancoolio
2005-07-02, 17:15
Det blev som sagt ett pass idag också. Helt sjukt dåligt gick det, antar att allt spatserande på stan har en liten orsak till det hela. Var förbannad hela passet också då alla hade bestämt sig för att köra rygg. Det är såna här pass som gör att man ser fram mot nästa som förhoppningsvis kommer att gå bättre.

Chins med 15kg extra (hakan över stången i toppen) :(
6 reps
5 reps

Hantelrodd
44kg*12
44kg*9

Latsdrag :confused:
85kg*8
85kg*7
85kg*7

Stående militärpressar ;)
60kg*8
70kg*5
60kg*6

Hantellyft åt sidan
19kg´s*9
19kg´s*8

14kg´s*12
14kg´s*12

Ett pass att glömma över några öl med polarna ikväll :cheers:

Cilia
2005-07-02, 17:39
Det blev som sagt ett pass idag också. Helt sjukt dåligt gick det, antar att allt spatserande på stan har en liten orsak till det hela. Var förbannad hela passet också då alla hade bestämt sig för att köra rygg. Det är såna här pass som gör att man ser fram mot nästa som förhoppningsvis kommer att gå bättre.

Chins med 15kg extra (hakan över stången i toppen) :(
6 reps
5 reps

Hantelrodd
44kg*12
44kg*9

Latsdrag :confused:
85kg*8
85kg*7
85kg*7

Stående militärpressar ;)
60kg*8
70kg*5
60kg*6

Hantellyft åt sidan
19kg´s*9
19kg´s*8

14kg´s*12
14kg´s*12

Ett pass att glömma över några öl med polarna ikväll :cheers:
skitdåligt, jag håller med *rme*

du vänjer snart benen vid att springa. Det är belastningen som är jobbig.
Kör lite intervaller så går det nog fortare att få igång det.


bara jag som inte vill bo i vindsvåning?
jag bor gärna högt upp (=det gör jag) men är inte så sugen på våning med snedtak. man ser inte marken och har ingen aning om vilket väder det är. Betalar massa pengar för yta som inte går att använda för annat än krypaktiviteter.

melancoolio
2005-07-02, 18:22
Cilia]skitdåligt, jag håller med *rme*

du vänjer snart benen vid att springa. Det är belastningen som är jobbig.
Kör lite intervaller så går det nog fortare att få igång det.


bara jag som inte vill bo i vindsvåning?


Haha...ja du! Vindsvåning.... :D Vi kan säga så här...jag bor i en skokartong som ligger på hatthyllan! :em:

Ska ge intervallerna en chans då kanske. Är trist att ha ben som knappt orkar att springa runt huset man bor i :whipped:

Passet gick faktiskt inte vidare bra. Brukar ha bättre ork och tryck i kroppen...ska ladda kroppen med lite bira ikväll!

Cilia
2005-07-02, 18:40
Haha...ja du! Vindsvåning.... :D Vi kan säga så här...jag bor i en skokartong som ligger på hatthyllan! :em:

Ska ge intervallerna en chans då kanske. Är trist att ha ben som knappt orkar att springa runt huset man bor i :whipped:

Passet gick faktiskt inte vidare bra. Brukar ha bättre ork och tryck i kroppen...ska ladda kroppen med lite bira ikväll!
då behöver du inte oroa dig för att tappa bort saker och undra vart du lagt dom.

du kommer att bli förvånad över hur snabbt det går att träna upp musklerna.

melancoolio
2005-07-03, 19:14
då behöver du inte oroa dig för att tappa bort saker och undra vart du lagt dom.

du kommer att bli förvånad över hur snabbt det går att träna upp musklerna.

Bra kväll igår med en massa onyttiga kalorier och lite för många öl! *popcorn*

Är lite sliten idag och har ätit så gott jag kunnat. Mår inte dåligt men är något trött. Tur att man fick i sig en Whopper inatt kl 4.00 hade jag inte tuggat i mig den hade livet nog varit tungt idag…. :eating:

Ska ta en promenad nu ikväll och kanske träna lite mage, den står liksom rakt ut idag!

Cilia: har du nått tips på hur långa intervaller man ska köra? Jag har noll koll på sånt…tror att jag har en pulsklocka liggandes nånstans också. Det där med att man lättare hittar saker för att man bor litet stämmer inte alls :furious:

melancoolio
2005-07-04, 17:54
30 minuters morgonpromenad innan jobbet, fint väder och inte alls jobbigt att kliva upp ur den varma obekväma sängen… :thumbup:

Framsida storkben och sittande vadpressar stod på schemat!

Knäböj
120kg*6
120kg*5 (kändes tungt och bra)

Sänkte vikten och körde lite fler reps

Knäböj
100kg*10
100kg*10 (dom kändes riktigt bra) :D

Benpress med vajer och viktplattor
100kg*24 (ganska bra pump måste jag säga)

Sittande vadpressar
5 set med 7-10 reps i varje 55kg

20 minuter gång på gåbandet

Jay-Z
2005-07-04, 18:29
Tunga böj! Vi ska inte, inte, inte köra ben när vi kör ihop. :D

melancoolio
2005-07-05, 18:04
Idag bidde det att spela lite bänkpress och rycka lite i baksida axel! Tryck fan!

Liggande kryssdrag för baksida axel
17,5kg*11
20kg*9
20kg*8

Lutande bänkpress
95kg*6
95kg*5+1
90kg*5+1 (kändes bra)

Dips med vikt +40kg
*6
*5

Hantelflyes plan bänk
18kg´s*12
18kg´s*11

Sittande rodd för min lilla baksida axel
16reps

Bänkpressmaskin
10pl*17reps

Lutande bänkpress börjar kännas som en bra övning. Har som sagt dåliga pecs så jag gör mitt bästa. Har väldigt lätt att koppla in axlar så jag försöker tänka bröst när jag tränar nu mer. Alltså inte stirra mig blind på vikten :em:

Jay-Z
2005-07-05, 18:05
Du spelar bra lutande bänkpress, my young paduan. Fri eller smith?

melancoolio
2005-07-05, 18:05
Tunga böj! Vi ska inte, inte, inte köra ben när vi kör ihop. :D

Vi får väl ta och spela bänkpress då :D

Krampus gör en 5:a på 140kg har jag hört....

Jay-Z
2005-07-05, 18:07
Vi får väl ta och spela bänkpress då :D

Krampus gör en 5:a på 140kg har jag hört....

Du ljyyyyger. Fan, jag får leka waterboy på träningspasset, uppenbarligen. :P

melancoolio
2005-07-05, 18:08
Du spelar bra lutande bänkpress, my young paduan. Fri eller smith?

Fri stång gäller nästan alltid för mig. Smith har jag svårt för när det gäller det mesta :bpump:

melancoolio
2005-07-06, 06:57
Var ute och sprang nyss innan jobbet. Känns nästan lite überseriöst att göra nått sånt men när man väl sprungit sin runda så mår man sjukt bra :thumbup:

mentzer
2005-07-06, 08:12
Man kan ju undra varför du tränar på SATS när du hela tiden måste påpeka hur fjolligt det är.

Krampus
2005-07-06, 10:53
Du ljyyyyger. Fan, jag får leka waterboy på träningspasset, uppenbarligen. :P


Haha, vad snackar ni för gojja här inne va!!? :D
En trea på 60kg har jag gjort.. Med handskar..

Cilia
2005-07-06, 12:09
Cilia: har du nått tips på hur långa intervaller man ska köra? Jag har noll koll på sånt…tror att jag har en pulsklocka liggandes nånstans också. Det där med att man lättare hittar saker för att man bor litet stämmer inte alls :furious:
jag är allt annat än en träningsexpert. Jag försöker bara känna mig fram men jag tror på att köra kanske en minut i taget, så kör jag på bandet och sedan ner i 1 min men det där kan man variera. Det går fort att få upp kondisen iaf med intervaller. Just nu ligger dom nere tills hösten kommer och inomhusträningen börjar. Nu sliter jag bara sträckor i naturen.

melancoolio
2005-07-06, 14:57
Man kan ju undra varför du tränar på SATS när du hela tiden måste påpeka hur fjolligt det är.

Det du :cool:

Jay-Z vet varför man tränar på SATS och ibland kan jag va något ironisk av mig :bpump:

melancoolio
2005-07-06, 14:58
Haha, vad snackar ni för gojja här inne va!!? :D
En trea på 60kg har jag gjort.. Med handskar..

Vad vägde handskarna? Kör inte du med inbyggda blyvikter i... *flex*

melancoolio
2005-07-06, 15:00
jag är allt annat än en träningsexpert. Jag försöker bara känna mig fram men jag tror på att köra kanske en minut i taget, så kör jag på bandet och sedan ner i 1 min men det där kan man variera. Det går fort att få upp kondisen iaf med intervaller. Just nu ligger dom nere tills hösten kommer och inomhusträningen börjar. Nu sliter jag bara sträckor i naturen.

Jag har kört intervaller som är runt 1m 30 sek för att sedan vila i snitt runt 45! Det har funkat bra på löpbandet tills jag gav mig ut och sprang på fast mark *rolleyes*

Det är bara att köra på och hitta sitt tempo med andra ord!

melancoolio
2005-07-06, 20:11
Ja jäklar idag blev det att bomba kanonerna!

Stående alternerande bicepscurl
26kg´s*8
26kg´s*7

Sittande bicepscurl
18kg´s*12
18kg´s*10

Prison curls
20kg´s*8
20kg´s*7

Kändes helt ok idag. Mina underarmar verkar ha kurerat sig lite av all stretching :)

Smal bänkpress
90kg*8
90kg*5 (här hade jag kunnat göra en till men mp3-spelaren ramlade in i armhålan :furious: )
80kg*6

Pushdown med rygg mot platta
40kg*10
40kg*9

Enars pressar i cable
12,5kg*10 (tryck som satan i denna)

Dubbeldisco för biccar i kabel
12,5kg*13 (här såg armarna ut som dom aldrig gjort förut :hbang: )

Fast det var bara i den övningen...nu ser dom ut som vanligt igen! :cryout:

Triceps gick sådär idag. Biceps fick godkänt!

En bild sen någon vecka tebax!

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/photo-835.jpg

Jay-Z
2005-07-06, 20:19
90kg*5 (här hade jag kunnat göra en till men mp3-spelaren ramlade in i armhålan :furious: )


Tihi. Sådana konstiga saker som händer på SATS. :thumbup:

Cilia
2005-07-06, 21:52
snygg kille du har ju massor av muskler ju.

Jay-Z
2005-07-06, 22:00
Schweinhund. Jag missade ju bilderna. *flex*

Mycket bra form och mukkler. I hate you. :D

Dags för dig att spänna på dig pumpsen och trippa upp på scen snart! *flex*

EDIT: Din raggarsträng är stylad! :laugh:

Pez
2005-07-06, 22:14
90kg*5 (här hade jag kunnat göra en till men mp3-spelaren ramlade in i armhålan :furious: )

En av dom bättre ursäkterna jag hört, funkar i alla lägen.
"Nej, hoppsan! Jag menade inte att gå in i damernas omklädningsrum - men du förstår, mp3-spelaren ramlade in i armhålan.. så vad fanns det egentligen för alternativ?"

Jay-Z
2005-07-06, 22:53
En av dom bättre ursäkterna jag hört, funkar i alla lägen.
"Nej, hoppsan! Jag menade inte att gå in i damernas omklädningsrum - men du förstår, mp3-spelaren ramlade in i armhålan.. så vad fanns det egentligen för alternativ?"

:laugh: :laugh:

Krampus
2005-07-06, 22:54
Du är ett ögongodis! *popcorn*
De där smala bänkpressar imponerar iaf på mig, MP3 i armhålan eller inte.
Jag har börjat köra biceps så smått efter ryggpassen igen, börjar funka OK med underarmarna sedan jag började äta glukosamin.
I morgon plockar jag fram 30kgs hantlarna och kör koncentrationscurls.
Till hösten ska jag på allvar utmana Arne på den bilden där han kör en scottcurl med en 48kgs hantel.

melancoolio
2005-07-07, 06:10
Schweinhund. Jag missade ju bilderna. *flex*

Dags för dig att spänna på dig pumpsen och trippa upp på scen snart! *flex*

EDIT: Din raggarsträng är stylad! :laugh:

Att spänna på mig pumps lär ju va ett bra alternativ att komma in till damernas omklädningsrum. Tricket pez visste om med mp-3 spelaren har jag testat...det gick inte hem :laugh:

Raggarsträng :hbang:

melancoolio
2005-07-07, 06:16
I morgon plockar jag fram 30kgs hantlarna och kör koncentrationscurls.
Till hösten ska jag på allvar utmana Arne på den bilden där han kör en scottcurl med en 48kgs hantel.

Härligt att underarmarna fixat till sig lite. Jag har lite besvär med mina än men om jag skippar vissa övningar så verkar det inte vara nått större problem. Just nu i alla fall!

Haha...du och Arne i bicepsbattle! Ska ni inte bjuda in biccachamp no1 eller vad han hette? Annars är ju 30kg´s koncentrationscurls jäkligt grymma...jag kör med 14kg :naughty:

melancoolio
2005-07-09, 10:08
Dagens och gårdagens pass!

2005-07-08

Ett riktigt fredagspass blev det idag. Inga riktigt tunga övningar utan lite mer som jag tränade förr :em:

Liggnde lårcurl
60kg*9
60kg*8

Sittande lårcurl
70kg*8
60kg*12

Enbens fotboja i cable
15kg*15
20kg*12

Bellyback med vikt +20kg
3*12

Sen en promenad runt vasastan!

2005-07-09

Idag blev det ett morgonpass. Bli av med passet tidigt för att kunna ge sig ut och bränna fläsket :cool:

Axlar och rygg

Stående militärpressar
60kg*6
60kg*6
60kg*6
60kg*6

Hantellyft åt sidan
16kg´s*10
16kg´s*10

Sittande rodd
90kg*6
100kg*6
100kg*6

Breda latsdrag
80kg*10
80kg*10
80kg*10

Sittande lyft åt sidan i maskin (axlar)
30kg 2 set med 15 reps i varje

Ett helt ok pass. Körde lite lagom hårt då jag känner mig sliten. Funderar på en vilovecka men det känns bättre att ta den när semestern dyker upp!

Nu blir det en dag med bananer och bars, kollagenprotein power! Nått meal på McDonald’s och några bira hoppas jag slinker ner också, får se om jag vågar mig ut ensam på krogen? :cheers:

Melancoolio beger sig nu mot Rålis för att bränna fläsket lite. Trist att gå dit ensam men jag hoppas på att få se några brunbrända flickor med vältränade små putrumpor i alla fall *kissass*

melancoolio
2005-07-19, 17:24
Lite uppdatering i min träning. Har kört utan att anteckna vikter men nu är det dags att se nördig ut på gymmet igen.

Igår blev det ben. Har haft en hård helg så jag var beredd på att det skulle gå segt. Kände mig febrig i kroppen redan innan jag började köra böj...alkohol kan inte vara bra :cheers: :smash:

Djupa fria knäböj
100*8
110kg á 3 set med 6 reps i varje (vågade inte köra till failure då jag mådde som jag förtjänade)

Benpressar (gick nästan lite onödigt djupt så röva lyfte lite från plattan i bottenläget)
2 set med 180kg och över 10 reps i varje i alla fall

Sittande vadpress
5 set med 50kg

Gick bättre en vad jag trodde faktiskt fast i helgen som kommer så får jag nog ta ett par öl mindre :thumbup:

melancoolio
2005-07-19, 17:27
Dagens pass. Bröst och axlar...har lagt om schemat lite så att det passar in i sommarfestandet lite bättre *popcorn*

Det är lite tomt på SATS just nu. Antar att sthlmarna är och knullar av sig på Gotland. Var där förra året men tyckte inte det var någon hit, att åka från sthlm för att komma till sthlm....så kändes det i alla fall!

Lutande bänkpress
90*9
90*6
90*6 (snacka om att jag får bättre kontakt i lutande än i plan, mindre vikter men bättre tryck)

Lutande hantelpress
34kg´s*12
38kg´s*6

Krampusflyes
22kg´s*11
22kg´s*9

Har fått tips från min kompis med bra pecs att jag borde köra mindre axlar så jag har lagt axlar efter bröst!

Stående militärpressar
60kg*6
60*4 (märks att man kört bröst innan)

Liggande kryssdrag
17,5kg*12
20kg*9
20kg*8

Hantellyft åt sidan
15kg´s*12
15kg´s*10

Nu blir det banan och kesella! :eating:

Jay-Z
2005-07-19, 17:34
Stabilt pass. Men lite förvånad att de lutande hantelpressarna var lite mindre jämfört med snedbänken?

melancoolio
2005-07-19, 17:39
Stabilt pass. Men lite förvånad att de lutande hantelpressarna var lite mindre jämfört med snedbänken?

Har haft problem med att koppla bort axlarna i den övningen så jag jobbar hårt för att enbart lyfta med bröstet! Axlarna jobbar lite för mycket i många övningar där jag pressar...jobbar för att få bort den delen. Vill ha bättre pecs *grr27*

Jay-Z
2005-07-19, 17:42
Har haft problem med att koppla bort axlarna i den övningen så jag jobbar hårt för att enbart lyfta med bröstet! Axlarna jobbar lite för mycket i många övningar där jag pressar...jobbar för att få bort den delen. Vill ha bättre pecs *grr27*

Rätt tänkt. Kontakt och en bra negativ fas kicks ass.

Eller som Dante säger: "Control the fucking downward descent". :D

Krampus
2005-07-19, 18:51
Krampusflyes
22kg´s*11
22kg´s*9

Thats the spirit my boy! :hbang:

Har du kontaktat vår langare av pulver? :eating:

melancoolio
2005-07-19, 19:14
Thats the spirit my boy! :hbang:

Har du kontaktat vår langare av pulver? :eating:

Är som sagt lite svårt att ta sig ut till proteingrabbarna nu när jag har nytt jobb. Jag hör av mig när det blir dags att köpa ut *popcorn*

melancoolio
2005-07-20, 17:12
Rygg och trapz, lite mage

Chins +20kg
*6
*5
Fan vilken jobbig övning detta är *grr*

Skivstångsrodd
90kg*8
90kg*8
Längesen jag körde den men kommer börja köra den mer.

Sittande rodd med brett grepp
90kg*8
90kg*8
Kör med samma grepp som vid breda latsdrag, tycker det känns bra.

Latsdrag med brett grepp
70kg*10
70kg*10
Tog inte ut mig här...blev väldigt disco men skön kontakt

Shrugs i maskin
110kg*10 i 3 set

Magmaskin
3*10-15reps

Hederliga crunches
2*max

Är inte 100%-ig på passen känner jag, lite väl jämna reps på seten. Känns som att jag borde ta en riktig vilovecka framöver. När jag tar semester så vore det fint, har nått en skaplig sommarform i alla fall, ska väg mig någon dag för det ser ut som jag gått ner nått kilo!

Cilia
2005-07-20, 19:01
Lite uppdatering i min träning. Har kört utan att anteckna vikter men nu är det dags att se nördig ut på gymmet igen.

jag håller oftast mina pass i huvudet
det är nog därför jag kör på mina tior hela tiden som alla klagar på
då behöver jag bara komma ihåg vikterna *g*
och övningarna men dom kan jag se framför mig och sen har jag ju oftast bestämt dom innan.

Ska ta dig i latsen snart
jag är iaf uppe 50 redan ;P

melancoolio
2005-07-20, 20:39
jag håller oftast mina pass i huvudet
det är nog därför jag kör på mina tior hela tiden som alla klagar på
då behöver jag bara komma ihåg vikterna *g*
och övningarna men dom kan jag se framför mig och sen har jag ju oftast bestämt dom innan.

Ska ta dig i latsen snart
jag är iaf uppe 50 redan ;P

asså....är det därför du kör 10:or :D

måste kolla in i din journal ser jag....50 i latsdrag är inte fy skam :thumbup:

melancoolio
2005-07-21, 17:07
Baksida ben och vader.

Liggande lårcurl med ett ben i taget
30kg*8
30kg*7
30kg*7

Sittande lårcurl
65kg*12
75kg*10
75kg*10

Stående vadpressar i smith (100kg)
5 set i snabb följd

Körde även 1 set stående vadpressar i maskin

Kort pass som kändes bra i både kropp och själ. Nu ska jag sätta mig framför den andra dumburken och titta på Constantine!

Sen ska jag ta en slurk av det godaste proteinet jag nånsin smakat :cheers:

Jay-Z
2005-07-21, 18:34
Uh, Constantine. Själv klarade jag 10 minuter innan jag somnade. *popcorn*

Bra pass för övrigt, markoolio.

Diana
2005-07-21, 19:20
Riktigt stark du är :hbang: militären och bänkandet ditt är grymmt!

Vilket är de godaste proteinet du smakat?? Ska fixa nytt snart och denna gång ska ja minsann välja delikatess före billighet :D

Sköönt me viloveckan snart hörru:thumbup:

Cilia
2005-07-21, 19:23
Baksida ben och vader.

Liggande lårcurl med ett ben i taget
30kg*8
30kg*7
30kg*7

Sittande lårcurl
65kg*12
75kg*10
75kg*10

Stående vadpressar i smith (100kg)
5 set i snabb följd

Körde även 1 set stående vadpressar i maskin

Kort pass som kändes bra i både kropp och själ. Nu ska jag sätta mig framför den andra dumburken och titta på Constantine!

Sen ska jag ta en slurk av det godaste proteinet jag nånsin smakat :cheers:
constantine?

starka curlar

melancoolio
2005-07-21, 19:57
Uh, Constantine. Själv klarade jag 10 minuter innan jag somnade. *popcorn*

Bra pass för övrigt, markoolio.

Har sett sämre filmer...har dock nästan halva kvar!

Me like Rachel (http://www.imdb.com/gallery/ss/0360486/Ss/0360486/CND-4949.jpg?path=gallery&path_key=0360486) :naughty:



Såg att du körde imponerade militärpressar :bpump:

Jay-Z
2005-07-21, 20:01
Har sett sämre filmer...har dock nästan halva kvar!

Me like Rachel (http://www.imdb.com/gallery/ss/0360486/Ss/0360486/CND-4949.jpg?path=gallery&path_key=0360486) :naughty:

Såg att du körde imponerade militärpressar :bpump:

Åh, me like too.

Nja, jag är iofs nöjd men allt under 70 känns ju lite mesigt. Speciellt när man kör 3:or. :D

melancoolio
2005-07-21, 20:08
Riktigt stark du är :hbang: militären och bänkandet ditt är grymmt!

Vilket är de godaste proteinet du smakat?? Ska fixa nytt snart och denna gång ska ja minsann välja delikatess före billighet :D

Sköönt me viloveckan snart hörru:thumbup:

Är ganska nöjd med pressarna, militärpressarna gick sådär men jag hade ju kört bröst innan *rolleyes* Har som sagt svårt för att bygga pecs.

Köpte proteinet i butiken bredvid deltagym!? Det var ett ganska billigt protein. Chokladsmaken var grymt god i alla fall, har försökt hitta det på nätet men tillverkaren verkar ha gått i konkurs eller gått upp i rök :smokin:

Vilovecka ska bli najs om det nu blir någon sådan...hehe!

melancoolio
2005-07-21, 20:10
constantine?

starka curlar

Mr Constantine (http://www.imdb.com/gallery/ss/0360486/CND-0693.jpg) jagar demoner. Tuff som ett bergatroll är han :cool:

Curlar är kul...kan rekommendera enbens för dom biter gött i baksida lår :thumbup:

melancoolio
2005-07-21, 20:11
Åh, me like too.

Nja, jag är iofs nöjd men allt under 70 känns ju lite mesigt. :D

Hehe...ska vi ha rachel som pris istället för protein? :naughty:

Allt under 70...så du menar att jag är en mes? *flex*

Diana
2005-07-21, 20:25
Är ganska nöjd med pressarna, militärpressarna gick sådär men jag hade ju kört bröst innan Har som sagt svårt för att bygga pecs.

Köpte proteinet i butiken bredvid deltagym!? Det var ett ganska billigt protein. Chokladsmaken var grymt god i alla fall, har försökt hitta det på nätet men tillverkaren verkar ha gått i konkurs eller gått upp i rök

Vilovecka ska bli najs om det nu blir någon sådan...hehe!

Jo de gör ju sitt till :) tar du stången från marken eller från en ställning när du pressar dina militärer förrestn?

Näää va trist *cry* för ja får ju allti köra me sugrör i mina prottedrinkar,( mina gymmkompanjoner skrattar åt mej :D ) men klarar inte av den där billig-protein-smaken *spy* lite vekling ja hehe

Gäller ju att planera IN viloveckan annars har man en tendens att bara skjuta fram skiten*innocent*

Cilia
2005-07-21, 20:44
Näää va trist *cry* för ja får ju allti köra me sugrör i mina prottedrinkar,( mina gymmkompanjoner skrattar åt mej :D ) men klarar inte av
sugrör?
det måste ju bara bli äckligare *yuck*

melancoolio
2005-07-22, 18:35
Jo de gör ju sitt till :) tar du stången från marken eller från en ställning när du pressar dina militärer förrestn?

Näää va trist för ja får ju allti köra me sugrör i mina prottedrinkar,( mina gymmkompanjoner skrattar åt mej :D ) men klarar inte av den där billig-protein-smaken *spy* lite vekling ja hehe

Gäller ju att planera IN viloveckan annars har man en tendens att bara skjuta fram skiten

Jag tar stången från ställningen. Har precis börjat köra stående...

Du kan va glad att du inte köpt proteinet jag köpte. Pratade med en kunnig kille som visste vilket protein jag pratade om. Han sa att det förmodligen inte innehöll det som stod på burken. Hehe...inte konstigt att det var så satans gott som det var Powertech hette märket... *popcorn*

Är nog dags för en vilovecka men jag vill inte...det är kul att träna nu ju! Har börjat synas på huden att jag förmodligen är lite övertränad =/

Smakar det verkligen bättre med sugrör???

Jay-Z
2005-07-22, 18:37
Är nog dags för en vilovecka men jag vill inte...det är kul att träna nu ju! Har börjat synas på huden att jag förmodligen är lite övertränad =/


Hur syns sånt? Du är säkert bara rippad, ditt svin. :D

melancoolio
2005-07-22, 18:43
Hur syns sånt? Du är säkert bara rippad, ditt svin. :D

Haha...rippad...har loosat 1kg sista 2 veckorna så formen är ok :D

melancoolio
2005-07-22, 18:46
Armar

Biceps

Skivstångscurl
50kg*10
55kg*8 (den sista var dansant) ;)
50kg*8

Sittande hantelcurls
20kg´s*8
20kg´s*7

Prisoncurls
18kg´s*10
18kg´s*8

Bra tryck I biccarna, körde högt tempo och kände ett behagligt tryck =)

Triceps

Smal bänkpress
90kg*8
100kg*4+1

Pushdown
45kg*10
45kg*8

Sittade frenchpress i cable
45kg*12
45kg*14 ???

Pushdown med rep
45kg*10
45kg*8

En bicce övning till blev det.

Scottcurl i cable
35kg*15
40kg*11

Höll hårt tempo hela passet. Hade en polare med mig och då är det roligare att träna =)

Har legat lite lågt på kolisar i veckan och jag ser hårdare ut nu än innan...känns ok inför semestern :naughty: (väger precis under 80kg på morgonen i fillingar)

Cilia
2005-07-22, 21:56
Armar

Biceps

Skivstångscurl
50kg*10
55kg*8 (den sista var dansant) ;)
50kg*8

Sittande hantelcurls
20kg´s*8
20kg´s*7

Prisoncurls
18kg´s*10
18kg´s*8

Bra tryck I biccarna, körde högt tempo och kände ett behagligt tryck =)

Triceps

Smal bänkpress
90kg*8
100kg*4+1

Pushdown
45kg*10
45kg*8

Sittade frenchpress i cable
45kg*12
45kg*14 ???

Pushdown med rep
45kg*10
45kg*8

En bicce övning till blev det.

Scottcurl i cable
35kg*15
40kg*11

Höll hårt tempo hela passet. Hade en polare med mig och då är det roligare att träna =)

Har legat lite lågt på kolisar i veckan och jag ser hårdare ut nu än innan...känns ok inför semestern :naughty: (väger precis under 80kg på morgonen i fillingar)
vad stark du är!
impad

Diana
2005-07-22, 22:08
Jag tar stången från ställningen. Har precis börjat köra stående...

Du kan va glad att du inte köpt proteinet jag köpte. Pratade med en kunnig kille som visste vilket protein jag pratade om. Han sa att det förmodligen inte innehöll det som stod på burken. Hehe...inte konstigt att det var så satans gott som det var Powertech hette märket...

Är nog dags för en vilovecka men jag vill inte...det är kul att träna nu ju! Har börjat synas på huden att jag förmodligen är lite övertränad =/

Smakar det verkligen bättre med sugrör???

Ah ok, pröva ta den från marken istället, ja och alla ja känner till får upp mycke högre vikter om ja kör me markplock, är nåt me att de blir en bättre spänning i kroppen om man gör på så vis :thumbup:

Haah vilket lureri?? *grr27* har oxå varit me om de där att burkfan innehöll nåt annat, köpte från twinlab, vassle, och de va gainer i burken istället :D fick dock ett saftig presentkort som plåster på såren så heelt i onödan va de ju inte hhe
Precis! är de nångång man ska bli misstänksam så är de när ett prottepulver är drickbart UTAN sugrör :D

Håller me såå svårt att göra slag i viloveckan, hur syns överträning på huden? skulle va intressant att veta, har ja aldri tänkt på? =)

Diana
2005-07-22, 22:10
sugrör?
det måste ju bara bli äckligare *yuck*

Hahah nääda man ska stoppa de lång bak i munnen då får man ner vaaadsomhelst utan att känna smaken av skiten :hbang:

melancoolio
2005-07-23, 16:09
vad stark du är!
impad

Jag är inte stark är bara en arg liten jävel :devil: :D

melancoolio
2005-07-23, 16:14
Ah ok, pröva ta den från marken istället, ja och alla ja känner till får upp mycke högre vikter om ja kör me markplock, är nåt me att de blir en bättre spänning i kroppen om man gör på så vis :thumbup:

Haah vilket lureri?? har oxå varit me om de där att burkfan innehöll nåt annat, köpte från twinlab, vassle, och de va gainer i burken istället, fick dock ett saftig presentkort som plåster på såren så heelt i onödan va de ju inte hhe
Precis! är de nångång man ska bli misstänksam så är de när ett prottepulver är drickbart UTAN sugrör :D

Håller me såå svårt att göra slag i viloveckan, hur syns överträning på huden? skulle va intressant att veta, har ja aldri tänkt på? =)

Ska testa att rycka från marken nästa gång. Blir nog hantelpressar i nästa pass men men....ska testas i alla fall =)

Haha...det går inte att lita på nån i denna värld ;) Finns helt ok prottepulver. Self gillar jag men man har ju olika smak som sagt. Förstår inte hur du kan köra med sugrör??? jaja...alla bra knep är bra utan dom dåliga!

Det kanske bara är på mig det blir så men huden i ansiktet blir fet och blank. När det händer så är det dags för mig att tagga ner...det är så för mig i alla fall...sen går huden på händerna sönder också...det är inte kul alls =/

Nu är det vilohelg *popcorn*

Jay-Z
2005-07-23, 16:46
Ah ok, pröva ta den från marken istället, ja och alla ja känner till får upp mycke högre vikter om ja kör me markplock, är nåt me att de blir en bättre spänning i kroppen om man gör på så vis :thumbup:


Inte en chans att jag skulle kunna få upp 60 kilo i nån slags frivändning upp till axlarna? *screwy*

melancoolio
2005-07-25, 16:59
Ett jobbigt benpass efter en kolozzal fylla i helgen :cheers:

Benpress
240kg*10
240kg*9
240kg*8

Kände mig klen idag men bra kontakt i dom små sparvbenen :thumbup:

Utfall i smith
60kg*10 (trodde gluteus skulle spricka här…fan vad stel jag är :D )

Benspark
40kg*15
50kg*12

Stående vadpress
5 set

Nu sitter jag hemma och mår lite illa :rolleyes:

Pez
2005-07-25, 20:01
Kör en "Myten" och säger - jaaaag såg melancoolio kyssa tomten jaaaag..
Bestämt stegandes på väg till gymmet gissningsvis. Jävligt fokuserad.
Min espresso och cigg smakade rentav bättre efter detta stalkingmoment. :D

Bra benpass.. alla benpass är bra.. att träna ben är bra bara det.

När ska du komma ner och visa din kittade lekamen på Delta då?
Fortfarande lite svårt att smälta det där.. *slap* ;)

Cilia
2005-07-25, 20:13
Jag är inte stark är bara en arg liten jävel :devil: :D
tyvärr har du ju visat bilder på dig så vi kan se att du inte är svag fast man ser iofs inte längden så?????? *G*

melancoolio
2005-07-25, 20:24
Kör en "Myten" och säger - jaaaag såg melancoolio kyssa tomten jaaaag..
Bestämt stegandes på väg till gymmet gissningsvis. Jävligt fokuserad.
Min espresso och cigg smakade rentav bättre efter detta stalkingmoment. :D

Bra benpass.. alla benpass är bra.. att träna ben är bra bara det.

När ska du komma ner och visa din kittade lekamen på Delta då?
Fortfarande lite svårt att smälta det där.. *slap* ;)

Visst var det melancoolio du såg knalla förbi...kittad och klar för ett benpass. Jag är en sån där smygstalker som inte anfaller utan jag går mer i cirklar runt offret...ciggen såg föresten god ut...du och zonekanon skulle ha suttit där och smokat cigarr...det hade varit blytungt :smokin:

Måste som sagt ta mig lite mod någon dag och skämma ut mig på delta...

Hehe...månadens mest kittade var en bra kommentar...mer sånt :thumbup:

melancoolio
2005-07-25, 20:27
tyvärr har du ju visat bilder på dig så vi kan se att du inte är svag fast man ser iofs inte längden så?????? *G*

Nästa gång jag lägger ut bild så ska jag stå med ett måttband bredvid mig...annars så står det hur kort jag är i första inlägget :MrT: :D

Mått på vitala delar osv tas i pm om intresse finns :mallan:

melancoolio
2005-07-26, 18:18
Idag var det bröst och axlar. Testade att köra plan bänk som omväxling och den kändes bättre än vanligt. Kanske ska köra den ibland ändå…måste bara lära mig att koppla bort dom satans axlarna… :whipped:

Bänkpress (utan pass tyvärr, jag som ville köra till failure)
100kg*9
100kg*7 sedan droppade jag till 80kg och gjorde några reps knappt 10 kanske

Lutande bänkpress i smith (mycket lutning)
70kg*10
70kg*7

Lutande cableflyes
20kg*8
20kg*8

Maskinpressar
2 set med 12 reps i varje

Struntade i att köra någon pressövning för axlar idag. Det kändes och såg ut som att framsidan hade fått tillräckligt med blod i sig =)

Lyft åt sidan i cable
10kg*10
10kg*9 (technogyms cablecross går tungt)

Liggande kryssdrag med nästan raka armar
10kg*11
10kg*9
10kg*9

Upright rows
30kg*12
30kg*12

Sen gick jag i 30 minuter med förhoppning om att min träningsvärk i :booty: ska dämpas. Jäva benpress till att ta på häcken…

Jay-Z
2005-07-26, 18:22
Bra bänkat!

Men kopplingen mellan att "koppla bort axlarna" och att sedan köra snedbänk i mycket hög lutning, vänligen förklara? :) Nu handlade det iofs om plana bänken, men du förstår vad jag menar.

Cilia
2005-07-26, 18:23
Nästa gång jag lägger ut bild så ska jag stå med ett måttband bredvid mig...annars så står det hur kort jag är i första inlägget :MrT: :D

Mått på vitala delar osv tas i pm om intresse finns :mallan:
du är ju inte kort ju. Du försöker bara gå med håven!!!
intresse finns av alla mått, det vet du!

Det är väl inte så illa att köra 20 kg över sin vikt i bänk heller?

Är det svårt att få ngn som passar?

melancoolio
2005-07-26, 18:29
Bra bänkat!

Men kopplingen mellan att "koppla bort axlarna" och att sedan köra snedbänk i mycket hög lutning, vänligen förklara? :) Nu handlade det iofs om plana bänken, men du förstår vad jag menar.

Jag har lättare för att koppla bort axlar i lutande bänk...det känns som att vikten faller i en vinkel där axlarna helt naturligt trycks bakåt och kopplas ur...och sen körde jag ganska lätt i den... :em:

Jag har alltid haft problem med plan bänk...fast idag kändes det faktiskt riktigt bra :thumbup:

melancoolio
2005-07-26, 18:34
du är ju inte kort ju. Du försöker bara gå med håven!!!
intresse finns av alla mått, det vet du!

Det är väl inte så illa att köra 20 kg över sin vikt i bänk heller?

Är det svårt att få ngn som passar?

Jag känner mig kort och liten :(

Idag gick bänken helt ok. Jag var väldigt arg :cool:

Det är svårt att hitta nån som passar på det sättet man vill. Ofta hamnar någon bakom som lyfter hela vikten så fort det ser tungt ut...eller så får man någon som knappt rör stången så att man lyfter i 0,0000001 m i sekunden och då brukar axlarna gå åt skogen för mig...vill veta hur den som står bakom passar så jag inte skadar mig!

Krampus
2005-07-26, 18:43
Bra jobbat som fan!
"Maskinpressarna" är det med fria vikter? Hur mkt isf?

melancoolio
2005-07-26, 18:49
Bra jobbat som fan!
"Maskinpressarna" är det med fria vikter? Hur mkt isf?

Det är tyvärr ingen friviktsmaskin...kör ju på SATS för fan :D

Kör den dessutom enbart för att krama ut min små tonårsbröst lite (läs hängbröst på gubbe då jag inte är tonåring)...inga intressanta vikter där inte...

Hur går det själv med pumpandet...hoppas du kör fristång och inte bara maskiner, även om det är bra friviktsmaskiner! :bpump:

Krampus
2005-07-26, 18:58
Det är tyvärr ingen friviktsmaskin...kör ju på SATS för fan :D

Kör den dessutom enbart för att krama ut min små tonårsbröst lite (läs hängbröst på gubbe då jag inte är tonåring)...inga intressanta vikter där inte...

Hur går det själv med pumpandet...hoppas du kör fristång och inte bara maskiner, även om det är bra friviktsmaskiner! :bpump:


Jodå! Nästa bara frivikt nuförtiden!
Passet efter utekävllen häromdagen gick dock inget vidare...
Har inte tränat idag, men jag kollade precis in Allan knäböjsvideor och fan - helt plötsligt vill man bara gå och köra ben!!
Mina underarmar blir sakta bättre. Kör glukosamin och streching.
Glömmer jag att strecha dem en gång efter ett pass så är jag dock tillbaka på ruta ett igen..:(
Vi får ta ett bröstpass snart igen tycker jag!
Jag kör bröstpassen ungefär så här nu:

Bänk: 3-5 set.
Anrnoldpress: 4-5 set
Lena Hedbladfyles..(Krampusflyes :D ): 2-3set
Ev kör jag ngn isolationsövning om extra energi finns kvar.. (Gör det sällan..:))

melancoolio
2005-07-26, 19:07
Jodå! Nästa bara frivikt nuförtiden!
Passet efter utekävllen häromdagen gick dock inget vidare...
:D

Har inte tränat idag, men jag kollade precis in Allan knäböjsvideor och fan - helt plötsligt vill man bara gå och köra ben!!
Blir faktiskt mer inspirerad av att gå till gymmet på grund av andra orsaker..;)

Mina underarmar blir sakta bättre. Kör glukosamin och streching.
Glömmer jag att strecha dem en gång efter ett pass så är jag dock tillbaka på ruta ett igen..:(
Fortsätt stretcha så går det bort. Jag är nästan helt bra nu...får tyvärr lite ont av bicepscurl med rak stång :(

Vi får ta ett bröstpass snart igen tycker jag!
Jag kör bröstpassen ungefär så här nu:
Vår dejt med Jay-Z...har den gått upp i rök eller? Eller varför inte "stalka" pez på delta???

Bänk: 3-5 set.
Anrnoldpress: 4-5 set
Lena Hedbladfyles..(Krampusflyes :D ): 2-3set
Ev kör jag ngn isolationsövning om extra energi finns kvar.. (Gör det sällan..
Helt ok pass...inte så rumänskt!

Pez
2005-07-26, 19:40
:D
Blir faktiskt mer inspirerad av att gå till gymmet på grund av andra orsaker..;)

Det enda jag saknar från SATS-tiden.. att vara större än tjejerna när man tränar alltså. :D

Friviktsmaskiner är det ju fö rätt sparsamt med öht på gymmen "därute".. våra försvann i flytten, nu är det bara Arne-prylar (bra grejer iofs) som gäller på Delta. Lite trist.

melancoolio
2005-07-27, 15:34
Det enda jag saknar från SATS-tiden.. att vara större än tjejerna när man tränar alltså. :D

Friviktsmaskiner är det ju fö rätt sparsamt med öht på gymmen "därute".. våra försvann i flytten, nu är det bara Arne-prylar (bra grejer iofs) som gäller på Delta. Lite trist.

Det är ingen garanti att man ska va större en tjejerna på SATS. Marika Johansson var där och pumpade en gång och då var det inte många killar som såg stora ut... :D

Jag personligen gillar ganska så små tjejer så dom på SATS passar mig perfa att spana in :naughty:

Jag har faktiskt kört ett eller två pass på Delta när dom hade lite blandat med maskiner som Gymleco(dom är bäst enligt mig) sen hade dom några Hammerstrength som jag antar att dom köpt loss från gamla fitnesscenter.

Får som sagt dra dit och kolla in dom nya lokalerna någon dag!

Diana
2005-07-27, 17:25
Idag var det bröst och axlar. Testade att köra plan bänk som omväxling och den kändes bättre än vanligt. Kanske ska köra den ibland ändå…måste bara lära mig att koppla bort dom satans axlarna…


Har du prövat köra militärpressar eller nån annan axelövning innan bröst för att föruttrötta? :thumbup: funkar bra som tusan för mej mfl.! :)

Inte en chans att jag skulle kunna få upp 60 kilo i nån slags frivändning upp till axlarna? *

Hehhe kom inte här och GLÄNS nu me dina militärvikter :D är ju en jävla skillnad på dina 60kg och mina 40 :em: iofs att få upp till axlarna, men har du prövat? öva lite? ett par av mina träningskompanjoner som fixar 60 i militären får upp vikten efter att ha övat :thumbup:=)

Krampus
2005-07-27, 18:50
Har du prövat köra militärpressar eller nån annan axelövning innan bröst för att föruttrötta? funkar bra som tusan för mej mfl.!

Varför föruttrötta alls?
Det bygger inga muskler mig veterligen. Om det är ett teknikfel i bänkpressen som gör att han använder axlarna tror jag inte det skulle hjälpa faktiskt.. :)
Vill han isolera bröstmusklerna mer så tror jag på djupa hantelpressar och djupa flyes i korrekt utförande.
Speciellt flyesen är lätt att inte använda axlarna om man ligger på en plan bänk.

melancoolio
2005-07-27, 19:23
Krampus och Diana:
Bänkpressen gick så pass bra sist att jag tror att jag fått till utförandet lite bättre. Har fin träningsvärk i bröstet och framsida axlar känner jag inget alls. Kommer variera träningen så jag kommer nog testa era tips ändå. Tack för att ni kommer med tips föresten :thumbup:

Idag!

Rygg och lite trapz.

Latsdrag till hakan
100kg*8
100kg*8
100kg*7

Smala latsdrag med ett hederligt roddhandtag
85kg*8
85kg*7

Hantelrodd
40kg´s*12

Rodd i nån maskin
11pl*12

Shrugs
3 set med 10-12 reps i varje

Körde lite kardio också. Har ätit mycket denna veckan för att få upp orken lite. Har funkat ok men det är nog snart dags att vila en vecka eller två! Snart är det semester också…. :D :cool:

Cilia
2005-07-27, 19:25
Vad får du ut genom att variera bredden på latsdragen?
Tar det olika på muskeln? (borde göra det).

Jag tyckte jag nästan var ikapp dig på latsdragen tidigare men nu är du uppe i dubbelt, 100 jävla kilon ggrrrrr.

melancoolio
2005-07-27, 19:34
Vad får du ut genom att variera bredden på latsdragen?
Tar det olika på muskeln? (borde göra det).

Jag tyckte jag nästan var ikapp dig på latsdragen tidigare men nu är du uppe i dubbelt, 100 jävla kilon ggrrrrr.

haha...du är ju stark i latsdragen... :D mitt förra pass körde jag den sist för att köra slut på latsen med den.

Breda latsdrag tar mest högt upp på latsen, smala kan man dessutom få att ta lite mer in mot ryggens mitt(byter även handtag, kör inte smala med rak stång). Den ena bygger alltså mer på "bredd" och den andra på "djupet"...sen så kör jag andra övningar för att det psykiskt gör att jag kan ta ut mig mer.

Cilia
2005-07-27, 19:44
haha...du är ju stark i latsdragen... :D mitt förra pass körde jag den sist för att köra slut på latsen med den.

Breda latsdrag tar mest högt upp på latsen, smala kan man dessutom få att ta lite mer in mot ryggens mitt(byter även handtag, kör inte smala med rak stång). Den ena bygger alltså mer på "bredd" och den andra på "djupet"...sen så kör jag andra övningar för att det psykiskt gör att jag kan ta ut mig mer.
tack för förklaringen, ska prova det nästa gång.
(sa ju att jag var lättlurad)

Diana
2005-07-27, 20:03
Varför föruttrötta alls?
Det bygger inga muskler mig veterligen. Om det är ett teknikfel i bänkpressen som gör att han använder axlarna tror jag inte det skulle hjälpa faktiskt.. :)
Vill han isolera bröstmusklerna mer så tror jag på djupa hantelpressar och djupa flyes i korrekt utförande.
Speciellt flyesen är lätt att inte använda axlarna om man ligger på en plan bänk.

Ok ja ska inte gå in på varför för de vet ja inte, varför dcee funkar ;) men ja fick rådet av Big Al på forumet(är ja nästan säker på att de var) att de skulle va bra, och passerat kunnskapen vidare till mina gymkompanjoner och vi inbillar oss iaf att de funkar bra :D senva studier och fakta säger om detta vetifasen..=)

Bänkpressen gick så pass bra sist att jag tror att jag fått till utförandet lite bättre. Har fin träningsvärk i bröstet och framsida axlar känner jag inget alls. :

Va niiice! :thumbup:

Jay-Z
2005-07-27, 20:41
Speciellt flyesen är lätt att inte använda axlarna om man ligger på en plan bänk.

Däremot ser man en hel massa människor som kör ett mellanting mellan flyes och pressar. Och vad det bygger, det vete fåglarna.

Annars är jag med dig. Hantelpressar för bröst, speciellt lutande, är nog en av de övningar jag får bäst kontakt i. Det lustiga är att jag får lätt bra kontakt med bröst, men muskulärt är det bland det sämst utvecklade. Nu är iofs inget direkt välutvecklat... :laugh:

Annars är det ju bara att börja mata bröst tungt. Om man får någorlunda bra kontakt i tunga pressar så lär man inte ha små rattar den dagen man kör en 10:a på 150 i bänk.

melancoolio
2005-07-28, 19:04
Däremot ser man en hel massa människor som kör ett mellanting mellan flyes och pressar. Och vad det bygger, det vete fåglarna.

Bygger bröst skulle jag tro :D

Dagens lunch!

Baksida ben och Vader….ett par set mage blev det också!

Fick bli ett lätt pass då jag fick sjuk träningsvärk i insidan av låret av benpressen sist…fattar inte riktigt vad jag gjorde med utförandet!? Jaja…bra pump fick jag i alla fall…. :booty:

Liggande lårcurl
50kg*15
50kg*13

Stående enbenslårcurl med cable och fotboja runt ankeln
15kg*15
15kg*15
15kg*15

Sittande lårcurl
50kg*20
60kg*15

Stående vadpressar i smith
90-140kg á 7-15 reps 5 set
Sittande
2 set *max på 40kg

3 set magmaskin

Mycket folk och svettigt idag!

Diana
2005-07-28, 19:49
Wow vilket högreppande!!BRAO jobbat
Hahah ja får man bara PUMP så kan resten fara och flyga :hbang: :D

Däremot ser man en hel massa människor som kör ett mellanting mellan flyes och pressar. Och vad det bygger, det vete fåglarna.
.
Ezzakt! va oxå en av livets stora gåtor för mej back in the good ol days när ja huserade i ett sånt där 'riktigt' gym? men nu vet vi ju hur vi ska komplettera vår bröst träning iaf :thumbup: :D

melancoolio
2005-07-30, 08:59
Fredagens pass! Armarna fick sig en liten omgång. Har lite smått ont i mina underarmar idag. Skulle kört skivistångscurlen med ez-stång men den var upptagen. Vet att det finns en till än den som var upptagen men den jävlen var borta...suck jaja nu får man hoppas att underarmarna inte pajar igen...

Skivstångscurl
55kg*9
55kg*7
50kg*8

Sittande hantelcurl
22kg´s*9
22kg´s*7

Smal bänk i smith
90kg*8
90kg*6

Pushdown
45kg*10
45kg*8

Pushdown med rep
25kg*8
25kg*8 (+5 reps på lägre vikt)

Scottcurl i cable (bra tryck satana)
25kg*12
25kg*10

3 set underarmar

Att avsluta passet med en koncentrationsövning för biccarna har blivit en favvis :thumbup:

Jay-Z
2005-07-30, 09:05
Bla pass. På måndag kommer jag till Estocolmo! Köra då? *flex*

Cilia
2005-07-30, 09:14
Fredagens pass! Armarna fick sig en liten omgång. Har lite smått ont i mina underarmar idag. Skulle kört skivistångscurlen med ez-stång men den var upptagen. Vet att det finns en till än den som var upptagen men den jävlen var borta...suck jaja nu får man hoppas att underarmarna inte pajar igen...
Jag har fått för mig att folk säger att det är bättre att köra med skivstång än med ez-stången. Men du menar att det är bättre med ez?

melancoolio
2005-07-30, 09:17
Bla pass. På måndag kommer jag till Estocolmo! Köra då? *flex*

Klart att vi ska köra! :thumbup: Ska försöka supa lite lagom i helgen så att det blir ett ok pass :D

melancoolio
2005-07-30, 09:19
Jag har fått för mig att folk säger att det är bättre att köra med skivstång än med ez-stången. Men du menar att det är bättre med ez?

Skivstångscurl med rak stång tar nog lite bättre på biceps än vad ez-curlsen gör. Vad däremot ez-stången gör är att den sparar på underarmarna. Har/hade problem med mina förut så pass mycket att jag knappt kunde träna... :(

Så har man inte problem med underarmarna så är det bara att dundra på med rak stång :whipped:

Cilia
2005-07-30, 09:31
Så har man inte problem med underarmarna så är det bara att dundra på med rak stång :whipped:
fast det känns i mina underarmar. Men jag tror det är för att dom är otränade helt enkelt?
men vad tusan vet jag?

melancoolio
2005-07-30, 09:36
fast det känns i mina underarmar. Men jag tror det är för att dom är otränade helt enkelt?
men vad tusan vet jag?

Nja säg inte det. Jag tycker att armarna hamnar i en väldigt konstig position i bottenläget. Tycker personligen inte att det känns bra alls...men ibland får man lida pin för att bli fin *rolleyes*

Cilia
2005-07-30, 09:50
...men ibland får man lida pin för att bli fin *rolleyes*
ja vissa av er har ju potential.

ska tänka på det där men visst är det just i bottenläget det känns.
fast jag tränar ju inte mina underarmar så jag tänkte det var det.

Diana
2005-07-30, 16:54
Vad däremot ez-stången gör är att den sparar på underarmarna. :

HAAH är de sant?? och ja som karvat på me vår raka stång och lidit me mina fördömda stackars underarmar *cry* så att de blir ett annat läge i botten de spar alltså underarmar? fasen att ja ska få reda på detta NUU när ja inte kör så mycke bic längre :D men jao jao bra att veta!!:thumbup:

ja vissa av er har ju potential.

ska tänka på det där men visst är det just i bottenläget det känns.
fast jag tränar ju inte mina underarmar så jag tänkte det var det.

Ja och mina tjejkompisar tränar inte heller underarms, så de kan nog ligga nåt i de! för ingen av mina manliga träningskompanjoner har klagat såå mycke som oss girls men hehe kanske för vi är mer kinkiga än grabbarna för smärta va vet ja :D

Cilia
2005-07-30, 17:19
men hehe kanske för vi är mer kinkiga än grabbarna för smärta va vet ja :D
as if!
har du sett en kille men en sketen förkylning?
dom klagar så att man tror dom ska dö.

tänk dig dom krysta ut ett barn?
Tror det finns en tanke bakom att det blev kvinnan som föder och inte männen.

Jay-Z
2005-07-30, 17:50
as if!
har du sett en kille men en sketen förkylning?
dom klagar så att man tror dom ska dö.

tänk dig dom krysta ut ett barn?
Tror det finns en tanke bakom att det blev kvinnan som föder och inte männen.

Vafan, är du 50-talist eller? Times are a changing. *rolleyes*

Cilia
2005-07-30, 20:28
Vafan, är du 50-talist eller?
nej, det behövs inte

Times are a changing.
hhmmmm, try again.

Jay-Z
2005-07-30, 21:02
Börja med dina *s* *g* *lol* igen. Puuhlease.

Dagens låt: DMX - No Love 4 Me

Diana
2005-07-31, 00:40
as if!
har du sett en kille men en sketen förkylning?
dom klagar så att man tror dom ska dö.

tänk dig dom krysta ut ett barn?
Tror det finns en tanke bakom att det blev kvinnan som föder och inte männen.
:laugh: ok sant den flöt inte, jaj har även sett dem skrika som barn när de tvingas till vighetsträning kodak mmmmmmoment :D

Där ser du cilia du har en fanclub!! *äter en ask läkerol och nickar frenetiskt*

Vafan, är du 50-talist eller? Times are a changing. *rolleyes*
Ja snart är den dagen män fasar för här, när dom kommer på nåt sätt för er att bära/föda ungjävlar, då är ni inte så tyffa längre! :naughty: :D

Cilia
2005-07-31, 11:46
Stackars lilla discokillen
han visste inte vad som var att vänta när vi började invadera hans journal.

hehehhehee

Krampus
2005-07-31, 11:59
Tack för kaffet.
Kycklingen var god oxå. Har inte kunnat sluta tänka på liknelsen med Shrek-åsnan... :D
På måndag slaktar vi Jay-Z, tycker jag.
Alles gut.

Pez
2005-07-31, 12:27
Tack för kaffet.
Kycklingen var god oxå. Har inte kunnat sluta tänka på liknelsen med Shrek-åsnan... :D
På måndag slaktar vi Jay-Z, tycker jag.
Alles gut.
Awww.. Id like to get of that piece of action..

Ta det lugnt bara, inget jävla gnäll på onsdag.. :D

melancoolio
2005-07-31, 12:31
Stackars lilla discokillen
han visste inte vad som var att vänta när vi började invadera hans journal.

hehehhehee

hahaha...ja du...jag är djupt chockad...

melancoolio
2005-07-31, 12:33
Tack för kaffet.
Kycklingen var god oxå. Har inte kunnat sluta tänka på liknelsen med Shrek-åsnan... :D
På måndag slaktar vi Jay-Z, tycker jag.
Alles gut.

Satana....större kaffe har du aldrig druckit....Gino´s vet vad en stor kaffe innebär...haha

Orontes är ju kung förövrigt...sönderstrimlad kyckling...vackert är det...precis som åsnan i Shrek.... :hbang:

melancoolio
2005-07-31, 12:38
Awww.. Id like to get of that piece of action..

Ta det lugnt bara, inget jävla gnäll på onsdag.. :D

Vet inte om vi vågar ha med pez the big gunned motha fucka :cool:

Vore ball om du hängde på...har hört rykten om att det blir ett ryggpass :bpump:

Pez
2005-07-31, 12:48
Vet inte om vi vågar ha med pez the big gunned motha fucka :cool:

Vore ball om du hängde på...har hört rykten om att det blir ett ryggpass :bpump:
Nah.. ni slipper mig, ska dra till landet ett par dar och vila upp mig innan jag straffar Krampus på onsdag. :thumbup:

Jay-Z
2005-07-31, 12:52
Om Pez hade kommit hade jag tränat i långärmat. Annars hade man blivit grymt dwarfad. Nu när jag tänker efter ska jag nog träna i skidoverall. :D

Pez
2005-07-31, 13:13
Om Pez hade kommit hade jag tränat i långärmat. Annars hade man blivit grymt dwarfad. Nu när jag tänker efter ska jag nog träna i skidoverall. :D
Det är lugnt, du kan ju hänga på på onsdag också. :)

Jay-Z
2005-07-31, 13:41
Det är lugnt, du kan ju hänga på på onsdag också. :)

Ah, inte helt omöjligt. *flex* Ska bara undersöka barnvaktsmöjligheterna. :)

melancoolio
2005-08-01, 15:13
Nu har man varit och kört ett pass på deltagym. Ett helt ok gym som skulle funka att köra på. Får tacka Krampus med fruga och Jay-Z för ett trevligt pass. Kommer inte ihåg vikter och reps osv men jag skriver ner vad jag körde.

Latsdrag 3 set
T-bar 2 set
Sittande rodd 2 set
Roddmaskin 2 set (i den här gick händerna sönder. Tror nån hade smetat handbollsklister på handtagen, det var för bra grepp)

Lite biceps efter ryggen
Stångcurl med ez-stång 3 set
Scottcurlmaskin 2 set
Stående alt. hantelcurl 2 set

Lite ben efter detta
Benpress 3 set
Benspark 2 set

Svettades nått helt enormt idag. Antingen har man baciller i kroppen eller så var det något dålig ventilation?

Både Krampus och Jay-Z är starka i ryggen :thumbup: krampus fruga kämpade på bra tycker jag. En gobbe på gymmet blev impad av hennes latsdrag :hbang:

Diana
2005-08-01, 17:37
AAaahh så kolos elit sammanstrålade?! :D
Heheh handbollsklister de är grejjer de :hbang:

Cilia
2005-08-01, 19:20
Svettades nått helt enormt idag. Antingen har man baciller i kroppen eller så var det något dålig ventilation?
hehhehehe den där bilden har jag också så på lager så nu måste jag kasta den.

tror det går runt baciller i vasastan för jag har också.
låt bli att smitta mig nästa gång är du snäll.

melancoolio
2005-08-01, 19:30
hehhehehe den där bilden har jag också så på lager så nu måste jag kasta den.

tror det går runt baciller i vasastan för jag har också.
låt bli att smitta mig nästa gång är du snäll.

oki... :naughty:

melancoolio
2005-08-01, 19:31
AAaahh så kolos elit sammanstrålade?! :D
Heheh handbollsklister de är grejjer de :hbang:

så bra drag så att skinner lossnade...märks att man är en discofjolla *cry*

fattades några medlemmar för att kunna kalla det kolos elit :D

Jay-Z
2005-08-01, 23:08
Såg ju bra ut idag. Trots att du hade din inbillade vätska som isolering! Jag tror för övrigt du kommer att vinna prottepulvret...:D

Diana
2005-08-02, 01:12
så bra drag så att skinner lossnade...märks att man är en discofjolla

fattades några medlemmar för att kunna kalla det kolos elit :
AAAjjj som fasen *cry* undra om man kan tillämmpa detta klister på stelamarklyfts stången oxå för mitt sorgligt svaga grepp :angel:

Precis, jag och cilia va ju inte där :D

melancoolio
2005-08-02, 10:27
Såg ju bra ut idag. Trots att du hade din inbillade vätska som isolering! Jag tror för övrigt du kommer att vinna prottepulvret...:D

Haha...du det är många år kvar till 2010...eller vad sa vi?

melancoolio
2005-08-02, 10:27
Precis, jag och cilia va ju inte där :D

Japp...hänger ni på nästa pass eller? :whipped: :thumbup:

Krampus
2005-08-02, 12:51
Damn, jag har träningsvärk idag! *flex*

Jay-Z
2005-08-02, 12:54
Damn, jag har träningsvärk idag! *flex*

Instämmer! Ryggen är stel som fan, biceps också. Måste ha vuxit 3 centimeter sedan igår. Lightweight! *flex*

Cilia
2005-08-02, 15:25
Damn, jag har träningsvärk idag! *flex*
Instämmer! Ryggen är stel som fan, biceps också. Måste ha vuxit 3 centimeter sedan igår. Lightweight! *flex*
Guuu, va ni gnäälller.
det är ju träningsvärken man lever för.
njut för tusan.

Jay-Z
2005-08-02, 15:32
Guuu, va ni gnäälller.
det är ju träningsvärken man lever för.
njut för tusan.
Inte för att vara den som är den, men jag tror vår träningsvärk vida överstiger en sådan du kan uppnå. :D

Cilia
2005-08-02, 15:37
Inte för att vara den som är den, men jag tror vår träningsvärk vida överstiger en sådan du kan uppnå. :D
du menar att ni tre tillsammans har mer träningsvärk än vad jag kan uppnå?
hhmmmm kanske det. jag låter dig får rätt där.

melancoolio
2005-08-02, 16:26
du menar att ni tre tillsammans har mer träningsvärk än vad jag kan uppnå?
hhmmmm kanske det. jag låter dig får rätt där.

Tre? Jag känner inte mer träningsvärk än vanligt. Fast värken i handen där skinnet lossnade det känns... *cry*

Det ni nämnde i nån tråd om att vi grabbs gnäller för minsta lilla kanske stämmer :D

Cilia
2005-08-02, 16:36
Det ni nämnde i nån tråd om att vi grabbs gnäller för minsta lilla kanske stämmer :D
"high 5"
du är inte helt dum du.........

Jay-Z
2005-08-02, 16:48
du menar att ni tre tillsammans har mer träningsvärk än vad jag kan uppnå?
hhmmmm kanske det. jag låter dig får rätt där.

Precis. Akta dig så vi inte blir förkylda också. :D

Krampus
2005-08-02, 18:46
"high 5"
du är inte helt dum du.........

"Fab 5"
Längryggen är värst.. T-bar blues.. :( Jag går som om jag varit på pyamasparty hos ovan nämnda... :kinky:

Cilia
2005-08-02, 19:06
Precis. Akta dig så vi inte blir förkylda också. :D
det är precis det jag gör .........hehe

melancoolio
2005-08-02, 19:48
"Fab 5"
Längryggen är värst.. T-bar blues.. :( Jag går som om jag varit på pyamasparty hos ovan nämnda... :kinky:

haha...du körde ju sjukt tungt i den oxå.... *flex*

har precis varit och kört bröst och axlar...blev mycket cable osv...

Pez
2005-08-02, 19:58
så bra drag så att skinner lossnade...märks att man är en discofjolla *cry*

fattades några medlemmar för att kunna kalla det kolos elit :D
Glömde du handskarna hemma eller? Jag är förstummad, ja rentav förvånad. :D
Får vi avnjuta ditt sällskap i förorten imorrn?

melancoolio
2005-08-02, 20:05
Glömde du handskarna hemma eller? Jag är förstummad, ja rentav förvånad. :D
Får vi avnjuta ditt sällskap i förorten imorrn?

nej tyvärr hänger jag inte på i morgon...känner mig sliten och har haft lite känningar i halsen idag...
hade nästan med hela kittet ändå...midjeväska var med på delta...hahaha... :hbang:

kommer nog köra på delta någon mer gång...är du inte på landet och rensar rabatter så kanske vi ses...kan ju skicka ett pm när jag kör där nästa gång...hörde att du var grym i smal bänk... *flex*

Cilia
2005-08-02, 20:05
Får vi avnjuta ditt sällskap i förorten imorrn?
akta dig för förorten, man kommer aldrig därifrån igen.

melancoolio
2005-08-02, 20:07
akta dig för förorten, man kommer aldrig därifrån igen.

jag har bott en station från gymmet där dom kommer träna...flyttade ganska omgående efter pistolhot och diverse lägenhetsbråk mellan "langare" av det tyngre slaget...

Vasastan är som ett SPA-område i jämförelse...

Cilia
2005-08-02, 20:13
jag har bott en station från gymmet där dom kommer träna...flyttade ganska omgående efter pistolhot och diverse lägenhetsbråk mellan "langare" av det tyngre slaget...

Vasastan är som ett SPA-område i jämförelse...
mmmmm det är så mysigt som Astrid Lindgrens värld ungefär *g*
(btw så bodde jag granne med henne förrut om det nu är värt ngt)

melancoolio
2005-08-02, 20:20
mmmmm det är så mysigt som Astrid Lindgrens värld ungefär *g*
(btw så bodde jag granne med henne förrut om det nu är värt ngt)

Tänk på att jag är smålänning....har krupit runt i det riktiga sockerdricksträdet som liten :D

Cilia
2005-08-02, 20:41
Tänk på att jag är smålänning....har krupit runt i det riktiga sockerdricksträdet som liten :D
då är vi ju nästan släkt ju, liksom ............

melancoolio
2005-08-02, 20:45
då är vi ju nästan släkt ju, liksom ............

är det så illa?

Pez
2005-08-02, 22:43
nej tyvärr hänger jag inte på i morgon...känner mig sliten och har haft lite känningar i halsen idag...
hade nästan med hela kittet ändå...midjeväska var med på delta...hahaha... :hbang:
Aww.. nu får söderort numerärt övertag. But I will defend the innerstad till the last espressodroppe!

kommer nog köra på delta någon mer gång...är du inte på landet och rensar rabatter så kanske vi ses...kan ju skicka ett pm när jag kör där nästa gång...hörde att du var grym i smal bänk... *flex*
Gör så.. smalbänken var grym mot mina handleder om inte annat, skön övning trots det - en mödis för mig. Piskade upp den gode krampus i brygga med ett par kg men han hade säkerligen nån jättebra förklaring till det debaklet misstänker jag. :D

Krampus
2005-08-02, 23:57
Aww.. nu får söderort numerärt övertag. But I will defend the innerstad till the last espressodroppe!

Gör så.. smalbänken var grym mot mina handleder om inte annat, skön övning trots det - en mödis för mig. Piskade upp den gode krampus i brygga med ett par kg men han hade säkerligen nån jättebra förklaring till det debaklet misstänker jag. :D



Öh, jag var full...
Hur gick det sen i alla de andra övningarna då...? *innocent* :D

melancoolio
2005-08-15, 17:59
Nu är det dags att börja träna lite mer igen. Har mest varit fest på sista tiden. Mår bättre av att träna än av att hinka bira. Känner mig lite sliten men det gör inte så mycket för jag har haft kul. Har nog tappat lite i styrka osv men det hoppas jag på att hämta upp.

Kommer inte anteckna exakta pass just nu så vikterna och repsen kommer jag inte ihåg för varje set. Ser nått konstigt ut så får man gärna fråga mig.

Djupa knäböj
(3 uppv. Set)
110-120kg 4 set med 5-6 reps i varje.

Enbens benpress (här kommer jag ner djupare än om jag kör med två ben)
90-110kg 2 set med 8-10 reps

Stående vadpress
6set med okänd vikt

Kort och ok komma igång pass. Kommer köra korta pass nu och försöka öka lite i kroppsvikt och förhoppningsvis styrka :eating:

melancoolio
2005-08-16, 16:50
Träningsvärken kom som ett skott i ryggen. Har ont i rumpa och framsida lår idag, mest framsida lår och det är bra för röva är stor nog redan nu *kissass*

Idag blev det lite bröst och axlar. Känns att man inte är på topp, orkar några set sen tar man slut. Kul att ta i lite i alla fall. Tur att man är klen också så att ingen instruktör kommer fram och klagar… :whipped:

Lutande hantelpress
38kg´s*10
40kg´s*8
40kg´s*6
38kg´s*5 (tog helt slut)

Maskinpressar för bröst
12pl 2set med 8 reps i varje

Liggande kryssdrag för axlar
10-12,5kg (motsvarar runt 20kg i nordicgymkryssdrag) 3 set med 7-10 reps

Hantellyft åt sidan
16kg´s 3 set med 10 reps i varje

Fick bra tryck även om jag var helt slut. Fast det kanske beror på att jag ska fika med en grymt söt tjej från min gamla hemstad ikväll :em:

Cilia
2005-08-16, 18:26
Träningsvärk är härligt!!
I love it

Lycka till på dejten.
hoppas hon pratar om dig som en grymt söt/snygg kille då kanske ni har ngt på G *blink*

melancoolio
2005-08-16, 21:07
Träningsvärk är härligt!!
I love it

Lycka till på dejten.
hoppas hon pratar om dig som en grymt söt/snygg kille då kanske ni har ngt på G *blink*

Träningsvärk är skönt...håller med men den kan hålla i sig lite väl länge ibland *grr27*

Haha...söt snygg kille...hon tyckte jag hade blivit stor, jag som är en sticka bredvid mina polare. :confused: Hon är helt klart en sån tjej jag vill ha, fast såna man tycker så om brukar aldrig vilja ha en annan :cryout: Det var jättetrevligt i alla fall och hon är en bra polare(fastän att jag knappt känner henne) :thumbup:

Din avatar :D

melancoolio
2005-08-17, 20:05
Träningsvärken i framsida lår har idag varit brutal. Körde ett kort pass med en polare idag, det blev rygg och lite trapz. Har känt mig sliten och hängig, typ förkyld men då kan man väl träna lite lugnt eller?

Sittande rodd
90kg*8
100kg*8
100kg*7

Latsdrag med roddhandtag
85kg*8
90kg*7

Enarms rodd i maskin (grymme skön)
9pl 2 set med 9-10 reps i varje

Lite shrugs med fri stång två lätta och två normaltunga set.

Passet gick undan då det nästan var helt tomt på gymmet.

Snart är skitsemestern slut också. Ska bli skönt att börja äta på fasta tider och ordentligt igen. Äter som kärring på helger och när jag är ledig.

Cilia
2005-08-17, 20:37
Jag tycker det är lättare att hålla koll på maten när man är ledig.
Jag kan styra själv över mina tider på ett sätt som jag inte kan när jag arbetar.


och en dag kommer du att hamna med din drömtjej och då kanske du blir förvånad över hur hon är och ser ut? inte alls som du trodde *s*

melancoolio
2005-08-18, 20:15
[QUOTE=Cilia]Jag tycker det är lättare att hålla koll på maten när man är ledig.
Jag kan styra själv över mina tider på ett sätt som jag inte kan när jag arbetar.

Jag har just nu ett jobb där jag kan planera min mat hur jag vill. Hoppas att jag får behålla det ett tag så att jag kan lägga på mig lite massa. Har haft ett rörligt jobb förut så det ska nog gå lättare att bli fet på detta jobb :eating:

När jag är ledig gör jag allt annat än äter. Har svårt att äta ute osv. Har varit väldigt rädd för att lägga på mig fett...har bättrat mig på den biten, dvs äter ute nu utan att peta bort allt som inte är "nyttigt"!

och en dag kommer du att hamna med din drömtjej och då kanske du blir förvånad över hur hon är och ser ut? inte alls som du trodde *s*

Den där delen skrattar jag oxå åt :laugh:

Blev ingen träning idag...var lite för snorig...blev ganska mycket mat istället c:a 6000 kcal *popcorn*

Cilia
2005-08-18, 20:33
[QUOTE]Jag har just nu ett jobb där jag kan planera min mat hur jag vill. Hoppas att jag får behålla det ett tag så att jag kan lägga på mig lite massa. Har haft ett rörligt jobb förut så det ska nog gå lättare att bli fet på detta jobb :eating:

När jag är ledig gör jag allt annat än äter. Har svårt att äta ute osv. Har varit väldigt rädd för att lägga på mig fett...har bättrat mig på den biten, dvs äter ute nu utan att peta bort allt som inte är "nyttigt"!
Jag trodde du studerade?

vi har nog helt motsatta problem och ändå samma.
jag börjar bli duktig på att hitta "nyttigare" mat ute men jag tycker det onyttiga är gott.
ska du lägga på dig kan du ju äta?
Jg menar hur mycket onyttigt kan du få i dig?

hmmmm 6000 kcal är iofs väldigt bra *skrattar*

melancoolio
2005-08-18, 20:46
[QUOTE=Cilia]Jag trodde du studerade?

Jobbar heltid och studerar halvfart. Vet inte hur det blir med det i höst...har jag nämnt det här?

vi har nog helt motsatta problem och ändå samma.
jag börjar bli duktig på att hitta "nyttigare" mat ute men jag tycker det onyttiga är gott.
ska du lägga på dig kan du ju äta?
Jg menar hur mycket onyttigt kan du få i dig?

hmmmm 6000 kcal är iofs väldigt bra *skrattar*

Jag ska lägga på mig lite i alla fall. Håller med dig med det där om mat ute. Fast jag har kommit på att det är ganska enkelt att hitta någorlunda nyttig mat, inte optimal kanske men vem orkar bry sig om sånt? :D

Det enda onyttiga idag var Burger King och chips nu på kvällen. Inte så farligt med andra ord... *popcorn*

Cilia
2005-08-18, 20:53
[QUOTE]Jobbar heltid och studerar halvfart. Vet inte hur det blir med det i höst...har jag nämnt det här?
näpp, det har du inte. Trodde du studerade heltid.
jag läste 1,5 fart ett par terminer.

[QUOTE]Det enda onyttiga idag var Burger King och chips nu på kvällen. Inte så farligt med andra ord... *popcorn*
jag gillar BK, man kan ta hamburgare utan majo och extra grönsaker.

melancoolio
2005-08-18, 21:11
[QUOTE=Cilia]näpp, det har du inte. Trodde du studerade heltid.
jag läste 1,5 fart ett par terminer.

Klarade du av det så är du nog smartare än medelsvensson :thumbup: och än mig *screwy*

jag gillar BK, man kan ta hamburgare utan majo och extra grönsaker.

Majo är bland det bästa jag vet. Innehåller väl inte direkt dåligt fett heller...om det är gjort på rapsolja. Jag gillar BK just för att dom har majo på burgarna. Om vi går och äter på BK någon gång så kan jag ta din majo och du kan få mina grönsaker :D

Cilia
2005-08-18, 21:28
[QUOTE]
Klarade du av det så är du nog smartare än medelsvensson :thumbup: och än mig *screwy*

näähh, det var inte dom svåraste kurserna. Tror jag tog Företagsek på dagarna och nationalek på halvtid kvällar. Sen jobbade jag natt en del på vårdhem så jag kunde plugga under nätterna.

[QUOTE]Majo är bland det bästa jag vet. Innehåller väl inte direkt dåligt fett heller...om det är gjort på rapsolja. Jag gillar BK just för att dom har majo på burgarna. Om vi går och äter på BK någon gång så kan jag ta din majo och du kan få mina grönsaker :D
tror också det är ok fett i majo men jag har aldrig varit förtjust i smaken.
jag tar gärna dina grönsaker, men det låter som en kladdig procedur *skrattar*

melancoolio
2005-08-19, 17:10
näähh, det var inte dom svåraste kurserna. Tror jag tog Företagsek på dagarna och nationalek på halvtid kvällar. Sen jobbade jag natt en del på vårdhem så jag kunde plugga under nätterna.


tror också det är ok fett i majo men jag har aldrig varit förtjust i smaken.
jag tar gärna dina grönsaker, men det låter som en kladdig procedur *skrattar*

Jobba natt brukar göra ont på dom flestas hälsa...hoppas du klarade dig!

Mycket som är kladdigt här i livet....majo är en sak av dom :D

melancoolio
2005-08-19, 17:12
Har känt mig lite krasslig så jag kör inte till failure utan väntar med det tills att jag bli frisk. Körde ett kort armpass idag. Det slank in lite vadpressar också.

Skivstångs curl
50kg 2 set med 8 reps i varje

Sittande hantelcurl
20kg´s 2 set med 10 reps i varje

Scottcurl i cable
30-35kg 2 set 10-12 reps

Smal bänkpress
80kg*8
90kg*6

Liggande frenchpress behind the huvud (verkar som att den heter något annat dock)???
50kg*8
50kg*10 (det var lite väl lätt med 8 reps)

Sittande enarms hantellyft bakom huvet
12kg´s 12-9 reps

Sittande vadpress
50-70kg 5 set med några reps hit och dit

Nu blir det pasta och köttfärssås…snacka om klassiker :eating:

Action
2005-08-19, 17:29
Snart har du lämnat Disco-stadiet och kommit in i hardcore-världen.. 85kg nästa.. *flex*

melancoolio
2005-08-19, 17:39
Snart har du lämnat Disco-stadiet och kommit in i hardcore-världen.. 85kg nästa.. *flex*

Hehe...japp det ska bli så hardcore så att viktpaketen i cablecrossen inte räcker till... :bpump:

Action
2005-08-19, 20:16
Hehe...japp det ska bli så hardcore så att viktpaketen i cablecrossen inte räcker till... :bpump:

:D :D Så du kan bli stor och stark och stångas med de andra tjurarna...

melancoolio
2005-08-19, 20:30
:D :D Så du kan bli stor och stark och stångas med de andra tjurarna...

Exakt...ska börja titta mig omkring här i sthlmsområdet om det finns gym utan cablecross, finns väl på alla SATS vad jag vet! Det vore ju synd att få återfall och börjar köra disco när man väl blivit fett med stor och stark :MrT:

melancoolio
2005-08-22, 17:43
Idag var det dags för att mosa lite ben. Blev ett ganska kort pass och det kändes bra. Drog till kungsholmen idag för att kunna köra i squatracket men jag fick flytta på mig då en något större herre skulle köra böj där. Han körde med 195kg med ok djup, en SATS instruktör passade honom också. Undrar hur tungt Allan värmde upp egentligen för att få en uppläxning…måste varit med en bra bit över 195kg… :cool:

Knäböj (fri fjång)
110kg*8
120kg*8
125kg*6
110kg*8

Utfall i smith
60kg*8
60kg*8 (jobbar lite på utförandet än, men det känns ganska ok)

Raka marklyft i smith (så raka ben och rygg som möjligt så att det sträcker)
90kg*9
90kg*9

Japp det var allt. Får se hur länge jag skriver journal här, blir nog veckan ut i alla fall! :whipped:

Cilia
2005-08-22, 19:44
Idag var det dags för att mosa lite ben. Blev ett ganska kort pass och det kändes bra. Drog till kungsholmen idag för att kunna köra i squatracket men jag fick flytta på mig då en något större herre skulle köra böj där.
vänta lite!
jag förstår inte, var du tvungen att flytta på dig fast du var där först?

varför ska du sluta skriva?

melancoolio
2005-08-22, 20:17
vänta lite!
jag förstår inte, var du tvungen att flytta på dig fast du var där först?

varför ska du sluta skriva?

haha...nej så var det inte riktigt...han var lite före mig...jag hade kunnat köra emellan om jag hade varit lika stark som honom...nu körde jag på en annan plats istället för att det kändes smidigare...

får se om jag slutar skriva eller inte...finns varken orsak att lägga ner eller att fortsätta skriva känner jag...

melancoolio
2005-08-23, 18:10
Idag blev det bröst och axlar. Ett kort pass där det inte blev mycket vila mellan seten. Hade ganska bra ork ändå. Antar att det blir så när man ökar maten med 1000kcal…. :eating:

Lutande hantelpressar
42kg´s*8
44kg´s*6
42kg´s*5+1

Bänkpress (gick ganska ok även om jag var helt slut efter hantelpressarna som var tunga för att vara mig, hade ju med en polare och tog i lite extra) :D
90kg*10
100kg*4+2

Cablecross
2set med 10 reppare

Militärpressar i smith (gick sjukt tungt efter pattarna)
50kg*12
60kg*7+1
60kg*5+1

Hantellyft åt sidan
15kg´s 3 set med 10 varje

Träningen går ganska bra tycker jag. Kör korta pass och Kreatin Citrat funkar lika bra denna gången som förra :thumbup:

Action
2005-08-23, 19:35
Idag blev det bröst och axlar. Ett kort pass där det inte blev mycket vila mellan seten. Hade ganska bra ork ändå. Antar att det blir så när man ökar maten med 1000kcal…. :eating:

Lutande hantelpressar
42kg´s*8
44kg´s*6
42kg´s*5+1

Bänkpress (gick ganska ok även om jag var helt slut efter hantelpressarna som var tunga för att vara mig, hade ju med en polare och tog i lite extra) :D
90kg*10
100kg*4+2

Cablecross
2set med 10 reppare

Militärpressar i smith (gick sjukt tungt efter pattarna)
50kg*12
60kg*7+1
60kg*5+1

Hantellyft åt sidan
15kg´s 3 set med 10 varje

Träningen går ganska bra tycker jag. Kör korta pass och Kreatin Citrat funkar lika bra denna gången som förra :thumbup:

hm.. lite väl mycket basövningar och aningen för få set i cable-crossen. Skärpning nu va.. *screwy*

Kreatin Citrat.. är det rent citrat eller kör du Nitrocell??

Cilia
2005-08-23, 20:29
haha...nej så var det inte riktigt...han var lite före mig...jag hade kunnat köra emellan om jag hade varit lika stark som honom...nu körde jag på en annan plats istället för att det kändes smidigare...

får se om jag slutar skriva eller inte...finns varken orsak att lägga ner eller att fortsätta skriva känner jag...
då hajar jag. Det lät lite mobbningsvarning där tidigare.

men men men, vi gillar ju att tracka dig juuu

melancoolio
2005-08-23, 21:22
då hajar jag. Det lät lite mobbningsvarning där tidigare.

men men men, vi gillar ju att tracka dig juuu

ja det var ju inte så att han kastade bort mig och sa "hörrö plutten gå och sätt dig i ett hörn och skit ner dig!" *slap*

får se...jag kanske skriver här lite ändå...för att ni ska ha nån att klanka ner på *grr27* :D

melancoolio
2005-08-23, 21:27
hm.. lite väl mycket basövningar och aningen för få set i cable-crossen. Skärpning nu va.. *screwy*

Kreatin Citrat.. är det rent citrat eller kör du Nitrocell??

Tror du jag skrev upp alla 10 seten jag körde i cablecrossen eller? *rolleyes* *flex*

Jag kör rent kreatin citrat. Nitrocell var ok men rent citrat funkar bättre på mig. Det är inte det dyra märket Fairing heller :thumbup:

melancoolio
2005-08-25, 18:55
Idag bidde det armar.

biccar

Sittande alt hantelcurl
22kg´s* fler än 10
24kg´s*9
24kg´s*7

Ez-curls
50kg*10
50kg*8

Scottcurl i cable (bra discoövning)
40kg*13
45kg*7

triccar

Frenchpress, liggande med rak stång.
55kg*8
55kg*5

Pushdown
35kg*12
40kg*8

3 set disco

Hade en dålig matdag idag med pizza till lunch. Hade magknip i några timmar efter att jag smockat in den i ansiktet *grr27* passet gick ok men triccarna hade jag lite värk i redan innan passet!

Cilia
2005-08-25, 19:46
stark frenchpress
den tar verkligen tycker jag

melancoolio
2005-08-25, 20:14
stark frenchpress
den tar verkligen tycker jag

Japp...den är bästa tricepsövningen tycker jag! Tyvärr så verkar det vara den som "pajar" mina underarmar. Ska testa och köra med handledsstöd och se om det blir bättre. Hade orkat något reps till i 2:a setet om inte underarmsjävlarna vikit sig *grr27*

Action
2005-08-25, 20:18
Japp...den är bästa tricepsövningen tycker jag! Tyvärr så verkar det vara den som "pajar" mina underarmar. Ska testa och köra med handledsstöd och se om det blir bättre. Hade orkat något reps till i 2:a setet om inte underarmsjävlarna vikit sig *grr27*

Jag diggar frenchpress i smithmaskin.. Mr Arne Persson som tipsade mig om den. Där kan man inte lasta på lika mycket i vikt vilket gör att underarmarna inte påfrestas lika mycket.

Du ska alltså sitta upp med ett lågt ryggstöd(bara stöd i korsryggen). Lite knepigt att hitta en bra rörelsebana i början men när man fått in tekniken så tar den riktigt bra. I kombination med liggande så växer triccarna.. *flex*

Cilia
2005-08-25, 20:55
Jag diggar frenchpress i smithmaskin.. Mr Arne Persson som tipsade mig om den. Där kan man inte lasta på lika mycket i vikt vilket gör att underarmarna inte påfrestas lika mycket.

Du ska alltså sitta upp med ett lågt ryggstöd(bara stöd i korsryggen). Lite knepigt att hitta en bra rörelsebana i början men när man fått in tekniken så tar den riktigt bra. I kombination med liggande så växer triccarna.. *flex*
den där hajade jag inte riktigt
kan du rita och illusterar? *skrattar*
nnäää på rikgtigt alltså förklara så jag förstår.
jag och Mr Smith är annars ganska bra kompisar.

Action
2005-08-25, 21:06
den där hajade jag inte riktigt
kan du rita och illusterar? *skrattar*
nnäää på rikgtigt alltså förklara så jag förstår.
jag och Mr Smith är annars ganska bra kompisar.

Du sitter alltså på en bänk med lågt ryggstöd, eller inget ryggstöd alls.

Huvudet har du en bit framför stången. Greppa ett relativt smalt grepp och sedan är det bara att släppa ner stången bakom nacken och sedan pressa upp igen.

Som sagt så får man testa sig fram på vilken bredd på grepp samt hur långt fram man behöver ha huvudet för att få en bra rörelsebana.

melancoolio
2005-08-25, 21:28
Du sitter alltså på en bänk med lågt ryggstöd, eller inget ryggstöd alls.

Huvudet har du en bit framför stången. Greppa ett relativt smalt grepp och sedan är det bara att släppa ner stången bakom nacken och sedan pressa upp igen.

Som sagt så får man testa sig fram på vilken bredd på grepp samt hur långt fram man behöver ha huvudet för att få en bra rörelsebana.

Bra nu fattar även jag *screwy*

Ska testa den någon gång. Den låter livsfarlig men man hänger ju på gymmet för testa vad kroppen tål :hbang:

Jobbar hårdare med biccarna faktisk då dom är sämre än mina triccar.... :whipped:

Cilia
2005-08-25, 21:30
Du sitter alltså på en bänk med lågt ryggstöd, eller inget ryggstöd alls.

Huvudet har du en bit framför stången. Greppa ett relativt smalt grepp och sedan är det bara att släppa ner stången bakom nacken och sedan pressa upp igen.

Som sagt så får man testa sig fram på vilken bredd på grepp samt hur långt fram man behöver ha huvudet för att få en bra rörelsebana.
nu förstår jag också men förstår också att det kräver en del testande innan man får in tekniken, tack.

Action
2005-08-25, 21:34
Bra nu fattar även jag *screwy*

Ska testa den någon gång. Den låter livsfarlig men man hänger ju på gymmet för testa vad kroppen tål :hbang:

Jobbar hårdare med biccarna faktisk då dom är sämre än mina triccar.... :whipped:

Jag kan ju visa dig vid tillfälle.. bjud ut Cilia på en träningsdate :naughty: så kan jag visa er båda...

melancoolio
2005-08-26, 06:41
Jag kan ju visa dig vid tillfälle.. bjud ut Cilia på en träningsdate :naughty: så kan jag visa er båda...

Ska pm:a henne :thumbup: tror inte att nån tjej i världen tacker nej till ett sånt erbjudande. Att av Actions expertis få lära sig Sittande frenchpress i smith alá Arne P. Det låter så hett så att det börjar ryka ur databurken bara jag knappar in inlägget :D

Action
2005-08-26, 06:58
Ska pm:a henne :thumbup: tror inte att nån tjej i världen tacker nej till ett sånt erbjudande. Att av Actions expertis få lära sig Sittande frenchpress i smith alá Arne P. Det låter så hett så att det börjar ryka ur databurken bara jag knappar in inlägget :D

Va inte riktigt så jag menade.. Kanske hade krävts en tydligare förklaring... va mer för din skull och hade väldigt lite med själva övningen att göra... :cool: :D

Diana
2005-08-26, 14:34
Starkt curlande !! *flex*

japp den där träningsdejten kommer ni inte undan med utan bilder i diverse journaler hoppas ja ni är medvetna om :naughty: :D

.
jag och Mr Smith är annars ganska bra kompisar.
Och ja som smidde aktiva planer att breaka upp er två lovebirds!! :whipped: :devil:

melancoolio
2005-08-26, 17:40
Va inte riktigt så jag menade.. Kanske hade krävts en tydligare förklaring... va mer för din skull och hade väldigt lite med själva övningen att göra... :cool: :D

Haha...det är bra att du hjälper mig. Jag är typ förståndshandikappad när det kommer till ämnet tjejer :bow:

melancoolio
2005-08-26, 17:42
Lite rygg baksida axlar

Sittande rodd
100kg 3*8reps

Marklyft
160kg*6
180kg*5

Breda latsdrag
95kg*9
95kg*8+1

Sittande enarmsrodd i maskin
9pl*9
8pl*9

Kryssdrag för baksida axlar
4set

Underarmscurl över bänk. Handflata uppåt.
3set

Nu är det helg :eating:

Diana: bilder på mig kommer inte dyka upp på bra länge. Så att du inte blir besviken.

Cilia
2005-08-26, 17:45
Haha...det är bra att du hjälper mig. Jag är typ förståndshandikappad när det kommer till ämnet tjejer :bow:
dito fast när det gäller killar. Jag behöver inte bara blindkäpp och ledhund utan också pipsignaler.

japp den där träningsdejten kommer ni inte undan med utan bilder i diverse journaler hoppas ja ni är medvetna om :naughty: :D

Och ja som smidde aktiva planer att breaka upp er två lovebirds!! :whipped: :devil:
inte en chans bara så du vet. Jag fastnar inte på bild!

vi är envisa och madly in love



Faan vad stark du är i latsdragen.
Jag trodde jag var på väg i kapp men jag tycker du drar ifrån istället.


Edit: btw såg du hur du skrämde Action?
han blev kallsvettig och började skaka.
Cilia online is more then I can take. Inte irl också, hjälp mig

Action
2005-08-26, 20:11
Edit: btw såg du hur du skrämde Action?
han blev kallsvettig och började skaka.
Cilia online is more then I can take. Inte irl också, hjälp mig

:D *kissass*

Jay-Z
2005-08-27, 08:57
Här tuffar det på bra. Både med träningen och nån slags trekantsidéer? :D

Själv har jag på två veckor lyckats förstöra det mesta. Airconden i Ayia Napa har gjort mig sjuk och jag har i princip levt på chips och enorma portioner spaghetti bolognaise i två veckor. Enorma portioner=500 gram pasta. De verkar ha ett pastaöverflöd på Cypern. :D

På måndag brakar det loss igen. Rocka på!

melancoolio
2005-08-27, 09:48
Här tuffar det på bra. Både med träningen och nån slags trekantsidéer? :D

Själv har jag på två veckor lyckats förstöra det mesta. Airconden i Ayia Napa har gjort mig sjuk och jag har i princip levt på chips och enorma portioner spaghetti bolognaise i två veckor. Enorma portioner=500 gram pasta. De verkar ha ett pastaöverflöd på Cypern. :D

På måndag brakar det loss igen. Rocka på!

Trist att du blev sjuk. Det där med maten hade du väl ändå räknat med. Är det semester så ska man njuta... :eating:

Träningen går ok...ligger på 83kg morgonvikt nu...inte mycket men det ser ut som att jag väger mer när jag är på gymmet *whatever*

Kör hårt på måndag nu då... :hbang:

melancoolio
2005-08-27, 09:51
vi är envisa och madly in love

:love:

Faan vad stark du är i latsdragen.
Jag trodde jag var på väg i kapp men jag tycker du drar ifrån istället.

Vi kanske har lättare plattor på SATS? haha

Edit: btw såg du hur du skrämde Action?
han blev kallsvettig och började skaka.
Cilia online is more then I can take. Inte irl också, hjälp mig

Hahaha...tror han drog från stan faktiskt! :D

Cilia
2005-08-27, 09:55
:love:
asså Mr Smith och jag *skrattar*

Vi kanske har lättare plattor på SATS? haha
med all säkerhet, men vänta bara!
jag är gå G

Hahaha...tror han drog från stan faktiskt! :D
hhmmm jag trodde han drog från landet?

Action
2005-08-27, 19:45
hhmmm jag trodde han drog från landet?

Jag for bara till Norrland över dagen.. Efter lite lugn och ro så har jag återhämtat mig och återvänt till Stockholm *flex*

Diana
2005-08-27, 22:20
Edit: btw såg du hur du skrämde Action?
han blev kallsvettig och började skaka.
Cilia online is more then I can take. Inte irl också, hjälp mig
hahhah :D


Själv har jag på två veckor lyckats förstöra det mesta. Airconden i Ayia Napa har gjort mig sjuk och jag har i princip levt på chips och enorma portioner spaghetti bolognaise i två veckor. Enorma portioner=500 gram pasta. De verkar ha ett pastaöverflöd på Cypern.

Usch jobbit att du gick och blev sjuk *cry* men ändå jefvla underbar ursäkt att grisa :D :hbang: 500g pasta? :bow:

Diana
2005-08-27, 22:22
Diana: bilder på mig kommer inte dyka upp på bra länge. Så att du inte blir besviken.
inte en chans bara så du vet. Jag fastnar inte på bild!

*cry* ska ja behöva anställa nån form av stalker? :naughty: :cool:

Jävla starkt markande!! :hbang:

asså Mr Smith och jag *skrattar*

Tsss du är väl kvinna nog åt dem båda? :angel:

Cilia
2005-08-28, 09:38
Tsss du är väl kvinna nog åt dem båda? :angel:
ttss som om det var där begränsningen skulle ligga? *förorättad* *g*

Diana
2005-08-28, 14:17
ttss som om det var där begränsningen skulle ligga? *förorättad* *g*
:D :hbang:

melancoolio
2005-08-29, 18:34
När jag kom till gymmet kändes det som att jag var på helt fel plats....kände mer för att ta en fika typ. Passet gick ok ändå...

Liggande lårcurl
10*60kg
10*60kg
9*60kg

Raka marklyft i smith
12*90kg
10*100kg
10*100kg

Benpress
15*160kg
12*200kg
12*230kg
10*255kg
8*270kg

Äntligen klar och på väg hemmåt :thumbup:

melancoolio
2005-08-29, 18:36
[QUOTE=Cilia]asså Mr Smith och jag *skrattar*

Gillar när du spelar svår :naughty:

med all säkerhet, men vänta bara!
jag är gå G
piska sig nu och ÖKA :whipped: :D


hhmmm jag trodde han drog från landet?
Han drog visst till norrland och drack HB!

melancoolio
2005-08-29, 18:38
*cry* ska ja behöva anställa nån form av stalker? :naughty: :cool:

Jävla starkt markande!! :hbang:


Jag finns ju faktiskt på bild på forumet. Inte bra....

Ska börja köra mark igen. Det är en kul men ack så jobbig övning. :whipped:

Jay-Z
2005-08-29, 18:47
Du ser ut att ha bra tryck, :thumbup:

melancoolio
2005-08-29, 18:56
Du ser ut att ha bra tryck, :thumbup:

Du din stalker...hänger efter mig på kungsgatan på helgerna :D

Hade helt ok tryck med tanke på spritintaget i helgen och den dåliga sömnen *rolleyes*

Jay-Z
2005-08-29, 18:58
Du din stalker...hänger efter mig på kungsgatan på helgerna :D

Hade helt ok tryck med tanke på spritintaget i helgen och den dåliga sömnen *rolleyes*

Hehe. Ja, vågade ju inte gå fram då hade du säkert bara stött på puddingen som gjorde mig sällskap. ;)

Jag är syyyyyyk. Och ja, jag klagar över det som män ska göra. :D

melancoolio
2005-08-29, 19:22
Hehe. Ja, vågade ju inte gå fram då hade du säkert bara stött på puddingen som gjorde mig sällskap. ;)

Jag är syyyyyyk. Och ja, jag klagar över det som män ska göra. :D

Hahahaha....har du fått uppfattningen att jag skulle vara en don Juan så har du helt fel. Jag är så jäkla blyg...hade du kommit fram med en snygg tjej så hade jag inte sagt så mycket :(

Jag gnäller oxå när jag är syyyyyk...det hör till. Bli frisk nu och börja kasta med vikterna igen...vill ha nån journal att skriva lite konstiga kommentarer i...

Cilia
2005-08-29, 19:43
När jag kom till gymmet kändes det som att jag var på helt fel plats....kände mer för att ta en fika typ. Passet gick ok ändå.
näää det var igår vi fick känna oss sega
idag är vi alla pigga och glada och hoppar iväg till gymmet


Han drog visst till norrland och drack HB!
Norrland?
låter som ett annat land för mig...... *puzzled*

Cilia
2005-08-29, 19:43
Jag är syyyyyyk. Och ja, jag klagar över det som män ska göra. :D
*rme*
har du inte gnällt klart?
tycker det har hållit på i evigheter nu

Jay-Z
2005-08-29, 20:11
*rme*
har du inte gnällt klart?
tycker det har hållit på i evigheter nu

Klart? Jag har ju för sjuttsingen inte ens börjat.

- lock i öronen
- ont i halsen
- täppt i näsan
- osv
- osv

:D

melancoolio
2005-08-30, 18:12
Idag var det så mycket folk på gymmet så att jag funderar på att byta tid och köra när folket ska hem och se nått dåligt på tv typ! *screwy*

Bänkpress
105kg*6, *4
100kg*6

Hantelflyes lutande
3set med 26:orna 8-10 reps

Maskinpress
2set

Militärpressar 2 set med 50kg
Hantellyft åt sidan 14kg´s 3 set
Cablelyft åt sidan 2 set

Maskinpressar för bröst 2 set

Kände mig inte på hugget idag men passet sög ju inte 100% purjo…bara 90! :booty:

Cilia
2005-08-30, 19:44
starka bänkar.

det var samma på mitt gym, vet inte vad som hände
men förra veckan var jag iofs på gymmet efter 20 och då var det lite folk.
jag kanske ska fortsätta träna senare istället.

melancoolio
2005-08-31, 15:09
starka bänkar.

det var samma på mitt gym, vet inte vad som hände
men förra veckan var jag iofs på gymmet efter 20 och då var det lite folk.
jag kanske ska fortsätta träna senare istället.

Jag är ganska dålig på bänk men jag ska försöka öka lite där :whipped:

Vet inte vad som hänt med sthlmarna...dom mår psykiskt dåligt efter sommarens festligheter...nu ska det tränas liksom. Får hoppas att dom kommer på bättre tankar snart... *grr27* :D

Jay-Z
2005-08-31, 15:15
Jag är ganska dålig på bänk men jag ska försöka öka lite där :whipped:


Kooooontakt. :whipped:

melancoolio
2005-08-31, 15:51
Kooooontakt. :whipped:

Kommer inte köra så tungt så att jag tappar koooonakten :thumbup: har skön träningsvärk i pattarna idag kan jag lova.... *flex* så jag måste gjort något rätt..hehe

Jay-Z
2005-08-31, 16:01
Kommer inte köra så tungt så att jag tappar koooonakten :thumbup: har skön träningsvärk i pattarna idag kan jag lova.... *flex* så jag måste gjort något rätt..hehe

Jag vill också ha träningsvärk. Den enda träningsvärken jag har just nu är i snytmuskeln. :D

melancoolio
2005-08-31, 16:55
Jag vill också ha träningsvärk. Den enda träningsvärken jag har just nu är i snytmuskeln. :D

Hahaha...har du en sån där skön illröd näsa som bara riktiga fyllon egentligen ska gå omkring och stoltsera med? :laugh:

Värst är det om man kör rivigt toapapper när man snyter sig så att området under näsan flagnar...

Jay-Z
2005-08-31, 17:03
Hahaha...har du en sån där skön illröd näsa som bara riktiga fyllon egentligen ska gå omkring och stoltsera med? :laugh:

Värst är det om man kör rivigt toapapper när man snyter sig så att området under näsan flagnar...

Japp, det är jag och det där kommunalrådet i Göteborg.

Haha, ja det är smällar man får ta när man köper billigt toalettpapper. :D

melancoolio
2005-08-31, 17:08
Japp, det är jag och det där kommunalrådet i Göteborg.

Haha, ja det är smällar man får ta när man köper billigt toalettpapper. :D

Har bara fint skitpapper nuförtiden :D

Måste jogga sej lite ikväll tror jag. 84,5kg väger fanskapet melancoolio idag...

Jay-Z
2005-08-31, 17:20
Har bara fint skitpapper nuförtiden :D

Måste jogga sej lite ikväll tror jag. 84,5kg väger fanskapet melancoolio idag...

Haha. Hur mycket har du gått upp på hur kort tid? :D

Cilia
2005-08-31, 20:01
jag vet inte vad som hänt med sthlmarna...dom mår psykiskt dåligt efter sommarens festligheter...nu ska det tränas liksom. Får hoppas att dom kommer på bättre tankar snart... *grr27* :D
så är det alltid efter sommaren och efter julen.
fattar dom inte att dom förstör för oss andra?
har en granne som tränar på ditt gym och han sa att det var smockfullt.

melancoolio
2005-08-31, 20:37
så är det alltid efter sommaren och efter julen.
fattar dom inte att dom förstör för oss andra?
har en granne som tränar på ditt gym och han sa att det var smockfullt.

din granne ljuger inte....det är för fullt....fast jag var och körde vid 20 ikväll och då var det mysigt som vanligt...pumpade mina små kycklingfileér till vader...och körde 20 minuter kondition...

vi som är seriöst tränande måste ju ha vår space :laugh:

Cilia
2005-08-31, 20:43
din granne ljuger inte....det är för fullt....fast jag var och körde vid 20 ikväll och då var det mysigt som vanligt...pumpade mina små kycklingfileér till vader...och körde 20 minuter kondition...

vi som är seriöst tränande måste ju ha vår space :laugh:
hhmmmm jag är inte så seriös bara folkilsk!!


min granne är kristdemokrat och ser ut som en sån.
vår största fråga just nu är om han är oskuld eller inte.
kan inte du vara snäll och fråga honom i bastun?
det kan inte vara några som helst problem att hitta honom.
kan nämligen inte tänka mig att det finns fler kristdemokrater där eller kdisar som vi även kalllar dom *visslar*

melancoolio
2005-08-31, 20:48
hhmmmm jag är inte så seriös bara folkilsk!!


min granne är kristdemokrat och ser ut som en sån.
vår största fråga just nu är om han är oskuld eller inte.
kan inte du vara snäll och fråga honom i bastun?
det kan inte vara några som helst problem att hitta honom.
kan nämligen inte tänka mig att det finns fler kristdemokrater där eller kdisar som vi även kalllar dom *visslar*

har noll koll på dom som tränar på gymmet. och jag hänger inte i bastun heller för den delen. han är säkert oskuld det är nästan alla på SATS så även jag. därav en av anledningarna att jag inte hänger i bastun, har nämligen en penis som är liten som en ostbåge. vågar inte visa den för någon alls.

skicka ett kort på dig och honom när ni kramas på min mail så lovar jag att fråga honom om han är oskuld nästa gång jag ser honom :D

melancoolio
2005-09-01, 19:26
Idag bidde det armar och ja armar!

Skivstångscurl rak stång
60kg*8
55kg*10
55kg*7

Scottculr i cable
45kg*10
45kg*9

Disco övning
2 set

Liggande triceps presser
50kg*10
50kg*8

Pushdown
2 set med 10 reps i varje

Kickbacks i cable
2 set

Tog den ganska piano med triceps idag då jag kände att armbågarna inte mådde helt 100% bra! :(

Jay-Z
2005-09-01, 19:27
Riktigt bra stångcurl! :hbang:

melancoolio
2005-09-01, 19:56
Riktigt bra stångcurl! :hbang:

Dom var faktiskt helt ok strikta oxå! Sket i att det värkte lite i underarmarna. Smorde in dom med hästliniment och körde på :whipped:

Du får bli frisk snart så att vi får se lite tryck i din journal. *flex*

Jay-Z
2005-09-01, 20:01
Du får bli frisk snart så att vi får se lite tryck i din journal. *flex*

Japp, kurerar mig för fullt. Sedan vet jag inte om det hjälper kurerandet att ett allvarligt tekniskt fel på jobbet gör att jag snart får magsår. :P

Cilia
2005-09-01, 20:18
har noll koll på dom som tränar på gymmet. och jag hänger inte i bastun heller för den delen. han är säkert oskuld det är nästan alla på SATS så även jag. därav en av anledningarna att jag inte hänger i bastun, har nämligen en penis som är liten som en ostbåge. vågar inte visa den för någon alls.

skicka ett kort på dig och honom när ni kramas på min mail så lovar jag att fråga honom om han är oskuld nästa gång jag ser honom :D
satan i gatan
trodde du hade koll på ALLA på SATS?!?!?
vad förvånad jag blir


btw ostbågar är inte att föringa! *w*

melancoolio
2005-09-01, 20:23
Japp, kurerar mig för fullt. Sedan vet jag inte om det hjälper kurerandet att ett allvarligt tekniskt fel på jobbet gör att jag snart får magsår. :P

Som på mitt jobb. Folk blir sjukskrivna till höger och vänster så att jag får mer och mer sysslor. Jag som är helt ny på min plats jag har nu....får nog magsår jag med snart. *grr27*

Vi får visa att vi har magar av stål...äkta tvättbrädor med andra ord!

melancoolio
2005-09-01, 20:24
satan i gatan
trodde du hade koll på ALLA på SATS?!?!?
vad förvånad jag blir


btw ostbågar är inte att föringa! *w*

Haha...visar du bild på alla snygga tjejer på SATS så har jag garanterat sett dom. Killarna är mindre intressanta...helst dom kristna :D

ostbågar är grymma...fast kanske inte som penisformat *cry*

Cilia
2005-09-01, 20:39
Haha...visar du bild på alla snygga tjejer på SATS så har jag garanterat sett dom.
misstänkte att du var en flluktare!!!

ostbågar är grymma...fast kanske inte som penisformat *cry*
krokar kan göra under!









nä, nu ska jag sluta.
jag är bara trött och fått för mycket vin, sorry

melancoolio
2005-09-02, 18:34
Började att köra stående skivstångsrodd (kör inte som jag sett andra köra på exhale utan jag lutar mig framåt)
3*8 med 100kg

Sittande rodd
2*9 med 100kg

Sedan blev det v-rod bad ass motorcycle rowing i 2 set

För baksida axlar blev det framåtstupa flax med hantlar på 18kg i 3 set.
Samma övning fast lätt och med hantlar på 10kg i 2 set.

2 set shrugs med hantlar plus ett set i maskin….

Nu ska jag äta...sena hej och så! *popcorn*

melancoolio
2005-09-05, 20:04
Knäböj med fri stång
120kg*8
130kg * 6, * 6
120kg * 7, * 6

Raka marklyft i smith
90kg * 12
100kg * 10, * 9

Lårcurl 2 set

Sommaren är kort!

Cilia
2005-09-05, 20:06
sommaren är kort men den är inte slut än

bra böjar

melancoolio
2005-09-05, 20:11
sommaren är kort men den är inte slut än

bra böjar

känns som att den är slut redan...kommer nog fälla en tår eller två inatt... *cry*

japp...böjarna gick tungt...det är bra :thumbup:

Jay-Z
2005-09-05, 20:12
Knäböj med fri stång
120kg*8
130kg * 6, * 6
120kg * 7, * 6

Raka marklyft i smith
90kg * 12
100kg * 10, * 9

Lårcurl 2 set

Sommaren är kort!

Ass to the grass? Stabiiilt. Jag ligger bara 50 kilo efter. Jag menar 60 kilo. :laugh:

Cilia
2005-09-05, 20:12
känns som att den är slut redan...kommer nog fälla en tår eller två inatt... *cry*
fast jag var precis ute och det var ljummet.
nästan alla i mitt hus satt ute på sina balkonger med ljus
det var riktigt stämningsfullt.