handdator

Visa fullständig version : Mellan MC


takjens
2005-06-20, 21:14
Nu är det ju så att jag inte orkar vänta tills jag är 21 (snart kanske 24) för att få köra tung.. och tänkte ta mellan mc kort nu.. så får man tung automatiskt? (stavning?)

Hur många kw räknas som mellan.. ligger runt en 600cc ?

Funderar på en Honda xr 600 -98 med sm kitt

eller på en

Yamaha YZF 600 Thundercat -97

Något förslag vilket man skulle välja ?

Mago
2005-06-20, 21:18
Du får tungt kort automatiskt efter du haft mellankortet i 2 år. Eller så kan du göra en uppkörning igen när du fyller 21 så du får tungt.

25 kw är det som gäller för mellankort. Det är ungefär vad en ny 125cc ger, så det är inte speciellt mycket. Men du får ha hur mycket elller lite cc du vill.. Bara att strypa. Så du får t.ex. köra en Hayabusa strypt till 25kw med mellankort, om du nu skulle vilja det.

takjens
2005-06-20, 21:20
Du får tungt kort automatiskt efter du haft mellankortet i 2 år. Eller så kan du göra en uppkörning igen när du fyller 21 så du får tungt.

25 kw är det som gäller för mellankort. Det är ungefär vad en ny 125cc ger, så det är inte speciellt mycket.


Kusinen fick sin Thundercat 600 inreggad som mellan... men då hade han då strypningarna på just då.. dock inte nu.. tyckte den gick så helvetes skönt utan =D

takjens
2005-06-20, 23:05
bump :)

Mago
2005-06-20, 23:08
Kusinen fick sin Thundercat 600 inreggad som mellan... men då hade han då strypningarna på just då.. dock inte nu.. tyckte den gick så helvetes skönt utan =D

Har också en polare som kör Thundercat. Testat både som strypt och ostrypt, men gillar inte dem riktigt. Lite för snäll på nåt vis. Men jävligt bra all-around-hoj.

Mago
2005-06-20, 23:10
Funderar på en Honda xr 600 -98 med sm kitt

eller på en

Yamaha YZF 600 Thundercat -97

Något förslag vilket man skulle välja ?

Rejäl skillnad på vad för slags hoj det är du.. :) Så du får nog bestämma dig om du vill köra sporthoj eller superretard.
Annars är www.sporthoj.com ett bra forum.

takjens
2005-06-20, 23:46
Rejäl skillnad på vad för slags hoj det är du.. :) Så du får nog bestämma dig om du vill köra sporthoj eller superretard.
Annars är www.sporthoj.com ett bra forum.

Jadu, vet inte än vad jag vill... men något av det :P