handdator

Visa fullständig version : Jag har kört fast


pe11e
2005-06-20, 17:05
Nu har jag tränat i 7månader och börjar förvisso märka resultat, men jag upplever att jag har svårt att "gå vidare". De senaste 4mån. har jag fokuserat på att arbeta upp bröstmuskelaturen med bänk, lutande hantelpress samt flyes på kablarna men även marklyft, rodd, vertikal rodd med skivstång samt latsdrag för ryggträning och crunches med vikt, crunches med dragsnöret på kablarna, lutande crunches samt "benlyft" för magmuskelaturen.

Jag har blivit mycket starkare i kroppen och resultatet är väl okej. Jag känner ändå missnöje framförallt runt revbenen på framsidan och i sidorna av ländryggen och i midjan över höften, jag har så otroligt svårt att lägga på mig därikring. Jag vill få bort den "svampiga" känslan i midjan och vill slippa se revbenen sticka ut som knivblad, vad finns det för övningar som tränar upp de områdena, eller måste jag helt enkelt äta mer fett?

Tack på förhand!

Fettecke
2005-06-20, 17:07
ganska kul faktiskt då du förväntar dig resultat efter en så kort tid :D
fler reps(8-12),

muskler växer inte på träd direkt... de tar en stund...

aliquis
2005-06-20, 17:13
Som fettecke säger, första månaderna fick du väl lite gratisresultat för att du började träna, resten kommer när det kommer ;)
Ingick ben i schemat?
Revbenen: är nog enklast att fläska bort dem
sidorna av ländryggen o svampiga midjan vet jag inte vad du menar med, kanske mer bukmuskulatur? Fortsätt med böjen o marken så löser sig nog det med.

pe11e
2005-06-20, 17:14
ganska kul faktiskt då du förväntar dig resultat efter en så kort tid :D
fler reps(8-12),

muskler växer inte på träd direkt... de tar en stund...
Nej nej, verkligen inte. Träningen får ta den tid det tar, men jag upplever att det inte hänt nånting det är därför jag undrar vad det finns för övningar som tränar ovan sagda områden. Jag kör just nu 8reps på alla övningar utom magträningen där jag kör 12.

Jag kan väl säga att jag försökt träna överkroppen tidigare genom att ligga ner med skulderbladen på en bänk och lyfta en vikt över huvet, det tränar väl sidorna av bröstkorgen och lite bröst eller har jag fel? den kändes dock väldigt konstig, jag gjorde antagligen fel.

Fatalist
2005-06-20, 19:36
Kör ben om du inte gör det, och vad du behöver är helt enkelt mer overallmassa så kommer det se bättre ut.

Och sen blir man inte tjock/lägger på sig fett för att man äter lite fett!

Wooch
2005-06-20, 21:51
Ge det lite tid så kommer resultaten komma.

Beast
2005-06-20, 22:17
Skulle snarare säga till dig att sänka repsen.. 4-6.

Sonny
2005-06-20, 22:23
Skulle snarare säga till dig att sänka repsen.. 4-6.
Får hålla med där, 4-6 lr 6-8, börja träna ben om du inte gör det redan, och ta det lugnt, alla blir genast mkt starkare i början men sedan avtar det mer och mer, det är bara att pumpa och äta på så lossnar det!

hoffano1
2005-06-21, 09:28
Tunga knäböj och mycket mat! :eating:

mentzer
2005-06-21, 09:33
Skulle snarare säga till dig att sänka repsen.. 4-6.

Efter att ha tränat i 7 månader. Bra idé tycker du?