handdator

Visa fullständig version : Toronto, Canada


AngelLove
2005-06-19, 13:31
Åker om 12 dagar till Toronto i Canada för att vara där i 15 dagar..
Är det någon som har varit där och som har lite tips på saker man bör se ?
Även ni andra som har intressanta tips får gärna säga något med..!!

Maple Leafs Garden och Hall of Fame NHL (samma byggnad numer om jag inte är fel på det), Air Canada Centre (nuvarande hemmaarenan), CN Tower (553m högt, får se om man vågar åka upp i det), Niagara-fallen, har för mig de har ett svinstort aqvarium/seaworld där med, kanske en am football-match (college)..

Men som sagt, har inte så bra koll och även om de som vi skall bo hos bor där så vill man ju gärna ha lite egna alternativ :)

Alex
2005-06-19, 14:50
Åker om 12 dagar till Toronto i Canada för att vara där i 15 dagar..
Är det någon som har varit där och som har lite tips på saker man bör se ?
Även ni andra som har intressanta tips får gärna säga något med..!!

Maple Leafs Garden och Hall of Fame NHL (samma byggnad numer om jag inte är fel på det), Air Canada Centre (nuvarande hemmaarenan), CN Tower (553m högt, får se om man vågar åka upp i det), Niagara-fallen, har för mig de har ett svinstort aqvarium/seaworld där med, kanske en am football-match (college)..

Men som sagt, har inte så bra koll och även om de som vi skall bo hos bor där så vill man ju gärna ha lite egna alternativ :)


Toronto som stad är skitmysig, den har faktiskt allt. När du tröttnat på det livet så tar du bilen till Niagra Falls (typ 12 mil) och där räcker det med att bara se fallen. De är berusande och nästan hypnotiserande.

Mellan Toronto och Niagra Falls finns massor av vinodlingar (!), som tvärtemot vad man kanske tror är riktigt bra. Kan rekommendera Peller Estate och Jackson-Triggs. Åk dit!

Generellt är Kanada asbra. De har friheten och möjligheterna som i USA, men saknar samma sociala utslagning och handeldvapen. Människorna är varmare och mer generösa än i USA, och man upplever inte att de är lika sugna på ens pengar.


Trevlig resa!

Sonny
2005-06-19, 15:33
Toronto är g@let nice, besökte bla. en megastor saluhall när jag var där, kommer inte ihåg var den låg men det lär finnas en del, dom hade i alla fall "grav lax" till salu där, det var ritkigt skojj :thumbup: :D
Sen som sagt, fallen och tornet är båda två mycket mäktiga!

AngelLove
2005-06-19, 16:24
Toronto som stad är skitmysig, den har faktiskt allt. När du tröttnat på det livet så tar du bilen till Niagra Falls (typ 12 mil) och där räcker det med att bara se fallen. De är berusande och nästan hypnotiserande.

Mellan Toronto och Niagra Falls finns massor av vinodlingar (!), som tvärtemot vad man kanske tror är riktigt bra. Kan rekommendera Peller Estate och Jackson-Triggs. Åk dit!

Generellt är Kanada asbra. De har friheten och möjligheterna som i USA, men saknar samma sociala utslagning och handeldvapen. Människorna är varmare och mer generösa än i USA, och man upplever inte att de är lika sugna på ens pengar.


Trevlig resa!

Tack, resan kommer bli kanon... Jobbigt med "sista väntan" nu bara :cool:
Skall ta mig till vin-odlingarna som du rekommenderade, tack för tipset :thumbup:

Enda kanadensaren jag känner som person är mannen i familjen som jag och min dotter skall bo hos, och han är verkligen skittrevlig.. Visst har han den "typiska" patriotattityden men som sagt, generösa och välkomnande utan minsta tvekan.

balder
2005-06-19, 16:35
Åker om 12 dagar till Toronto i Canada för att vara där i 15 dagar..
Är det någon som har varit där och som har lite tips på saker man bör se ?
Även ni andra som har intressanta tips får gärna säga något med..!!

Maple Leafs Garden och Hall of Fame NHL (samma byggnad numer om jag inte är fel på det), Air Canada Centre (nuvarande hemmaarenan), CN Tower (553m högt, får se om man vågar åka upp i det), Niagara-fallen, har för mig de har ett svinstort aqvarium/seaworld där med, kanske en am football-match (college)..

Men som sagt, har inte så bra koll och även om de som vi skall bo hos bor där så vill man ju gärna ha lite egna alternativ :)

Jag va där ifjol. Besökte alla grejer som du räknade upp där. Häftigast var nog Niagarafallen :hbang:

hulken
2005-06-19, 19:42
Gillar Toronto, finns mycket kul att göra där och även i Niagra Falls, ett besök på MARINELAND (http://www.marinelandcanada.com/) är att rekomendera, även Niagra Falls är ett kul ställe med stort utbud.

AngelLove
2005-06-20, 07:50
Marineland är ju ett ställe jag kommer besöka... :)

Pdaddy
2005-06-20, 10:06
Som föregånde talare ... De e gött . Vart där 4ggr.

Besök Niagara falls, CN-Tower, Square one, biografen Colloseum.. å Toronto Zoo.

De finns ett grymmt hamburge hak på youngstreet, kommer inte ihåg namnet..
Går du ifrån Central station och upp på youngstreet så ligger det på vänster sida efter det stora shopping centret.. Man sitter i bås som bilbaksäten typ, grymam burgare å glöm ej milkshaken :D .

Besök pubbarna på Kingsstreet också, riktigt nice.

Bye bye

Å höll på glömma.. Åker du till Niagara Falls, åk då över till Buffalo Outlet (USA, precis på andra sidan) Stort jädrans ställe me massor av billiga kläder, klockor, solbrillor mm mm. Som Svenne slipper du tulla på varorna när du sedan åker tillbaka till Canada. HA alla kassar synligt i bilen å va trevlig mot tullmännen, annars blir du butt fucked :D

M

AngelLove
2005-06-20, 10:41
Som föregånde talare ... De e gött . Vart där 4ggr.

Besök Niagara falls, CN-Tower, Square one, biografen Colloseum.. å Toronto Zoo.

De finns ett grymmt hamburge hak på youngstreet, kommer inte ihåg namnet..
Går du ifrån Central station och upp på youngstreet så ligger det på vänster sida efter det stora shopping centret.. Man sitter i bås som bilbaksäten typ, grymam burgare å glöm ej milkshaken :D .

Besök pubbarna på Kingsstreet också, riktigt nice.

Bye bye

Å höll på glömma.. Åker du till Niagara Falls, åk då över till Buffalo Outlet (USA, precis på andra sidan) Stort jädrans ställe me massor av billiga kläder, klockor, solbrillor mm mm. Som Svenne slipper du tulla på varorna när du sedan åker tillbaka till Canada. HA alla kassar synligt i bilen å va trevlig mot tullmännen, annars blir du butt fucked :D

M

Har de burgare som inte är gjorda på kött ??? Äter inte rött eller vitt kött men dottern min kommer nog älska stället *skratt*

Tack för tipsen :thumbup:

Pdaddy
2005-06-20, 11:55
Har de burgare som inte är gjorda på kött ??? Äter inte rött eller vitt kött men dottern min kommer nog älska stället *skratt*

Tack för tipsen :thumbup:

Sorry, tror inte det :D .. Ta en trippel shake istället..

JA ska maila och fråga min gudmors dotter å fråga va stället heter, hon har jobbat i Toronto (va hon som tog mig dit). Hon bor i Vancover just nu men min gudmor bor i Missisauga utanför Toronto.

Ni kan ta er överallt med deras Pendel tåg "Go Train".

Kom på en till sak ni ej får missa. leta upp en "Baskin Robinson" Glassbar, ghaaaaaaaa.. Faan goaste glassen som finns, det var alltid det första ja gjorde när ja kom dit. BR å sen Cesar sallad :D


M

Pdaddy
2005-06-20, 11:57
OBS !!

HAr ni tid, ta en hyrbil och åk till "Canadas Wounderland" fetare en fetast nöjespark med helt jädrans grymma bergodalbanor mm.. DETTA ÄR ETT MÅSTE.

Ligger 10 mil ifrån Toronto tror ja.

M

AngelLove
2005-06-20, 12:49
OBS !!

HAr ni tid, ta en hyrbil och åk till "Canadas Wounderland" fetare en fetast nöjespark med helt jädrans grymma bergodalbanor mm.. DETTA ÄR ETT MÅSTE.

Ligger 10 mil ifrån Toronto tror ja.

M

Behöver inte ta hyrbil, de vi skall bo hos har två bilar och har redan sagt att vi kan låna bilen när vi vill :cool:

Frågan är väl om man vågar köra där :em: Skilnad på Malmö och Toronto om man säger som så *asg*

Helt kanon med tipsen, har annars en plan efter ett program som jag såg på Discovery. Tror killen kallade sig för The Dice Man, gick sonika ut på att han stoppade 6 personer på gatan och frågade dem efter saker att se / uppleva. När han sedan hade sex alternativ så slog han med en tärning och gjorde det som tärningarna visade...

Pdaddy
2005-06-20, 12:58
Behöver inte ta hyrbil, de vi skall bo hos har två bilar och har redan sagt att vi kan låna bilen när vi vill :cool:

Frågan är väl om man vågar köra där :em: Skilnad på Malmö och Toronto om man säger som så *asg*

Helt kanon med tipsen, har annars en plan efter ett program som jag såg på Discovery. Tror killen kallade sig för The Dice Man, gick sonika ut på att han stoppade 6 personer på gatan och frågade dem efter saker att se / uppleva. När han sedan hade sex alternativ så slog han med en tärning och gjorde det som tärningarna visade...

Ha också sett han på TV.

Ääää köra där är inga probs :D .. 4-6 filer bara å express lanes, påfarts/avfarts filer mm.. Ja va 18 bast fösta ggn ja körde där, det som var svårt då var å köra rätt, läsa skyltarna etc.
Men de tror ja inte är något problem. Du har ju Amerikas största väg där, 401'an, Se bara upp för Chinese people å oldfarts så e de lungt *moohahaha*.

Äää men allvarligt, Niagara falls, CN Tower och Canadas Wounderland är ett måste om man har kids med sig.

M

AngelLove
2005-06-20, 15:54
Ha också sett han på TV.

Ääää köra där är inga probs :D .. 4-6 filer bara å express lanes, påfarts/avfarts filer mm.. Ja va 18 bast fösta ggn ja körde där, det som var svårt då var å köra rätt, läsa skyltarna etc.
Men de tror ja inte är något problem. Du har ju Amerikas största väg där, 401'an, Se bara upp för Chinese people å oldfarts så e de lungt *moohahaha*.

Äää men allvarligt, Niagara falls, CN Tower och Canadas Wounderland är ett måste om man har kids med sig.

M

Tufft att du med sett han, ingen jag pratat med innan har vetat vem killen är :hbang:
Men det är ett jäkla smart upplägg egentligen, för vem vet bättre om de små smultronställena som verkligen förgyller en resa än de lokala ortsborna, och de säger ju inte skit eftersom de vill framhäva sin stad....

De tre är redan uppskrivna :thumbup:

För er andra, här är en bild utifrån CN Tower. Skall lägga in bilder här sen inifrån om jag vågar åka upp. Har höjdskräck på en stol typ... Tillägg: CN Tower är 553m högt och sista utkikspunkten var på 447m höjd.... *flex*