handdator

Visa fullständig version : Vegetarisk kost


chopper
2005-06-19, 12:07
Jag och några kompisar skall åka till Indien i höst och vi blir borta mellan den 20 oktober till den 20 december, alltså två månader.

Vi har hittat ett billigt och bra alternativ där vi kan bo, det är ett buddhistiskt center för västerlänningar och munkar. Rummen är väldigt fina och stora och dessutom ingår mat i priset.

Problemet är bara att maten är vegetarisk, vi kommer ätar tre mål om dagen där, bara vegetariskt. Vissa dagar när vi är ute på längre färder kan vi äta kött men det blir inte så ofta.

Hursomhelst, det jag undrar är hur mycket muskler jag kommer förlora under denna tid? Jag kommer ju inte kunna träna något heller, jag vet inte hur stora portionerna är heller. Om jag stoppar i mig exakt så mycket som jag behöver så kommer jag ju inte att förlora några muskler eftersom jag ligger på överskott.

Men vad tror ni? Vad kommer hända med kroppen efter 2 månaders vegetarisk kost? Hälso synpunkt? Muskel/fett synpunkt? Mineral/Vitamin synpunkt? Andra perspektiv?

Tackar så mycket

Frazze
2005-06-19, 12:12
Jag och några kompisar skall åka till Indien i höst och vi blir borta mellan den 20 oktober till den 20 december, alltså två månader.

Vi har hittat ett billigt och bra alternativ där vi kan bo, det är ett buddhistiskt center för västerlänningar och munkar. Rummen är väldigt fina och stora och dessutom ingår mat i priset.

Problemet är bara att maten är vegetarisk, vi kommer ätar tre mål om dagen där, bara vegetariskt. Vissa dagar när vi är ute på längre färder kan vi äta kött men det blir inte så ofta.

Hursomhelst, det jag undrar är hur mycket muskler jag kommer förlora under denna tid? Jag kommer ju inte kunna träna något heller, jag vet inte hur stora portionerna är heller. Om jag stoppar i mig exakt så mycket som jag behöver så kommer jag ju inte att förlora några muskler eftersom jag ligger på överskott.

Men vad tror ni? Vad kommer hända med kroppen efter 2 månaders vegetarisk kost? Hälso synpunkt? Muskel/fett synpunkt? Mineral/Vitamin synpunkt? Andra perspektiv?

Tackar så mycket

Du kommer fortfarande att tappa muskler i och med att du inte använder dem. Kroppen kommer att: Fisa väldigt extremt mycket. Du kommer säkert att få i dig alla mineraler och vitaminer du behöver. Dessutom baseras mycket av maten i indien på linser och bönor, vilket innebär mycket protein. Du kommer att tappa i träningen, men det måste det väl vara värt?

aliquis
2005-06-19, 12:14
är väl ingen fara, största problemet är väl det där med bara tre mål om dagen, men du får väl äta något emellan då... indierna överlever ju.

Ur hälsoperspektiv är det säkert bättre, o du kommer säkert tillbaka mer rippad än när du åkte ;)

Highlander
2005-06-19, 16:09
släng i dig en bit kött/fisk/fågel-baserat utekäk mellan målen(vilket du lär göra i vilket fall som helst) och njut av din vistelse i en annan kultur och kontinent. finns viktigare saker i livet att fokusera på än träningen och att ha "fetgrym pump" twentyfour-seven.. *flex*

semester 4 life