handdator

Visa fullständig version : Ont i ländryggen - kanske botat ?


mr_ping2
2005-06-19, 01:26
Jag har ju som många av er vet haft jävliga problem med min rygg och varit hos idrottsläkare m.m... men det har inte hjälpt utan har kommit tillbaka.

Har jag kört knäböjj, marklyft, bänkpress eller vad som helst egentligen har jag alltid fått ont i ryggens nedre del. Och det gör rejält ont.

Massören har alltid sagt att jag är stel som fan i ländryggen... Men nu verkar jag ha hittat kuren!


För 7 dagar sen började jag stretcha ryggen med hjälp av en hantel som jag håller framför mig, samtidigt som jag låter ryggen falla framåt.

För 2 veckor sen hade jag 40cm kvar till golvet... nu kommer jag ner helt med fingertopparna!!! Och det är OTROLIG skillnad i ryggen... nu känner jag ingenting mer och kunde köra benpress och bänk utan känningar!

jakke
2005-06-19, 23:34
kan du förklara övningen bättre?

mr_ping2
2005-06-20, 22:53
Tja, ganska simpelt... jag tar en hantel runt 20kg och håller den framför mig och låter ryggen sjunka neråt...

Alltså samma som när man står rakt och böjjer ryggen framåt för att "nudda marken" med händerna.

Förra veckan hade jag c:a 30cm kvar (!) med händerna men nu når jag om jag står brett.

Sve
2005-06-30, 19:52
om du hade 30-40cm mellan händer å golv så kan jag meddela att du är lika stel som min morsa å hon är 60 år :D