handdator

Visa fullständig version : bort med vatten


throat
2005-06-18, 19:46
Hur ser man till att minska/förhindra vattenansamlingarna som sätter sig runt midjan?

Lizzie
2005-06-18, 19:49
Minska kolhydraterna, inte att de på nåt vis trivs bäst runt midjan men de drar till sig vätska ialla fall.

Sverker
2005-06-18, 19:54
Hur ser man till att minska/förhindra vattenansamlingarna som sätter sig runt midjan?

Bra kost och regelbunden motion.

Nej, jag driver inte med dig. Ät bra mat och motionera regelbundet. Inget alls konstigt med det. Det är när man börjar mixtra med kroppen det går snett.

throat
2005-06-18, 19:55
Minska kolhydraterna, inte att de på nåt vis trivs bäst runt midjan men de drar till sig vätska ialla fall.
Okey, men jag tvivlar på att jag äter för mycket sådant. Men tack för tipset, ska se över det.

throat
2005-06-18, 19:57
Bra kost och regelbunden motion.

Nej, jag driver inte med dig. Ät bra mat och motionera regelbundet. Inget alls konstigt med det. Det är när man börjar mixtra med kroppen det går snett.
Konditionen har iofs legat på hyllan ett tag, pga ren lathet, typ. Kanske är det dags. 2ggr/vecka bör väl inte skada styrketränandet nämnvärt, eller hur? Vi snackar alltså springa ca 30min/gång. Ska söka runt rörande ärendet, men om du visste på rak arm alltså.

King Grub
2005-06-18, 20:08
Att inte träna konditionsträning "skadar styrketräningen", inte att göra det.

throat
2005-06-18, 20:11
Hur jag alltid tycker att jag får olika svar varje gång jag glömmer bort hur det var :)
Ska nog gadda in vissa svar i kroppen snart, det är på tiden.

Lizzie
2005-06-18, 20:16
Hur ser man till att minska/förhindra vattenansamlingarna som sätter sig runt midjan?

Förresten hur vet du att det är vätska??
Rent av blivit tjock? ;)
Vad vet jag... Men bra - regelbunden kost och goda motionsvanor är ju liksom grunden ialla fall.
Sömn, Kost, Träning och Mentala biten är delarna som sluter cirkeln!

throat
2005-06-18, 20:19
Hehe, vem vet, kanske blivit fattie. Nej, men anledningen till att jag började tro det var att jag alltid blev pluffsig när jag tog min prestationshöjare innehållande kreatinmonohydrat, då jag är rippad och hård på morgonen. Visst, en kroppsfettsnivå är som lägst då, men det håller sig hela dagen, förutom just träningsdagarna och vissa andra dagar, utan att jag ätit dåligt. Därför jag har börjat fundera.

Mac
2005-06-18, 21:17
kreatinmonohydrat binder upp vätska,,,, när jag använder kreatinmonohydrat så tycker jag att rutorna blir mindre synliga och magen mer fylld (plufsig) men de försvinner efter kreatinkuren

Sverker
2005-06-19, 06:22
Helt säkert är det kreatiniet som är orsaken här. Det finns andra kreatinprodukter som inte alls binder upp lika mycket vätska i underhuden.

Fia
2005-06-30, 11:35
Stämmer det att en kost rik på salt binder vätska i kroppen?

King Grub
2005-06-30, 11:43
Natrium binder vatten, ja, många gånger sin egen vikt. Kroppen är dock mycket bra på att reglera sin vattenbalans, och ett normalt saltintag innebär inte pluffsighet för en frisk individ. Om man däremot plötsligt äter en mycket saltrik måltid som man normalt inte äter, kan man reagera med vätskeretention. Som dock kissas, dunstas och svettas bort det kommande dygnet.