handdator

Visa fullständig version : Droger


Bolio
2005-06-18, 17:23
Jag tycker att droger är farligt och dåligt för hälsan samt omoraliskt. Vilka håller med mig?

Langster
2005-06-18, 17:25
Jag håller med. Men om det är omoraliskt är väl upp till individens egen moral?

Mental
2005-06-18, 17:25
Jag tycker att droger är farligt och dåligt för hälsan samt omoraliskt. Vilka håller med mig?

Jag tycker att kaffe är dåligt för tänderna och farligt beroendeframkallande, förbjud kaffe!

Langster
2005-06-18, 17:27
Sen beror det på vad man menar med droger. Vissa behöver ju droger, läkemedel, för att överleva.

Bolio
2005-06-18, 17:27
Jag håller med. Men om det är omoraliskt är väl upp till individens egen moral?

Sant. Jag hade nog aldrig tänkt på det, men vadå, du menar att egentligen behöver ingenting vara omoraliskt och att vår moral är fullkomligt subjektiv och därtill godtycklig? Är inte det omoraliskt att döda småbarn t.ex? Är inte det omoraliskt i alla lägen och för alla människor?

Trance
2005-06-18, 17:28
Droger är ju mediciner ursprungligen, men om vi pratar narkotika så anser jag att människor inte klarar av dem och att det blir en belastning på samhället. Sedan är ju de inte i sig omoraliska eller farliga. Men det är inte en pistol heller, men det blir alltid att människor går för långt och faller för frestelsen.

Bolio
2005-06-18, 17:29
Jag tycker att kaffe är dåligt för tänderna och farligt beroendeframkallande, förbjud kaffe!

Öh? Du kan ju inte jämföra kaffe som är allmänt accepterad utav de flesta med knark som nästan alla är överens om att det är farligt? Är det inte farligt att göra en sådan jämförelse? Bryter du inte ner en massa sociala spärrar som hindrar oss från att göra en massa saker som vi inte bör göra när du gör så?

Langster
2005-06-18, 17:30
Som du själv varit inne på är moral väldigt subjektivt. Jag tycker inte att jag behöver ha samma moral som andra människor. Om någon tycker att det är moraliskt att döda småbarn är det ju något fel på den personen. Moral är för mig bara regler man sätter upp för sig själv. Sen är det kanske en bra idé att följa lagarna som råder i det land man befinner sig i.

Bolio
2005-06-18, 17:31
Sen beror det på vad man menar med droger. Vissa behöver ju droger, läkemedel, för att överleva.

Men var går gränsen? Är det bara vid risk för döden som det är tillbörligt att bruka droger? Är det inte OK att inta droger ifall det förbättrar ens livsvillkor?

Bolio
2005-06-18, 17:32
Om någon tycker att det är moraliskt att döda småbarn är det ju något fel på den personen.

Det här var intressant. Varför är det fel på personen?

Megatuttarna
2005-06-18, 17:32
Vafan är moral ens?

Langster
2005-06-18, 17:33
Men var går gränsen? Är det bara vid risk för döden som det är tillbörligt att bruka droger? Är det inte OK att inta droger ifall det förbättrar ens livsvillkor?
Jo det är också okej tycker jag.

Bolio
2005-06-18, 17:33
Vafan är moral ens?

Sed. Regler vi en gång i tiden skapat som vi ännu följer, och det helt utan att ta hänsyn till värdet hos reglerna.

Langster
2005-06-18, 17:35
Det här var intressant. Varför är det fel på personen?
Haha ja det är min åsikt iaf. Jag tror att en människa som det INTE är fel på har spärrar mot att döda barn.

Bolio
2005-06-18, 17:37
Jo det är också okej tycker jag.

Alltså är det OK att röka gräs lite då och då ifall det förbättrar ens livsvillkor? Eller dra en lina koks någon gång när man är ute och festar ifall det ger livet den där lilla extra kryddan? Ja, förutsatt nu att det inte försämrar livsvillkoren, vilket vi ju inte riktigt någonsin kan veta ifall någonting kommer göra eller inte. Livet är ju lite som rysk roulette med sig självt som insats.

Myten
2005-06-18, 17:40
Att du orkar tjafsa om droger din holkare!
Behöver du veta om fler är lika sjuka som dig?

Langster
2005-06-18, 17:40
Alltså är det OK att röka gräs lite då och då ifall det förbättrar ens livsvillkor? Eller dra en lina koks någon gång när man är ute och festar ifall det ger livet den där lilla extra kryddan? Ja, förutsatt nu att det inte försämrar livsvillkoren, vilket vi ju inte riktigt någonsin kan veta ifall någonting kommer göra eller inte. Livet är ju lite som rysk roulette med sig självt som insats.
Jag tänkte mest på läkemedel. Men... Jag har inga större problem med att folk tar droger för att ha kul, även om man knappast kan säga att det är nödvändigt för dem på något sätt. Jag tycker det är dumt att ta droger, alla klarar inte av det och för dem kan det gå dåligt.

Jag hade inga moraliska tankar när jag testade de droger som jag har testat. Det är inte moralen som sätter stopp för mig där egentligen. Jag tycker bara att det är onödigt.
Anabola steroider däremot är det helt och hållet min moral som stoppar mig från att bruka.

Megatuttarna
2005-06-18, 17:41
Sed. Regler vi en gång i tiden skapat som vi ännu följer, och det helt utan att ta hänsyn till värdet hos reglerna.

Det var retoriskt mannen. Vi behöver en ny sorts moral, en som inte håller oss tillbaka. Det ska istället vara en organisk moral som lever och utvecklas; pushar på hela skiten framåt istället för att vara en fet fotboja som nu.

Angående drogerna är det mest deras verkningar man bör beakta. Hur dessa inverkar på andras liv på ett negativt sätt. Det gäller även allmänt accepterade droger som alkohol o s v. I en längre utsträckning innebär emellertid tyngre droger ett allt starkare incitament för att mkt skit kommer ut i samhället; mer än p g a alkohol. Det är därför jag inte vill ha det lössläppt.

Det må vara illa på sina sätt nu men jag vill inte ha det ännu sämre s a s.

Bolio
2005-06-18, 17:42
Haha ja det är min åsikt iaf. Jag tror att en människa som det INTE är fel på har spärrar mot att döda barn.

Vari ligger felet då? Är inte det här "felet" egentligen en moral, och också den en godtycklig sådan?

gagge
2005-06-18, 17:42
Räknar med att jag inom 2 år är heroinist på plattan. Spelar roll.

Bolio
2005-06-18, 17:44
Jag tänkte mest på läkemedel. Men... Jag har inga större problem med att folk tar droger för att ha kul, även om man knappast kan säga att det är nödvändigt för dem på något sätt. Jag tycker det är dumt att ta droger, alla klarar inte av det och för dem kan det gå dåligt.

Jag hade inga moraliska tankar när jag testade de droger som jag har testat. Det är inte moralen som sätter stopp för mig där egentligen. Jag tycker bara att det är onödigt.
Anabola steroider däremot är det helt och hållet min moral som stoppar mig från att bruka.

Ok, då håller vi med varandra en gång för alla. ;)

Megatuttarna: :thumbup:

Bolio
2005-06-18, 17:45
Att du orkar tjafsa om droger din holkare!
Behöver du veta om fler är lika sjuka som dig?

Kom ner till preem ikväll vid 21-tiden. Jag har en röd jacka på mig. ;) HIHI.

Trance
2005-06-18, 17:45
Det var retoriskt mannen. Vi behöver en ny sorts moral, en som inte håller oss tillbaka. Det ska istället vara en organisk moral som lever och utvecklas; pushar på hela skiten framåt istället för att vara en fet fotboja som nu.

Angående drogerna är det mest deras verkningar man bör beakta. Hur dessa inverkar på andras liv på ett negativt sätt. Det gäller även allmänt accepterade droger som alkohol o s v. I en längre utsträckning innebär emellertid tyngre droger ett allt starkare incitament för att mkt skit kommer ut i samhället; mer än p g a alkohol. Det är därför jag inte vill ha det lössläppt.

Det må vara illa på sina sätt nu men jag vill inte ha det ännu sämre s a s.

Vad hipp du var nu. Ser du inte lustig ut när du går omkring i rätten i en blomming klänning och säger peace, love and understanding. ;)

Nej men seriöst, en ny sorts moral kan man ju inte ha. Moral är ju det undermedvetna handlandet som har skapats av alla traditioner och uppfostran. De flesta anser att det är fel att mörda någon, sådana saker bara vet man. Det är ens moral som sätter stopp för det. Att inte bruka droger har för de flesta med att man inte bryter mot lagen, även detta är inget jag ser som något extremt skadligt.

Sedan angående alkohol och droger håller jag med dig.

Myten
2005-06-18, 17:45
Eller som Andy Rooney i CBS 60 minutes predikade sist i sin klassiska krönika!
Är det inte dags för mänskligheten att uppfinna en ny relgion som gör att krig och elände försvinner!?

Myten
2005-06-18, 17:46
Kom ner till preem ikväll vid 21-tiden. Jag har en röd jacka på mig. ;) HIHI.


Jag kommer ensam och obeväpnad!

Langster
2005-06-18, 17:47
Vari ligger felet då? Är inte det här "felet" egentligen en moral, och också den en godtycklig sådan?
Njä... Alltså det där tror jag har mer med hur vi bör fungera för att överleva. Instinkter eller nåt. De flesta djur har ju spärrar mot att döda sina artfränder och det tror jag inte beror på att de har moral.

Sen att t.ex lejon kan döda lejonungar för att de själva ska få barn beror på att de vill att deras egna gener ska fortleva. Vi människor har väl inte den konkurensen så att ett sådant beteende har varit nödvändigt.

Bolio
2005-06-18, 17:47
Jag kommer ensam och obeväpnad!

Haha, you do that bro, jag kommer också ensam och beväpnad endast med min penis.

Myten
2005-06-18, 17:49
Haha, you do that bro, jag kommer också ensam och beväpnad endast med min penis.


Nån måste får stopp på kolos crackzombie och glappkäft!

Karate_kid
2005-06-18, 17:50
Haha, you do that bro, jag kommer också ensam och beväpnad endast med min penis.


en omskuren prinskorv?

Bolio
2005-06-18, 17:50
Njä... Alltså det där tror jag har mer med hur vi bör fungera för att överleva. Instinkter eller nåt. De flesta djur har ju spärrar mot att döda sina artfränder och det tror jag inte beror på att de har moral.

Sen att t.ex lejon kan döda lejonungar för att de själva ska få barn beror på att de vill att deras egna gener ska fortleva. Vi människor har väl inte den konkurensen så att ett sådant beteende har varit nödvändigt.

Jag tror att det bara handlar om moral. =) Därmed inte sagt en enligt mig dålig moral, utan tvärtom. Vi borde döda så lite som möjligt egentligen, kriga så lite som möjligt, vara så snälla som möjligt och knülla så mycket som möjligt. Jag mår i varje fall bättre av att ju fler som möjligt runtomkring mig mår så bra som möjligt.

Bolio
2005-06-18, 17:50
Nån måste får stopp på kolos crackzombie och glappkäft!

Hoho, shit. Ska du slå mig? =D Ok, men jag är där i alla fall och nu ska jag ut, så kraaaam.

Megatuttarna
2005-06-18, 17:50
en omskuren prinskorv?

Med lite bortglömt getbajs på från igår. :laugh:

Bolio
2005-06-18, 17:51
;)

Myten
2005-06-18, 17:52
Hoho, shit. Ska du slå mig? =D Ok, men jag är där i alla fall och nu ska jag ut, så kraaaam.


Då kan du gå till stora gården....... spanar från fönstret!

Karate_kid
2005-06-18, 17:53
Då kan du gå till stora gården....... spanar från fönstret!


med bazookan din ?

Bolio
2005-06-18, 17:53
Då kan du gå till stora gården....... spanar från fönstret!

Haha, sluta. Vad fan håller du på med? =D

Karate_kid
2005-06-18, 17:54
Haha, sluta. Vad fan håller du på med? =D


raggar ?

Myten är du ute efter falukorv istället. PM!

Megatuttarna
2005-06-18, 17:55
Jag ska fylla Myten med syriankiss. :naughty:

Myten
2005-06-18, 17:55
Haha, sluta. Vad fan håller du på med? =D



Kastar pennor.......Petrus?

Bolio
2005-06-18, 17:56
Kastar pennor.......Petrus?

Don't do this to yourself man. =) Nej, inte Petrus.

Myten
2005-06-18, 17:56
raggar ?

Myten är du ute efter falukorv istället. PM!



Medans du blir rapad i duschen av Mr Miyagi!

Karate_kid
2005-06-18, 17:57
Medans du blir rapad i duschen av Mr Miyagi!


vem rapar, var ? Jag gillar inte rap och rn`b å sånt tjafs!

Myten
2005-06-18, 17:58
vem rapar, var ? Jag gillar inte rap och rn`b å sånt tjafs!


Törs man skriva rape, eller kommer Allan då?

Karate_kid
2005-06-18, 17:59
Törs man skriva rape, eller kommer Allan då?


nejmen Hans36, HAHAHA

Myten
2005-06-18, 18:00
nejmen Hans36, HAHAHA


flyyyyyyyyyyyr

Megatuttarna
2005-06-18, 18:00
nejmen Hans36, HAHAHA

Här är Hans:

http://retiary.net/idea/idea6/idea_6/hans/hans.jpg

Bolio
2005-06-18, 18:00
Hursomhelst, jag är där nere vid 21-tiden, jag vet hur du ser ut. ;) Och nej, ingen ska bråka, lägg ner barnsligheterna fan.

Allan
2005-06-18, 18:00
Ge fan i att använda utländska uttryck när det finns en adekvat inhemsk vokabulär! Och Bolio måste ha jättetråkigt när han startar såna här trådar. Eller så sitter han på jobbet!


allan

Myten
2005-06-18, 18:01
Hursomhelst, jag är där nere vid 21-tiden, jag vet hur du ser ut. ;) Och nej, ingen ska bråka, lägg ner barnsligheterna fan.


Haha...... tror du på allvar att jag slåss?

Bolio
2005-06-18, 18:01
Haha, Allan :love:

Förresten, Allan. Myten hotar med att spöa mig, vad ska jag göra? Jag vill ju inte få stryk...

Karate_kid
2005-06-18, 18:01
Här är Hans:

http://retiary.net/idea/idea6/idea_6/hans/hans.jpg


kan förstå att han charmar brudarna

Bolio
2005-06-18, 18:02
Haha...... tror du på allvar att jag slåss?

Fan vet jag, du tar ju för givet att jag vill slå dig. Då kanske du är en sån kille som vanligtvis brukar slåss.

Allan
2005-06-18, 18:02
Ta med en kamera. Eftersom ni bor i södra förorterna får ni väl sno en på vägen om ni inte redan har en....


allan

Bolio
2005-06-18, 18:03
Allvarligt talat, har Sverige gått och blivit tokigt?!?! Vafan händer... ärligt.

Kamera låter som en bra idé.

Myten
2005-06-18, 18:07
Fan vet jag, du tar ju för givet att jag vill slå dig. Då kanske du är en sån kille som vanligtvis brukar slåss.


Du är fientlig och rädd varför du hela tiden blandar in våldsbegrepp!
Nej jag är ingen slagskämpe, i själva verket är jag en fredsmänniska som aldrig hamnat eller vill hamna i bråk, det vet du!

Karate_kid
2005-06-18, 18:08
det vet du!


hans en förkortning, om det är ok ?


dvd

Bolio
2005-06-18, 18:08
:) Fett rädd.

Myten
2005-06-18, 18:10
:) Fett rädd.


Haidar?

Bolio
2005-06-18, 18:10
Nej din jävla åsna och sluta skriv ut folks namn på ett Internetforum innan jag blir arg på dig på riktigt.

Myten
2005-06-18, 18:12
Nej din jävla åsna och sluta skriv ut folks namn på ett Internetforum innan jag blir arg på dig på riktigt.


Kom till min port, släpper in dig!

Bolio
2005-06-18, 18:28
Jag skiter i vilka psykiska problem du har kompis, men vissa saker gör man bara inte. Jag skojade med dig helt och hållet fram tills alldeles nyss. Vissa saker gör man ju bara inte. Särskilt inte när man bor i trakterna...

Myten
2005-06-18, 18:41
Jag skiter i vilka psykiska problem du har kompis, men vissa saker gör man bara inte. Jag skojade med dig helt och hållet fram tills alldeles nyss. Vissa saker gör man ju bara inte. Särskilt inte när man bor i trakterna...


Att du orkar....gå och träna istället!

kalle_banan
2005-06-18, 21:37
bolio: ute efter trubbel genom att skapa en sånhär tråd, och vad får han? en dejt med myten.

det är uppenbart, bolio är uttråkad som fan.

Tolkia
2005-06-18, 22:49
Jag tycker att droger är farligt och dåligt för hälsan samt omoraliskt. Vilka håller med mig?
Äähhh - du vet att du inte skall sitta framför datorn när du har varit på svamparna.

palme
2005-06-18, 22:56
Haha ja det är min åsikt iaf. Jag tror att en människa som det INTE är fel på har spärrar mot att döda barn.

Om du är krigare då, som blir anfallen av barnsoldater...då kan du inte följa din egen moral att inte döda barn, för då dör du själv och organismens vilja att överleva är starkare än ens moral.

Snackat med folk som blivit tvugna att göra detta :(


Rec. droger är ok nångång ibland imo.

Bolio
2005-06-19, 03:11
Nu är jag hemma - och Myten? Varför kom du inte? Du har i alla fall gjort dig skyldig till att hänga ut folk på Internet. Det är ett allvarligt brott i förorten.

Bolio
2005-06-19, 03:12
Äähhh - du vet att du inte skall sitta framför datorn när du har varit på svamparna.

Om du är snygg och bra på att vicka på rumpan kan du få snacka med mig Tolkia. I annat fall vädjar jag till dig att lägga ner.

Trance
2005-06-19, 03:25
Vilket drama.

Jay-Z
2005-06-19, 03:28
Det är ljust ute. Fika, anyone?

Jet
2005-06-19, 11:00
Problemet med droger, är människan, inte dogerna. Hade individen bara kunnat ta sig en holk, eller poppat lite E på helgerna så hade det inte varit ngra problem, tyvärr är människan svag och klarar inte att hålla garden uppe oftast.

Dock ser jag inte alkohol som något bättre, men det är ju en statsfinanserierad och inkomstbringande drog, vilket gör den helt ok att missbruka så att det bokstavligen sprutar ur alla öppningar....

Intressant är även att då vissa har "dagen efter" känningar då de rökt på eller pysslat med annat så gnälls det som bara den för att de knarkat, men om man varit ute och supit, så är det ett mått på en lyckad kväll.....



Sa någon dubbelmoral?

z_bumbi
2005-06-19, 11:06
Det är ljust ute. Fika, anyone?

Hur dags och var?

gagge
2005-06-19, 11:09
Problemet med droger, är människan, inte dogerna. Hade individen bara kunnat ta sig en holk, eller poppat lite E på helgerna så hade det inte varit ngra problem, tyvärr är människan svag och klarar inte att hålla garden uppe oftast.

varför ska man "leva" när det finns heroin?

Myten
2005-06-19, 11:28
Nu är jag hemma - och Myten? Varför kom du inte? Du har i alla fall gjort dig skyldig till att hänga ut folk på Internet. Det är ett allvarligt brott i förorten.


Jag va där!
Att hänga ut någon infattar att man utger information av denna person vilket jag inte gjort!

Karate_kid
2005-06-19, 11:30
Jag va där!
Att hänga ut någon infattar att man utger information av denna person vilket jag inte gjort!


usch myten. USCH!

Myten
2005-06-19, 11:35
usch myten. USCH!

You have not payed your dues !

Karate_kid
2005-06-19, 11:40
You have not payed your dudes !

oh my oh my. Im getting hurt now, aint i ?

Myten
2005-06-19, 11:40
oh my oh my. Im getting hurt now, aint i ?


Show your pics man!

Karate_kid
2005-06-19, 11:42
Show your pics man!


in min trainings journal, du know. ;)

Myten
2005-06-19, 11:47
in min trainings journal, du know. ;)


I'm bigger then you....so fuck off!

Karate_kid
2005-06-19, 11:48
I'm bigger then you....so fuck off!


okey. im fucking,.

Myten
2005-06-19, 11:51
okey. im fucking,.


Yes you do that with your boyfriend Bolio!
Eller som Van Damme hade sagt .....
I'm gonna kick that Karate kiddaa Zon Of a Bitch Sooeaaa Hardttttt that Zheee Next Karate Kid sgonna feel it!

Karate_kid
2005-06-19, 11:52
Yes you do that with your boyfriend Bolio!
Eller som Van Damme hade sagt .....
I'm gonna kick that Karate kiddaa Zon Of a Bitch Sooeaaa Hardttttt that Zheee Next Karate Kid sgonna feel it!


sa han verkligen så? Sa han inte "min smalben är stark"

Tolkia
2005-06-19, 11:53
Om du är snygg och bra på att vicka på rumpan kan du få snacka med mig Tolkia. I annat fall vädjar jag till dig att lägga ner.
Oj, jag glömde visst att jag inte tillhör kategorin Användare Med Rätt Att Larva Sig. Ber ödmjukast om ursäkt. Dock tror jag att du egentligen har dina aningar om orsaken til mina svårigheter att avgöra trådens seriositet ... ;)

Bolio
2005-06-19, 13:23
Oj, jag glömde visst att jag inte tillhör kategorin Användare Med Rätt Att Larva Sig. Ber ödmjukast om ursäkt. Dock tror jag att du egentligen har dina aningar om orsaken til mina svårigheter att avgöra trådens seriositet ... ;)

Jag vet, jag skojade bara med dig. Du, min vän, måste lära dig att slappna av mer och vara larvigare, så kanske du blir accepterad som en AMRALS också... =)

Langster
2005-06-19, 18:59
Om du är krigare då, som blir anfallen av barnsoldater...då kan du inte följa din egen moral att inte döda barn, för då dör du själv och organismens vilja att överleva är starkare än ens moral.

Snackat med folk som blivit tvugna att göra detta :(


Rec. droger är ok nångång ibland imo.
Läste du inte att jag skrev att det inte hade med moral att göra att man dödar/inte dödar barn?