handdator

Visa fullständig version : sammlar fakta kring kosttillskott


mangemani
2005-06-18, 01:51
har läst så mycket jag har hittat om följande produkter nu(google,deras hemsida och här i webshoppen) och fått reda på en hel del nyttiga saker om dom,men iaf,ALC går tydligen att ta ihop med nästan alla tillskott(ALA,KCG,insotiol samt en del till).ALA likaså.
men det jag inte hittar nå fakta kring är om "nitric boost","pyruvat" går ihop med följande produkter:

KCG
insotiol
ALA
ALC
?

vilket är mindre bra att ta om man är ute efter att kombinera dom nämda produkterna?

jag är ute efter fettförbränning samt att få uthållighet och styrka till passen.
vilka ska man då kombinera utav dom nämda produkterna?
KCG,ALC och insotiol tar jag just nu 40 min innan träningen för styrka,men finns det nått mer utav dom nämda som man kan slänga in före passet och vilka ska jag kombinera för att få bra effekt när det gäller fettförbränningen?

mangemani
2005-06-18, 16:17
ingen som vet?

finns det nån annan sida där man kan fråga?

Sverker
2005-06-18, 17:15
Nej, jag vet inte. Jag har aldrig använt nitric boost

Däremot låter det spännande att köra både KCG och nitric boost. De har ju lite olika sätt att verka på. KCG buffrar ju mjölksyran och nitric boost öppnar upp blodkärlen till musklerna som tränas.

ALC är inte lika bunden av tidpunkten. Jag har tagit ALC på morgnen på vilodagar och innan lunch när jag tränat på eftermiddagen. Fungerar för mig.

Klein
2005-06-18, 17:32
ALC som tillskott är knappast värt pengarna. Finns ju en massa av det i kött, iaf i vilt/frigående djur.

Sverker
2005-06-18, 17:48
ALC som tillskott är knappast värt pengarna. Finns ju en massa av det i kött, iaf i vilt/frigående djur.

Karnitin ( eller Carnitine på engelska ) ja.



Inte den förestrade formen acetyl-karnitin, ALC, som har förmågan att penetrera blod-hjärn-bariären och därmed t e x sänka kortisolnivåerna.

Klein
2005-06-18, 18:50
Jag som är förvirrad tydligen. Menade CLA, Conjugated Linoleic Acid, som brukar ingå i en massa fettbrännar-stackers. Förbaskat lätt att blanda ihop dessa förkortningar.

EiseltUK
2005-06-19, 22:02
....

men det jag inte hittar nå fakta kring är om "nitric boost","pyruvat" går ihop med följande produkter:

KCG
insotiol
ALA
ALC
?

.....

jag är ute efter fettförbränning samt att få uthållighet och styrka till passen.
vilka ska man då kombinera utav dom nämda produkterna??

Nitric Boost eller liknande har troligen ingen effeket på förbränningen och kan t o m vara kontraproduktiv när det gäller prestation, men många gillar pump-känslan. Vi kommer inom kort göra en utvärdering av Kp3 kombinerat med AAKG.

Visst kan du kombinera de produkter du använder nu mer pyruvat, alternativt använda kreatinypyruvat.

Om du ligger på kaloriunderskott och drar ned på kolisarna så bränner du bra även utan tillskott.

/ Henrik

mangemani
2005-06-21, 01:00
Nitric Boost eller liknande har troligen ingen effeket på förbränningen och kan t o m vara kontraproduktiv när det gäller prestation, men många gillar pump-känslan. Vi kommer inom kort göra en utvärdering av Kp3 kombinerat med AAKG.

Visst kan du kombinera de produkter du använder nu mer pyruvat, alternativt använda kreatinypyruvat.

Om du ligger på kaloriunderskott och drar ned på kolisarna så bränner du bra även utan tillskott.

/ Henrik


kontraproduktiv?menar du att det kan ha en negativ effekt på styrkan under passen?

har studerat lite kring erat KP3 och har kommit fram till att det är ju nästan som KCG,enda som skiljer är väl citatet,nu är inte jag så duktig på vilket så är bäst utav citrat och kreatin pyruvate,men du kanske kan ge lite ljus över det hela?

AAKG?vad är det?

Sverker
2005-06-21, 06:06
AAKG?vad är det?


Arginin-alfa-keto-glutarat.

Det är alltså aminosyran arginin som ger kväveoxiderna och får blodkärlen att öppna sig. Det är den aktiva komponenten.
Alfa-keto-glutarat är ungefär som pyruvat eller citrat. Ett (organiskt salt :confused: ) ämne som behövs för att transportera argininen hela vägen fram till rätt ställe i kroppen.
Alfa-keto-glutarat förbränns sedan precis som pyruvat eller citrat i citronsyracykeln och ger lite energi.

adde
2005-06-21, 07:27
Jag tar LEAN tillsammans med KCG, utmärkt kombination. ALC använder jag inte i förbränningsyfte men lägger till i slutet av deffen för att hålla styrkan och uthålligheten.

/adde