handdator

Visa fullständig version : Effektivast


råkkare
2005-06-17, 23:01
vilket är effektivaste sättet att förbränna kalorier på?

spinning 60 minuter eller jogga 60 minuter,själv föredrar jag jogga i och med att man får frisk luft,men i fettförbrännande syfte,vilket stärker och är bäst?

sunkan
2005-06-17, 23:43
vilket är effektivaste sättet att förbränna kalorier på?

spinning 60 minuter eller jogga 60 minuter,själv föredrar jag jogga i och med att man får frisk luft,men i fettförbrännande syfte,vilket stärker och är bäst?

Du involverar ju fler muskler när du springer så det är mest effektivt. Men annars har du ju simmning som bränner en hel del det också :thumbup:

WHITEFOLKS
2005-06-17, 23:45
beror ju självklart på intesiteten men löpning är effektivare eftersom man använder fler kroppsdelar :)

Max
2005-06-18, 10:31
Simning lär ju vara skonsammast, sen spinning och sist löpning/joggning som är skadebrabbaren #1 för mig i alla fall. Och det är riktigt synd eftersom en morgonjogg i bra väder både är dagens höjdpunkt och gratis. Simning är dock också skönt.

aliquis
2005-06-18, 11:48
Löpningen såklart, om det är 1 timme av båda.
Simning har jag för mig inte var alltför bra för att hålla fläsket under kontroll ändå, av någon anledning, kommer inte ihåg varför =P, men ligger man på energiunderskott borde det ju funka hur som helst.