handdator

Visa fullständig version : Prestationshöjande utan pluffs?


throat
2005-06-17, 22:20
Med den skumma titeln så tänker jag nämrast på om det finn bra prestationshöjande som inte gör att man går upp i vatten, dvs blir lite pluffsigare, något som jag märker under de dagarna jag använder min prestationshöjare, som innehåller bl.a. kreatinmonohydrat. Jag är väl rätt utseendefixerad, det kan jag ta, men gillar inte pluffset utanpå rutorna, vilket jag oftast inte har, förutom på träningsdagar då jag käkar mitt 'tillskott'. Ananrs har jag inget "pluffs" what so ever på kroppen, inte ens på träningsdagarna. Det gör mig lite knäpp, så vill reda ut vad som kan ligga bakom.

En snygg deff året runt (och hård fysik) är vad jag söker, och kosten håller jag såpass duktigt att det inte kan vara den som spökar. Någon som förstår vad jag menar och har samma 'problem' eller som kan förklara lite för mig om det hela? Kan det bero på något annat etc. Hittade inte riktigt svaren jag ville ha när jag sökte och letade igenom resultats-trådarna nämligen. Tacksam för svar. Svar som exempelvis 'bygg mer massa för hårdare fysik' undanbedes, det vet jag. Vill bara inte skifta från dag till dag.. hård, soft, hård, soft.. gah ;)


PS. Jag dricker rikligt med vatten om dagarna, cuz i need too, och för att jag förut hörde något om att muskler inte blir lika fasta och hårda om man får i sig för lite vatten. Om det stämmer eller ej vet jag inte, men vatten ska jag ju ha vilket som. DS.

EiseltUK
2005-06-17, 23:34
Du kan testa Kreatinpyruvat/kreapyr eller Kp3/KCG. Med dessa produkter binder du inte vätska.

/ Henrik

WHITEFOLKS
2005-06-17, 23:42
Lite OT till Henrik, har ni kollat på "creatine ethyl ester" och isf vad är dina åsikter om det?

EiseltUK
2005-06-19, 23:54
Lite OT till Henrik, har ni kollat på "creatine ethyl ester" och isf vad är dina åsikter om det?

Kreatin-etylester är bara ännu en i raden av nya kreatinvarienter från Kina som tar fram för den amerikanska marknaden där det finns ett oändrligt sug efter nya mirakelmedel. Det funkar säkert ok som kan vara ett alternativ till t ex Cr-monohydrat men det tillverkas bara i Kina och vad jag sett hittills är kvalitetsdokumentationen och forskning inte tillräcklig.

/ Henrik

WHITEFOLKS
2005-06-20, 00:01
ok tackar! :)