handdator

Visa fullständig version : Twinlabs Opti Fuel 2


m-ttias
2005-06-17, 13:02
Min lillebror fick för sig att köpa 1,5 kilo av Opti fuel 2 från Twinlab. Jag hävdade att det var skit och sa att han kunde äta några smörgåsar efter träningen med lite yogurth vid sidan om istället. Han tränar löpning 4-5 gånger i veckan (intervallpass 2-3 gånger), ingen styrketräning alls förutom lite armhävningar och sit-ups kanske.

En portion opti fuel innehåller:
13,3 gr protein (vassle tror jag)
67 gr kolhydrater (glukosplumerer, glukos och kristallren fruktos)

plus lite aminosyror, mineraler, vitaminer och antioxidanter.

Hur pass bra är det egentligen? Är det helt onödigt (dvs. har jag rätt :cool: ) ?

King Grub
2005-06-17, 13:24
Nej, du har fel. Det är inte skit på något sätt, utan en bra produkt (om än kanske inte prisvärd), som ger betydligt snabbare glykogeninlagring och bättre återhämtning efter hård konditionsträning än mackor och yoghurt. Nödvändiga är inga kosttillskott, men dom är bra hjälpmedel, och vid vissa tillfällen (läs: efter träning) bättre än mat.

Slartibartfast
2005-06-17, 13:29
Att köpa Twinlab är ju som att torka sig i arslet med pengar.

Froddan
2005-06-17, 15:28
Nej, du har fel. Det är inte skit på något sätt, utan en bra produkt (om än kanske inte prisvärd), som ger betydligt snabbare glykogeninlagring och bättre återhämtning efter hård konditionsträning än mackor och yoghurt. Nödvändiga är inga kosttillskott, men dom är bra hjälpmedel, och vid vissa tillfällen (läs: efter träning) bättre än mat.

Finns det ingen bättre produkt då? Så att jag har lite rätt iaf.

/m-ttias

Slartibartfast
2005-06-17, 16:27
Finns det ingen bättre produkt då? Så att jag har lite rätt iaf.

/m-ttias

Maltodextrin och vasslehydrolysat (alt. koncentrat om man är fattig) blandat i lämpliga förhållanden.

Bättre och bättre. Billigare är det och absolut lika bra.

Xponent
2005-06-20, 22:04
En färdig produkt som är bra efter hårdare konditionspass är Vitargo Gainers Gold. Fast den är inte billig den heller.

EiseltUK
2005-06-20, 23:00
Att köpa Twinlab är ju som att torka sig i arslet med pengar.

Det påminner mig om någon ramsa som Twinlab använde när de lanserades i Sverige: "Att träna utan Twinlab är som är jobba utan lön." :D