handdator

Visa fullständig version : Administratör lösenord till mitt licensierade Win XP


Shadow Warrior
2005-06-16, 16:54
Hur får jag tag på det? Jag har inte angivit något, jag behöver reparera min win xp instalation.

Tack på förhand.

reinholdsson
2005-06-16, 17:09
går det inte med blankt då? Annars är det nog redigt svårt.

WHITEFOLKS
2005-06-16, 17:16
det finns diverse util för att reseta / ändra. Sök på windows xp password recovery på google så borde du hitta det du letar efter. Säg till om du fortfarande inte hittar :)

Shadow Warrior
2005-06-16, 17:17
går det inte med blankt då? Annars är det nog redigt svårt.

Nä inte det heller...

Jag fösöker alltid att reparera instalationen varenda jävla gång windows fuckar upp sej men vaje gång slutar det med att jag för göra en ny instalation.... *grr*

Shadow Warrior
2005-06-16, 17:23
det finns diverse util för att reseta / ändra. Sök på windows xp password recovery på google så borde du hitta det du letar efter. Säg till om du fortfarande inte hittar :)

Jo jag hittade lite sånt men jag antar att det är hopplöst ändå eftersom jag inte kan starta min dator då nån windowsfil fuckat upp sej.

WHITEFOLKS
2005-06-16, 17:25
nja vettefan, finns ju en som är en "linuxdist" som man bootar med och bara mountar hd:n. (har jag för mig iaf, var ett tag sen jag hade problem med det.)

Shadow Warrior
2005-06-18, 08:43
Det gick för övrigt inte att instalera om windows eftersom platsen där SYSTEM hammnar är pajj på HDn, undrar om jag behöver en till fläkt eller nått, köpte hårddisken för 4-5månader sen liksom...

WHITEFOLKS
2005-06-18, 13:24
Borde ju täckas av garanti tycker man? :) sorgligt vad kvaliteten på hårddiskar gått ner på sistone.

reinholdsson
2005-06-18, 14:34
Borde ju täckas av garanti tycker man? :) sorgligt vad kvaliteten på hårddiskar gått ner på sistone.


Men man får ju även vad man betalar för. Finns ju vissa "högrisk" diskar, eller fanns iaf. Nu hänger jag inte med i den svängen längre. Men täckas av garantin bör den göras.

Detta kan ju även vara ett måndagsexemplar.

aliquis
2005-06-18, 15:46
Jag råkade ju köpa en maxtordisk när det var samsungdisken jag egentligen skulle ha, maxtordisken är ju skaplig i prestanda men samsungdisken är ju riktigt bra.. och maxtor står väl inte direkt högst vad gäller kvaliten.

Vet inte varför dina diskar rasar, kan väl vara värme som du säger kanske, men klart du får en ny på garantin, fast disken är ju inte det stora problemet, det är ju om man blir av med saker man ville ha kvar.

Seagate har ju 5års garanti, men de gör inte snabbaste diskarna. (men det är kanske marginell skillnad, så egentligen är man väl en idiot som köper något annat).

Shadow Warrior
2005-06-18, 16:29
Jag köpte i allafall en 250gigabajtare seagate baracuda som jag ska roa mej med ikväll *rolleyes*