handdator

Visa fullständig version : %


Peter_M
2005-06-16, 11:45
Hej.
Jag har slagit vad med en kompis i klassen om vem som är störst när skolan börjar igen efter sommaren.
Jag undrar hur många prcoent man kan öka i styrka och storlek på cirka tre månader med tre pass i veckan plus två löpning.
Tacksam för svar.


/Peter

King Grub
2005-06-16, 11:59
Det får du se om tre månader. Bättre svar får du inte, eftersom det är omöjligt att säga i förväg.

negative
2005-06-16, 12:04
Hej.
Jag har slagit vad med en kompis i klassen om vem som är störst när skolan börjar igen efter sommaren.
Jag undrar hur många prcoent man kan öka i styrka och storlek på cirka tre månader med tre pass i veckan plus två löpning.
Tacksam för svar.


/Peter

Vill du öka i muskler maximalt skulle jag skippat löpningen helt, då löpning är muskelnedbrytande. Sen kört 4-5 pass styrka i veckan istället.
Äta varannan timme så du är säker på att du ligger på mer kalorier än du förbrukar, satsa på att ligga på 15% överskott av energiförbrukningen. Då har du gått upp 3-4 kg till höstterminen. Kör tungt 2-8 reps, då brukar styrkan komma snabbt. Tränar du 5 pass i veckan så dela upp kroppen så du kör mellan 1-2 muskelgrupper per pass. Självklart Gainer efter varje pass och sen mer mat inom en timme, och ytterligare ett mål efter två timmar.

Så skulle jag gjort..

Honn
2005-06-16, 12:11
Skippa inte konditionsträningen. Äter du bara tillräckligt så kommer inte 2 pass löpning i veckan påverka dig negativ, snarare tvärt om. En bra kondition gör det lättare att träna hårt.

Peter_M
2005-06-16, 12:17
Vill du öka i muskler maximalt skulle jag skippat löpningen helt, då löpning är muskelnedbrytande. Sen kört 4-5 pass styrka i veckan istället.
Äta varannan timme så du är säker på att du ligger på mer kalorier än du förbrukar, satsa på att ligga på 15% överskott av energiförbrukningen. Då har du gått upp 3-4 kg till höstterminen. Kör tungt 2-8 reps, då brukar styrkan komma snabbt. Tränar du 5 pass i veckan så dela upp kroppen så du kör mellan 1-2 muskelgrupper per pass. Självklart Gainer efter varje pass och sen mer mat inom en timme, och ytterligare ett mål efter två timmar.

Så skulle jag gjort..


Ok.Men om man tar in mer kalorier än man förbrukar, blir man inte fet då?
För styrketräning är väl inte enormt fettförbrännande?

HajduMan
2005-06-16, 12:28
utan överskott bygger du inga muskler alls, och du behöver inte överdriva kalori intaget för då blir du dels fetare

Peter_M
2005-06-16, 12:37
utan överskott bygger du inga muskler alls, och du behöver inte överdriva kalori intaget för då blir du dels fetare


Ok.Sen undrar hur jag ska lägga upp ett till pass i veckan.
Dag 1 kör jag bröst o triceps, dag 2 rygg o axlar och dag 3 ben o biceps.
Vad kan jag köra dag 4?Jag tycker det skulle vara bra att köra det man är sämst/minst på..Är det fel?

Fatalist
2005-06-16, 13:54
Ok.Sen undrar hur jag ska lägga upp ett till pass i veckan.
Dag 1 kör jag bröst o triceps, dag 2 rygg o axlar och dag 3 ben o biceps.
Vad kan jag köra dag 4?Jag tycker det skulle vara bra att köra det man är sämst/minst på..Är det fel?

Det ser bra ut som du har nu, varför köra en fjärde dag ö h t?

Du kommer förmodligen tjäna på en extra vilodag..

Sparrisen
2005-06-17, 13:17
Bra kondis hjälper dig att bygga muskler!

I-BO
2005-06-17, 19:50
Det ser bra ut som du har nu, varför köra en fjärde dag ö h t?

Du kommer förmodligen tjäna på en extra vilodag..

kanske för att lägga till mage och underarmar, som ändå är viktiga delar av kroppen

Peter_M
2005-06-18, 08:30
kanske för att lägga till mage och underarmar, som ändå är viktiga delar av kroppen


Mage kör jag redan efter varje pass.Och underarmar samma dag som ben o biceps.

Allan
2005-06-18, 08:39
Mage kör jag redan efter varje pass.Och underarmar samma dag som ben o biceps.

Magen behöver inte tränas mer än andra muskler. Och öka % i storlek ???? :MrT:


allan

Jay-Z
2005-06-18, 09:15
Magen behöver inte tränas mer än andra muskler. Och öka % i storlek ???? :MrT:


allan


Hehe. Kan riktigt se hur du tuggar fradga framför datorn. ;)

14 %, är min gissning. :D

JAM
2005-06-20, 13:55
Vill du öka i muskler maximalt skulle jag skippat löpningen helt, då löpning är muskelnedbrytande.Jasså, du säger det...? Är det inte så att det helt enkelt är ren och skär *bs* ?

Sonny
2005-06-20, 14:50
Mage kör jag redan efter varje pass.
Sluta med det.. Träna mage en gång i veckan som alla andra muskler, kolla i övningbanken om du är osäker på övningar..

Peter_M
2005-06-20, 16:58
Sluta med det.. Träna mage en gång i veckan som alla andra muskler, kolla i övningbanken om du är osäker på övningar..




Ok.Tack för tipset.