handdator

Visa fullständig version : köra dom resterande seten dan efter


Hannes
2005-06-16, 08:28
alltså brukar köra 10x5 reps/set men igår så orkade jag tex inte alla seten pga av att jag körde slut på bröst igår.

brukar klara 10x5 men igår så var jag seg så det skulle kännas bra att ta igen dem men är det dumt eller bra?

så vad har det för inverkan att köra några set på de övningarna man gjorde igår dan efter ungefär 17-20 timmar efter? överträning? dåligare effekt?
eller vad för effekt får man?

blir det överträning?

tack på förhand

aliquis
2005-06-16, 10:50
Det heter väl att det är rätt marginell skillnad på att köra några set jämfört med ett, även om några ger mer, fast nu har du ju redan kört några så bara för att du kör ännu fler behöver det ju inte gå bättre.

Men om du känner/vill köra dem så gör det, jag kör ibland ikapp det jag missade dagen innan, övertränad lär du ju inte bli, om det får sämre effekt vet jag inte, vem har koll på någon effekt överhuvudtaget av ett pass?

Hannes
2005-06-16, 12:37
Det heter väl att det är rätt marginell skillnad på att köra några set jämfört med ett, även om några ger mer, fast nu har du ju redan kört några så bara för att du kör ännu fler behöver det ju inte gå bättre.

Men om du känner/vill köra dem så gör det, jag kör ibland ikapp det jag missade dagen innan, övertränad lär du ju inte bli, om det får sämre effekt vet jag inte, vem har koll på någon effekt överhuvudtaget av ett pass?

sant, jag ska vänta en dag och köra en extra övning för bröst istället för dom resterande seten.

det du skriver har du alldels rätt i, några set har nog inte särkillt stor effekt på min träning. Det handlar ju bara om en engångs företelse.

tack så mkt :)