handdator

Visa fullständig version : hoppa över träningen?


divin3
2005-06-15, 22:18
Är LITE småförkyld och känns som det kanske är något med halsen, men jag känner mig ganska bra, inte sjuk iaf..

borde jag skippa träningen eller är det inte så farlig?

muddler
2005-06-15, 22:22
tycker du kan köra på... så länge du inte har feber lr ont i halsen som fan... jag skulle tränat i alla fall :)

tricce_17
2005-06-15, 22:25
jag tycker du inte ska köra kan fan leda till hjärtmuskelinflamation.....men gör de som känns rätt för dig

divin3
2005-06-15, 23:11
hur sjuk måste man vara för att något "dåligt" ska hända med en, och hur store är oddsen :S ? jag menar, jag är knappt sjuk, men känner typ av det litegrann

Karl_alfred
2005-06-15, 23:29
Varför är det så farligt att vila?

Beast
2005-06-15, 23:54
Varför är det så farligt att gå och träna med lite halsont... Om man ska mesa för minsta lilla grej kan man lika gärna skita i det helt.

MilkmaN
2005-06-16, 00:40
"Om man skulle hoppa över träningen varje gång man inte var 100% skulle man aldrig få något tränat!"
- En vis man

Slutsats: Känn dig själv och din egen kropp.

blekfet2
2005-06-16, 04:40
personligen så skulle jag nog ta å köra ett styrkepass, dock inte ett cardiopass....

tenchi
2005-06-16, 06:04
Varför är det så farligt att gå och träna med lite halsont... Om man ska mesa för minsta lilla grej kan man lika gärna skita i det helt.

...För då ligger iaf jag sjuk i minst två veckor framöver. en anledning till att jag inte tränar med varken halsont eller snorig näsa.

King Grub
2005-06-16, 06:11
hur sjuk måste man vara för att något "dåligt" ska hända med en, och hur store är oddsen :S ? jag menar, jag är knappt sjuk, men känner typ av det litegrann

Dom är små. Men om du dör eller blir tvungen att vila minst ett halvår pga av en myokardit bara för att du inte kunde vänta ett par dagar med träningen tycker du nog att det inte var värt det. Och det är inte omöjligt; idrottsmän dör varje år i Sverige av att träna med infektion i kroppen.

Tulork
2005-06-16, 09:07
Dom är små. Men om du dör eller blir tvungen att vila minst ett halvår pga av en myokardit bara för att du inte kunde vänta ett par dagar med träningen tycker du nog att det inte var värt det. Och det är inte omöjligt; idrottsmän dör varje år i Sverige av att träna med infektion i kroppen.

Better Safe then sorry!
Jag själv har varit sjuk hela veckan, förkyld, halsont osv osv, men jag väntar med att träna tills jag känner mig 100%! För lixom, så vad då om du missar ett par dagar? På det stora hela gör det inte ett skit igentligen! Äter man ordentlig när man är sjuk osv så tappar man inget. Dessutom är man taggad till tusen när det väl är dags för ett pass!

Så jag håller med kingen, det händer varje år att folk dör/skadas allvarligt pga de inte kunde väntat ett par dagar till!

tricce_17
2005-06-16, 10:35
king_grub vet vad han snackar om :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

E.S
2005-06-16, 11:01
Om jag inte känner mig 100% brukar jag inte träna, oavsett om det är sjukdom eller inte. Dumt att gå och köra ett pass på halva vikterna med dålig teknik och motivation. Ladda istället in för nästa pass och kör riktigt hårt då.

:)

Som Milkman skrev så är det klart att några pass försvinner, men åandra sidan känner jag mig alltid motiverad när jag går till gymmet = positiv inlärning. Att vara på gymmet ska vara ett nöje inte en plåga, då håller man sig motiverad längre.

divin3
2005-06-16, 11:35
joo det låter ju vettigt att vila ut några dagar än att sedan få bita i det sura äpplet och vila 100dagar

Jax
2005-06-16, 11:44
Om man skulle vila varje gång man inte känner sig 100%-ig skulle man ju aldrig få träna. Som Holm sa en gång: "Vaknar jag utan att ha ont någonstans så vet jag att något är fel". Nu ska man visserligen vara lite försiktigare när det gäller sjukdom, men en lättare förkylning ser inte jag som anledning till vila. Men om pulsen stiger fort när du tränar så sluta, då har du antagligen en infektion i kroppen och då är det obra att träna.

Wooch
2005-06-16, 17:52
Om man skulle vila varje gång man inte känner sig 100%-ig skulle man ju aldrig få träna. Som Holm sa en gång: "Vaknar jag utan att ha ont någonstans så vet jag att något är fel". Nu ska man visserligen vara lite försiktigare när det gäller sjukdom, men en lättare förkylning ser inte jag som anledning till vila. Men om pulsen stiger fort när du tränar så sluta, då har du antagligen en infektion i kroppen och då är det obra att träna.

Bra sagt.

W-NetAlm
2005-06-17, 12:34
Du Kan köra mindre ansträngande styrke . TEX.. Tunga vikter få gånger. Men e de extremt förkyld ska du bara vila.

W-NetAlm
2005-06-17, 12:35
Du Kan köra mindre ansträngande styrke . TEX.. Tunga vikter få gånger. Men e de extremt förkyld ska du bara vila.
------------------------------------------------------------------------

[Be Cool, Stay in School motherfuckers.]

Beast
2005-06-17, 13:13
Du Kan köra mindre ansträngande styrke . TEX.. Tunga vikter få gånger. Men e de extremt förkyld ska du bara vila.

När fan blev det LÄTTARE när man kör TUNGT? Det stressar mer.

Cidersson
2005-06-17, 14:18
Personligen så vet jag hur svårt det är att hoppa över ett pass och ibland är man inte riktigt säker på om det verkligen är sjukdom eller om det är psyket som gör det värre än vad det är. Jag vilar alltid om jag känner mig krasslig, tränar jag så slutar det med att jag är borta 1 vecka istället för 1 dag. Det beror ju lite på vad man har för träningschema. Jag har ett 5-dagarsschema där jag lätt kan skjuta upp måndagens träning till tisdagen och träna en dag in på helgen istället.

Jag gissar på att kroppen behöver näringen till att bekämpa de ondskefulla bacillerna istället för att bygga muskler :)