handdator

Visa fullständig version : Skriv på för fortsatt kraftsport på TV3 och ZTV


Complete
2005-06-15, 15:05
Det har kommit till vår kännedom att Viasat (bl.a. TV3 och ZTV) beslutat sig för att lägga ner sändningarna av Sveriges- och Världens Starkaste Man.

Med Magnus Samuelsson i spetsen för den svenska eliten är detta ett program som underhåller och engagerar människor i Sverige med stor genomslagskraft, tittarsiffrorna har i alla år legat på topp.
Orsaken sägs vara en nytillsatt kvinnlig programchef som ej vill ha styrkesporter i TV3 eller ZTV. :whipped: Sorgligt tycker vi och hoppas att vi kan ändra denna attityd genom att visa i detta upprop att vi är många som gillar att se kraftsport på TV.

Och så var det där med länkningar till webshopar. Förbjudet, förbjudet, förbjudet, förbjudet. //Jörgen

påven
2005-06-15, 15:08
det är väl lika bra, tycker treans rapportering från SSM suger. Eurosport är mycket bättre

Zozza
2005-06-15, 15:10
"36 har skrivit på " mäktigt *rolleyes*

påven
2005-06-15, 15:14
"36 har skrivit på " mäktigt *rolleyes*
Även en tusenmilafärd börjar med ett litet steg. Det var visst nån vis man som sa så en gång =)

TrasMannen
2005-06-15, 15:14
40 nu! :thumbup:

Honn
2005-06-15, 15:17
Ser hellre att eurosport tar över sändningarna. Då slipper man kanske Lasse + att de kanske sänder tävlingarna när resultaten är någorlunda färska.

Myten
2005-06-15, 15:54
det är väl lika bra, tycker treans rapportering från SSM suger. Eurosport är mycket bättre

Han är tuff, Colin Bride eller vad han heter!

z_bumbi
2005-06-15, 16:02
Är det bara jag som reagerar när huvudsponsorn för ett program går ut och tigger stöd för ett program på olika forum?
Är det så man sköter förhandlingar numera inom tv-branchen?

Prankie
2005-06-15, 16:05
Istället för göra en lista så blir det 3 mail till viasat för varje person som skriver på, lagom med spam säger jag bara. De kommer ju blocka alla mail från GG direkt. :D

Jense
2005-06-15, 17:53
typiskt. de bytar SSM och WSM mot britneys dokusåpa. märks det är en käck tjej som fått jobbet

tp_88
2005-06-15, 17:58
typiskt. de bytar SSM och WSM mot britneys dokusåpa. märks det är en käck tjej som fått jobbet
Så länge tittarsiffrorna är högre där ( och programmet inte kostar mycket mer att sända, eller inte mer i förhållande till antal tittare man får ) så är det nog TYVÄRR inte mycket att göra åt. Jag beklagar det ( nästan iaf ) lika mycket som du!

Dumleman
2005-06-15, 18:04
Jaha men hur ska nu GG få besökare till sin extremt vackra och genomtänkta site? De kanske registrerar domänerna www.tw3.se och www.viasatt.se? :D

Bonnie
2005-06-15, 18:05
Tror du eurosport har nått intresse i att producera/sända Sveriges Starkaste Man?

Ser hellre att eurosport tar över sändningarna. Då slipper man kanske Lasse + att de kanske sänder tävlingarna när resultaten är någorlunda färska.

nordland
2005-06-16, 10:53
Det bästa vore ju om någon svensk sportkanal kunde gå in och ta över sändningarna. Ex Sportexpressen eller canal+Sport och då med någon mer sakkunnig än Lasse Kinch bakom mikrofonen.. Axklo och Grape skulle npg kunna bli ett riktigt radarpar.

ZLTN
2005-06-17, 18:25
Hm, ja, det är väl ungefär så jag känner det också. Sen sägs det att de ska ta bort Rallarsving också som jag personligen tyckte var ett ganska kul program.. *popcorn*

WTF dom får ju inte ta bort rallarsving!!! Asgöddit program ju... :furious: