handdator

Visa fullständig version : AF/Fitness vs BB


Ironbabe
2005-06-15, 10:46
Hör ofta kommentaren: Överge fjollsporten och gå över till BB istället.. Vad är det som är så fjolligt med AF och så macho med BB undrar jag :confused:

Plizz förklara för mig :)

Slartibartfast
2005-06-15, 10:48
Ja, det kan man undra.

TheLoser
2005-06-15, 10:56
Antar att det är väldigt många pojkar som säger det?
Pojkarnas uttalande har ju endast med penisförlängar fenomenet att göra. Ju större du är desto mer man är du desto större *** har du osv. Men nu när du är flicka så vet i fan hur man resonerar.

//TheLoser

Sverker
2005-06-15, 11:13
AF är helt OK. Själv är jag helkass på chins och usel på dips :(

Piranha
2005-06-15, 11:18
My 5 cents.

BB = jag går in för att bygga muskler till 100% och jag skiter i att folk tycker det är fult .

AF = Jag vill bli sådär lagom snygg så brudarna gillar mig.

BF = Jag vill vara snygg , men orkar inte anstränga mig på hinderbanan etc.

SL = Jag skiter i allt och vill ha kul.

Allan
2005-06-15, 18:34
Man måste komma ihåg att AF-killar idag skulle ha kunnat placera sig mycket bra på byggartävlingar under åttiotalet. För att inte tala om tjejerna. Det finns en del som tycker att det är en lightversion - jo, tjena. Testa lite chins och dips och avsluta med en tur i roddmaskinen så får vi se vilka "mesarna" är. Jag kan lova en nära-döden-upplevelse!

allan

pellepedal
2005-06-15, 18:36
Hör ofta kommentaren: Överge fjollsporten och gå över till BB istället.. Vad är det som är så fjolligt med AF och så macho med BB undrar jag :confused:

Plizz förklara för mig :)

Finns ingen förklaring. Det bara är så.
*flex*

Yankeee
2005-06-15, 18:38
Äh, det är väl bb om några som är fjollor?

Popeye
2005-06-15, 18:41
Hehe, det är väl bland killarna som AF räknas som fjollor, eller?
Bland tjejer är väl AF så nära idealet man kan komma med dagens gängse accepterade kroppsideal.

Allan
2005-06-15, 18:45
Kan lova att Martin Hanzel, eller Hasse Brandt, eller varför inte vår egen Alexfit skulle springa i cirklar runt 99 procent av alla de som kallar sig bodybuilders.


allan

Pudzianovski
2005-06-15, 18:49
Jag är emot BB/Fitness eftersom man döms efter hur kroppen ser ut.

Skulle mycket hellre se i fitness att man bara körde prestatiosmoment som chins/dips/rodd/ och ngt mer kanske.

*flex*

pellepedal
2005-06-15, 19:16
Kan lova att Martin Hanzel, eller Hasse Brandt, eller varför inte vår egen Alexfit skulle springa i cirklar runt 99 procent av alla de som kallar sig bodybuilders.


allan

Har de bråttom eller? *screwy*

Vad kallar du dig själv nu för tiden Allan?

thomast
2005-06-15, 19:37
Vad betyder förkortningen AF? Ser den rätt ofta men vet inte vad den betyder. :em:

Jense
2005-06-15, 19:46
Vad betyder förkortningen AF? Ser den rätt ofta men vet inte vad den betyder. :em:



athletic fitness

och allan, vad menade du med din jämnförelse? att AF skulle va kvicka och snabba sen fälla ner den stora byggaren? eller menade du bara att de är snabbare?

Kwon
2005-06-15, 19:48
Anses väl mer macho att kunna lyfta mer och ha större muskler än att kunna springa snabbt och ha bra kondition? Vad vet jag! :D

Langster
2005-06-15, 19:59
Hör ofta kommentaren: Överge fjollsporten och gå över till BB istället.. Vad är det som är så fjolligt med AF och så macho med BB undrar jag :confused:

Plizz förklara för mig :)
Jag tycker nästan att det är tvärtom. AF har ju faktiskt prestationsmoment och man bedöms inte endast efter utseendet.

Men killarna som håller på med AF är väl faktiskt överlag mer metrosexuella än byggare (som har andra problem). Antagligen är det därifrån det kommer...

Ninjasmurf
2005-06-15, 21:28
Tycker det borde införas en Athletic Fitness extrem med chins, dips, bänkpress med kroppsvikten samt hinderbana och rodd... överlevare får diplom...

Überbiffen
2005-06-15, 21:39
Roligt med killar som gnäller på AF och predikar om BB är att många inte ens kommit upp i AF-klassen.

Sheogorath
2005-06-15, 21:55
Tycker det borde införas en Athletic Fitness extrem med chins, dips, bänkpress med kroppsvikten samt hinderbana och rodd... överlevare får diplom...

Hellre maxreps i chins, dips och knäböj (SL-regler för utförande) med 1.5 eller kanske t.o.m. 2 gånger kroppsvikten utan utrustning, plus konditions/snabbhetsmomenten *flex*. Bänkpress behövs inte eftersom pattstyrkan mäts med dips.

Ninjasmurf
2005-06-15, 22:03
Hellre maxreps i chins, dips och knäböj (SL-regler för utförande) med 1.5 eller kanske t.o.m. 2 gånger kroppsvikten utan utrustning, plus konditions/snabbhetsmomenten *flex*. Bänkpress behövs inte eftersom pattstyrkan mäts med dips.
tänkte mest på underhållningsvärdet...alla kan ju relatera till bänkpress (alla som inte tränar frågar hela tiden vad man tar i bänk), fast knäböjen var en kul idé

Langster
2005-06-15, 22:28
Hellre maxreps i chins, dips och knäböj (SL-regler för utförande) med 1.5 eller kanske t.o.m. 2 gånger kroppsvikten utan utrustning, plus konditions/snabbhetsmomenten *flex*. Bänkpress behövs inte eftersom pattstyrkan mäts med dips.
Tjohejsan vad många reps det skulle bli i Böj med 2xkroppsvikten... *screwy*

Myten
2005-06-15, 22:31
Jag tycker nästan att det är tvärtom. AF har ju faktiskt prestationsmoment och man bedöms inte endast efter utseendet.

Men killarna som håller på med AF är väl faktiskt överlag mer metrosexuella än byggare (som har andra problem). Antagligen är det därifrån det kommer...


Vilka tänker du på, allt nytt folk på gymmet?

Langster
2005-06-15, 22:35
Vilka tänker du på, allt nytt folk på gymmet?
Jag tänker på dig. The man, the myth, the legend.

Myten
2005-06-15, 22:51
Jag tänker på dig. The man, the myth, the legend.

Bodyfitness, dock saknar jag solbrännan, massan, vaxet och kepsen!

Sheogorath
2005-06-15, 22:57
Tjohejsan vad många reps det skulle bli i Böj med 2xkroppsvikten... *screwy*

Det blir till att ligga i med benträningen. Jag skrev "1.5 eller kanske t.o.m. 2 gånger kroppsvikten". Vad bråkar du om? Naturligtvis lutar jag åt 1.5 gånger kroppsvikten om jag skriver så.

Myten
2005-06-15, 23:07
Det blir till att ligga i med benträningen. Jag skrev "1.5 eller kanske t.o.m. 2 gånger kroppsvikten". Vad bråkar du om? Naturligtvis lutar jag åt 1.5 gånger kroppsvikten om jag skriver så.


Han är rädd om dig pojk, vill ju att du skall börja växa!

Popeye
2005-06-16, 05:23
Tävlande inom AF verkar inte vara sådär överdrivet feta. -> 2x kroppsvikten borde ju funka.

Piranha
2005-06-16, 07:23
Tävlande inom AF verkar inte vara sådär överdrivet feta. -> 2x kroppsvikten borde ju funka.

:laugh: :laugh: :laugh:

Vi kan väl fråga FlexOnline Vic_1982 och Action hur många reps de gör på en 180 ca i böjen.

Action
2005-06-16, 07:35
:laugh: :laugh: :laugh:

Vi kan väl fråga FlexOnline Vic_1982 och Action hur många reps de gör på en 180 ca i böjen.


"Light weight, liiiight weight buddy!!"

Ironbabe
2005-06-16, 07:35
:laugh: :laugh: :laugh:

Vi kan väl fråga FlexOnline Vic_1982 och Action hur många reps de gör på en 180 ca i böjen.
:) Undrar hur många jag skulle göra på 135 kg?? Nån gissning?? *popcorn*

tinus
2005-06-16, 07:41
:) Undrar hur många jag skulle göra på 135 kg?? Nån gissning?? *popcorn*


Måååånga...så klart!! :D :hbang:

pellepedal
2005-06-16, 08:41
Roligt med killar som gnäller på AF och predikar om BB är att många inte ens kommit upp i AF-klassen.

Vad har det med saken att göra.

Jag älskar att kolla på Freestyle Motocross, men jag tycker vanlig Motocross är dötråkigt att kolla på. Det har väl inget med min egen förmåga att åka motorcykel att göra eller hur.

adde
2005-06-17, 08:29
Vad har det med saken att göra.

Jag älskar att kolla på Freestyle Motocross, men jag tycker vanlig Motocross är dötråkigt att kolla på. Det har väl inget med min egen förmåga att åka motorcykel att göra eller hur.

Men tycker du att de som kör vanlig motocross är fjollor, men de som kör FMX är tuffa?

/adde

FlexOnline
2005-06-17, 09:11
:laugh: :laugh: :laugh:

Vi kan väl fråga FlexOnline Vic_1982 och Action hur många reps de gör på en 180 ca i böjen.


Kan vi inte fråga vad Piranha gör för tider på sträckorna 100, 400 och 3000 meter istället? *innocent*

Btw, jag har gjort 6 reps i 100 kilo frontsquats :hbang:

Piranha
2005-06-17, 09:42
Kan vi inte fråga vad Piranha gör för tider på sträckorna 100, 400 och 3000 meter istället? *innocent*

Btw, jag har gjort 6 reps i 100 kilo frontsquats :hbang:


3000 meter är du galen , jag kommer ju dö då av vätskebrist.

Myten
2005-06-17, 10:36
Kan vi inte fråga vad Piranha gör för tider på sträckorna 100, 400 och 3000 meter istället? *innocent*

Btw, jag har gjort 6 reps i 100 kilo frontsquats :hbang:


Hjärtinfarkt?

pellepedal
2005-06-17, 11:54
Men tycker du att de som kör vanlig motocross är fjollor, men de som kör FMX är tuffa?

/adde

Det jag menade var att man behöver inte vara större än en AF-utövare för att tycka att BB är en roligare sport än AF.

Förstår du?

aliquis
2005-06-17, 11:57
Jag ser väl iofs AF som något försteg till BB, dvs de som är för små för att tävla i BB får köra AF sålänge ;)
Men å andra sidan har ni ju en del konditions- och uthållighetsgrejer med. Säkert jag/vi/de som är för dåligt insatta.

aliquis
2005-06-17, 12:13
Antar att det är väldigt många pojkar som säger det?
Pojkarnas uttalande har ju endast med penisförlängar fenomenet att göra. Ju större du är desto mer man är du desto större *** har du osv. Men nu när du är flicka så vet i fan hur man resonerar.

//TheLoser
Inte för att säga att du har fel. Men ändå lite kul att en tjej anser sig ha koll på hur killarna tänker men inte ha någon aning om hur tjejer som vill bli grövre resonerar...

Kanske i stil med ju större chans att klara sig ifrån män som tror sig ha stor ***?

Matte_Maiden
2005-06-17, 12:26
Inte för att säga att du har fel. Men ändå lite kul att en tjej anser sig ha koll på hur killarna tänker men inte ha någon aning om hur tjejer som vill bli grövre resonerar...

Kanske i stil med ju större chans att klara sig ifrån män som tror sig ha stor ***?

Är det inte en kille? :confused: