handdator

Visa fullständig version : kost och tränings rådgivning på lunar!


Jesper
2005-06-15, 09:26
http://www.lunarstorm.se/usr/usr_presentation.aspx?userid={2cbebf4a-050f-4c67-849b-a3a9dfbacf66} :hbang: :hbang:

Tricklev
2005-06-15, 09:37
Trots att jag skämms så måste jag säga att jag gick in och läste det.


Den killen är en idiot. No offence

Rockhard
2005-06-15, 10:21
he he skön kille :)

Sonny
2005-06-15, 10:44
hahahaha :laugh:

jwzrd
2005-06-15, 10:49
Iofs snäppet roligare att störa sig på något på ett fjårtisforum än att en fjårtis har dålig koll på något. MAN FÅR ha dålig koll då.

Bjorne
2005-06-15, 11:03
Bara jag som inte orkar läsa allt det där? Någon som kan kopiera in något där han har fel? :)

Tricklev
2005-06-15, 11:04
"8.Hur mycket ska jag äta?

Svar: personer som är i "uppbygnadsfasen" ska äta mellan
3500-7000 kcal (kalorier)"

Fyfan vräka i sig 7000kcal om dagen känns inte hälsosamt :MrT:

TheLoser
2005-06-15, 11:07
en viss herr Gunde käkade upp mot 10 000 kcal per dag när han låg på topp. Tror herr elofsson också ligger däromkring.

//TheLoser

Sparrisen
2005-06-15, 11:09
en viss herr Gunde käkade upp mot 10 000 kcal per dag när han låg på topp. Tror herr elofsson också ligger däromkring.

//TheLoser

Fast då är man ju skidåkare... ;)

btw så har jag inte läst lunar grejen.

Tricklev
2005-06-15, 11:11
en viss herr Gunde käkade upp mot 10 000 kcal per dag när han låg på topp. Tror herr elofsson också ligger däromkring.

//TheLoser


Jo, men ring mig när Gunde är kroppsbyggare.

TheLoser
2005-06-15, 11:11
Fast då är man ju skidåkare... ;)
Ja det är klart att de är lite extrema men jag syftade mest på att tricklev tyckte att det verkade ohälsosamt.

//TheLoser

Tricklev
2005-06-15, 11:13
Ja det är klart att de är lite extrema men jag syftade mest på att tricklev tyckte att det verkade ohälsosamt.

//TheLoser

Hur funkar det med tankeverksamheten idag?

Låt mig måla upp en bild åt dig.

Jag förbränner 2500kalorier om dagen, men äter 7000kcal, vilket ger mig ett överskott på 4500kalorier om dagen. Jipiiee, jag går upp över ett halft kilo om dagen, hälsosamt.

Edit: Och nu när jag uppenbarligen har vunnit över TheLoser så vill jag tilläga: :thefinger

TheLoser
2005-06-15, 11:19
Hur funkar det med tankeverksamheten idag?
Alldeles utmärkt tackar som frågar.

Låt mig måla upp en bild åt dig.

Jag förbränner 2500kalorier om dagen, men äter 7000kcal, vilket ger mig ett överskott på 4500kalorier om dagen. Jipiiee, jag går upp över ett halft kilo om dagen, hälsosamt.
Tja, jag kan inte annat än hålla med. Det hade säkert inte varit hälsosamt för dig. Men det har jag aldrig påstått heller.

Edit: Och nu när jag uppenbarligen har vunnit över TheLoser så vill jag tilläga: :thefinger
:laugh:

//TheLoser

s_himself
2005-06-15, 11:22
Men är man bodybuilder från tyskland så behöver man 7k kcal/dag :D eller vänta nu.. det gäller kanske amerikaner .. hmmm ... *rolleyes*

mangemani
2005-06-15, 11:26
nån borde låsa in honom.
var ju nästan pinsamt att läsa vissa punkter i texten.

Tricklev
2005-06-15, 11:27
Det är FÅ svenska kroppsbyggare som behöver 7k kalorier om dagen, och det är YTTERST få kroppsbyggare på lunarstorm som behöver 7000kalorier om dagen :D

Piranha
2005-06-15, 11:30
Tcog ?????

dude
2005-06-15, 11:34
"8.Hur mycket ska jag äta?

Svar: personer som är i "uppbygnadsfasen" ska äta mellan
3500-7000 kcal (kalorier)"

Fyfan vräka i sig 7000kcal om dagen känns inte hälsosamt :MrT:

jag käka 7000kcal om dagen förut det var jobbigt som fan och jag blev tjock :D iofs jävligt stark men det försvann sen när jag deffa...

TheLoser
2005-06-15, 11:35
Det är FÅ svenska kroppsbyggare som behöver 7k kalorier om dagen, och det är YTTERST få kroppsbyggare på lunarstorm som behöver 7000kalorier om dagen :D

Hur många som behöver 7k kalorier har jag ingen aning om. Det enda jag har sagt är att Gunde och elofsson åt 10k kalorier dvs att det är inte ohälsosamt för dem som behöver det.

//TheLoser

JAM
2005-06-15, 11:44
Iofs snäppet roligare att störa sig på något på ett fjårtisforum än att en fjårtis har dålig koll på något. MAN FÅR ha dålig koll då.
Jag håller med där... SÅ jävla skitdåligt var det väl inte det han skrivit. Visst, dålig koll, men ändå tyckte jag inte att det var så otroligt värdelöst.

Karl_alfred
2005-06-15, 11:46
Orka bry sig, finns väll sånna där personer överallt.

Fatalist
2005-06-15, 11:48
Jag tycker det var skitkul :D :laugh:

JoelR
2005-06-15, 11:59
Det vore skönt att ha den där bodybuildern här på brädan, han verkar kunna jävligt mycket :em:

Loke
2005-06-15, 12:18
Äh, vad löjliga ni är, faktum är att han verkar ha ganska bra koll. Om alla som styrketränade kunde så där mycket så skulle kanske den genomsnittlige svensken vara nåt halvt kilo grovare.

Sen finns det väl en del saker som är helt fel, men det är sånt man får ta. Tro det eller ej, men ibland säger säkert king grub också saker som senare visar sig vara helt fel. Det är summan av kunskaperna som räknas, och den tycks ändå vara högre än snittet hos den här killen.

MilkmaN
2005-06-15, 12:18
Roligaste var ju hans flickvän längst ner. Kunde han inte tagit ett finare foto på henne eller?

Chandler
2005-06-15, 12:22
Jag håller med där... SÅ jävla skitdåligt var det väl inte det han skrivit. Visst, dålig koll, men ändå tyckte jag inte att det var så otroligt värdelöst.

:thumbup:
Vissa punkter var nog tveksamma och nivån på svenskan var inte riktigt den vi finnar förväntar oss ( :D ), men jag skulle ha varit nöjd om jag hade haft lika bra koll i den åldern.

Lodiz2
2005-06-15, 12:50
jag tycker det verkar som att många klagar, antagligen mest för att det är från lunar
varför inte lägga upp lite av det som är fel då?
själv tycker jag inte att han har så dåliga frågor och svar dock så orkade jag ite läsa precis allt


tycker det verkar som att han har en del koll på vad han sysslar med
http://www.lunarstorm.se/dry/dry_view.aspx?PostID={2a817ac2-7b23-433c-ae4f-cbbf48dd54cf}&UserID={2cbebf4a-050f-4c67-849b-a3a9dfbacf66}

påven
2005-06-15, 12:57
ähh gå in på Hackstait och läs hans dagböcker. ni som saknar hans sjuka inlägg här på brädan kommer gilla de

mr ruhl
2005-06-15, 13:12
"8.Hur mycket ska jag äta?

Svar: personer som är i "uppbygnadsfasen" ska äta mellan
3500-7000 kcal (kalorier)"

Fyfan vräka i sig 7000kcal om dagen känns inte hälsosamt :MrT:

jag har vid vissa tillfällen ätit runt 7000kcal när jag bulkat, inte har jag då mått dåligt av det, enda problemet är ju att ta bort fettet man fått när man legat på ett kaloriöverskott en tid, men starkare blir man!

Wooch
2005-06-15, 13:33
Han har någorlunda koll så han är inte helt uppåt väggarna som jag först trodde.

Kebab-Arne
2005-06-15, 13:39
Vissa av hans svar var det perfekt stavning på, andra bestod av "å" och "...".

Så jävla illa tyckte jag inte det var. Sen kanske han läst två nummer av BK och utnämner sig till expert.

En till grej:

"Svar: Ja. Proteinpulver = pulver med protein som ger bra
återhämtning, Glutamin = imun-förstärkare (L-Glutamin) och
återhämtnings-förstärkare, Kreatin = bra för återhämtning och
gör dig pigg, Aminosyror = bra för återhämtning och volymökare
& Vitaminer+Mineraler"

Han har nog missat lite grann vad proteiner är uppbyggda av.

Razamanaz
2005-06-15, 15:25
"1. Hur kan jag fetförbränna?

Svar: Genom att träna hårt, äta bra och ha tålamod."



Hehe, det som krävs är ett kaloriunderskott. Du kan träna jättehårt, äta väldigt bra men du äter mer än du förbrukar, då går du inte ner i vikt.

Lite kul att läsa, med tanke på att han uttalar sig som en expert men han lär sig nog snart mer får vi hoppas. ;)

skaparn
2005-06-15, 15:38
Men vaddå? Hur hittade trådskaparen honom då? Surfade runt på lunar efter andra bodybuilders att chatta med? Det om något är pinsamt.

Pez
2005-06-15, 15:54
Läste igenom rasket.. och visst - killen målar upp en måltavla i pannan på sig själv med sättet han uttrycker sig.. men det är inga större fel på det som står där på första sidan. Bodybuilding ur en 16-årings perspektiv typ.
Sen att ni i 15 till 19-årsåldern här på forumet känner er tvungna att förklara just hur fånig han är..tjaa..det ligger ju i själva naturen av att vara ung och osäker, inte sant? :)

(no pun intended)

Vänd på steken - ska de som kan mer än er här på forumet håna er när ni kommer med en i deras ögon lätt eller dum fråga?

Pez
2005-06-15, 15:58
"1. Hur kan jag fetförbränna?

Svar: Genom att träna hårt, äta bra och ha tålamod."



Hehe, det som krävs är ett kaloriunderskott. Du kan träna jättehårt, äta väldigt bra men du äter mer än du förbrukar, då går du inte ner i vikt.

Lite kul att läsa, med tanke på att han uttalar sig som en expert men han lär sig nog snart mer får vi hoppas. ;)
Är det ovanstående fel då?

Säg mig vad du anser är det bästa sättet när du ska förklara hur man kommer i form för nån som inte har grundläggande koll på träning, förbränning eller kost av följande:

1. Träna hårt, äta bra och ha tålamod.
Eller
2. Ligg på kaloriunderskott - det är allt som betyder nåt.










Nr. 2 är imo ungefär som att propagera för anorexia som deffmetod.. tänk till nu. Men jag gissar på att du tillhör "15-19år" och då är du som sagt ursäktad.

Razamanaz
2005-06-15, 16:05
Är det ovanstående fel då?

Säg mig vad du anser är det bästa sättet när du ska förklara hur man kommer i form för nån som inte har grundläggande koll på träning, förbränning eller kost av följande:

1. Träna hårt, äta bra och ha tålamod.
Eller
2. Ligg på kaloriunderskott - det är allt som betyder nåt.










Nr. 2 är imo ungefär som att propagera för anorexia som deffmetod.. tänk till nu. Men jag gissar på att du tillhör "15-19år" och då är du som sagt ursäktad.


Hmm, kom på att de inte var så klyftigt sagt av mig. My bad. *slap*

Arne Persson
2005-06-15, 16:07
Tack gode gud för alla nätexperter! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

aliquis
2005-06-15, 16:28
Trots att jag skämms så måste jag säga att jag gick in och läste det.
Den killen är en idiot. No offence
Var väl inte mer galet än något annat här.

rolf
2005-06-15, 16:29
fniss. jag borde nästan be honom att göra ett schema åt mig :D

kalle_banan
2005-06-15, 16:30
kan inte nån lunarreggad snubbe lägga upp texten så vi normala människor kan få ta del av humorn? det verkar helfestligt! :thumbup:

aliquis
2005-06-15, 16:30
Bara jag som inte orkar läsa allt det där? Någon som kan kopiera in något där han har fel? :)
Lycka till åt den som skall göra det, han säger iofs att sova utgör 50% av alltsammans, mat 35% och träning 15%, men det är nog inte helt galet, och att avancerade bbs skall dela kroppen i 4-5 split och köra 12-16 set/muskelgrupp, men det är väl inte heller mycket mer konstigt än något annat här... och så var det väl att köra magen så många reps man kan, det är väl det enda jag kan komma på som isf skulle vara "galet", men som sagt, utöver hans namn och att det är lunarstorm ser jag inte riktigt problemet.

aliquis
2005-06-15, 16:32
Det vore skönt att ha den där bodybuildern här på brädan, han verkar kunna jävligt mycket :em:
När postar du din tråd med dina tips?

Pez
2005-06-15, 16:33
fniss. jag borde nästan be honom att göra ett schema åt mig :D
Få se..

16 år - ja, du stämmer in på profilen.
Carry on. :thumbup:

TCOG
2005-06-15, 16:46
Tcog ?????

nämner du mitt namn i detta sammanhanget med denna killen från lunar?!?!

SKÄMS!!!!!

Pez
2005-06-15, 17:12
Kom igen nu... jag trodde bättre om de flesta medlemmarna som fånat sig här...
Kolozzeum bygger till stor del på principen "alla måste börja nånstans".
Att racka ner på en kille, visserligen B&K-skadad, som uppenbarligen gillar att träna och är villig att dela med sig av det han kan/gillar att göra är ganska fånigt, tycker ni inte?

Vet inte vem killen är, chansen finns att han är medlem här, men jag vet att häckla honom inte ger mig nåt - det stadiet när jag mådde bra av försöka verka ballare än nån som kan mindre än mig (tjaa.. i vissa fall här stämmer ju inte ens det) växte jag ifrån för länge sedan.. det handlar i grund och botten om en mognadsfråga. Ja - det är omoget att kasta sig in i en skitkastartävling för att bygga upp sitt kollektiva självförtroende. I mina ögon är alla som fånat sig här i tråden små jävla skitungar som lider av komplex för att dom inte är så balla och "grova" som dom skulle vilja vara... en del växer aldrig ifrån det, förhoppningsvis kommer ni göra det. Tänk till nu ffs...

Skoja är en sak, jargong en annan.. att häckla en person bara för att du känner igen dina egna svagheter i honom/henne är inget annat än ett bevis på att du är just det - svag.

King Grub
2005-06-15, 17:14
Tuffa killar här som gör sig lustiga över någon som visar entusiasm och som dessutom inte är helt ute och cyklar, definitivt inte för sin ålder. :thumbup:

PowPow
2005-06-15, 17:16
kan inte nån lunarreggad snubbe lägga upp texten så vi normala människor kan få ta del av humorn? det verkar helfestligt! :thumbup:

Hade inte trådskaparen lagt in en länk som endast funkar när man är inloggad så hade alla kunnat se det. Men nu gör jag en insats (=

http://www.lunarstorm.se/Bodybuilder_man

Jesper
2005-06-15, 17:42
Men vaddå? Hur hittade trådskaparen honom då? Surfade runt på lunar efter andra bodybuilders att chatta med? Det om något är pinsamt.

precis. jag har en lunar. erkänner.

Fatcan
2005-06-15, 17:50
Kan ingen klistra in texten? Jag kommer inte åt den.

Trance
2005-06-15, 18:00
Vad var det för fel med den texten? Han hade ju mer rätt än fel och skall inte folk på ett byggarforum vara glada över fler upptäcker deras sport?

Man har sett bra mycket värre än det och grabben är 16 år och hade rätt sunda värderingar tycker jag. Så det är nog ni som dissar han som är idioter, sorry.

Allan
2005-06-15, 18:04
Man har sett bra mycket värre än det och grabben är 16 år och hade rätt sunda värderingar tycker jag. Så det är nog ni som dissar han som är idioter, sorry.

Instämmer. Jag kan säkert leta upp ett antal inlägg skrivna här av vissa, som skulle skämmas ögonen ur sig om det lades upp igen. Ge killen en eloge för att han brinner för det han gör.


allan

Destra
2005-06-15, 18:06
Det som jag tycker är pinsam är att han målar upp sig själv som en expert. Visst kan han säkert relativt mycket för sin ålder, men någon expert är han ju uppenbarligen inte.

från och med nu ska jag oxå börja kalla mig för "Bodybuildare". :D

Trance
2005-06-15, 18:13
Det som jag tycker är pinsam är att han målar upp sig själv som en expert. Visst kan han säkert relativt mycket för sin ålder, men någon expert är han ju uppenbarligen inte.

från och med nu ska jag oxå börja kalla mig för "Bodybuildare". :D


Du menar du gör:
"bodybuilding (eng., 'kroppsbyggande'), systematisk träning inriktad på att utveckla kroppens muskler i styrka och volym. Träningen består främst av styrketräning med hjälp av redskap som hantlar och skivstänger. Utövaren av bodybuilding ägnar även särskild uppmärksamhet åt kostens sammansättning."
från www.ne.se

Speciellt om man har för avsikt för att tävla så småningom så är det väl inga problem att kalla sig det? Enbart för han inte är stor som ronnie så kan han väl kalla sig för det ändå? Hur ofta trackar du en 16 åring som kallar sig fotbollspelare även om han inte är lika bra som de i landslaget?

Skulle du även gnällt om han skulle sagt hur en fotbollsspelare skulle ätit och lägga upp sin träning? Även om han inte var utbildad tränare och expert på kost?

Sluta gnäll och acceptera att bodybuilding kan vara en sport för vissa, inte en sysselsättning för gudar och "freaks".

Grisen
2005-06-15, 18:13
Kom igen nu... jag trodde bättre om de flesta medlemmarna som fånat sig här...
Kolozzeum bygger till stor del på principen "alla måste börja nånstans".
Att racka ner på en kille, visserligen B&K-skadad, som uppenbarligen gillar att träna och är villig att dela med sig av det han kan/gillar att göra är ganska fånigt, tycker ni inte?

Vet inte vem killen är, chansen finns att han är medlem här, men jag vet att häckla honom inte ger mig nåt - det stadiet när jag mådde bra av försöka verka ballare än nån som kan mindre än mig (tjaa.. i vissa fall här stämmer ju inte ens det) växte jag ifrån för länge sedan.. det handlar i grund och botten om en mognadsfråga. Ja - det är omoget att kasta sig in i en skitkastartävling för att bygga upp sitt kollektiva självförtroende. I mina ögon är alla som fånat sig här i tråden små jävla skitungar som lider av komplex för att dom inte är så balla och "grova" som dom skulle vilja vara... en del växer aldrig ifrån det, förhoppningsvis kommer ni göra det. Tänk till nu ffs...

Skoja är en sak, jargong en annan.. att häckla en person bara för att du känner igen dina egna svagheter i honom/henne är inget annat än ett bevis på att du är just det - svag.

:thumbup:

Pez is the shit!

Destra
2005-06-15, 18:19
Du menar du gör:
"bodybuilding (eng., 'kroppsbyggande'), systematisk träning inriktad på att utveckla kroppens muskler i styrka och volym. Träningen består främst av styrketräning med hjälp av redskap som hantlar och skivstänger. Utövaren av bodybuilding ägnar även särskild uppmärksamhet åt kostens sammansättning."
från www.ne.se

Speciellt om man har för avsikt för att tävla så småningom så är det väl inga problem att kalla sig det? Enbart för han inte är stor som ronnie så kan han väl kalla sig för det ändå? Hur ofta trackar du en 16 åring som kallar sig fotbollspelare även om han inte är lika bra som de i landslaget?

Skulle du även gnällt om han skulle sagt hur en fotbollsspelare skulle ätit och lägga upp sin träning? Även om han inte var utbildad tränare och expert på kost?

Sluta gnäll och acceptera att bodybuilding kan vara en sport för vissa, inte en sysselsättning för gudar och "freaks".

Nu var det att han för Svenskade ordet jag reageade på "bodybuildare", man brukar väll ändå säga bodybuilder eller kroppsbyggare?

Trance
2005-06-15, 18:24
Nu var det att han för Svenskade ordet jag reageade på "bodybuildare", man brukar väll ändå säga bodybuilder eller kroppsbyggare?

...

Ja klaga gärna på ord när du skriver "för Svenskade". Att klaga på andra är inte fint, det är därför ingen gillar mig.

Jesper
2005-06-15, 18:26
Jag som har lunar :em: kollade även in hans andra lunarnick där han hade lite bilder och han såg faktiskt bra ut för att vara 88a. Vikt runt 90kg.

Fett stark med om man ska tro hans dagbok:P

ex:

Knäböj: 155 kg (reps: 9, 7) 145 kg (reps: 10)
Benpress: 220 kg (reps: 15) 240 kg ( reps: 11, 8, )
liggande lår-curl: 25 kg (reps: 15, 12)
benspark: 50 (reps: 10, 7)

Destra
2005-06-15, 18:29
...

Ja klaga gärna på ord när du skriver "för Svenskade". Att klaga på andra är inte fint, det är därför ingen gillar mig.

Det var en dålig egenkostruktion, håller med om det. Dock så hoppas jag att du förstod vad jag menade.

Föressten du har glömt ett O framför "trevligare", i din signatur :D .

Trance
2005-06-15, 18:34
Det var en dålig egenkostruktion, håller med om det. Dock så hoppas jag att du förstod vad jag menade.

Föressten du har glömt ett O framför "trevligare", i din signatur :D .

Nej, jag är som en riddare. Försvarare av de veka som inte kan försvara sig själv. Jag förstod vad du menade, och nu är allt bra igen. Puss.

muddler
2005-06-15, 21:46
nu är jag själv bara en simpel nybörjare men jag tycker att han får oförtjänt dålig
kritik av vissa här! SÅ dåliga är faktiskt inte råden han ger! Önskar att jag hittat motsvarande sida när jag var i 16-17års åldern, då kanske man hade varit lite biffigare än nu i alla fall *rolleyes*

Edit: stavfel.

LexSinner
2005-06-15, 22:41
Kom igen nu... jag trodde bättre om de flesta medlemmarna som fånat sig här...
Kolozzeum bygger till stor del på principen "alla måste börja nånstans".
Att racka ner på en kille, visserligen B&K-skadad, som uppenbarligen gillar att träna och är villig att dela med sig av det han kan/gillar att göra är ganska fånigt, tycker ni inte?

Vet inte vem killen är, chansen finns att han är medlem här, men jag vet att häckla honom inte ger mig nåt - det stadiet när jag mådde bra av försöka verka ballare än nån som kan mindre än mig (tjaa.. i vissa fall här stämmer ju inte ens det) växte jag ifrån för länge sedan.. det handlar i grund och botten om en mognadsfråga. Ja - det är omoget att kasta sig in i en skitkastartävling för att bygga upp sitt kollektiva självförtroende. I mina ögon är alla som fånat sig här i tråden små jävla skitungar som lider av komplex för att dom inte är så balla och "grova" som dom skulle vilja vara... en del växer aldrig ifrån det, förhoppningsvis kommer ni göra det. Tänk till nu ffs...

Skoja är en sak, jargong en annan.. att häckla en person bara för att du känner igen dina egna svagheter i honom/henne är inget annat än ett bevis på att du är just det - svag.


Mycket bra skrivet :bow:

Fatcan
2005-06-15, 22:59
Kan ingen klistra in texten? Jag kommer inte åt den.

:) :)

JAM
2005-06-15, 23:18
Hade inte trådskaparen lagt in en länk som endast funkar när man är inloggad så hade alla kunnat se det. Men nu gör jag en insats (=

http://www.lunarstorm.se/Bodybuilder_manDen tidigare postade länken fungerade utmärkt för mig. Och nej, jag har inget lunarkonto...

Focus
2005-06-15, 23:21
Vad fan får ni ut av det här? Hur tror ni denna killen känner sig om han skulle läsa saker som "killen är en idiot" å liknande, bara för att han delar med sig av sitt störta intresse. Vuxna människor ska visa att dom är kunniga genom att håna en 16 åring.

Sånt här blir jag riktigt less på *grr*

Arne Persson
2005-06-15, 23:33
Hade jag varit i den åldern så hade jag själv troligtvis haft en något diskretare framtoning.

Tricklev
2005-06-16, 00:15
Var väl inte mer galet än något annat här.

Det var igentligen hur han målade upp sig och uttryckte sig som fick mig att reagera.


Fast å andra sidan är jag en idiot, så drar mig undan nu :)

yowazzupwannamakeout
2005-06-16, 00:52
Roligaste var ju hans flickvän längst ner. Kunde han inte tagit ett finare foto på henne eller?

Kanske inte är så jävla het? :D Tänkt på det`?

Fartman
2005-06-16, 00:57
hehe, det som är roligt med den där snubben är trots att han "är en idiot" "har noll koll" osv. är bra mycket större än merparten av dom hårda snubbarna (som i vissa fall är betydligt äldre) här som nyss skrattat ut honom för att han inte kan något..
visst, vissa saker var helt fel. och han kanske inte riktigt har mandat för att framställa sig själv som expert.. men på det stora hela var det bra, och han är bara 16!
fan, tänk den här snubben om några år, han kommer att vara HUGE :thumbup:

Garnax
2005-06-16, 01:36
Hade jag varit i den åldern så hade jag själv troligtvis haft en något diskretare framtoning.

vadårrå?

16 år och kan ställa sig till gruppen "vi seriösa bodybuilders" är inte illa.

Jag gjorde en statist roll en gång i en liten reklamfilm och kan naturligtvis säga "Vi filmstjärnor" gör ofta si eller så :)

Frågar någon hur mycket man bör äta är mellan 3000 och 7000kcal ett perfekt svar, jag ligger på runt 3.5 medans Magnus Samuelsson ligger på strax över 7k om dagen (någon dokumentär för ett tag sedan)

Dumt o inte ta hela spektrat :)

Jag menar om man skulle fårga vilken ålder som är optimal för att göra något ska man, kunnig som man är, svara: Den exakta optimala ålder är mellan 10 och 95 år, kan jag iaf säga med stor säkerhet. Ska man visa sig kunnig är det lika bra att svaren är så breda att de inte kan vara fel :)

Vad jag har svårast för är att bestämma om hans 2 års flitiga studier av kost o träning är en halv sanning eller en halv lögn...

Ligger killen i så finns det absolut inget som säger att inte kan bli både stor och stark. Men att vid sin enorma kunskap vid 16 års ålder visa lite ödmjukhet och någon nertoning av sin expertis vore kanske inte dumt...

Vi seriösa bodybuilders.....ja den är bra den...

Jense
2005-06-16, 04:34
vadårrå?

16 år och kan ställa sig till gruppen "vi seriösa bodybuilders" är inte illa.

Jag gjorde en statist roll en gång i en liten reklamfilm och kan naturligtvis säga "Vi filmstjärnor" gör ofta si eller så :)

Frågar någon hur mycket man bör äta är mellan 3000 och 7000kcal ett perfekt svar, jag ligger på runt 3.5 medans Magnus Samuelsson ligger på strax över 7k om dagen (någon dokumentär för ett tag sedan)

Dumt o inte ta hela spektrat :)

Jag menar om man skulle fårga vilken ålder som är optimal för att göra något ska man, kunnig som man är, svara: Den exakta optimala ålder är mellan 10 och 95 år, kan jag iaf säga med stor säkerhet. Ska man visa sig kunnig är det lika bra att svaren är så breda att de inte kan vara fel :)

Vad jag har svårast för är att bestämma om hans 2 års flitiga studier av kost o träning är en halv sanning eller en halv lögn...

Ligger killen i så finns det absolut inget som säger att inte kan bli både stor och stark. Men att vid sin enorma kunskap vid 16 års ålder visa lite ödmjukhet och någon nertoning av sin expertis vore kanske inte dumt...

Vi seriösa bodybuilders.....ja den är bra den...

krävs en viss massa för att va bodybuilder. krävs en viss tävling för att kalla sig det. annars är det tränande ungdom.

Razamanaz
2005-06-16, 06:19
Trots att jag skämms så måste jag säga att jag gick in och läste det.


Den killen är en idiot. No offence

Någon idiot är han i varje fall inte. OM du tycker så, varför inte skicka honom ett meddelande och tipsa om t.ex detta forum. För han verkar brinna för sin sak, hade det inte varit kul om han kunde lära sig mer i så fall? :naughty:

tenchi
2005-06-16, 06:26
det var ju gulligt :)

ErikWrestlingFreaket
2005-06-16, 12:21
Finns det inga bilder på han?

bosse_brutal
2005-06-16, 14:06
skrev att han hade bilder på sin andra lunar sida. föresten, nån kan väl skicka en länk till denna tråden.

bosse_brutal
2005-06-16, 14:26
ja har en lunar :hbang:

ZLTN
2005-06-16, 15:08
Nu var det att han för Svenskade ordet jag reageade på "bodybuildare", man brukar väll ändå säga bodybuilder eller kroppsbyggare?

bodybuildare säger la 99% av alla gamlingar... "såna däringa bodybuildare" :D

kelk
2005-06-16, 15:15
ähh gå in på Hackstait och läs hans dagböcker. ni som saknar hans sjuka inlägg här på brädan kommer gilla de

Det var värt att bli medlem på den där sidan för att få läsa underbara grejer i denne mans dagbok =)

"6reppare på 180kg bänkpress Ons 8 jun 05 20:52
vilken dag!!! Jobba STENHÅRT på jobbet idag & igår. Gick hemmed ISA i Tisdags. En marsch på mer än 1MIL. Det KÄNNS när man väger 140kg.... Men det är NYTTIGT & det är vad jag behöver.

Idag så skulle jag träna. Haha vilken mat jag åt innan träning.... 8st varmkorv med bröd.... ÄR SKIT!! Drack 1liter mjölk till & 8g kreatin. Ja det är 8g kreatin per skopa har jag vägt nu. Men passet??? UJJJJJ vad jag PUMPADE!!! Testade & lägga på 180kg för att maxreppa med denna vikt. 6ST STRIKTA rep med stopp i verje rep på bröst. Det är bra det är bra.... Jag är RIKTIGT på gång nu. Vad sägs om en bröstkorg/rygg som inte går att mäta med måttband längre.... ÖVER EN & EN HALV METER NU.... Armarna mäter KALLA 55CM!!!!! Med pump 57cm.... haha jo men jag väger ju 140kg till 1.80cm!! Men LITA på att man väcker uppmärksamhet.

Kom & tänka på StockPer.... Det var Apan Larsson bodybuildern & StockPer som var mina förebilder på gymmet i Kungsör. Mkt & skriva om dom men minns en tidningsartikel med foton. Per Johnsson Kungsörs starkaste man? Där interjuvades StockPer 180cm & 135kg TUNG 19åring.... 2faldig svensk/nordisk mästare i styrkelyft. 19år & gjorde 310kg i knäböj.... Tror han gjorde 230kg i bänk, mark? minns ej? Men fyfan vad han var GROV tyckte ALLA!!! Ja han EXPLODERADE i kroppsvikt & volym helt plötsligt. Minns när jag cyckla förbi en mongolid & bakom kom en GROOOOOOOOOOOOOOOOOOV MAN vaggandes med ENORMA BEN.... DET VAR STOCKPER DET...."

aliquis
2005-06-16, 16:41
Kom igen nu... jag trodde bättre om de flesta medlemmarna som fånat sig här...
Kolozzeum bygger till stor del på principen "alla måste börja nånstans".
Att racka ner på en kille, visserligen B&K-skadad, som uppenbarligen gillar att träna och är villig att dela med sig av det han kan/gillar att göra är ganska fånigt, tycker ni inte?

Vet inte vem killen är, chansen finns att han är medlem här, men jag vet att häckla honom inte ger mig nåt - det stadiet när jag mådde bra av försöka verka ballare än nån som kan mindre än mig (tjaa.. i vissa fall här stämmer ju inte ens det) växte jag ifrån för länge sedan.. det handlar i grund och botten om en mognadsfråga. Ja - det är omoget att kasta sig in i en skitkastartävling för att bygga upp sitt kollektiva självförtroende. I mina ögon är alla som fånat sig här i tråden små jävla skitungar som lider av komplex för att dom inte är så balla och "grova" som dom skulle vilja vara... en del växer aldrig ifrån det, förhoppningsvis kommer ni göra det. Tänk till nu ffs...

Skoja är en sak, jargong en annan.. att häckla en person bara för att du känner igen dina egna svagheter i honom/henne är inget annat än ett bevis på att du är just det - svag.
Saken är ju att det som sagt inte finns särskilt mycket att ens klaga på, folk har ju klagat bara för att klaga *screwy*
Enda lite lustiga är väl att kalla sig bodybuilder på lunarstorm, men tja, är det ens mål så är man väl det, liksom en löpare är löpare även om han bara springer lite på sommaren. Fast det är ju sådana prestationskrav på BBs skulle jag tro så det är väl därför folk låter bli, själv tränar jag styrketräning för att bli större, utan att vara vare sig styrkelyftare eller byggare :D

Fast någon dag skall jag kalla mig byggare ;D

aliquis
2005-06-16, 16:44
Du menar du gör:
"bodybuilding (eng., 'kroppsbyggande'), systematisk träning inriktad på att utveckla kroppens muskler i styrka och volym. Träningen består främst av styrketräning med hjälp av redskap som hantlar och skivstänger. Utövaren av bodybuilding ägnar även särskild uppmärksamhet åt kostens sammansättning."
från www.ne.se

Speciellt om man har för avsikt för att tävla så småningom så är det väl inga problem att kalla sig det? Enbart för han inte är stor som ronnie så kan han väl kalla sig för det ändå? Hur ofta trackar du en 16 åring som kallar sig fotbollspelare även om han inte är lika bra som de i landslaget?

Skulle du även gnällt om han skulle sagt hur en fotbollsspelare skulle ätit och lägga upp sin träning? Även om han inte var utbildad tränare och expert på kost?

Sluta gnäll och acceptera att bodybuilding kan vara en sport för vissa, inte en sysselsättning för gudar och "freaks".

:thumbup: :love: :hbang:

aliquis
2005-06-16, 16:52
Det var värt att bli medlem på den där sidan för att få läsa underbara grejer i denne mans dagbok =)

"6reppare på 180kg bänkpress Ons 8 jun 05 20:52
vilken dag!!! Jobba STENHÅRT på jobbet idag & igår. Gick hemmed ISA i Tisdags. En marsch på mer än 1MIL. Det KÄNNS när man väger 140kg.... Men det är NYTTIGT & det är vad jag behöver.

Idag så skulle jag träna. Haha vilken mat jag åt innan träning.... 8st varmkorv med bröd.... ÄR SKIT!! Drack 1liter mjölk till & 8g kreatin. Ja det är 8g kreatin per skopa har jag vägt nu. Men passet??? UJJJJJ vad jag PUMPADE!!! Testade & lägga på 180kg för att maxreppa med denna vikt. 6ST STRIKTA rep med stopp i verje rep på bröst. Det är bra det är bra.... Jag är RIKTIGT på gång nu. Vad sägs om en bröstkorg/rygg som inte går att mäta med måttband längre.... ÖVER EN & EN HALV METER NU.... Armarna mäter KALLA 55CM!!!!! Med pump 57cm.... haha jo men jag väger ju 140kg till 1.80cm!! Men LITA på att man väcker uppmärksamhet.

Kom & tänka på StockPer.... Det var Apan Larsson bodybuildern & StockPer som var mina förebilder på gymmet i Kungsör. Mkt & skriva om dom men minns en tidningsartikel med foton. Per Johnsson Kungsörs starkaste man? Där interjuvades StockPer 180cm & 135kg TUNG 19åring.... 2faldig svensk/nordisk mästare i styrkelyft. 19år & gjorde 310kg i knäböj.... Tror han gjorde 230kg i bänk, mark? minns ej? Men fyfan vad han var GROV tyckte ALLA!!! Ja han EXPLODERADE i kroppsvikt & volym helt plötsligt. Minns när jag cyckla förbi en mongolid & bakom kom en GROOOOOOOOOOOOOOOOOOV MAN vaggandes med ENORMA BEN.... DET VAR STOCKPER DET...."driver han bara eller är han rejäl?

JoelR
2005-06-16, 16:54
driver han bara eller är han rejäl?

Hoppas fan han driver, kan inte vara hälsosamt och väga 140 kg på 1.80 cm som 16 åring :confused:

BajareN
2005-06-16, 16:59
Hoppas fan han driver, kan inte vara hälsosamt och väga 140 kg på 1.80 cm som 16 åring :confused:

Killen är ju biff, reppar på 180 *flex*

JoelR
2005-06-16, 17:00
Killen är ju biff, reppar på 180 *flex*

Det gör jag med (i mina drömmar)

kalle_banan
2005-06-16, 17:21
att ni ens orkar bråka om vad grabben gör. och som så många redan sagt, nånstans måste man börja, man är ju inte fullärd så fort man går in i ett gym, och det är ju inte bluff och båg snubben har på sin lunar. även om han inte är självaste coleman + paulun har han ett o annat innaför pannbenet, säkert mer än hälften av alla här inne.
:furious:

Niclaaas
2005-06-16, 17:23
Hoppas fan han driver, kan inte vara hälsosamt och väga 140 kg på 1.80 cm som 16 åring :confused:

skämtade du? det där var iaf hackstait, inte 16-åringen

JoelR
2005-06-16, 17:24
skämtade du? det där var iaf hackstait, inte 16-åringen

haha okej :em: