handdator

Visa fullständig version : träna hela kroppen?


kalle_balle
2005-06-14, 19:01
bänk
militärpress
knäböj
chins
marklyft

kan nåpgon berätta för mig varför man kör detta schemat. vad tjänar man på det?
räcker verkligen detta?

Mikeee
2005-06-14, 19:40
Lägg till en tricepsövning, en bicepsövning och en för vader så skulle det kunna räcka till. Själv kör jag dock hellre 2-3 övningar per muskelgrupp.

mini
2005-06-14, 20:10
Räcker för vad? Att ställa sig på en BB-scen, nä. Att som normalsoffig svensson köra två dagar i veckan för att hålla igång, kanske öka lite i styrka och eventuellt motverka arbetsrelaterade förslitningsskador, förmodligen.

randig
2005-06-15, 08:29
läg till situps o nån vadpress och dela up övningarna typ såhära

pass1: knäböj, bänk, chins, vader, situps

pass2: mark, ohpress, chins, vader, situps

o om det behövs så kör stångcurl me

funkar mycket bra tycker jag

Slartibartfast
2005-06-15, 08:45
Man blir asgrym på det schemat! Gör det tre gånger i veckan!

Mikeee
2005-06-15, 08:57
Man blir asgrym på det schemat! Gör det tre gånger i veckan!

Böj och mark tre ggr per vecka känns lite väl tufft för kroppen enligt min mening...

Tomas W
2005-06-15, 09:25
Böj och mark tre ggr per vecka känns lite väl tufft för kroppen enligt min mening...

Behöver det inte alls det vara, vi (tyngdlyftare) kör det tom fler gånger totalt per vecka. Så det tror jag inte ska vara nog problem.

mvda
2005-06-15, 09:49
bänk
militärpress
knäböj
chins
marklyft

kan nåpgon berätta för mig varför man kör detta schemat. vad tjänar man på det?
räcker verkligen detta?

Poängen med detta schema var att man skulle köra detta som variation i max ca 4 veckor. Själv började jag med detta för några dagar sen och för mig som inte har så mycket tid att träna nu och dessutom ligger efter med ben känns detta perfekt. Dock har jag lagt till magpass vid varje träningstillfälle. Dessutom får både biceps och triceps hyfsad träning med detta upplägg men visst kan man lägga till några övningar.

Mer info här: [URL=http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45576[/URL]