handdator

Visa fullständig version : Pump i underarmarna vid bicepsövningar


Dymion
2005-06-14, 18:59
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med mitt problem.
När jag tränar biceps använder jag mig av t e x skivstångscurl, hantelcurl osv..problemet är bara att jag får sådan hiskelig pump i underarmarna vilket gör att jag inte kan pumpa ut biceps ordentligt, hur kan jag förhindra den här pumpen?

m v h Dymion

Mikeee
2005-06-14, 19:44
Hur många dagar per vecka kör du biceps resp. underarmar? Inflamation på gång möjligen. Själv har det hänt att jag fått vila underarmarna en/ett par veckor då jag märkt att pumpen blivit för påfrestande.

Arne Persson
2005-06-14, 19:54
Problemet är tveklöst alltför svaga händer och underarmar! Börja köra grepp och underarmar 2 ggr i veckan tungt och rejält så försvinner problemet!

Sonny
2005-06-14, 19:55
Problemet är tveklöst alltför svaga händer och underarmar! Börja köra grepp och underarmar 2 ggr i veckan tungt och rejält så försvinner problemet!
Det ante mig! ;)

Fatalist
2005-06-14, 20:19
Hur många dagar per vecka kör du biceps resp. underarmar? Inflamation på gång möjligen. Själv har det hänt att jag fått vila underarmarna en/ett par veckor då jag märkt att pumpen blivit för påfrestande.

Inte får man inflammation av lite pump! ;)

Tänk va inflammerad man skulle vara då..

Mikeee
2005-06-14, 20:28
Inte får man inflammation av lite pump! ;)

Tänk va inflammerad man skulle vara då..

Nej, det är sant. Lite dåligt formulerat av mig, men "obehaglig" pump skulle kunna vara ett symptom på att en inflammation kan vara på gång.

Beast
2005-06-14, 20:57
Sänk repsen.

Sheogorath
2005-06-14, 20:59
Man blir bra på det man tränar på. Kör på, och till slut kommer du att ha stärkt upp din svaga länk och biceps kommer att kunna aktiveras mer.

Edit: underarms- och greppträning är aldrig fel.

Jense
2005-06-14, 21:01
Gör som arne säger. dina underarmar är sanslöst efter verkar det som och det löser sig endast genom hård träning för just underarmar och grepp

Arne Persson
2005-06-14, 21:30
I går körde jag och Mart|n ett brutalt 2,5 timmars grepp-pass! Idag har jag kört ett rejält bicepspass utan problem. HAr en jävla träningsvärk i händer och underarmar idag. :)

Jense
2005-06-14, 21:33
I går körde jag och Mart|n ett brutalt 2,5 timmars grepp-pass! Idag har jag kört ett rejält bicepspass utan problem. HAr en jävla träningsvärk i händer och underarmar idag. :)


nästa pass är jag med. då är det alla vikter på rak arm, det vet du va? ladda pennan , öva in kryssrörelsen :D

Fatcan
2005-06-14, 21:47
Problemet är tveklöst alltför svaga händer och underarmar! Börja köra grepp och underarmar 2 ggr i veckan tungt och rejält så försvinner problemet!

Glöm inte att stretcha underarmarna noga heller.

Arne Persson
2005-06-14, 21:53
Glöm inte att stretcha underarmarna noga heller.


Behövs inte om man kör långa rörelsebanor. Strechar endast vid skador för att inte stelna till. Smidighet och styrka i ytterlägena fixar man med träningen!

Spawn____
2005-06-14, 21:56
[QUOTE=Dymion]Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med mitt problem.
När jag tränar biceps använder jag mig av t e x skivstångscurl, hantelcurl osv..problemet är bara att jag får sådan hiskelig pump i underarmarna vilket gör att jag inte kan pumpa ut biceps ordentligt, hur kan jag förhindra den här pumpen?

Lägg till underarms curl och ta lite lättare tyngder i början. Annars är det bara att nöta på det kommer efter ett tag

Mart|n
2005-06-14, 22:03
I går körde jag och Mart|n ett brutalt 2,5 timmars grepp-pass! Idag har jag kört ett rejält bicepspass utan problem. HAr en jävla träningsvärk i händer och underarmar idag. :)

Hehe, jo det var ett bra pass igår, persade i grippers och plate curl (även om det bara är andra gången jag tränar det). Plus att jag höll på att slå mig i huvudet några gånger med klubborna :D

Tråkigt att jag åkt på en förkylning bara, men den verkar vara på väg att släppa igen!

Arne Persson
2005-06-14, 22:04
Hehe, jo det var ett bra pass igår, persade i grippers och plate curl (även om det bara är andra gången jag tränar det). Plus att jag höll på att slå mig i huvudet några gånger med klubborna :D

Tråkigt att jag åkt på en förkylning bara, men den verkar vara på väg att släppa igen!


Kommer du i morgon, eller på fredag?

Mart|n
2005-06-15, 09:00
Kommer du i morgon, eller på fredag?

Hmm... Har en jävla träningsvärk i underarmarna/händerna just nu. Är ganska sugen på det idag, men det får vänta tills på fredag tror jag. Ska fundera på det!

Taxan
2005-06-15, 09:12
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med mitt problem.
När jag tränar biceps använder jag mig av t e x skivstångscurl, hantelcurl osv..problemet är bara att jag får sådan hiskelig pump i underarmarna vilket gör att jag inte kan pumpa ut biceps ordentligt, hur kan jag förhindra den här pumpen?

m v h Dymion

Testa att inte krama hantlarna/stången så hårt med händerna

Fatcan
2005-06-15, 11:09
Behövs inte om man kör långa rörelsebanor. Strechar endast vid skador för att inte stelna till. Smidighet och styrka i ytterlägena fixar man med träningen!

Kan ändå hjälpa extra att stretcha dom. Många som har strama muskler i underarmarna.

Dymion
2005-06-15, 16:16
Tack för svaren, fundera på att PMa Arne och beställa en gripper! *flex*

Arne Persson
2005-06-15, 16:17
Kan ändå hjälpa extra att stretcha dom. Många som har strama muskler i underarmarna.
Problemet med stretch är att det ger ingen styrka i ytterlägena.

palme
2005-06-15, 17:03
Testa att inte krama hantlarna/stången så hårt med händerna

Precis! :thumbup:

HajduMan
2005-06-15, 17:17
Kan även vara att du rör handlederna under rörelsen, försök håll dom i samma läge under hela rörelsen om du inte gör de........