Visa fullständig version : Hur mkt?
Tjo!!
En fråga!........ Om man tex ska äta en middag på ris och tonfisk? ska man ta liksom typ 1 burk tonfisk per kilo? om ni fattar va ja menar..!! :eating:
Nu överdrev jag lite men ni fattar väl va ja menar?? ;)
Ps vill ha seriösa svar!! :whipped:
King Grub
2005-06-14, 13:13
Är det verkligen en seriös fråga?
Proteinet i en tonfiskburk tillsammans med ris räcker mer än väl till en måltid.
WHITEFOLKS
2005-06-14, 13:28
50g torrt ris + en burk tonfisk borde bli 25-35g protein beroende på vilken tonfisk man använder.
Är det verkligen en seriös fråga?
Proteinet i en tonfiskburk tillsammans med ris räcker mer än väl till en måltid.
jaa!!! Alltså ja menar, kan inte förklara riktigt va ja menar.!!
men tack ändå
Tror han menade förhållandet mellan tonfisken o riset.
Tror tallriksmodellen håller där ändå, typ hälften grönt, en fjärdedel kolhydrater och en fjärdedel protein, med mer kolhydrater för de som är aktivare än genomsnittet.
ska man ta liksom typ 1 burk tonfisk per kilo? om ni fattar va ja menar..!!
(...)
Nu överdrev jag lite men ni fattar väl va ja menar??
(...)
Ps vill ha seriösa svar!!
(...)
jaa!!! Alltså ja menar, kan inte förklara riktigt va ja menar.!!Herre Gud, du är 16 år och kan inte förklara dig bättre. "Hur mycket ris ska jag äta till en burk tonfisk?" duger bra.
Du får väl äta precis så mycket ris och tonfisk som du vill. Koka upp en massa ris, ta så mycket du vill, häll över tonfisken och... ja, "njut" kan jag väl inte skriva...
"Liksom typ" en burk tonfisk per kilo ris? Tycker du att det verkar rimligt? Ett kg ris är myyycket ris.
Ja, minst ett kilo ris per burk med tonfisk. :D
Ja, minst ett kilo ris per burk med tonfisk. :D
och det ska vara 1 kg okokt ris...
Nej nej... en burk tonfisk per kroppskilo ska det vara! :laugh:
Sparrisen
2005-06-15, 10:03
Mur mich räcker det lugnt med 1/2 burk tonfisk till en måltid. Tillsammans med tex ris blir det mycket protein det.
Slartibartfast
2005-06-15, 10:12
Tjo!!
En fråga!........ Om man tex ska äta en middag på ris och tonfisk? ska man ta liksom typ 1 burk tonfisk per kilo? om ni fattar va ja menar..!! :eating:
Nu överdrev jag lite men ni fattar väl va ja menar?? ;)
Ps vill ha seriösa svar!! :whipped:
Vill du ha seriösa svar får du nog fan ta och ställa en vettig fråga som någon förstår.
Vill du ha seriösa svar får du nog fan ta och ställa en vettig fråga som någon förstår.
Äh ta det lugnt med grabben, ibland har man lite för bråttom och orkar inte tänka ut hur man ska formulera sig. Var säkert en fråga som handlade om hurvida proteinet i en burk tonfisk tillsammans med en portion ris är tillräcklig mängd för en middag.
Kan ju inte veta säkert men Ice du får väl bekräfta om det var så du tänkte?
LOL :laugh: :laugh: :laugh:
Äh ta det lugnt med grabben, ibland har man lite för bråttom och orkar inte tänka ut hur man ska formulera sig. Var säkert en fråga som handlade om hurvida proteinet i en burk tonfisk tillsammans med en portion ris är tillräcklig mängd för en middag.
Kan ju inte veta säkert men Ice du får väl bekräfta om det var så du tänkte?
aaa exakt tack
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.