handdator

Visa fullständig version : Betalar du tv-avgift?


Jakobbus
2005-06-14, 11:36
*popcorn*

Zozza
2005-06-14, 11:37
poll?

mangs
2005-06-14, 11:54
Nej, jag har en tv men har inte använt den på ca ett halvår (ärligt). Kollar dock DVD-filmer ibland.

JAM
2005-06-14, 12:32
poll?
Vänta en sekund så kanske det kommer en... ;)

Nej, det gör jag inte. Alldeles för dyrt.

Bamse
2005-06-14, 12:34
Betalade nyss in 480 spänn till det där förbannad Rånartjänst! :furious:

Saken är den att jag ser i princip ALDRIG på TV (kanske en gång i månaden)!!

Använder jag TV:n är det för att se DVD-film!

Fuck off Rånartjänst!

Calleman
2005-06-14, 12:36
Betalade nyss in 480 spänn till det där förbannad Rånartjänst! :furious:

Saken är den att jag ser i princip ALDRIG på TV (kanske en gång i månaden)!!

Använder jag TV:n är det för att se DVD-film!

Fuck off Rånartjänst!

Avregistrera skiten då...

Yankeee
2005-06-14, 13:49
I helvete heller, är väl det bästa sättet att säga det på.

Tolkia
2005-06-14, 14:06
Ja - varför skulle jag inte göra det? Faktum är att jag aldrig ens har övervägt att INTE betala, och det borde inte ni heller ... :thefinger

Jet
2005-06-14, 14:06
Skulle aldrig falla mig in, j--la statlig extraskatt för ingenting... Jag handlar en tv för pengar där jag betalat 30% skatt, sen betalar jag 25% moms på tv´n, sen ska jag fanimej betala 1500:- varje år för att jag äger en tv också(eller mobil snart, videobandspelare, dataskärm etc...)

Kommer aldrig att hända, ALDRIG säger jag!!!

Biceps
2005-06-14, 14:07
När den dagen kommer så... NEJ

De får heller inte ta sig in i ens bostad om de kommer o knackar på, skulle man bli upptäckt så har man ändå rätt till att testa att köra TV i ex antal dagar vill jag minnas

Hela Radiotjänst är inget annat än ett jippo för att skapa sysselsättning i en krisdrabbad kommun. Dessvärre kan inte stat och kommun ha folk i arbete bara för sakens skull. De måste uträtta något meningsfullt också. Ett land blir inte rikt om dess invånare tvättar skjortorna åt varandra. Det krävs ett utbyte...

Johan O
2005-06-14, 14:11
Nej Nej Nej!
Och ni behöver inte vara rädda för dom stora stygga pejlarna. They can't do shit!!! *innocent*

skaparn
2005-06-14, 14:44
Skönt att det kommer upp en sån här tråd med jämna mellanrum så att jag kan bli ovän med någon på forumet.

För att svara på frågan; nej. Skulle aldrig falla mig in.

Om staten fick för sig att alla som hade CD-spelare var tvungen att köpa en skiva med blandad musik av hög kvalitet som såg till att främja mångfald och oberoende musikers kassa skulle antagligen alla tycka att det var absurt.

"Jag vill välja själv vilken musik jag vill lyssna på"
- Det får du, men du måste också köpa denna.

"Jag tycker inte den är bra"
- Det finns minsann nåt på den där skivan som passar alla

"Varför måste jag köpa den"
- För privata intressen klarar inte av att leverera bra musik utan det måste staten borga för.

"Är företaget oberoende"
- Ja. Mycket bättre än hemska Italien där presidenten har makt över musiken.

"Vem är ordförande då?"
- En gammal ärkesosse.....

Garnax
2005-06-14, 14:50
ja, men ofrivilligt...

Tycker det är totalt vansinne.

Det var ett "bra" system när bara svt1 och 2 fanns då man onekligen såg på dessa kanaler om man ägde en tv..

Nu mer är det inte så och man borde få välja själv, tv1000 tvingar inte på folk sina kanaler utan man får välja själv. Snart släcks hela det analoga nätet och då finns det inga ursäkter längre för att inte ta efter andra betalkanaler.

tv-licensen är en stor orättvisa.

Jag ser mycket mycket sällan på tv, o gör jag det ser jag inte på svts kanaler då där sänds nästan uteslutande skit...

reinholdsson
2005-06-14, 14:54
Nu när analoga tv-nätet släcks ner tycker jag att man ska passa på att koda dessa kanaler så bara de som vill se dem och betalar kan se dem. På så sätt slipper även de som inte vill betala se dem.

Honn
2005-06-14, 14:54
Japp. Har inget emot det heller.

JJ
2005-06-14, 14:56
Nu när analoga tv-nätet släcks ner tycker jag att man ska passa på att koda dessa kanaler så bara de som vill se dem och betalar kan se dem. På så sätt slipper även de som inte vill betala se dem.

Precis, enda vettiga lösningen. Jag vägrar betala som det är nu.

Yankeee
2005-06-14, 14:56
Nu när analoga tv-nätet släcks ner tycker jag att man ska passa på att koda dessa kanaler så bara de som vill se dem och betalar kan se dem. På så sätt slipper även de som inte vill betala se dem.

Eller så slutar de att försöka konkurera med kommersiella kanaler och istället enbart sända nyheter, informationsprogram, dokumentärer, debatter osv och lägg kostnaden på skatten.

reinholdsson
2005-06-14, 15:02
Eller så slutar de att försöka konkurera med kommersiella kanaler och istället enbart sända nyheter, informationsprogram, dokumentärer, debatter osv och lägg kostnaden på skatten.


Vad menar du? Vill du betala för SVT om dom tar bort alla filmer osv?

Yankeee
2005-06-14, 15:09
Vad menar du? Vill du betala för SVT om dom tar bort alla filmer osv?

Nja, men om alla måste betala så ska det vara en ps-kanal. Jag är villig att bidra om kanalen tillför något, t.ex OBEROENDE nyheter, dokumentärer osv. Det är bara bra för samhället. Som det är nu med inköp av skit så tänker jag inte betala ett skvatt.

PopEye2
2005-06-14, 15:09
nej aldrig, kom en nisse baki dörrn en gång men gav han en känga i röven.

hasse36
2005-06-14, 15:41
Nu när analoga tv-nätet släcks ner tycker jag att man ska passa på att koda dessa kanaler så bara de som vill se dem och betalar kan se dem. På så sätt slipper även de som inte vill betala se dem.I och för sig ett bra förslag; ett problem bara. Alla vi som smiter från licensen skulle bli tvungna att betala. :D

Jorgen
2005-06-14, 15:57
Japp. Det gör jag.

//Jörgen

Kimo
2005-06-14, 16:00
Självklart. Vi betalar gemensamt våra vägar, även om vi inte åker på dom. Public Service är en nödvändig del av informationsmotorvägen för ett bildat och civiliserat samhälle.

Antosh
2005-06-14, 16:36
Nej betalar ingen tv-licens, är man student så har man inte råd med 450 kr extra i kvartalet om man kan undvika det *innocent*

Andyh
2005-06-15, 22:08
Nja, men om alla måste betala så ska det vara en ps-kanal. Jag är villig att bidra om kanalen tillför något, t.ex OBEROENDE nyheter, dokumentärer osv. Det är bara bra för samhället. Som det är nu med inköp av skit så tänker jag inte betala ett skvatt.

Och hurfan skulle en statligt ägd kanal sända oberoende nyheter... precis.

Niclaaas
2005-06-15, 22:43
ja... även fast jag är fattig student

Langster
2005-06-15, 22:47
Och hurfan skulle en statligt ägd kanal sända oberoende nyheter... precis.
Helt oberoende blir det ju aldrig... Men eftersom Sverige inte är en diktatur så litar jag mer på de statliga kanalerna än kanaler som ägs av stora företag med vinstintressen.

Jag tycker att det där med att koda kanalerna och endast de som betalar kan se dem är en utmärkt idé. Och då ska de endast sända vettiga informativa program, nyheter, dokumentärer, naturprogram, kultur osv. Sen kan det finnas en mindre public service-kanal som ingår i skatten som endast har information a la anslagstavlan och nyheter.

Zaiboot
2005-06-15, 22:57
Nej betalar ingen tv-licens, är man student så har man inte råd med 450 kr extra i kvartalet om man kan undvika det *innocent*
Kan inte annat än instämma. Sen när jag är färdig med utbildingen så kommer jag inte betala, nästan bara skit på SVT. Det skulle vara en enda kanal med nyheter, dokumentärer och debatter. Till en billigare kostnad då hade jag gärna betalat, fast då skulle avgiften nog höra hemma som en del av inkomstskatten.