handdator

Visa fullständig version : Blanda proteinpulver med fil/yoghurt?


Stenberg
2005-06-14, 06:13
Hade tänkt mig svänga ihop ett mellanmål bestående av "långsamt" proteinpulver (tex Fairings Sloow), yoghurt eller fil och ev. lite Fun Light. För enkelhetens skull tänkte jag blanda ihop det på morgonen och sen låta det stå i kylskåpet på jobbet för förtäring under eftermiddagen. Något som är dumt med denna idé? Tänkte på om nåt kan hända med proteinet eller så....

Davil
2005-06-14, 06:22
Hade tänkt mig svänga ihop ett mellanmål bestående av "långsamt" proteinpulver (tex Fairings Sloow), yoghurt eller fil och ev. lite Fun Light. För enkelhetens skull tänkte jag blanda ihop det på morgonen och sen låta det stå i kylskåpet på jobbet för förtäring under eftermiddagen. Något som är dumt med denna idé? Tänkte på om nåt kan hända med proteinet eller så....

Ja (tyvärr) så är det inte bra att låta proteinpulver få stå färdigblandat med vätska. Jag kommer inte ihåg varför men det är alltid bäst att blanda pulvret med vätska så nära inpå förtäring som möjligt.

mvh.

Sverker
2005-06-14, 06:50
Låter som om den drinken kommer att svälla och bli tjock som tjära :D

Kör det säkra före det osäkra och blanda precis innan du dricker.

Stenberg
2005-06-14, 13:23
Hmmm, ja det är sant, får kanske blanda ut med lite mjölk för å få ätbar konsistens...

WHITEFOLKS
2005-06-14, 13:27
Ibland har jag med mig en flaska mjölk med extra kasein i till jobbet. Lätt sätt att få upp proteinhalten lite. Dricker man till måltiderna under dagens gång sen :)

Stenberg
2005-06-16, 07:03
ok.... har läst en hel del om de olika sorterna av protein här, men frågar ändå vilket skulle ni rekommendera som mellanmålsprotein blandat med yoghurt, fil eller mjölk? Något blandprotein som Protec eller rent Kasein som Sloow?