handdator

Visa fullständig version : kickboxer


Otto GROV
2005-06-13, 20:16
har nyss sett kickboxer med claude van damme, nån som har förslag på liknande filmer som är bra.

Köttbullen
2005-06-13, 20:16
när blev kickboxer med van dame bra?

Fatalist
2005-06-13, 20:18
när blev kickboxer med van dame bra?
Today, 21:16

Spannmål
2005-06-13, 20:19
när blev kickboxer med van dame bra?

lol, han sa inte att den var bra, lol

Yankeee
2005-06-13, 20:23
Han menade väl att han ville ha tips på liknande filmer som verkligen är bra?

Otto GROV
2005-06-13, 20:41
hehe kickboxer var bra, Gillar de stuket på filmer visst de är en b-film men en skön sådan,

Yip_man
2005-06-13, 20:47
Bloodsport kanske

dared
2005-06-14, 00:55
Bloodsport är den bästa, sen finns The Quest osso, sedan finns kickboxer 2-5 osso... sen har jag för mig att det finns en snarlik film som heter king of the kickboxer osso.. länge sen jag såg den men jag har för mig det är ungefär samma klass på själva filmen, men vad är det utan Van Damme??

Ahl
2005-06-14, 02:52
Kolla på Ong Bak... det är visserligen en vietnamesisk film, men den har fightingscener som ingen annan har.... :hbang:

blekfet2
2005-06-14, 05:22
usch hemska 80-tal

FinnPower
2005-06-14, 10:39
"Best of the best" var ju rätt cool *popcorn*

Davil
2005-06-14, 11:14
har nyss sett kickboxer med claude van damme, nån som har förslag på liknande filmer som är bra.

Karate Kid kanske ? :laugh:

Myten
2005-06-14, 11:19
Håller med dig om att Kickboxer är okej.... Fin stämning och musik kombinerat med Van Damme martial arts när den är som bäst!

Tycker du skall se!

No retreat no surrender
The Quest
Lionheart
Bloodsport
Savate
Street Night
The Perfect Weapon

Wicked
2005-06-14, 11:22
No retreat no surrender måste ju vara en av de sämsta filmer som gjorts. Herregud vad dålig den är. Absolut värst är när killen ska göra enhandsarmhävningar på 2 fingrar, eftersom man ser lyftkranen och linan som drar upp honom i bild. :laugh:

// Wicked

Myten
2005-06-14, 11:52
No retreat no surrender måste ju vara en av de sämsta filmer som gjorts. Herregud vad dålig den är. Absolut värst är när killen ska göra enhandsarmhävningar på 2 fingrar, eftersom man ser lyftkranen och linan som drar upp honom i bild. :laugh:

// Wicked


Den är kult, den är 80-tal....... det är en film som man växte upp med!
Klart att det finns mycke som är sämre gjort, det är en b-film!
Men den har härlig 80-tals musik och känsla!

Blir så irriterad på folk som påstår att de sett en av de sämsta filmer någonsin, finns hundratals filmer som är sämre!
Get a grip för fan, realitycheck please!!!!!!

Otto GROV
2005-06-14, 12:07
tack så mycket 80-tals filmer äger

TheLoser
2005-06-14, 12:10
Rocky är ju annars jävligt bra.

//TheLoser

Otto GROV
2005-06-14, 12:13
Rocky är ju annars jävligt bra.

//TheLoser

jo dom är uber-brutala, Har dock sett dom ca 300gånger

Myten
2005-06-14, 12:16
Rocky är ju annars jävligt bra.

//TheLoser


Och den har ingen sett?

TheLoser
2005-06-14, 12:50
Och den har ingen sett?
Jodu grabben de 4 första har många sett men om filmen var sedd eller ej har väl inget med frågan att göra?

//TheLoser

watertouch
2005-06-14, 13:13
Bara jag som tycker "No retreat No surrender" är bra? Tjockisen e ju så otroligt skön :laugh: Måste fan se filmen snart igen känner jag.

Johan O
2005-06-14, 13:41
Det har tydligen gjorts fler filmer i serien Kickboxer. Både 2, 3 och 4 enligt IMDB.org.
Jag har själv endast sett nummer 2, men den var faktiskt rätt hyffsad.
http://www.imdb.com/title/tt0102202/

Myten
2005-06-14, 13:53
Bara jag som tycker "No retreat No surrender" är bra? Tjockisen e ju så otroligt skön :laugh: Måste fan se filmen snart igen känner jag.


Hey get him......I want that kid RJ!
Hey RJ......No retreat no surrender!

Myten
2005-06-14, 13:53
Jodu grabben de 4 första har många sett men om filmen var sedd eller ej har väl inget med frågan att göra?

//TheLoser


Jag är en man!

Lasse Kongo
2005-06-14, 14:04
Den är kult, den är 80-tal....... det är en film som man växte upp med!
Klart att det finns mycke som är sämre gjort, det är en b-film!
Men den har härlig 80-tals musik och känsla!

Blir så irriterad på folk som påstår att de sett en av de sämsta filmer någonsin, finns hundratals filmer som är sämre!
Get a grip för fan, realitycheck please!!!!!!

Myten, din rastafari!

Här måste ja hålla med dig faktiskt!!!

Faaan kommer ihåg när man som liten sparv satt o glodde på nrns, man blev ju helt till sig o sprang ut på gräsmattan o gjorde "rundkickar", sen ropa mamma "MAT" så satt man där full med gräsfläckar och vänta på att Bruce Lee skulle dyka upp efter maten o bjuda på ett par tips :hbang:

Fan underbara gamla kulfilmer!!!!

Myten
2005-06-14, 14:18
Myten, din rastafari!

Här måste ja hålla med dig faktiskt!!!

Faaan kommer ihåg när man som liten sparv satt o glodde på nrns, man blev ju helt till sig o sprang ut på gräsmattan o gjorde "rundkickar", sen ropa mamma "MAT" så satt man där full med gräsfläckar och vänta på att Bruce Lee skulle dyka upp efter maten o bjuda på ett par tips :hbang:

Fan underbara gamla kulfilmer!!!!



En av de bättre filmer man kan träna till, den och Bloodsport 2!
Just Bruce Lee elementet är en klassiker, visst har vi alla drömt om ett eget hideout där vi kan träna och filosofera!

This cup as you represent your knowleaaaadge!!!!!
This cup is what I offaer, this is more then youar Cop holds!
NO LEEE DA GAR!
The COAP NO IS CLEAN.......Do YUEE......UNDASTAND!
YES!

http://images.google.se/images?q=tbn:BqlXwa7ldKAJ:http://www.nixflix.com/moviepics/nosurrender7.jpg

Baan
2005-06-14, 14:25
Myten, din rastafari!

Här måste ja hålla med dig faktiskt!!!

Faaan kommer ihåg när man som liten sparv satt o glodde på nrns, man blev ju helt till sig o sprang ut på gräsmattan o gjorde "rundkickar", sen ropa mamma "MAT" så satt man där full med gräsfläckar och vänta på att Bruce Lee skulle dyka upp efter maten o bjuda på ett par tips :hbang:

Fan underbara gamla kulfilmer!!!!

håller med... 80talsactionfilmer äger :)

själv lekte man ninja, kläder som maskering och allt möjligt :D

Myten
2005-06-14, 14:29
Ninja ja!!!!!!!!!!!!!!

Allas våran ninja idol!

Sho Kosugi!

http://www.chud.com/graphics5/kosugi.jpg

http://www.shop4photos.net/graphics/247/247804.jpg

http://www.redhawk.szm.sk/images/ninja.jpg


Comebacken!
http://www.imdb.com/title/tt0453538/

Kwon
2005-06-14, 15:50
80-tals rullar REGERAR!

No Retreat inspirerade enormt på den tiden!

dared
2005-06-14, 19:22
No retreat NS är faktiskt rätt bra, Van Damme är ju lätt coolast i filmen

Dumleman
2005-06-14, 19:23
Filmen "Ninja In The Dragons Den" är rätt bra :P.

Lasse Kongo
2005-06-14, 19:30
No retreat NS är faktiskt rätt bra, Van Damme är ju lätt coolast i filmen

haha så sköna ljudeffekter med, låter som pistolskott när de sparkar o slår, haha ja ska fan beställa dessa gamla rullar på devedoschen :hbang:

Lasse Kongo
2005-06-14, 19:33
håller med... 80talsactionfilmer äger :)

själv lekte man ninja, kläder som maskering och allt möjligt :D

aaa samma här, ja o min kompis lekte jämt ninjor, eftersom ja var äldre var ja alltid läromästare o hans lärling, vilket i praktiken innebar att ja tejpa fast en madrass på han, sen fick han springa omkring medans ja sparka o slog på han haha.

dessutom gjorde vi livsfarliga hopp nedför berg ala ninjastyle, han fick hoppa först jämt så ja visste det var säkert =)

sen hade vi ninjaträning på nätterna med, vilket kunde gå ut på att medans våra föräldrar satt o kolla på tv så skulle vi lyckas smyga förbi dem in i köket och fixa ostmackor och oboy utan o bli upptäckta, det sket sig för det mesta tyvärr, men ostmackorna smaka lika bra för det, haha miss those days alltså :hbang:

the_PL_man
2005-06-14, 21:49
Glöm inte Chuck Norris!

Kolla in denna lista på hans bästa klassiker:
Breaker! Breaker! - 1976
Good Guys Wear Black - 1977
A Force Of One - 1978
The Octagon - 1979
An Eye For An Eye - 1980
Silent Rage - 1981
Forced Vengeance - 1981

/the_PL_man

Myten
2005-06-14, 22:19
aaa samma här, ja o min kompis lekte jämt ninjor, eftersom ja var äldre var ja alltid läromästare o hans lärling, vilket i praktiken innebar att ja tejpa fast en madrass på han, sen fick han springa omkring medans ja sparka o slog på han haha.

dessutom gjorde vi livsfarliga hopp nedför berg ala ninjastyle, han fick hoppa först jämt så ja visste det var säkert =)

sen hade vi ninjaträning på nätterna med, vilket kunde gå ut på att medans våra föräldrar satt o kolla på tv så skulle vi lyckas smyga förbi dem in i köket och fixa ostmackor och oboy utan o bli upptäckta, det sket sig för det mesta tyvärr, men ostmackorna smaka lika bra för det, haha miss those days alltså :hbang:

Va tufft......
Det närmaste jag kommer ninja är när jag kör första Bunker banan i Goldeneye 64, då gåller det att smyga med silenced PPK, skjuta ner alla vakter utan att de avfyrar ett enda skott och se till så att larmet inte går av.
Detta spelkoncept kallar jag för "way of a ninja"..

Otto GROV
2005-06-14, 22:36
tack för alla tips, nu blir det gamla-fighting filmer att sitta o glo på ett tag framöver