handdator

Visa fullständig version : Ny mobil, tips


Callister
2005-06-13, 19:33
Nallen gick sönder, sitter med en gammal 3210 nu.. ska köpa en ny snart.. men jag vill inte ha kamera och sådant larv.
Inte heller massa skumma funktioner som man inte har nytta av.
Det enda jag vill ha är sms och ringa.

Samsung x480 har jag kollat på lite
Men annars kan ni ge tips på schyssta Nokia mobiler, och som sagt, inge fjanterier på den.. max 2000 kr, ej operatörslåst

Piranha
2005-06-13, 19:35
Nya Ericsson K750 eller vad den heter ( den lilla svarta med 2 megapixelkamera ) är nice , Likaså Motorola v3 razor.

Skall du ha en habil lur med bra display ( som är lite större förvisso ) S700

Officer
2005-06-13, 19:37
Vilken är den absolut MINSTA GSM (obs INTE 3g)-mobilen ute, av märket Nokia eller SonyEricsson? Vill inte ha några andra märken, är bara intresserad av de minsta modellerna utan massa kameraskit.

Har en Nokia 6100 just nu, undrar om det finns ännu mindre.

Som sagt kraven är:
Nokia (helst), eller SonyEricsson
GSM


Är bara, och endast intresserad av mobilmodeller mindre än den jag har nu.

Prankie
2005-06-13, 19:45
Sony Ericsson SO213
http://image.blog.livedoor.jp/applebrothers/imgs/f/5/f52ac38e-s.jpg

reinholdsson
2005-06-13, 20:24
Vilken är den absolut MINSTA GSM (obs INTE 3g)-mobilen ute, av märket Nokia eller SonyEricsson? Vill inte ha några andra märken, är bara intresserad av de minsta modellerna utan massa kameraskit.

Har en Nokia 6100 just nu, undrar om det finns ännu mindre.

Som sagt kraven är:
Nokia (helst), eller SonyEricsson
GSM


Är bara, och endast intresserad av mobilmodeller mindre än den jag har nu.

visserligen kamera i den, men nokia 7280 ser liten ut.. http://www.nokia.se/phones/7280/

Johan_P
2005-06-13, 20:54
Varför inte ha en kamera? Vad är det dåliga?

rememberence
2005-06-13, 21:08
Varför inte ha en kamera? Vad är det dåliga?
vi vänder på frågan....varför ha en kamera?, vad är det bra?

perarvid
2005-06-13, 21:53
Nu är inte jag nån fan av mobilkameror/kameramobiler, men en bra sak med dem är iaf att man kan få chansen att fota sånt som man annars skulle missa pga att man inte normalt släpar med sig en kamera överallt hela tiden. Dock har ju de flesta mobilen på sig all vaken tid.

En annan sak som är bra är att snart börjar kameran i mobilen bli tillräckligt bra för att ersätta en standalone-kamera helt och hållet. Om man inte är foto-intresserad förstås, då vill man nog inte vara utan en riktig kamera.

En nackdel är att folk smygtagit bilder så tillverkarna har börjat tvinga på användarna ett fult slutarljud som man inte kan få tyst på.

Johan_P
2005-06-20, 22:47
vi vänder på frågan....varför ha en kamera?, vad är det bra?

Själv så använder jag min regelbundet till att ta bilder/filmer från utflyckter och sådant, fottade/filmade nyss från Liseberg t.ex :) Sen så fotar man kompisar och sådant så man kan se dem när de ringer osv, allt för nöjes skull :thumbup:

martin_vbg
2005-06-20, 23:00
Jobbar själv i butik som säljer mobiltelefoner, jag blev precis av med min skittelefon (SE Z1010) så nu blir det en ny.

En jag fastnat för med väldigt bra pris är nya Samsung Z500

http://www.samsung.com/se/products/mobilephone/gsm/sgh_z500.asp

den har det mesta man behöver och till ett väldigt bra pris.

Sen att transflashminnena är så billiga är ju itne heller en nackdel, 279:- för 256 mb på datorbutiken :)

Priset på telefonen är 2295:- (i vår butik, nämner inte var jag jobbar :D) och den är inte alls stor för att vara 3G vilket du iofs. inte ville ha, sen är det ju inte heller det märket du ville ha men det skiter jag i för Samsung gör riktigt bra telefoner för tillfället, får bara hoppas att den inte har några barnsjukdomar men det har inte de senaste modellerna de släppt haft.

Varför inte 3G förresten, iofs. kan man få en liten störning i överkopplingen mellan 3G och GSM men det ska inte vara så farligt med de nya 3G lurarna.

Axon
2005-06-21, 00:35
k750i va annars? Är så jävla nöjd med den. Och inte fan behöver man digital kameran med sig heller. Telefonen duger som digi cam och tar bilder i 1600x1280+ upplösning med riktigt bra kvalite. Telefonen är skön på alla sätt :thumbup:


edit: maxstorlek 640x480 här på kolo *bs*

wepp
2005-06-21, 01:48
K750i är väl ett smart drag :)

Callister
2005-06-21, 06:46
Morsning. Men 750 är lite dyr tycker jag.. :)

Har kollat lite på Samsung SGH E330

http://www.samtel.ch/images/samsung_sgh_e330_250_3.jpg


:(

bedlam
2005-06-21, 07:25
Jobbar själv i butik som säljer mobiltelefoner, jag blev precis av med min skittelefon (SE Z1010) så nu blir det en ny.

En jag fastnat för med väldigt bra pris är nya Samsung Z500

http://www.samsung.com/se/products/mobilephone/gsm/sgh_z500.asp

den har det mesta man behöver och till ett väldigt bra pris.

Sen att transflashminnena är så billiga är ju itne heller en nackdel, 279:- för 256 mb på datorbutiken :)

Priset på telefonen är 2295:- (i vår butik, nämner inte var jag jobbar :D) och den är inte alls stor för att vara 3G vilket du iofs. inte ville ha, sen är det ju inte heller det märket du ville ha men det skiter jag i för Samsung gör riktigt bra telefoner för tillfället, får bara hoppas att den inte har några barnsjukdomar men det har inte de senaste modellerna de släppt haft.

Varför inte 3G förresten, iofs. kan man få en liten störning i överkopplingen mellan 3G och GSM men det ska inte vara så farligt med de nya 3G lurarna.



köpte en z500 förra veckan jag och är hittils vääldigt nöjd!, inte inhandlat ngt transflash ännu, men det kommer :)
btw, flickvännen är ute i skogen(arvidsjaur) för tillfället och telefonen fungerar då utmärkt där, helt utan 3g täckning.

martin_vbg
2005-06-21, 09:37
K750i är väl ett smart drag :)

Jag själv skulle passa mig för att köpa den telefonen, vi har fått tillbaka en massa av dom som det har varit barnsjukdomar på. Såsom att den hänger sig hörluren i telefonen är dålig, dålig batteritid osv. förmodligen är det bara ett mjukvarufel så det kommer säkert att åtgärdas men man kan aldrig vara säker, om ni ska köpa den här telefonen så vänta iaf. en månad enligt mig.
Sen är det ju inte så lätt att få tag i den nu heller iom. att det är sånt tryck på den.

Edit: jämför inte kameran på telefonerna med riktiga kameror, de vanliga kamerorna är mycket bättre när det är mörkt på t ex. krogen osv. jag själv skulle aldrig köpa en mobil för att ersätta min vanliga digitalkamera i dagens läge, dock kan det vara kul att ha en bra kamera om man inte har med sig didigtalkameran som vissa sagt innan. Min synpunkt bara.